[HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 4 rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kitzbi

Re: [HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 4 rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:36

Hey daar hebben we els hahaha aron ziet er goed uit :)
En willem super gewoon

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:48

Leuke foto's van Willem en Aron.
Beide zien er echt goed uit.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:56

hengstenvlecht is echt heel makkelijk! Gewoon een invlecht alleen pak je aan 1 kant plukjes bij ipv 2 kanten

Afbeelding

Ben benieuwd wat de hoefsmid zegt horsii

Mara hyperactief op buitenrit.
Vakantie, lekker! wel balen dat je je zus niet tepakken krijgt

Ik weet niet precies Jody.. Of hij is nog van de eigenaar maar staat bij de fokker, of de fokker heeft hem gekocht.. Ik durf het niet precies te zeggen.. maar volgens mij is ie nog wel te koop.. maar weet ik dus nie zeker..

Hehe vet race bakkie!! :P

Wij hadden vroeger ook een tigra :) een paarse. weet nog dat ik het altijd erg leuk vond om 's nachts te rijden want omdat het achterraam zo hoog op loopt kon ik altijd sterren kijken als ik me hoofd achterover legde :P

Ik ga over 3 week me nieuwe auto halen! :):) (mits hij helemaal goed is natuurlijk (heb hem alleen nog maar op internet gezien))
Ik heb ook echt een auto tik hoor :) leuk speelgoed :)

Fijn dat ze weer goed op d'r hoeven staat horsii! wat ook wel beetje helpt trouwens tegen droge hoeven is modderpoel maken/houden rondom de drinkbak..

TT-baan is gaaf Gail! Mocht het toch een keer lukken om te gaan, geef je maar een gil :P
Komende zaterdag en zondag is het trouwens truckstar!! dat is ook vet!! echt de mooiste vrachtwagens komen dan langs! En natuurlijk wordt er ook geracet :)
De Rizla Racing Day is ook altijd erg leuk! En gratis! :) http://www.tt-assen.com/evenementen/kal ... ing-day-11

voetje van peeps ziet er weer netjes uit

dochters ook al besmet met het race virus :+

Mooie willem!!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:02

OMG morgen weer 33 graden.. Pff heb het nu al warm..

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:03

Mooie hengstenvlecht Nathalie83.
Bij peeps ziet die er ook zo uit maar na vijf minuten zakt die uit. Ik doe iets niet helemaal goed denk ik :Y)

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:23

kan door meerdere dingen komen.. manen te kort, teveel antiklit, te los gevlochten.. kan vanalles.. maar je kan hem dan ook tussendoor vastzetten.. gewoon elastikje erom en weer verder vlechten. dan blijft ie al veel beter zitten. bij Athosja zakt ie ook uit tegen einde van de les

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:45

Yvanka, Mara's manen zijn ondertussen toch wel zo'n 60 a 70 cm ofzo. Ze komen iig ruim onder haar hals uit.. Haar manen zijn alleen mega dik, dus als dat los hangt en ze gaat galloperen oid, dan is er gewoon totaal geen overzicht meer over haar hoofd, halshouding. Het ziet er volgens de jury onverzorgd uit..

Marlis/horsii (wwet niet wie het was), je ziet hoe kort Mara's hoeven zijn, die loopt daar acht niet kreupel op. Mara heeft een bolle hoefzool aan haar voorhoeven waardoor ze heel snel gevoellig is op haar voorhoeven, maar op haar achterhoeven heeft ze echt geen last. Dan kan ik gewoon over kleine kiezeltjes heen enzo. Echt niks aan de hand... De hoef vaan pe pe gaat (denk ik) op deze manier weer heet snel scheuren, en ik vind het persoonlijk ook niet zo heel gek dat ze iedere maand naar de smid moet... Maargoed, dat is mijn mening. Je kan er mee doen wat je wil ;)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:55

Zo dames, jullie hebben flink door geklets sinds mijn laatste post, ik ga zo maar eens 15 pagina's door worstelen ...

en daarna mijn verhaal even delen met jullie en foto's showen van de korte baan vanmiddag in Stompwijk, ben ook weer lekker bijgekleurd, hahaha

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 21:42

Freya schreef:
Zo dames, jullie hebben flink door geklets sinds mijn laatste post, ik ga zo maar eens 15 pagina's door worstelen ...

en daarna mijn verhaal even delen met jullie en foto's showen van de korte baan vanmiddag in Stompwijk, ben ook weer lekker bijgekleurd, hahaha

Nou wij hebben ongeveer allebei tegelijk als laast gepost dus ga ook maar eens 15 pagina's doorworstelen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:07

Peelie schreef:
Marlis/horsii (wwet niet wie het was), je ziet hoe kort Mara's hoeven zijn, die loopt daar acht niet kreupel op. Mara heeft een bolle hoefzool aan haar voorhoeven waardoor ze heel snel gevoellig is op haar voorhoeven, maar op haar achterhoeven heeft ze echt geen last. Dan kan ik gewoon over kleine kiezeltjes heen enzo. Echt niks aan de hand... De hoef vaan pe pe gaat (denk ik) op deze manier weer heet snel scheuren, en ik vind het persoonlijk ook niet zo heel gek dat ze iedere maand naar de smid moet... Maargoed, dat is mijn mening. Je kan er mee doen wat je wil ;)

De hoeven zijn nu voor de 1e keer gaan scheuren in de 5 jaar dat ik er heb, buiten de tijd dat ze ijzers had daar kunne de hoeven dus niet echt tegen. Ze is wel is korter geweest maar dan kan ik niets meer met haar omdat ze dan gaat kreupelen. En mensen die peep kennen en haar in het echt zien weten dat haar hoeven nu zodra ze over het asfalt gaat al heel kort worden en nu al niet lang zijn. En normaal gaat ze tussen de 8 en 12 weken naar de smid ligt eraan heo we het eruit vinden zien, maar nooit elke maand alleen laatyste tijden aangezien ze van de winter heel veel kneuzingen heeft gehad in haar stralen door te natte ondergrond(zijn nu helemaal weg in haa rgehele hoef :D ) Alleen nu met de droogte moeten we er dus op letten, maar de smid komt het nu met de droogte erg vaak tegen.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:21

moyra schreef:
Freya schreef:

Nou wij hebben ongeveer allebei tegelijk als laast gepost dus ga ook maar eens 15 pagina's doorworstelen.

Als je mij dan verslag uitbrengt, hoef ik ze niet te lezen, ahahahah,, ben eerst in gevecht, om goed 950 foto's te voorzien van een watermerk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:24

Peelie schreef:
Yvanka, Mara's manen zijn ondertussen toch wel zo'n 60 a 70 cm ofzo. Ze komen iig ruim onder haar hals uit.. Haar manen zijn alleen mega dik, dus als dat los hangt en ze gaat galloperen oid, dan is er gewoon totaal geen overzicht meer over haar hoofd, halshouding. Het ziet er volgens de jury onverzorgd uit..

Okej :j , wat ik altijd doe met de manen is ze eerst wassen uiteraard daarna allemaal kleine staartjes maken naar 1 kant zitten vaak een stuk of 60 elastiekjes in. En dan een hoofdkap op zodat het goed blijft zitten. Op concours doe ik dan de kap af en de elastiekje eruit goed kammen en dan blijft alles perfect naar 1 kant zitten.

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:46

Jeutje Yvanka wat een werk! :o
Ikke maak een paar dikke vlechten naar een kant en maak ze los en spray er dan een liter haarlak in :P

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:50

ik heb hier nog de beloofde foto's
van de buitenrit
en shakira's spaanse pas
jammer genoeg zie je alleen shakira's kont :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jo_Shakira

ik heb hier nog de beloofde foto's
van de buitenrit
en shakira's spaanse pas
jammer genoeg zie je alleen shakira's kont :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Ja zeker weten :P , maar het ziet er wel altijd mooi uit O:)

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:58

sorry ik heb hem 2x geplaats

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 23:18

Ik zag dat ik op pagina 22 nog gepost had dus vanaf daar bijgelezen:

@Flurk ik heb geen wedstrijden gereden dus ik heb geen idee.

@MelisXFeikje vervelend dat de haf niet doorgaat zeg ;(

@Marlis en horsii sem is een ontzettend leuk hondje zeg :D

@Nathalie83 dat is inderdaad een behoorlijk paardendagje :D
Was de keuring nog wat ??

pag 23

@SusaSuus fijn dat het huis lekker opschiet *D
Leuke ava trouwens <3
Leuke katten hoor.

pagina 24

@Marlis zo dat is een flink stuk uit haar hoef zeg.
Succes ermee.
Overgens vind ik de hoef ook wel aan de lange kant.

pagina 25

@Candace super dat je wedstrijd zo goed ging.
Jammer dat je net geen winstpuntje had zeg ;(

@Nathalie83 ik hield er ook nooit van een hele grote kudde in te moeten maar bij bo moet het wel.
Die komt niet naar het draadje toelopen omdat baasje roept hihi.
Verder vind ik het nu wel prima.
Ken de veulens inmiddels.

pagina 26

@amazone77 bij pebbels blijft een hengtenvlecht niet een zitten.
Terwijl haar manen er wel lang genoeg voor zijn en het super vet staat.
Laatst had ik hem helemaal strak langs haar hals liggen, ga longeren en halverwege was er geen vlecht meer over :(

@horsii beviel het zwemmen sem of toch niet ??

Pffft ik ben het bijlezen zat ^) :=

pagina 27

@kitzbi gefeliciteerd met de 3e plek :9
Klein wagentjes trouwens waar ze in crossen.

Horsii fijn dat haar hoeven gedaan zijn :D

pagina 28

@horsii dat heeft de hoefsmid super gedaan

@kitzbi stoere meiden hebben jullie zeg 8-)

@Marlis peeps lijkt al wel hoogdrachtig zeg :oo
Het zijn er toch geen 2 ?

@amazone77 leuke foto's.
Die met je dochtertje is <3

Zo en dan nu het verslagje van freya en mij .

Zoals jullie weten staat wahida sinds kort in de zelfde opfok als bo.
Dat is nu ongeveer een maandje.

vrijdagavond heeft jolanda ruzie gekregen op de stalling van donna waar ze het al niet naar haar zin had.
Dus heeft ze mij gebeld of donna naar pebbels haar stal kon komen.
Jolanda heeft mijn stalbaas gebeld en vrijdagavond om 11 uur had pebbels er een nieuw stalgenootje bij.

Echter bevalt pebbels het nog niet helemaal maarja dat zijn we wel gewend.
Die wil altijd aan de nieuwe duidelijk maken hoe ze er over denkt :(:)

Vandaag heb ik donna even opgejaagd, gezien jolanda niet kon voor haar is het een half uur heen en een half uur terug, en pebs met bijzetten gelongeerd.

Zo zie je maar weer hoe bizar het leven kan lopen.
Je leerd elkaar kennen in een topic en maakt een topic samen even later staan de veulens op de zelfde stal en nog geen maand later de oude paardjes ook.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 00:03

Zo das een mega bijleesst post, ik ga morgen bijlezen, als ik de foto's af heb, ben er bijna, maar ga zo toch echt me mandje opzoeken.

Maar hier alvast het verhaal van afgelopen vrijdag.
Zoals jullie weten boterd het al vanaf dag 1 niet tussen de staleigenaar en mij, gezeur over hooi of kuil voeren, we mogen niet bijvoeren in het land, bla bla bla.
Afgelopen vrijdag is de bom gebarsten.
Moyra en ik hadden er al over gehad om evt . Donna daar op stal of weide te zetten als tussen station, zodat ik op me gemak op zoek kan gaan naar een stalletje waar ik gewoon zonder dat er een staleigenaar zich met het paard of eigenaar bemoeit.

Het vervolg van het verhaal heeft Moyra al verteld.

Zodoende heeft Peppels nu een nieuw dinnetje erbij.
En Donna is al bevriend, met het kleine zwarte monstertje, die de laatste keer hier compleet in het roze te zien was ... zal binnenkort foto van die twee maken. Nog geen 2 tellen bij elkaar en elkaar al kroelen op de schoft, nou ja bij Donna meer op dr schouder en bij hem meer op zijn rug en kont. Maar het klikt goed.
En Donna die vermaakt dr eigen wel, ze is zo makkelijk wat dat betreft, die aard overal wel.

En een voordeel, ze mag weer eens zonder vliegendeken en vliegenmasker door het leven, heerlijk voor dr. En ze kan nu ook lekker afvallen , nu ze geen grasjes eet en Moyra haar aan dr dagelijks beweging helpt als ik niet kan, want het is eigenlijk net te ver, zeker voor doordeweeks, maar voorloppig staat ze er heerlijk bij, en de mensen zijn ook nog eens aardig, die staleigenaar krijgt echt een bos bloemen als wij een ander plekje hebben gevonden, vind het zo tof dat we savonds laat opgevangen werden. Maakte mijn dag weer helemaal goed.

Zo jullie zijn weer op de hoogte van Donna, en morgen komen de foto's van de korte baan online, maar nu eerst slapen, morgen werken, dan naar Wietje en Bo en dan naar Pebbels en Donna ... dus morgen druk dagje, want werk vanaf morgen weer fulltime.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 06:01

Tjah, het zal wel in de lucht hangen stalbazen en huurders elkaar niet liggen... Het zou eigenlijk niet mogen, maargoed. Mooi dat je zo snel een ander plekje hebt :)

Wel grappig trouwens. Laatst was ik op buitenrit, in mijn uppie, en er is een redelijk drukke en onoverzichterlijke weg die je moet oversteken om bij bos en hei te komen. Mara steekt altijd gewoon over. Kwam ik een paard tegen wat dat dus niet deed, want de drempels waren eng :+ Nu blijkt dus dat dat een van mijn nieuwe stalgenootjes is. Nu ben ik voor haar omgedoopt tot redder in nood :+ Ik had haar namenlijk even geholpen haar paard over te laten steken :P

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 07:27

Pffff gelukkig staat je mooie dame weer naar haar zin Jolan :)
Las t al op je hyves..
Zo zie je maar waar bokt goed voor is ;)
De ene vind een nieuwe (nood)plek voor poown, de ander een baan O:)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 07:41

heb je een neiuwe baan dan Marjolijn?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:10

Nah, wat ik nou weet voor e-mail van mijn zsje krijg... Pfff....

Mijn ouders zijn op vakantie, en ik zit dus thuis, en mijn zusjes bij hun vriendje of weet ik veel waar... Mieke (een van mijn zusjes) zo geld gekregen hebben voor eten ed. Krijg ik een e-mail over goedkoop eten :oo Ik heb de vorige keer het geld 'beheerd' en dat ging toen hadstikke goed. Anne en Mieke hadden toen hun verjaardagsfeest wat toen ega duur is uitgepakt omdat ik van hun allerlij drank moest halen enzo...

Ik baal hier zo van he... Gewoon de hele toon die de e-mail ademd gaan je nekharen al van overeid staan... Alsof ze mijn moeder is en álles beter weet....

Leuke is dat er de hee eet al geen fatsoenlijk eten op tafel is gebracht, ik hb de hele week al niet ontbeten, want het brood wat er s is droog en niet meer te eten, er is geen beleg, ik kan dus ook niet lunchen... Ik zit al de hele week alleen thuis, ik heb op dit moment geen geld om boodschappen te doen, anders had ik dat wel gedaan. Mijn moeder zou dus geld hebben overgemaakt naar mijn zusje, maar dat heeft ze niet gedaan.... Echt geweldig :S

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:35

Peelie schreef:
Nah, wat ik nou weet voor e-mail van mijn zsje krijg... Pfff....

Mijn ouders zijn op vakantie, en ik zit dus thuis, en mijn zusjes bij hun vriendje of weet ik veel waar... Mieke (een van mijn zusjes) zo geld gekregen hebben voor eten ed. Krijg ik een e-mail over goedkoop eten :oo Ik heb de vorige keer het geld 'beheerd' en dat ging toen hadstikke goed. Anne en Mieke hadden toen hun verjaardagsfeest wat toen ega duur is uitgepakt omdat ik van hun allerlij drank moest halen enzo...

Ik baal hier zo van he... Gewoon de hele toon die de e-mail ademd gaan je nekharen al van overeid staan... Alsof ze mijn moeder is en álles beter weet....

Leuke is dat er de hee eet al geen fatsoenlijk eten op tafel is gebracht, ik hb de hele week al niet ontbeten, want het brood wat er s is droog en niet meer te eten, er is geen beleg, ik kan dus ook niet lunchen... Ik zit al de hele week alleen thuis, ik heb op dit moment geen geld om boodschappen te doen, anders had ik dat wel gedaan. Mijn moeder zou dus geld hebben overgemaakt naar mijn zusje, maar dat heeft ze niet gedaan.... Echt geweldig :S

sterkte
ik heb wel een boterham over maar ja dan moet je hem komen halen

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:51

hihi... Maarja. Ik vind het gewoon te zot voor woorden...

en dan krijg je nog eens zo'n bit.chy e-mailtje...