[HK] Haflingerklets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:21

Paulusjuh schreef:
Ik moet me nog steeds buigen over de dikke konten contest! Ben op het moment druk bezig met geregel enzo, want mijn haflingertje komt waarschijnlijk een week eerder!! Dus volgende week zaterdag al!

Spannend! Moet je veel foto's posten dan. :D

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:53

Boy zn karakteranalyse is klaar..
en ik ben echt heel erg verbaasd.. woow dat klopt echt te goed, dit had ik niet zo verwacht!
Super gaaf, ik ben er blij mee!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:54

Sita_ schreef:
Ik doe nu MBO dan, eerst heb ik MBO Paardenhouderij gedaan. Daar heb ik een niv. 3 diploma van, maar ook wegens dezelfde ziekte mee moeten stoppen..
Daarna ben ik gaan werken en via t werk dus MBO Detailhandel niv. 4 gaan doen. Dat is maar 1 dag in de week.. Dus nog wel te doen, als je dan niet weer ziek word.. Mja, het zij zo..

Het is dat ik deze zomer ga samenwonen en een bedrijf ga helpen runnen, maar anders wilde ik er nog wel een HBO opleiding achteraan doen ook. Gewoon deeltijd..

Wat wil je nu na de Havo doen Peelie?

geen idee... Ik had altijd het wilde plan HBO Bedrijfskunde te gaan doen. Maar dat is echt helemaal niks voor mij... Blegh...

Nu zit ik te denken aan fysiotherapie, Ostheopatie, of dierenarts assistent. Omdat ik graag met mijn handen bezig wil blijven en niet de hele dag op mijn luie reet wil ziten...

Paulusjuh

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:55

Leuk zeg! Dat het ook zo erg lijkt! Heb je het vanaf een foto laten doen of in real life?

Ik ga zeker veel foto's posten!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:59

Vanaf foto's is dat gedaan. Superroos hier op bokt doet dat.

Ik ga hem nu even aan mn mams laten zeggen, kijken wat zij ervan vind..

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:00

Verrassend hoe zo'n karakteranalyse kan kloppen he! Ik het het toen ook laten doen door Roos.. Echt, wat ze er allemaal uithaalt, echt verwonderlijk!

Ik wilde altijd Makelaar worden, en nog wel.. Maar ik heb straks gewoon geen tijd voor die studie.. Sinds ik mijn vriend heb leren kennen heeft mijn leven echt een andere wending gekregen en past makelaar zijn niet helemaal in t plaatje meer..

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:19

Sita, wat ga je nu doen, of wat zijn je plannen nu?

Ik wilde graag in het onderwijs werken, nog steeds wel maar ik twijfel wel..
We zien wel wat de toekomst brengt.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:21

Mijn vriend en ik starten onegeveer vanaf eind de zomer een gemengt veebedrijf met als nevenactiviteiten o.a. agrarisch dienstverlening en recreatie en toerisme-activiteiten.. :)
Ik ga de eerste jaren nog wel enige dagen per week blijven werken in de detailhandel. Maar met der tijd is het de bedoeling dat we samen de boel runnen.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:51

Zo wat een boel om bij te lezen! Ben nu pas klaar met werken, pffffff. Was om half 9 al begonnen...

Nu lekker mn bedje in, morgen om 7 uur s ochtends de trailer al aankoppelen om op tijd bij de kliniek te zijn...
Ik ga morgen wel heel netjes reageren hoor ;)

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:16

Sita_ schreef:
Mijn vriend en ik starten onegeveer vanaf eind de zomer een gemengt veebedrijf met als nevenactiviteiten o.a. agrarisch dienstverlening en recreatie en toerisme-activiteiten.. :)
Ik ga de eerste jaren nog wel enige dagen per week blijven werken in de detailhandel. Maar met der tijd is het de bedoeling dat we samen de boel runnen.

Woow gaaf zeg! Starten jullie samen een nieuw bedrijf oid?
Ben beetje nieuwsgierig, want mijn vriend zit ook in de agrarische sector, en zou het liefste ook een veebedijf realiseren.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:16

Muppetmayo vergeet ik helemaal te typen dat ik je nog heel veel succes morgen wil wensen met Daimy, ik ga voor jullie duimen hoor!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:33

Tnx Joopiexx! Lief van je!

Sita_ klinkt wel onwijs gaaf zeg dat eigen bedrijf :)
Hoe moet ik dat voor me zien? agrarische sector met toeristen en recreatie? Ben wel heel nieuwschierig!

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 07:06

Ik ga een site voor Levi en Trol maken denk ik..

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 08:03

:oo Jullie gaan wel snel hoor :P

Voor de mensen die vandaag naar de HK gaan.. heel veel plezier ;)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 09:01

Muppetmayo, veel succes vandaag :D

Karakter analyse klinkt erg interessant.. Ik denk dat ik dat ook een keertje laat doen bij Madeira :j

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 09:08

Zo'n karakteranalyse wil ik ook wel eens laten doen van Zyta :D Ben benieuwd wat daaruit zou komen :P

Zit vandaag gelukkig een dagje thuis, ben zo ziek dat ik gewoon geen zin heb om uit m'n sofa te komen...

Pff kan nog altijd niet slapen sinds ik The Grudge 3 gezien heb :') Daar moet je dan ook 20 jaar voor geworden zijn :D

@Madeira_ Het gaat blijkbaar beter tussen jou en Deertje :D Vind haar zo'n geweldige haf :+: Het komt vast wel goed tussen jullie :D

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 09:37

veel plezier op de hengsten show helaas kan ik er dit jaar niet bij zijn vanwegen de tentamens

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 09:40

Chipieke, jaaa Madeira is de mooiste/leukste/knapste/liefste haflinger die er bestaat! :D *Haha vind je altijd van je eigen haf toch?*
Naomi, jammer dat je niet mee kunt! Ik ga nooit omdat ik er toch nooit iets van zie.. Maar als ik goed kon zien dan zou ik ook wel willen :D

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:02

Muppetmayo, laat je weten hoe het is gegaan vandaag?

Ben erg benieuwd oo!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:04

muppetmayo schreef:
Tnx Joopiexx! Lief van je!

Sita_ klinkt wel onwijs gaaf zeg dat eigen bedrijf :)
Hoe moet ik dat voor me zien? agrarische sector met toeristen en recreatie? Ben wel heel nieuwschierig!

Het is een combi van gemengt veebedrijf in Friesland, dus ik verhuis van de zomer van Zeeland naar daar..
Dus we houden koeien, schapen, kippen en paarden.. :)

De koeien die we gaan houden zijn Friese Roodbonten, daar zijn er nog maar een paar 100 van op de wereld en wij gaan een nieuwe fokprocedure opstarten om dit ras weer leven in te blazen. We hebben een aantal koeien aangekocht uit een hele oude stam en gaan daarmee verder fokken. Het worden dus zoogkoeien, de kalfjes blijven bij de moeder.
De vaarsjes (vrouwtjes) houden we of verkopen we door aan andere liefhebbers die er mee willen fokken. Er zullen een aantal stieren dus gebruikt worden voor de dekdienst en de overige stiertjes worden opgefokt voor de slager en dat vlees zal dan weer in sjieke restaurants en bij slagers verkocht worden als Friese delicatesse. :)

De schapen zorgen dus voor de wol en lammetjes etc. En gaan er worden er dus ook met de ramadan een boel verkocht voor het vlees.
Van de kippen gaan we vlees en eieren verkopen. Ik wil namelijk ook een soort van streekwinkeltje/boerderijwinkeltje met streekproducten etc.
En de paarden die zijn van mezelf.. :P Die zijn voor de leuk.. ;)

De agrarische dienstverlening kan je op verschillende manieren zien.
Mijn vriend is daar nu al mee bezig. Hij melkt bij boeren thuis, die eens een dag niet kunnen een weekend weg zijn of in geval van ziekte ofzo. Ze kunnen mijn vriend dan 'boeken' en hij neemt dan alle zorg van de boerderij op zich. Er is echt ontzettend veel vraag ook naar. Afgelopen weken heeft hij bijvoorbeeld 3 weken opgepast bij mensen die naar Australië waren.
Verder doet hij in het seizoen ook koeien en schapen scheren, ik zelf doe paarden scheren.
Ook gaan we kleinschalige pensionstalling aanbieden.
We zullen nog wel meer dingen gaan aanbieden, zoals mest rijden etc. etc. Maar op het moment gaat het alleen om de bovenstaande..

Wat betreft de toerisme en recreatie, we zitten straks in een aardig toeristisch gebied.. Omgeving Makkum/Franeker, en we willen dus een soort van themadagen organiseren. Zoals lammetjesdagen, open monumentendag, welkom op de boerderij dagen etc. etc. In de zomer willen we ook dagen gaan doen dat mensen eens een dagje kunnen helpen.
En dat soort dingen. Dit staat allemaal nog op papier, maar we willen er zeker ook wel wat mee gaan doen omdat je gewoon erg veel publiek kan lokken met dingen op en rond de boerderij. Stadse mensen van tegenwoordig vinden het geweldig om eens mee te lopen op een boerderij..

Dus ja, dat is het een beetje in t kort.. :P

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:09

Ow klinkt erg gaaf Sita_!!!

Kennen jullie het verhaal van Daimy die naar de kliniek ging? Die ging dus niet...
Waren nog geen 50 meter van stal, hing meneer over de voorstang :( Heel de trailer verbouwd...
Hij is er redelijk zonder kleerscheuren vanafgekomen... Loopt nu wel kreupel ook linksvoor, maarja, zijn toch al bezig he :+ Hij heeft nou nog 1 goed been....

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:10

He potver.. Dat is balen.. -O-

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 11:01

@ Sita_: Dat klinkt echt heel erg leuk!

@muppetmayo: Oh balen, dat heeft Nikita ook een keer gehad bij de vorige eigenaresse toen ze voor het eerst in de trailer ging. Alleen Nikita moest er worden uitgehaald door de brandweer. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 11:21

Armani heeft ook vastgehangen in de trailer :+ over de voorstang.... kwam een hoefsmid voorbijrijden die heeeft geholpen met alles loshalen..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:14

Madeira_ schreef:
Chipieke, jaaa Madeira is de mooiste/leukste/knapste/liefste haflinger die er bestaat! :D *Haha vind je altijd van je eigen haf toch?*

Nietes, de mijne is de mooiste, stoerste, knapste haf ;( Ze is alleen niet de liefste :D