[HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 5 rond!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Christadk

Re: [HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 5 rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:06

Sja niet banketstaaf bedoelt..maar ze mankeert wel altijd wat ;) Misschien toch eens bij jezelf gaan nadenken waarom. Paarden geven niet zomaar op als ze pijn hebben..

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:06

Dat hoor je me ook niet zeggen maar als ze op het harden niet goed loopt dan heeft ze toch ergens pijn aan.. en daar loopt ze veel op toch..
Haflingers zijn hard voor hun zelf zullen niet snel toegeven dat ze pijn hebben.

Maar dit is maar een advies hoor...
Laatst bijgewerkt door kitzbi op 30-11-11 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:08

Als kitzbi haar voor ijzer eraf trapt loopt ze ook niet goed maar de zelfde dag of een dag later zit het ijzer er wel weer onder...

En dan moet ik ook zeggen dat mijn 3 haflingers om de 12 weken na de smid gaan.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:09

Marit gaat naar de smid wanneer ik het nodig vind..ze heeft echt super hoeven :j

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:11

JastieHorse schreef:
Sja niet banketstaaf bedoelt..maar ze mankeert wel altijd wat ;) Misschien toch eens bij jezelf gaan nadenken waarom. Paarden geven niet zomaar op als ze pijn hebben..

Ze mankeert helemaal niet altijd wat.
Overdrijven kan ook... Sorry dat ik het zeg.

Die blesure die ze gehad heeft komt door de omstandigheden waar ze stond, losliggende stenen kan elk paard krijgen.
En dat ze nu niet goed loopt elke keer sinds ze in de hit staat is niet altijd zo geweest hoor. Peep is verder nooit kreupel of wat dan ook.

En er is gezegd op de vorige pagina dat wij ook een smid ernaar willen laten kijken.
Maar als het weer zo gaat beginnen dat ik mn paard onnodig pijn doe of whate ever terwijl er foto's staan om een mening te geven maar niet iemand af te zeuren terwijl er staat dat er een smid bij komt. Dan reageer ik daar gewoon niet meer op en lees ik verder alleen de dingen bij van de bokkers wat ik leuk vind om te lezen. Elke keer wordt er gelijk zo aanvallend gereageerd.

Peeps in het geheel kwa stand/staan waar je haar hoeven zie in de hit
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Marlis op 30-11-11 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:16

Je vraag toch erom je laat die hoeven toch zien of niet en dan kan je wel weer zo reageren maar dat vindt ik kinderachtig... zet dan die foto,s er niet op.

Maar sorry hoor maar dat jij je paard dan bij zo,n stal neer zet met stenen en weet ik veel in de wei.. dat doe je toch echt zelf....

Als je een schone wei heb is er niets aan de hand maar mijn paard komt nooit en never in zo,n wei te staan.
of op zo,n stalling.
Dan maar meer betalen en verder met de auto moeten rijden...
Laatst bijgewerkt door kitzbi op 30-11-11 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:16

Jij voelt je aangevallen, dat is heel wat anders. Wij geven onze mening, wat wij zouden doen met onze paarden in dit geval en dan is het aan jou de keus wat je er mee doet.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:19

Nee julie doen alsof ik mijn paard mishandeld.
Het is er hardstikke netjes waar peep staat, stenen in de wei? nou nee.

Ik vraag om een mening ja, maar elke keer word die een beetje raar gegeven door sommige hier.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:19

vind de reactie van jastie horses ook echt nergens op slaan. Peeps mankeert elke x wat want ze heeft een paar x achter elklaar iets. So what? Paard heeft 5jaar niets gehad en nu even wel, wat mankeerdee er de andere 5jaar dan? En ja ik reageer nu fel. Maar dat is omdat jij je reactie erg raar breng. Ik zeg toch ook niet dat marit continue wat mankeert omdat ze continue wondjes heeft, getrapt wordt en blabla. Onder bouw je reactie dan krijg je heel anders antwoord. Smid zijn we al mee in contact

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:20

Ik heb een keer gehad dat wietse en jade waren bekapt
maar toen waren ze nog heel wild en moeilijk en toen heeft de smid per iets teveel van wietse zijn hoef afgehaald dus hij stond ineens best kort en toen heeft hij ook een tijdje gevoelig gelopen ging bijna 3 weken overheen voor die weer goed liep was zo rot maar gelukkig was er toen sneeuw dus een lekkere zachte koele ondergrond en kon het fijn groeien en schoon blijven.. Hoop dat pepe gauw weer goed loopt jammer dat er nu geen sneeuw ligt want dan kunnen ze er zonder pijn in lopen en had ook echt het idee dat die sneeuw het genezings en groei proces versnelde :) Die smid heeft nooit meer mogen komen :(

Hoop dat geen van beide later ijzers hoef te dragen maar als het zonder niet kan dan is het niet anders dan ga ik toch weer voor ijzertjes bij jade .. Vind het wel moeilijk om te zien of een paard wel goed of niet goed erop staat.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:21

shilady schreef:
Ik heb een keer gehad dat wietse en jade waren bekapt
maar toen waren ze nog heel wild en moeilijk en toen heeft de smid per iets teveel van wietse zijn hoef afgehaald dus hij stond ineens best kort en toen heeft hij ook een tijdje gevoelig gelopen ging bijna 3 weken overheen voor die weer goed liep was zo rot maar gelukkig was er toen sneeuw dus een lekkere zachte koele ondergrond en kon het fijn groeien en schoon blijven.. Hoop dat pepe gauw weer goed loopt jammer dat er nu geen sneeuw ligt want dan kunnen ze er zonder pijn in lopen en had ook echt het idee dat die sneeuw het genezings en groei proces versnelde :) Die smid heeft nooit meer mogen komen :(

Hoop dat geen van beide later ijzers hoef te dragen maar als het zonder niet kan dan is het niet anders dan ga ik toch weer voor ijzertjes bij jade .. Vind het wel moeilijk om te zien of een paard wel goed of niet goed erop staat.

Ja de hoeven gaan zoiezo wel weer groeien alleen dat gaat niet 123 dat duurt even.
Bij alle paarden is het goed gekomen die al wat langer dan peeps er staan.
En Daan weet dat het een super plek is kwa paardne houden. Wordt goed gezorgd voor ze, hele nete omgeving etc.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:22

Pff word zo moe van jullie 2.

Peeps heeft pijn..dan ga je toch niet longeren?? Ik kan daar niet bij met mijn hoofd. Zo heeft ze toch geen tijd om te genezen? Je maakt het nu alleen maar erger en dan vind je het raar dat ze steeds onzuiver loopt. Schiet mij maar lek hoor...

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:23

meer betalen? Peeps der stal is toch echt 285per maand hoor. Kritiek kan een mens hebben0als t wordt onderbouwd. Jastiehorses schrijft peep als slacht paard af. En voordat jastie horses der reactie typte was al gezegd dat de smid komt. Peep gaat elke 8weken:)ze wordt zo verwaarloosd da ze vaker gaat als die van jullie:) zo , nu geef ik een x een aanvallende reactie

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:24

Jezus hey... niet zo aangevallen voelen...
Jullie vragen iets en wij geven onze mening en dat is niet goed...
Vraag dan ook niet meer na onze mening over der hoeven.

Maar hebben jullie geen vaste smid dan????

Maar staat er toch echt....
Die blesure die ze gehad heeft komt door de omstandigheden waar ze stond, losliggende stenen kan elk paard krijgen.

Ja bij de hit stal is het zeker netjes maar bij die andere stal was elke keer toch wat...

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:25

Ze kan wel vaker naar de hoefsmid gaan maar ze heeft toch echt slechtere hoeven dan Marit die maar 3/4 keer per jaar gaat...Als we zo gaan beginnen. Kom op zeg..kinderachtig gedoe.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:26

Ik denk dat peep alleen goed zal lopen als haar hoeven weer een stuk zullen aangroeien denk niet dat je er door de smid nog wat af moet laten halen dan loop ze helemaal op eieren denk ik.
Als je haar nu goed wil laten lopen moeten er ijzers onder of ze moet hoefschoenen krijgen want ik heb het vermoeden dat ze wat teveel zijn afgesleten of te kort op het moment...

Jammer dat er nu geen pak sneeuw ligt want ik weet zeker dat dat de hoeven ten goede zal doen :)

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:27

ik lees rustig mee maar wat een nare opmerkingen allemaal zeg...
Snap dat jullie *jastie&kitzbi* mening willen geven maar ik vind persoonlijk het ook wel een beetje onaardig overkomen.
snap helemaal jullie punt dat jullie peeps rust zouden geven als het je eigen paard was, maar marlis en horsii zijn ook niet dom.

En angel liep op het harde ook vaak niet lekker toen ik haar nog had omdat ze best korte hoeven had, maar mijn smid vertelde altijd dat is geen reden om haar stil te laten staan.. Probeer zoveel mogelijk in een zachte ondergrond te rijden en gewoon goed aanvoelen wat je paard wel en niet kan! :)

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:29

horsii als je zo flink bent zet je dat pbtje wat je net stuurde hier neer. Erg laf hoor dit!!

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:30

Moet je goed luister ik heb het niet over de hitstal maar julluie vorige stal waar jullie veulen is geboren en die toen dat plastic heeft opgegeten...

In de zomer gan die van mij om de 8 weken in de winter groeien ze niet zo hard dus gaan ze om de 12 weken dus wat wou je nou zeggen dan.

Horsi als je wil aan vallen prima doe vooral wat je niet laten kan...

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:31

Een mening geven mag van mij daar vroeg ik om.
Maar ga niet allemaal dingen rond slingeren waar jullie niets van af weten en met verwijten komen dat wij dingen niet goed doen, dat die van jullie betere hoeven hebben, de ijzer er de dag erna weer onder zitten en elke 12 weken gaan. So be it. Peeps wordt goed voor gezorgd en ook al heeft ze slechtere hoeven wat dan nog? Niet elk paard is het zelfde en de een heb betere hoeven dan de ander.

En jastiehorse brengt haar opmerkingen altijd op zo manier dat ik daar onderhand wel een beetje gek van wordt.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:32

wij hebben wel een vaste smid:) peeps der hoeven zijn door verschillende smeden beoordeeld en allen vonden t goede sterke harde hoeven , alleen schuim afslijtend, dankje alieke voor je reactie. Dat is ook wat de dierenartsen en smeden tegen ons zeiden. Zit er al bijna 2maanden niet op omdat we peeps nu niet met gewicht gaan belasten. Hoe is t met0angel alieke

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:32

We mogen alleen een mening geven als het in jullie oren goed klinkt. Zodra het negatief is reageren wij ineens te heftig. Sommige mensen hier hebben echt een bord voor hun kop. Jullie denken meer aan je eigen plezier dan aan die van je paard. Ga lekker zo door! Ik ben helemaal klaar met dit topic..kansloze figuren.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:33

Marlis schreef:
En jastiehorse brengt haar opmerkingen altijd op zo manier dat ik daar onderhand wel een beetje gek van wordt.

Omdat ik durf te zeggen waar het op staat..logisch dat je dat niet leuk vind. Ga lekker zo door meid. Over een aantal jaar is peeps zo versleten dat je er geen reet meer mee kan omdat jullie zo stront eigenwijs zijn

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:34

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:36

Nou sorry hoor maar vind het nu wel erg tever gaan!
Alsof hun paardenmishandelaars zijn zeg! pfoee zeg!
Hun zijn wel ver buiten dat! Wat die meiden allemaal wel niet over hebben voor hun paarden daar zeg ik U tegen!
En misschien is het ook niet slim om te longeren maar dat is hun probleem, hun willen peeps aan de longe hebben!
En dat doen ze heust geen uur en het is maar 1 keer in de week nog niet eens denk ik!
Sorry maar vind dit echt overdreven dat ik zelf pissig kan worden hierom om zo iemand uit te maken voor iets wat totaal niet van sprake is! Ja je kan haar misschien niet goed bezig vinden maar om dan gelijk zo'n oordeel uit te kramen, nee dat gaat voor mij ook tever!
Laatst bijgewerkt door nts19 op 30-11-11 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt