Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 21:43

Marga & Azkaban:
===============
Zondag 2 oktober

Dinsdag was Azkaban een draak om te rijden zeg. Maar vanavond superrrrrrrrrr. Heel braaf, nageeflijk de meeste tijd en jawel stuurbaar hahahaha. Trots op mijn stoere vent. We hebben ons ingeschreven voor de winterwedstrijden, wie nog meer??? Weet nog niet of we er dan klaar voor zijn maar het zou een leuk begin voor ons zijn.

_xwien

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 18:21

zondag 2 oktober

zaza liepp onwijs lekker, gaat steeds beter met keertwending om de a.h en sb, traver etc
ze gaat steeds lekkerder lopen

marga: alvast heel veel suc6 haha ;) fijn dat hij het zo goed doet
ik ga de selecties weer rijden, ben er alleen nog niet uit ofdat ik het in de L1 of L2 doe haha
22 oktober heb ik zoweiso nog een wedstrijd L1 hopen dat we weer 2 puntjes rijden!!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:16

Zo dan was ik ook weer. Heb het veel te druk haha

Annemarie en Storm:
De afgelopen tijd eigenlijk alleen maar buiten gereden met het mooie weer. In de avond vaak alweer met de lichtjes aan op de terugweg. Gisteren helemaal alleen naar buiten gegaan. Af en toe als we andere paarden tegen kwamen hinnikte hij als een shetlander hengst, maar liep overal braaf langs. Hij heeft het alleen wel heel erg warm met dit weer en een al wat dikkere vacht. Wel fijn dat ze nog lekker 24x7 kunnen staan. Vorig jaar stonden ze al binnen.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 21:05

@Zazalover: dank je, dat hebben we nodig :)
@Annemarie: fijn dat je er weer bent hier en buitenrijden lijkt me zo lekker maar dat laten wij nog maar ff zitten tot volgend jaar ofzo

Marga & Azkaban:
maandag 3 oktober
===============

Vanavond hadden we les, hij was zeer braaf, lekker voorwaarts en jawel steeds nageeflijker op de hoefslag, doen we een figuurtje dan heeft ie er nog moeite mee en komt ie omhoog. Wel op de volte heerlijk nageeflijk gereden en begon zelfs lekker te knabbelen op zijn bitje. van hand veranderen of van A naar C heeft ie nog veel moeite om tussen mijn benen te blijven en loopt dan nog wat te zwalken, hier moeten we dus nog erg op oefenen in draf, in stap gaat het wel goed. De galop moet ook nog bevestigd worden en vinden we beiden erg moeilijk maar we doen ons best.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:11

@Marga, Kun je niet al met hem gaan wandelen? Of misschien met een stalgenootje naar buiten gaan. Storm loopt al sinds hij net onder het zadel is buiten en juist daardoor is hij nu zo superbraaf buiten. Fijn dat het rijden in de bak steeds beter gaat!!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:17

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:17

zal morgen jullie verhalen even bijlezen :j

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 21:18

@Annemarie: nee dat gaat echt niet hij springt echt in mijn nek. Met mijn vorige Haf reed ik ook buiten toen hij net 2 maanden onder het zadel was maar Azkaban is een geval apart, hij heeft nl. een enorme achterstand met alles opgelopen bij zijn vorige eigenaar. Die hebben hem gekocht als jaarling en op de wei gezet met een hoop andere paarden tot ik hem afgelopen mei kocht, maar er echt nooit iets mee gedaan, zelfs vast zetten etc etc was nieuw voor hem, laat staan gaan wandelen buiten zijn vertrouwde omgeving, daarom heb ik er erg veel werk aan gehad. Hij was totaal niet opgevoed en was niks gewent en dramde maar door.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 21:19

@ Bitje: de eerste foto is geweldig mooi

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:21

Hele mooie foto's Bitje, ook in je topics. Je houding is een stuk beter trouwens!!

@ Sjemira, hoofdstelletje met hengstenketting en dan hele kleine stukjes opbouwen misschien?? Gewoon en paar meter het erf af en dan opbouwen...Maar inderdaad eerst vertrouwen opbouwen is nog het belangrijkst!!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 21:24

Marga:
@ Annemarie: ja we doen heeeeeeeeel veel grondwerk, join up, freestyle etc etc. gaat steeds beter, maar ook schriktraining, dat gaat goed op eigen terrein, daarna wordt alles een ander verhaal. Eindelijk gaat ie niet meer aan de kletter als een ander paard de bak verlaat en dat soort dingen meer, of gaat ie niet zomaar uit het niets bokken dus ik ben al blij dat we zo ver zijn als dat we nu zijn.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:29

Annemarie:
Gewoon zo doorgaan dan en steeds meer de dingetjes uitbouwen. Je bent al een eind op de goede weg!!

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 14:40

:D hoooi :D

ik ben een tijdje weg geweest en gelijk al die nieuwe mensen *\o/*

Ik ben op vakantie geweest vond mijn haf niet zo leuk :j toen ik aankwam was ze heel enthousiast tot dat ze besefte dat ik wel erg lang weg ben geweest :)* Ik heb er ff lekker gepoetst en vertroetelt en daarna lekker gereden (niet dus). Het was een monstertje }> mijn omverstoten niet reageren op mijn been tijdens het rijden :( .
Uiteindelijk zijn we lekker gaan spelen in de wei en heeft ze zich weer super braaf gedragen _/-\o_.
het was leuk om al die verhalen weer te lezen. :evaw:

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:13

haflingers zijn cute!!!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 08:36

Marga:

@Arankeng: hihi leuk dat ze daar zo op reageerd

Marga & Azkaban vrijdag :
=================
Had geen zin om te gaan rijden, het waaide erg hard. Dus heb ik Azzie lekker ff losgegooid in de bak.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 08:52

Annemarie:

Ik ga zo richting stal...rotweer dus dat wordt een nat pak. Heb deze week weinig met 'm gedaan dus moet echt rijden vandaag. Hij zal wel goed wakker zijn denk ik haha.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:05

Ben echt al te lang niet geweest hier.. echt ernstig druk..

Luna staat inmiddels onder de regendeken en 30 okt is onze eerste wedstrijd gepland. Dus ook nog druk aan het trainen :)

Verder op stal op het moment vooral druk met jonge paarden verweiden.. (moet met trailer) Zodat ze nog mooi ff hun buikjes vol kunnen eten voor de winter en de winter weiden nog even rust krijgen.
Verder dus nog ff weinig te melden..

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 12:20

Marga;
Ik heb vanmiddag groepsles met Azzie, ben benieuwd hij zal wel erg fris zijn.

@Natalie: ik ga Azzie van het weekend een regendekentje opgeven ook, trainse

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:23

Annemarie:

Storm staat ook onder zijn regendeken, helaas zag ik vandaag dat het ding niet goed waterdicht is. Dus volgend jaar maar een nieuwe. Vanmiddag wordt mijn Bucas deken bezorgt dus hoop dat hij past :-).
Net tussen de buien door gereden. Had echt mazzel met het weer. Storm was echt heel maar dan ook heel vervelend. Continu maar zijn bit vastpakken en onder me uit rennen. Maar goed dat was ook een beetje eigen schuld aangezien ik 3 dagen weinig tot niets met hem had gedaan. Nu staat hij weer gezellig met zijn vriendjes in de wei.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:31

vandaag op les geweest, ging weer super
verder gegaan met keertwending om ah.. ging redelijk
appuyeren gaat ze ook steeds beter oppakken!
foto van een week of 2 terug:
Afbeelding

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 18:29

Marga & Azkaban:
zaterdag 8 okt.
================
Vanmiddag clubles gehad, als er een ander paard voor hem liep ging die rennerig lopen, liep er niemand voor ons dan was tie weer te traag maar wel bij de les. Pfffffff heb me vanmiddag opgegeven voor de onderlinge wedstrijd van onze club hahahahhaha. We doen puur mee voor de ervaring want de galop zit er nog niet goed op. Heb nog nooit een wedstrijd gereden en azzie ook niet want die is net onder t zadel, dus dat wordt wat, ben nu al zenuwachtig.

Zijn regendeken is niet binnengekomen vandaag en toen ik wilde gaan rijden was de rits van mijn laars stuk, gaat lekker zo dus .....

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:37

vandaag een nieuw zadel gepast bij mijn haf, zit perfect veel beter dan het oude (die verschoof de hele tijd) ze gedroeg zich voorbeeldig :p
tijdens het rijden vloog de hond van de eigenaar de bak in was minder leuk hij beet sandra in haar been gellukig heeft ze daar niks aan over gehouden _/-\o_
binnekort maar even de zadelkamer opruimen die moet nodig eens worden uitgemest ;) lekker een dagje bij mijn paardje aan het werk :)

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:14

In het paspoort van mijn haf staat ras onbekend maar ze heeft een brandmerk op de zijkant van haar kont een soort ster of bloem met een H erin. Weet iemand wat dat is ik had gehoord dat alle ras zuivere haflinger dat krijgen maar ik weet het niet zeker heeft iemand er verstand van? want ik ken die gene die dat gezegd had niet dus weet ik ook niet of het waar is.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:22

arankeng schreef:
In het paspoort van mijn haf staat ras onbekend maar ze heeft een brandmerk op de zijkant van haar kont een soort ster of bloem met een H erin. Weet iemand wat dat is ik had gehoord dat alle ras zuivere haflinger dat krijgen maar ik weet het niet zeker heeft iemand er verstand van? want ik ken die gene die dat gezegd had niet dus weet ik ook niet of het waar is.

Volgens mij is dat een officieel brandmerk. Kan je er geen foto van maken en opsturen naar het stamboek, die kunnen je vast meer vertellen. Volgens mij is het een bloem (edelweis). Staat ie hier niet tussen?
http://www.hethaflingerforum.nl/haflinger.php?sub=brandmerken

Laten we die Gerda maar gewoon negeren...die heeft echt niets beters te doen dan de boel verzieken hier.
Laatst bijgewerkt door Faringo op 08-10-11 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:38

Faringo schreef:
arankeng schreef:

Volgens mij is dat een officieel brandmerk. Kan je er geen foto van maken en opsturen naar het stamboek, die kunnen je vast meer vertellen. Volgens mij is het een bloem (edelweis). Staat ie hier niet tussen?
http://www.hethaflingerforum.nl/haflinger.php?sub=brandmerken

Laten we die Gerda maar gewoon negeren...die heeft echt niets beters te doen dan de boel verzieken hier.

dank je voor die tip van de brandmerken