Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Faringo

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:01

An en Storm:

Pfff had een schrik vanmorgen. Mijn auto startte niet. Met het OV naar het werk gegaan en maar een middag vrij genomen om de anwb in te schakelen. Mijn accu was echt helemaal morsdood. Deed helemaal niets meer. Ook maf in 1 nachtje maar goed. Heb voor een relatief laag bedrag een nieuwe accu en de auto doet het weer. Viel dus gelukkig, maar tjonge wat zat ik in de piepzak vanmorgen. Echt grote tegenvallers kan ik echt niet hebben nu.
Was mooi op tijd klaar dus heb net nog lekker een rondje buiten gereden met Storm.

Had ik nog niet verteld, maar toen Storm kaalgeschoren werd kwam er een hele zadelafdruk aan wit haar onder zijn teddyvacht vandaag. Schrok er best wel van, maar vond het ook wel raar want in zijn zomer en wintervacht was geen witte haar te zien. Heb een aardige periode met een dikke pad onder mijn zadel gereden en vermoed dat het daarvan is gekomen. Dat de boel in de verdrukking heeft gezeten. Zadel is allemaal nog niet zo land geleden gecontroleerd en met rijden is hij ook niet anders. Maar goed was vandaag een fysio/osteo op stal en die heb ik even aan haar jasje getrokken en heeft even een gratis rug check voor me uitgevoerd. Daar was dus niets mis mee en ik hoefde me daar geen zeker geen zorgen om te maken. Maar eens kijken hoe het zich ontwikkeld, heb zelf het idee dat het al iets minder wordt, maar lijkt nu dus op zijn rug ineens stekelharig....

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:31

An: wat een schrik zo'n witte vlek aan haar. Dat kan niet goed zijn. Ik had het ook toen ik Fralla pas had, 'ineens'witte haren aan de rand van het zadel. Dit was Fralla's 2e winter bij mij. Kwam dat door mijn zadel of nog dat van de vorige eigenaar? Nee, echt van mijn zadel. Op laten meten. Zadel was 32--> moest 34 zijn! 4 maanden later was ze al 37! Kadetje was aan 't groeien! 'k Heb maar meteen een Massimo gekocht, die kan tot 40.

Hopenlijk is er niet veel schade aan zijn rug.

Morgen wordt de Veluwezoom onveilig gemaakt door deze aanspanning:
Afbeelding

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:51

Er is niets mis met zijn rug de fysio/osteo heeft er vandaag al naar gekeken. Rug is prima soepel en niet gevoelig. Xadel heeft dit jaar ook nog een ckeck gehad. Dikke pad heeft er waarschijnlijk voor gezorgd dat het zadel is gaan knellen waardoor de haren zijn verstikt. Heb er nu een dunner dekje op liggen.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:51

Gelukkig is er niks met z'n rug Ann

Wieneke & tjessie
Kort maar krachtig( want lig al op bed haha) t ging super vanavond
Ze liep zo fijn! Ben zo trots op d'r

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 07:28

Ann: kennelijk past het zadel maar nét! Verstandig om niet meer te rijden met een dik dekje. In schoenen die precies pás zijn, draag je ook geen dikke sokken. Zo moet je het zien.
Je zult zien dat veel ruiters die 'denkfout' maken: " Als er maar een dik wollendek onder het zadel ligt, is het fijner voor het paard'. Je moest eens weten hoe slechtpassende zadel zo worden 'aangepast'

Ann: dit is geen verwijt aan jou, maar ik denk er het mijne van van die wollen dekjes.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 07:43

Oh zo ervaar ik je opmerking ook zeker niet hoor. Het is natuurlijk ook zo dat een zadel prima pas wordt gemaakt zonder dekje onder het zadel. Blijkbaar past Storm zijn zadel zo goed dat die pad er voor zorgt dat het te krap wordt. Rij normaal met eskadron cottons en heb er nooit eerder last van gehad dus bij mij ook geen dikke pads meer onder het zadel.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:18

@ ann: wel even schrikken. zou zelf ook raar gekeken hebben als dat bij de mijne zo was. hoop dat het wel goed komt. zelf rijd ik boomloos.
@sandrina: en hoe was jeritje op de veluwezoom?? had je ook mooi weer???

kim en nelleke
vandaag met nelleke en lieke en natuurlijk oma lekker gaan wandelen en wat foto`s gemaakt. en ja heb nog steeds niet gevonden hoe ik het moet doen. ben van nature een beetje blond. haha.
zal nog wel eens proberen een keer een foto te plaatsen. het was een leuke middag. morgen ga ik lekker aelf weer aan de slag. heb mijn nieuwe bodyprotector binnen dus die kunnen wwe dan gelijk uit proberen.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:52

@Anne: wat vervelend van je zadel! maar jij kan daar ook weinig aan doen. Eskadron cottons zijn erg dun dus daar kan het idd niet aan liggen :)
@kim: fijn dat je een leuke middag hebt gehad !

Maureen en Angel:
Vandaag angel gereden, was wat nukkig in het begin maar na een galopje was ze heerlijk los door de lijf en was ze heel fijn te rijden. Ik was weer heeel erg tevreden :) Verder heb ik eigenlijk niet zoveel te vertellen aangezien ik niks te klagen heb haha ? Ik heb wel weer een nieuw verslag geplaats in het zaterdag tochten topic !

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:04

Ann: gelukig was je zelf al zo verstandig om het dikke dek niet meer te nemen. Fijn dat je het goed opvat. Is op een forum nogal eens gebeurd ; goede adviezen/meningen worden slecht opgevat.
Kim wat heerlijk'lekker wandelen met je pony, wat is er fijner?
Maureen; je schrijft wat af in je onderschriftopic. Ik ga lezen als ik tijd heb, nu eerst foto's uploaden over mijn ritje:
Sandrina&Fralla (groom Milou en haar papa Martin)
Heb een heerlijke rit gehad, zonder zonnnetje! Zal zo de foto's klaar maken, want daar hoeft geen verhaal bij; de foto's spreken voor zich. gnegne!

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:56

Hallo.

Ik wil graag mee schrijven in het dagboek over de haflinger.
Ik ben Aline en heb een haflinger merrie genaamt maxi van 7 jaar oud.
Ze is dit jaar onder het mes geweest.
Haar eierstokken zijn er uit gehaald.
Sinds dien gaat alles een stuk beter.
Helaas van de laatste tijd nog geen foto’s maar die komen wel snel.
Hier een foto van de laatste keer rijden voor de operatie.
Afbeelding
Afbeelding

Sinds we maxi weer wat mogen rijden gaat het echt een stuk beter.
Heb er 1 keer naast gelegen dit kwam doordat ze te graag te snel achter andere paarden aan wilde gaan.
Op buiten rit is ze echt rustig ( mits ze niet opgejut word door andere paarden)
Ook reageert ze beter op me been.
Door mijn spierdystrofie rij ik haar wel met zwanen hals spoortjes om mijn hulpen makkelijker door te kunnen geven (en ik niet mijn hakken op hoef te trekken wegens dat ik geen kuitdruk kan geven)

Ga vanaf nu bij houden en schrijven hoe alles gaat.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:00

Hoi Line,

heb inmiddels begrepen uit annemarie haar bericht dat je het in een vorig dagboek deel niet zo leuk hebt gemaakt.
dus ook ik zal dan verder niet op je reageren
Laatst bijgewerkt door Maureen_M op 25-10-12 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:02

@line18.....jou ken ik nog wel van 1 van de eerste versies van dit dagboek. Ik zal niet op jou verslagen reageren en ik denk dat je wel heel goed weet waarom. Je mag van mij best posten, maar ik reageer niet.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:40

Kim en Nelleke:
Nou vandaag ging weer super. we zijn geen mens tegen gekomen op de hei. dit maak ik zelden mee als ik midden op de dag ga rijden. ondanks dat het zo`n bedomd en somber weer is hebben heerlijk gereden. geen gekke dingen gewoon volop genieten. ook mijn nieuwe bodyprotector zit super met rijden en kan me eindelijk weer beter bewegen. we hebben echt samen genoten. vandaag ook de stal zover in orde gemaakt, want ze gaan vanaf volgende week weer lekker `snachts naar binnen. dan kunnen de kleintjes ook lekker in de inloopstal en nelleke achter de deur. wel lekker met uitzicht, maar droog .
want met die koude nachten in het vooruitzicht mogen ze alledrie lekker uit de wind staan. nu even wat eten en dan met mijn vriendin naar de manege. zij heeft les en ik doe slim :D :D :+ kijken.

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:54

@An: Oh wat gek van die plek op de rug van Storm. Fijn dat er een deskundige in de buurt was en dat er dus geen schade aan zijn rug is.
@Maureen: Leuk om te lezen dat het goed ging en je niets te klagen hebt! Ga zo je verslag van vorig weekend lezen, leuk.
@Kim: Geen mens tegen gekomen, wat een rust zeg. Fijn dat het bij jullie zo goed gaat. Hihihi veel kijkplezier!
@Sandrina: Ben benieuwd naar de foto's.

Sabrina en Harry
Grondwerken en aan de handwerken stonden vandaag op het lesmenu voor Harry en mij.
Harry was zichtbaar verveeld tijden het herhalen van de grondwerk oefeningen, hij gaat dan zo heerlijk zuur kijken :D.
Aan de handwerken was weer lastig voor mij, poeh, ik ben motorisch soms echt onhandig.
Vandaag weer met leadrope aan de kaptoom vast. Harry kwam netjes omlaag, en deed zijn best met stelling nemen. Vandaag ontdekt dat hij dat makkelijker vindt als zijn hoofd wat verder naar beneden is (we willen het eigenlijk op boeg hoogte). Dat gaan we dus nu met kleine stapjes steeds hoger proberen te krijgen. Harry heeft echt zijn best gedaan, we vinden dit allebei lastig, dus oefenen lekker verder op ons eigen tempo.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:17

groom Milou
Afbeelding
Ikke& Kadetje
Afbeelding
Hum, geen roggebrood?
Afbeelding
Vind de pony in het gras!
Afbeelding
Heel erg herfstplaatje
Afbeelding
Het was te verwachten; Schotse Hooglanders
Afbeelding
Fralla gaat er keurig langs, maar......
Afbeelding
Ze houdt hem in de gaten, zie dat oortje. Later kwamen we nog zo'n vleeshomp tegen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Net een cathedraal.
Afbeelding

Geen zonnestraaltje hebben we gezien; gaf niets. We hadden 3 zonnestraaltjes op de kar en één ervoor. Fralla was wat sloom in haar lopen, maar reageren deed ze nog even snel. Ze zweette als een pakkepaard! Binnen no-time kon je haar uitwringen (heb ik niet gedaan) Tijdens een pauze dronk ze appelsap van mijn hand, zo lief en voorzichtig!

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 07:14

Wat een leuke foto's Sandrina! Moet een heerlijke tocht geweest zijn.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 07:31

Heerlijk Sandrina zo'n tochtje met de wagen. Mooie omgeving ook zeg!

Fijn dat de bodyprotector lekker zit. Lekker hoor zo'n ritje waarbij je niets of niemand tegen komt. Dasbij mij in de regio echt onmogelijk.

Flink aan het grondwerken geweest dus. Zou ik ook eens wat vaker moeten doen.

An & Storm;

Gisteravond mee gereden in les. Meneer had er zin in, hij zag weer lekker kabourtjes en was flink voorwaarts. Best lastig om dan zijn aandacht erbij te houden. Heb op zich wel lekker gereden, maar het lukte me niet om hem lekker naar beneden te krijgen. Hij is daar ook niet makkelijk in dus dat kwam niet als een verassing. In stap loopt ie supen maar in draf is het echt een heel karwei. Kwam vanmorgen zelfs tot de ontdekking dat ik spierpijn heb in mijn onderbuik haha.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 08:40

Ann & Sabrina: Ja hé leuke foto's. Ik maak er altijd heel veel, ook als herinnering aan een leuke rit, ook al was het zonder zon. Ik laat ze tegenwoordig ook altijd zien aan mijn tantetje; Aukje, die laatst mee was op de kar. Daar geniet ze altijd zo van. Dan vind ik het jammer dat ze niet 20 jaar jonger is; ze kan met zulke langer ritten echt niet meer mee; veel te broos lijf. 'k Wil niet dat ze een koutje oploopt.
Wat goed dat Storm zo voorwaards is; Fralla was woensdag niet vooruit te branden. Zal nu met deze koude wel anders zijn. Fralla roept hoera met zulk weer!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 08:45

Storm is eigenlijk altijd flink voorwaarts, wil altijd graag lopen eigenlijk.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 08:53

Faringo schreef:
Storm is eigenlijk altijd flink voorwaarts, wil altijd graag lopen eigenlijk.

Fralla ook; ik wacht dit slome nog even af, anders ga ik actie ondernemen. Ken mijn meisje zo niet! Ik wijt het nu even aan het verharen. Ze was ook dit weekend nog erg hengstig. Kost toch veel energie samen.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:59

Pfoe Sabrina moest eventjes aan je nieuwe ava wennen :D Wist eventjes helemaal niet wie je was !!
@sandrina: wat een fijne foto's zeg :) kwou dat ik ook kon mennen met angel zou zo leuk zijn !

Maureen en Angel:
gisteren heb ik van half 11 tot kwart na 5 geleerd en ik was zo vreselijk moe dat ik maar een kort bezoekje aan Angel heb gebracht. Ik heb haar stalletje lekker gedaan en haar een lekkere aaibeurt gegegeven. Toen ik op haar schoft begon te kriebelen ging haar lip helemaal trillen. Daarna nog eventjes lekker geknuffeld en natuurlijk een dikke appel in de voerbak. En lekker dat ze dan vind, slijmen en alles viel uit der mond haha

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:46

@An: Hihi spierpijn in je buik, je hebt hard gewerkt gisteren ;-). Fijn dat hij er zo een zin in had. Maar die kabouters toch altijd.
@Sandrina: Wat leuk dat je altijd foto's maakt, en nog veel leuker dat je een ander dan ook zo een plezier kan doen met die foto's!
Harry kijkt geloof ik ook wel uit naar wat lagere temperaturen, laten we het voor de paardjes hopen. Ik zelf moet er nog even aan wennen. Hopelijk is Fralla dan snel weer zichzelf.
@Maureen: Sorry, hihi, ik ben het! Dacht doe eens gek, plaats een andere ava :D.

Sabrina en Harry
Vandaag lekker vrij. Vanmorgen even naar Harry geweest.
Ging eigenlijk alleen even heen om wat foto's van mijn boomloos zadel te maken, die ga ik verkopen.
Harry kwam echter aangelopen dat hij me zag, kon de verleiding niet weerstaan om hem even uit het land te halen.
Even kort wat grondwerk van gisteren herhaalt, nu zit het nog een beetje vers in het geheugen.
Harry was weer eens het clowntje aan het uithangen en kwam ineens met zijn halster aanzetten, die hing over het hek. Hihi was vast een hint dat hij die liever heeft dan zijn hoofdstel wat hij nu in had.
Even geknuffeld en wat lekkers gegeven. Vanmiddag mag Harry weer lekker tutten met de meiden.
Morgen hebben we weer rijles. Drukke dagen voor Harry :).

Afbeelding

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:55

Hihi zo herkenbaar die foto hierboven. Storm pakt ook alles op als hij de kans krijgt, watertonnen, plastic stoeltjes, longeerzwepen. Heb hem zelfs wel eens als een hond met een kapotte hindernisbalk zien sjouwen.

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 12:49

Haha wat leuk dat Storm dat ook doet! Ik moet er vaak zo om lachen, omdat ze er ook zo ondeugend bij kunnen kijken. Harry komt ook altijd met van alles aanzetten. Heb ik laatst zo een Jollyball gekocht, maar die vindt meneer dan weer niet interessant, haha, hij moet het wel zelf "gekozen" hebben. Meestal ben ik te laat voor een foto, nu toevallig mijn telefoon vast, dus daar even een foto mee gemaakt.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 18:30

Kijk dit maar eens _O-

Afbeelding

En nog 2 fotootjes van zondag in het parkje aan de overkant bij stal
Afbeelding

Afbeelding