[HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 5 rond!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:02

Leuk, de kerstboom nu al in huis!
Dat zal bij ons ook niet zolang meer duren verwacht ik :).

Ik hoop vanavond nog de foto's te ontvangen van Lotte, het veulen.
Ze veranderd zo hard de laatste tijd :D
Edit: Fotos zijn binnen en zit vol verbazing te kijken naar de foto van John.
(John is het verhaal van de vorige pagina, die over de bakrand heen ging)
Deze foto is gemaakt voordat hij sprong, 1 meter verder (net buiten beeld) is de bakdeur waar hij over heen ging.
Zo relaxt als dat hij er daar nog uit zag :\
Afbeelding

Mjetterd

Re: [HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 5 rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:30

En een foto van Lotte:
Afbeelding

Meer foto's in topic in onderschrift ;)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 08:50

Ah, lief koppie van Lotte <3

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 09:58

ik ben vanaf vandaag niet berijkbaar t/m zondag of zo.
ben namelijk nu een deel aan het verhuizen en zaterdag de rest

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 10:02

Succes :wave:

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 11:13

leuke foto's mjetterd!
line18 succes met verhuizen enz!

nou toch niet gister me twingo kunnen ophalen. Heb wel me eigen twingo daar gebracht want die werd nu als donor twingo gebruikt voor me nieuwe. Sommige dingen waren niet helemaal goed bij me nieuwe dus zei die kan ik mooi wat dingen van je eigen pakken.
Mijne gaat naar de sloop :) en ik baalde want heel mijn tank was nog redelijk vol. zat meer als 3kwart in.. maar hij gaat proberen het eruit te halen want vaak zit er een vergrendeling op en dan kan het waarschijnlijk in mijn nieuwe! :)
Vanmiddag een rondje weer maken op mariska als het weer het toelaat! het valt hier nog aardig mee! :)

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:59

Hey meiden

wat is het hier rustig zeg ?
alles goed met jullie
hier wel, lekker aan het werk, tja wat moet je anders met dit weer :P

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:05

Vind het hier ook al behoorlijk rustig.. niet gewend van hier..

nou me auto is alweer een beetje stuk! de kachel en me linker knipperlicht doet het niet.. dus papa heb gebeld naar die vent dat die het maak maar dan moet ik weer helemaal naar ridderkerk.. ruim 25 km van hier en dan blijf ik heen en weer rijden want hij is ook niet 123 klaar.. dus ik zei tegen papa anders laat ik hem hier maken rekening is voor hem!
dus nu even afwachten.. ik hou niet zo van bellen en ik zeg meteen ja oke is goed dan.. papa houdt vol! :P

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:11

@line, succes met verhuizen. Ben ik binnen nu en een jaar ook van plan :D
@liekjj, ooh, dus hij was nog niet helemaal klaar? Gisteren nog gereden op Mariska? Het weer was hier niet goed, heel slecht zelfs :o, vandaag lijkt het wat droger.

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:14

jawel hij was helemaal nagekeken .. maar me kachel deed het gewoon toen ik wegging maar toen ik van stal naar huis wou niet..
Nee niet meer op mariska gereden. We hebben Dzjó gelongeerd en wij hebben geen bak niks en moesten een stukje lopen om naar een zandveldje te gaan onder de brug en toen kwam er een bui aan!

Als het goed is gaat vandaag me oppaskindje weer mee en die wou mariska rijden ( zij is 4 :P )

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:23

Haha, geweldig is dat, van die kleine kinderen op zo'n groot paard :D.
De ruiter waar ik altijd naast loop op de manege, is denk ik 6 jaar en die rijd helemaal zelfstandig op een tinker :D.
Ik ben altijd wil binnen een straal van 10 meter in de buurt, maar dat kind heeft ook wel talent :D, ze rijd pas sinds de zomervakantie

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:21

nou helaas ging ze niet mee.. ze had een feestje en maar goed ook want de paarden waren mega druk door die wind.
heb met mariska een half uur op het pad kleine rondjes gestapt zodat ze toch even haar benen kon strekken!
Met lely ook even gegaan in onze toekomstige bak alleen staat daar gras dus wou ze eten en niet rennen, maar ze was er toch weer even uit.
Ze was erg heet allemaal steigeren en bokken enz en met haar ook ruim een half uur/uur gestapt! :)
Donnie even over het weggetje gedraafd want die hou ik wel die gaat zo makkelijk terug! :P

Lely is trouwens al een half jaar *\o/*
ga snel me kleren opzoeken en naar stal! :j

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:14

Fijn dat ze er even uit geweest zijn...

hier was het ook harde wind, Soc vond t geweldig om overal van te 'schrikken'. ben niet ver gegaan, was niet zo wijs. Hopen dat de wind snel gaat liggen... wil weer lekker rijden

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:28

nou stoute schoenen aangetrokken en op maris gestapt!
Ze was zo lief aan het doen met poetsen en ging even rondjes stappen aan de hand dat ik dacht ik waag het gewoon!
Hoofdstel gepakt en mijn cap en ben ruim half uur 3 kwartier op stal rondjes gaan lopen. Het is erg klein het pad maar ik kon wel even lekker heen en weer lopen en durfde niet naar buiten met die wind.
Ze was zo braaf, mijn glimlach zat van oor tot oor. Het was niet bijzonder ofzo maar heb er toch even op gezeten :D
Hopen dat het morgen beter weer is!

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 00:02

Mariska poging tot gereden.. we hebben een klein stukje gedaan maar toen wou ze omkeren en kreeg een beetje angst en er gelijk afgestapt! Was alleen dus ik durfde niet veel en het was onze 3e keer.. wou alleen even t weggetje uit en dat is niet zo ver maar helaas ging het niet gewenst.. maar ben door gelopen ernaast en het rondje gedaan dat ik wou! Wou er nog op maar het lukte met niet * ben geen ster met opstappen* toen kwam ik de eigenaar van het paard tegen op de terugweg en er snel opgestapt en de laatste 10 meter er nog even opgezeten zodat ik het toch redelijk kon afsluiten! :)
Morgen gaat me vriendin weer mee en dan gaat t vaak wel goed! Mariska houdt er gewoon neit van alleen te gaan en dat is het probleem denk ik! Maargoed we hebben t geprobeerd! :) blij als onze bak af is :j

Ook nog met donnie wezen fietsen.. die heeft zijn hengsten streken nog iets te ver in zn koppie..
Kan dat trouwens? Hij is eind september balloos geworden en zag hem gister voor het eerst achterop lely en vandaag wou die achterop de fiets.. begint allemaal te happen en te steigeren enz.. Fietsen was dus geen succes.. heb een mandje en daar zat die allemaal in te bijten en achterop en trappen naar die fiets.. maar hij is er weer uitgeweest! Ondanks dat was die nog best lief!

Nu lekker naar bed. Morgen naar wedstrijd van vriendin, mariska rijden en me eigen paardjes doen! En om 6u komt het poolse koor weer! *\o/* en wij krijgen 2 jongens te gast!

En wat is het hier stil! ;(

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:09

Een paar drukke dagen gehad, nu ook even op mn telefoon. te weinig tijd om mn slome laptop op te starten :p.
Wat jammer dat Mariska zo vervelend doet als je alleen met haar op pad wil.
Ik herken het wel, zo doen enkele paarden bij ons ook.
Kop erop en omdraaien maar, eng en gevaarlijk :o.
Maar gewoon blijven oefenen met iemand erbij. Dan komt het misschien wel goed!

Nou, op de manege hebben we er weer een aanwinst bij (nog op proef op dit moment :p).
Een ruin van 5 jaar, een Schwarzwalder Fuchs, weer een koudbloed :D...
Hij heet Mandeo,
Maar het leuke is, het is net het broertje van Truus.. Truus in kleinere versie.
Ik ga zo even douchen en dan kijken of ik een foto van mn mobiel kan uploaden :D.
Nog niet zadelmak, wel betuigd.
Vanmiddag gelongeerd met zadel op, en dat was geen probleem :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:35

Nou, het is gelukt, niet heel duidelijke fotos, maar het is wat.
Staan ze naast elkaar, truus Links, Mandeo rechts.

Afbeelding

En hier stond hij in de bak:

Afbeelding

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 00:32

Wat een leukerd! Maar zit ook dik in t haar of niet?

Liekje, idd veel oefenen, dan zal ze leren op jou te vertrouwen!

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 10:58

Wat een leukerd zeg. Mandeo vind ik een leuke naam! :j

Ja het is wel een beetje eng. Mariska gaat dan namelijk echt keihard naar huis en dat wil ik niet meemaken liever!
Maar ik heb gelijk afgesproken dat ik zaterdag ( gister dus) met iris zou gaan rijden en het ging super *\o/*
ben echt weer heel trots! Maar Mariska vind het gewoon niet fijn alleen dat is het denk ik.
Maar heb weer heerlijk gereden! :j
En lekker even een half uurtje bij don en lely in hun stal gezeten lekker even geknuffeld! Vonden ze heeerlijk :D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 12:46

Valt wel mee hoe dik hij in het haar zit, hij heeft wel een wintervachtje, maar dat hebben ze allemaal al wel een beetje op de manege :D.
Jep, Mandeo vind ik idd ook een leuke naam.

xelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 16:02

Liekjje: Wat een leukerd is Mandeo :D, en inderdaad een leuke naam.

Ik ben de afgelopen dagen ook heel druk geweest met stage enz.

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:14

nou dag begon goed.. onze 3jarige voor de 5e keer gezadeld en even een stukje gestapt.. ging echt goed!
daarna vriendin geholpen met buitenritje en ze heeft haar 2e keer buiten weer galopje gedaan.. ze vond t eng omdat de eerste keer fout ging maar het ging super. was zo trots op haar dat ze het deed :)

Toen wou ik mariska gaan doen en toen ging het fout..
Ze stond vast bij haar stal.. En iets verder stond de fiets met mijn winterjas erop want ik had het warm.
En ik sta haar te poetsen en opeens valt mijn jas van de fiets en mariska schrikt.. Ze springt opzij bof zo op mijn linkervoet. Ik hield mezelf nog even in maar gauw naar het bankje gelopen en toen werd het al heel snel dik en geel/blauw. Gelijk een emmer gepakt en snel erin gedaan maar het deed zo'n pijn dat we toch het ziekenhuis hebben gebeld, lieve iris heeft mij gesteund. Foto gemaakt want ik ben doorgestuurd naar de spoedeisende. Nou het is dus mega dik en er zit een dikke zwelling op. dus nu rusten!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:17

Liekje, wat vervelend! En Mariska weegt ook nogal wat... is het niet gebroken? heel veel beterschap!

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:01

nee gelukkig niet. foto's zijn gemaakt!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:02

Dat scheelt! Alsnog heel veel sterkte, kneuzen doet ook erg veel zeer!