Haflinger weekend 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:03

Precies :)

En ik blijf erbij. Zodra de hindernissen van natuurlijk materiaal zijn springen ze hem (bijna) altijd goed. Een gewone hindernis tikken ze 10x eerder aan. Dus als je haf al eens eerder gewoon een sprongetje heeft gedaan en je wilt zelf graag meedoen, zou ik het zeker doen. Wie niet waagt, wie niet wint en het is vaak meer de angst van de ruiter zelf, als die van het paard. Je paard springt wel, als jíj maar over die hindernis heen wil :j

Carliijn

DDW1190 schreef:
Ja dat weet ik :D maar zie meer de cross zitten :D

cross heeft ook mijn voorkeur :))

S_uus

Ik wil eigenlijk eerst zien dat we volgend jaar mee doen aan het parcour, laat hem eerst maar eens wennen aan gewone hindernissen met boompjes/vlaggetjes en andere onzin haha.

Heb me ook opgegeven voor vaardigheid voor een aantal bokkers die dat ooooh zoooo lachwekkend vonden in 2009 met Asra.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:04

haha ben blij dat het dan toch maar oefening is, weet ook wel dat Manchester het kan, maar het is meer de vraag of ik het kan, ben altijd wel bang op een misstap of wat dan ook! :+

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:05

haha vaardigheid, dat is met de allround wedstrijd ook altijd hilarisch :') Levert vaak mooie plaatjes op!

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:07

Ik ben ook altijd bang voor een misstap, of dat ze niet goed uitkomt of weet ik het wat. Heb al eens eerder met paard en al op de grond gelegen toen we aan het springen waren, maar dat kan altijd gebeuren. Je moet gewoon op je paard vertrouwen. Je paard weet echt wel wat hij doet :j Als je het niet probeert weet je het nooit :) Dus zoals ik al zei, als je het wil, zou ik het zeker doen. Het is een training, niets moet, alles mag en je krijgt super begeleiding :j

Een vriendinnetje van mij heeft vorig jaar ook meegedaan maar die vind springen zó eng. Die heeft gewoon een paar lage sprongetjes meegedaan en is bij de hogere hindernissen gestopt :) Prima toch?!

DDW1190

Re: Halinger weekend 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:08

daar heb je gelijk in! ik zal eens kijken wat ik doe, moet natuurlijk niet te lang wachten :P

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:10

Nee idd, je moet de keus wel zo snel mogelijk maken :)) maar echt, als je het wil, DOEN!!! Ik heb de eerste keer ook getwijfeld en na hem toen gedaan te hebben wil ik het niet meer missen. Als je er dan toch bent moet je er ook gebruik van maken niet waar?

Buitenrit kan ik hier ook wel maken, die crosstraining is maar 1x in het jaar en ik vind het zó gaaf!!!

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:11

Niet dat ik jullie om wil praten ofzo hoor :') Als je op buitenrit wil hou ik je zeker niet tegen. Vind het alleen altijd zo jammer dat mensen het niet doen omdat 'angst' hun in de weg staat zegmaar, terwijl het allemaal reuze mee blijkt te vallen als je het eenmaal doet!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:11

haha ja zo kijk ik er ook tegen aan, maar moeten even kijken als het niet teveel word, maar een weekend wat meer in het jaar mag best wel :D

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:15

LoveLita schreef:
Niet dat ik jullie om wil praten ofzo hoor :') Als je op buitenrit wil hou ik je zeker niet tegen. Vind het alleen altijd zo jammer dat mensen het niet doen omdat 'angst' hun in de weg staat zegmaar, terwijl het allemaal reuze mee blijkt te vallen als je het eenmaal doet!

mee eens :j Vind het vooral altijd zo sneu als mensen echteraf spijt hebben van hun keuze. Dat ze het eigenlijk wel willen maar niet durven. Zelf wel een paar keer gehad met vanalles en heb toen besloten dat ik er voortaan gewoon alles uit ga halen wat er in zit!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:18

LoveLita schreef:
Precies :)

En ik blijf erbij. Zodra de hindernissen van natuurlijk materiaal zijn springen ze hem (bijna) altijd goed. Een gewone hindernis tikken ze 10x eerder aan. Dus als je haf al eens eerder gewoon een sprongetje heeft gedaan en je wilt zelf graag meedoen, zou ik het zeker doen. Wie niet waagt, wie niet wint en het is vaak meer de angst van de ruiter zelf, als die van het paard. Je paard springt wel, als jíj maar over die hindernis heen wil :j

Is dat zo? Ik zal eens zien of ik ooit ergens een boomstam tegen kom in het bos of zo , wel grappig nooit zo over nagedacht!

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:22

S_uus schreef:
Is dat zo? Ik zal eens zien of ik ooit ergens een boomstam tegen kom in het bos of zo , wel grappig nooit zo over nagedacht!

Ik heb dat zelf altijd al gedacht en bij Lita iig is het ook daadwerkelijk zo. Spring ik een gewoon parcour dan heb ik vaak 1 of 2 balken en in die crosstraining neem je weet ik het hoeveel hindernissen en raakt ze niet één keer de boomstam of net wat. Ze komt er nog niet van in de buurt...

Die instructeur zei het vorig jaar ook. Bij ons in de groep waren er een aantal heel voorzichting bij het in-uitje. Toen vertelde hij; Zet daar een in-uitje van gewone hindernissen neer en gegarandeerd dat de balken van de 2e hindernis eraf liggen. Spring hem nu, en die paarden springen het met gemak. Kijken er nog niet naar op of om.... En tadaaa, daar gingen we :D

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:26

Als ik ook mijn foto's van de crosstrainingen van vorige jaren zie dan komt Lita ook écht nergens nog niet een beetje in de buurt van de hindernis..

2 jaar geleden bij deze hindernis dacht ik dat ze hem raakte. Ik hoorde iets en hij voelde zó eng. Vond die hindernis voordat ik hem sprong ook heel eng, hij leek zooo hoog (90 cm of 1 meter wassie ofzo) en toen we landde riep ik ook meteen van WAAAH NEEE, ZE RAAKTE HEM HE?!. Toen liet de fotograve mij deze foto zien :')
Afbeelding

Hij lijkt hier trouwens niet zo hoog, maar de andere kant was dieper zegmaar :j
Laatst bijgewerkt door LoveLita op 15-06-11 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:28

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:28

Dit was afgelopen jaar :)
Afbeelding

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:29

LoveLita schreef:
Ik ben ook altijd bang voor een misstap, of dat ze niet goed uitkomt of weet ik het wat. Heb al eens eerder met paard en al op de grond gelegen toen we aan het springen waren, maar dat kan altijd gebeuren. Je moet gewoon op je paard vertrouwen. Je paard weet echt wel wat hij doet :j Als je het niet probeert weet je het nooit :) Dus zoals ik al zei, als je het wil, zou ik het zeker doen. Het is een training, niets moet, alles mag en je krijgt super begeleiding :j

Een vriendinnetje van mij heeft vorig jaar ook meegedaan maar die vind springen zó eng. Die heeft gewoon een paar lage sprongetjes meegedaan en is bij de hogere hindernissen gestopt :) Prima toch?!

Dat is zo maar Asra moet ik denk ik wel een beetje helpen.
Jongens volgend jaar! Pas maar op dan doen wij een springparcourtje mee!! ~~}>
denk ik

Gaat dat nou goed, doen we ook crossie in het bossie!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:32

LoveLita schreef:
Nee idd, je moet de keus wel zo snel mogelijk maken :)) maar echt, als je het wil, DOEN!!! Ik heb de eerste keer ook getwijfeld en na hem toen gedaan te hebben wil ik het niet meer missen. Als je er dan toch bent moet je er ook gebruik van maken niet waar?

Buitenrit kan ik hier ook wel maken, die crosstraining is maar 1x in het jaar en ik vind het zó gaaf!!!

2 jaar geleden dacht ik dat ook en As was toen 4 , wilde niet dat het hem teveel zou worden.
Het is meer dat Kim me om heeft gepraat , het heeft wel wat met allemaal hafs.

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:34

Natuurlijk, een paard springt niet zonder ruiter over die hindernis heen ;) Helpen moet je dus altijd, net als bij een gewoon springparcour.

Idd, gewoon een keer een oefenparcourtje doen, is het niet in Ermelo, zoek dan ergens anders een keer een springparcourtje op dan kun je mooi volgend jaar crosstraining doen als je nog wilt :))

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:34

Kicken Lian!!
Die instructeur heeft wel gelijk :j
Doet ie ook met hafs of?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:36

LoveLita schreef:
Natuurlijk, een paard springt niet zonder ruiter over die hindernis heen ;) Helpen moet je dus altijd, net als bij een gewoon springparcour.

Idd, gewoon een keer een oefenparcourtje doen, is het niet in Ermelo, zoek dan ergens anders een keer een springparcourtje op dan kun je mooi volgend jaar crosstraining doen als je nog wilt :))

Ik bedoelde meer, een paard weet wel wat ie doet, zoals je zei maar Asra heeft nog niet heel veel gesprongen dus het lijkt me slim om eerst eens een parcour rond te springen :D
Gewoon voor mijn gemoedsrust en die van Asra ook een beetje :j

hier in Boekelo kun je voor 6 euro ook cross hindernissen springen, misschien dat ik dat eens ga proberen, hoorde v/d week dat dit nog geldig is tot de eigenaar van die grond overlijd.

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:39

S_uus schreef:
LoveLita schreef:

2 jaar geleden dacht ik dat ook en As was toen 4 , wilde niet dat het hem teveel zou worden.
Het is meer dat Kim me om heeft gepraat , het heeft wel wat met allemaal hafs.

Je weet zelf het beste wat je paard wel of niet aan kan :)
Liet was 2 jaar geleden ook nog maar 4, maar die kon dat wel hebben. Het is 'maar' een weekendje immers en met de opbouw van je training naar Ermelo toe kun je je paard er al op voorbereiden he!

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:41

S_uus schreef:
Kicken Lian!!
Die instructeur heeft wel gelijk :j
Doet ie ook met hafs of?

Nee, hij heeft het vorig jaar staan vertellen, maar helemaal zeker weten doe ik het niet meer :')

Hij heeft zelf voorheen ook altijd internationaal SGW gedaan en nu is hij nog instructeur voor vele ruiters in de hogere SGW-sport meen ik. In zijn familie zijn ze ook heel veel bezig met crossen enzo :j

En eh, je moet doen waar jij je goed bij voelt. Als jij het fijn vindt om eerst eens een gewoon parcourtje te springen, lekker doen :D alleen maar goed!

Anna_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:42

Hoi!
Ik ben twee jaar geleden ook in ermelo geweest (weliswaar alleen kijken). En ik wil me al sinds vorig jaar opgeven.. Maar mijn haf kan nog best druk zijn op vreemd terrein met veel andere paarden ( zo ook met knhs instructieweken etc). Maar als ik goed los kan rijden moet het op zich wel lukken. Dus ik ga dit weekend besluiten wat ik ga doen! Zou dan een eerste wedstrijd zijn zonder startkaart.

Ik vind het crossen ook wel erg gaaf! Mijn haflinger is helemaal niet zo heel erg van het parcours springen maar met cross gaan de oortjes erop :)!
Ben ook niet zo'n held hoor en nam gewoon de kleine hindernissen. Maar heb nu al twee jaar achter elkaar de enge heg gesprongen die ik eigenlijk nooit durfde!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:46

Nou Anna Joy komt goed toch! Ik vind dat er voldoende inrij ruimte is.