[HK] Haflingerklets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

muppetmayo

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:40

Sorry Vie, mijn schuld hihi.

Paulusjuh ik wou dat Daims zo braaf was zeg! jaloers!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:45

~~}>

Syl moet wel kunnen bijbenen hé, haha. O:)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:51

Welkom MarjanK & Annegret! :)

Paulusjuh, super dat je haflinger de 14e komt!! :)

Muppet, jeetje, balen toch dat het vervoeren zo moest gaan! Haha toch moest ik ook even lachen om hoe je het beschreven hebt _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:01

hallo!!!

Pfff ik ben helemaal gaar! Ik ben net terug van de hengstenkeuring, was erg gaaf!

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:01

me oom en tante zulle ook zo wel thuis komen:p
ik moete de paardjes ff voeren:P

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:02

Jaa? Goedzo!

Was Haron van der Milt er toevallig ook? Wat was het precies voor keuring eigenlijk... ?

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:03

hengstekeuring
vastwel:P

is ide niet al voor het leven goed gekeurd

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:04

Fotoooo's, das de papa van mijn nieuwe hafje :)

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:05

oke madeira had ook nog in het rijd je gemoeten:p
maardan moeten
lucky, sandra(L),samira,saranca,Dantha,palmyra,sultan er ook ff bij:P

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:05

Mijn haflingers vader zou denk ik niet op een hengstenkeuring komen....... Tenminste, is een Duitse.. dus ja zou dan wel in Duitsland zijn ofzo? Geen verstand van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:06

Haron van der Milt? Nee volgens mij heb ik die niet gezien..

Welt Hit is kampioen geworden, en Strakato reservekampioen. Er was een ontzettend gave hengst Standing Ovation, boh, daar hadden ze een strikje om mogen doen en met mij mee mogen geven.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:07

@Vie, begon je al te missen :Y)

Al een geluk zie ik af en toe je paarden staan, of ik zou gezworen hebben dat je ergens doodlag tussen de boeken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:08

Madeira: Er waren dit jaar meerdere buitenlandse hengsten die ook in NL gekeurd worden zodat ze hier ook goedgekeurd zijn.

Er was een italiaanse hengst, en die kreeg een 3e premie.. En terecht overigens... Wat een pony, erg korte gangen, geen uitstraling..

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:10

Ohh das dan weer jammer. Niet eentje die je zou kiezen om meer uit je merrie te halen dus.

Haron heeft een lekkere vlotte gangen en die heeft zijn dochtertje zeker weten overgenomen! Zodra ze bij mij is laat ik der lekker even in de bak of ophet land, gelijk actiefoto's schieten ;)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:12

Mijn haflingers vader is Merlin van de Kiefferhof.. Moeder snap ik niet.. Volgens mij Midas Clarina ofzo? In haar stamboek staat iets heel raars .. Kan geen Duits :+

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:13

Jahwoll ich spreche sehr gut Deutsch!

Maar niet heus! Hij staat ook in het duitse stamboek dan? Of niet?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:14

Vie schreef:
~~}>

Syl moet wel kunnen bijbenen hé, haha. O:)

Sorry hou mijn mond al :+

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:15

muppetmayo schreef:
Ik heb echt serieus een monster hinke :+
Hij heeft de kettingen stukgetrokken. Hij heeft (vermoedelijk) net zo lang naar links en naar rechts gezwieperd met zn hoofd, en gaan zitten in de trailer, totdattie los was.
Hij is absoluut niet in paniek, hij heeft gewoon echt geen zin! Je kan hem niet dwingen zegmaar. Zodra je dat doet, gaan zn hakken in het zand. En wat doe je door m in de trailer vast te zetten... juist, je dwingt m en dan wil die niet :+
Hij stond vanmorgen ook weer naast de trailer van zo, daar ben ik uit! Gaan we nu doen baasje? :+
Was te gevaarlijk om met m naar de DA te gaan. Hij had t raampje stukgeslagen, stangen krom, achterstang kon er niet meer in. En hem kennende hattie het geintje nog wel een keer uitgehaald :+
Vandaar dat ik dus nu maar weer een grote vrachtwagen huur om hem te vervoeren, daar kan hij simpelweg niet uit...

Ik kan me er niks bij voorstellen :+ Wat een hulk die haflinger van jouw! Ik vond Ankie al een hulk toen ze 2 keer door een metalen koeienhek was gegaan, maar dit slaat wel echt alles :D Ben benieuwd hoe jouw haflinger zal zijn met beleren ;) Of had je haar al beleerd?

Paulusjuh: spannend, je nieuwe haflinger!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:16

Paulusjuh: gelukkig waren er een hoop hengsten die wel de moeite waard waren!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:16

Oh de keuring! helemaal gemist.. Naja voor mij maakte die keuring toch niet zoveel meer uit,aangezien ik Ankie toch niet laat dekken. Was het leuk?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:18

Hinke schreef:
muppetmayo schreef:
Ik heb echt serieus een monster hinke :+
Hij heeft de kettingen stukgetrokken. Hij heeft (vermoedelijk) net zo lang naar links en naar rechts gezwieperd met zn hoofd, en gaan zitten in de trailer, totdattie los was.
Hij is absoluut niet in paniek, hij heeft gewoon echt geen zin! Je kan hem niet dwingen zegmaar. Zodra je dat doet, gaan zn hakken in het zand. En wat doe je door m in de trailer vast te zetten... juist, je dwingt m en dan wil die niet :+
Hij stond vanmorgen ook weer naast de trailer van zo, daar ben ik uit! Gaan we nu doen baasje? :+
Was te gevaarlijk om met m naar de DA te gaan. Hij had t raampje stukgeslagen, stangen krom, achterstang kon er niet meer in. En hem kennende hattie het geintje nog wel een keer uitgehaald :+
Vandaar dat ik dus nu maar weer een grote vrachtwagen huur om hem te vervoeren, daar kan hij simpelweg niet uit...

Ik kan me er niks bij voorstellen :+ Wat een hulk die haflinger van jouw! Ik vond Ankie al een hulk toen ze 2 keer door een metalen koeienhek was gegaan, maar dit slaat wel echt alles :D Ben benieuwd hoe jouw haflinger zal zijn met beleren ;) Of had je haar al beleerd?

Paulusjuh: spannend, je nieuwe haflinger!

Ik ben m nu aan het beleren. Nouja, was... Totdat hij kreupel werd achter. Heb m tot nu toe alleen nog aan de longe gehad. Ik heb gelukkig super begeleiding, maar die zegt ookal over hem dattie meer praatjes heeft dan dat zn hoeven groot zijn :+

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:18

Paulusjuh schreef:
Jahwoll ich spreche sehr gut Deutsch!

Maar niet heus! Hij staat ook in het duitse stamboek dan? Of niet?

Denk het wel..

Dit is haar papa http://www.kiefferhof.de/28.0.html

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:21

Citaat:
Ik ben m nu aan het beleren. Nouja, was... Totdat hij kreupel werd achter. Heb m tot nu toe alleen nog aan de longe gehad. Ik heb gelukkig super begeleiding, maar die zegt ookal over hem dattie meer praatjes heeft dan dat zn hoeven groot zijn

Idd, hij zal wel een hele sterke wil hebben als ik dat zo hoor over die trailerfratsen :+ Weet je waardoor hij kreupel is geraakt?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:23

Hinke schreef:
Citaat:
Ik ben m nu aan het beleren. Nouja, was... Totdat hij kreupel werd achter. Heb m tot nu toe alleen nog aan de longe gehad. Ik heb gelukkig super begeleiding, maar die zegt ookal over hem dattie meer praatjes heeft dan dat zn hoeven groot zijn

Idd, hij zal wel een hele sterke wil hebben als ik dat zo hoor over die trailerfratsen :+ Weet je waardoor hij kreupel is geraakt?

Hij kwam de 1e keer longeren maaiend op mij en de longeur af :+ Hij vind het gelukkig helemaal geweldig om te werken, dat doet hij supergraag!

Het is een raadsel hoe hij kreupel is geraakt, en dan ook nog aan alletwee de achterbenen..
Was van de 1 op andere dag, zo uit het niets. Daarom moet ik ook naar de kliniek. De DA was eerst naar ons toegekomen voor uitgebreid onderzoek, maar kwamen er niet achter wat het was. Nu dus uitgebreid onderzoek op de kliniek. Als meneer daar ooit aankomt :+

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:27

Een echte klierbal dus :P Haha. Ik heb idee alsof hij het allemaal expres doet met zo'n gedachte van: Nanananana.

Heeft hij ook zijn tong wel eens naar je uitgestoken? Of moet dat nog komen? :P