[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

muppetmayo

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:07

Dat scheelt, dat poets je er ook weer af :)
Daims pakt liever blubber hahahah.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:15

ik ook :D Ik kan echt niet wachten!!!

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:32

sorry vandaag niet bij gelezen
was half 6 me bed uit moest 30 setlanders wassen met veulens
net terug moest namelijk ook de bekers ophalen voor de trek paard keuring :P

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:37

hihi, had vandaag het blaatje van de KVTH gekregen... Had jij nog mee gedaan met een van de paarden naomi?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:37

Hij word tussen de 1.50 en 1.57... :oo[/quote]
Peelie schreef:
Veulens zijn al een bepaald percentage gegroeit met een bepaalde tijd. Dit gaat per maand. Er bestaat een tabel voor. Daarmee kan je het uitrekenen. Dat heb ik gedaan. Nash is nu 1.10 met 2 maanden en dan zijn ze zo even uit mijn oof voor 75% gegroeit... Moet ik even checken...

En dan kan je het uitrekenen...

Interessant, waar heb je dat gevonden? Tussen 1.50 en 1.57 is wel een erg ruime schatting btw.

@muppetmayo: Heb jij toevallig zo'n deken voor daims gekocht: Afbeelding

Ze hebben hem gewoon bij ooteman, van harrys horse! Vanaf zondag is die deken 25 euro, ga er denk ik eentje bestellen als ze dan niet uitverkocht zijn. Ankie heeft hem nu niet meer heel hard nodig maar dan heb ik hem maar vast voor volgend jaar. Heb jij hem nog gebruikt? Zit je niet in de knoop met de deken waar je benen zitten?

Ik word trouwens heel erg hebberig van de uitverkoop bij de ooteman :o :
http://www.ooteman.nl/specialoffers.asp ... nbiedingen

Zo ik ben net wakker, was in slaap gevallen en heb meteen uren geslapen. En nu is het zo laat dat ik niet meer naar ankie kan, terwijl ik best had kunnen rijden want het is hier droog gebleven :7 Baal! Het is echt al zo snel weer donker |( Morgen moet ik ook de hele dag werken en ben ik pas laat klaar, dus dat wordt in de bak rijden.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:40

Hinke, dat is omdat ik zijn groote heb geschat... Ik schat dat hij tussen de 1,05 a 1,10 is. Vandaar de ruime schatting. Maar dat scheeld dus al 7 cm :)

die tabel staat in het veulens 2009 toic ;)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:46

Ik heb een iets andere Hinke, ik heb er 1 met maasjes. Die loopt bij mijn benen waar je drijft zegmaar een stukje omhoog, zodat je geen ruzie hebt met je benen en de deken.
Ik ga zo eens kijken naar de uitverkoop, maar gaat m voor mij niet worden denk ik ;)
Deze maand al paardje gekocht, eventjes bijna 400 euri aan omheining rotzooi ;) Autch ;)
Balen dat je niet gereden hebt als t wel had gekund! Nouja, je zal je slaap hard nodig hebben gehad denk ik!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:46

KIEFFER ANJA!!!!!!! IK WIL IK WIL IK WIL!!! Maar ik heb nu maar 71 euro... net te wijnig voor het hoofdstel... BAGGER!!!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:54

muppetmayo schreef:
Hinke is goed :) Dan breng ik je daarna wel thuis (kan ik gelijk Ankie bewonderen hahaha)

Lijkt me leuk hoor ;) Maar ik woon echt niet bij je in de buurt! Maar je mag wel eens op ankie komen rijden ;) En op daims rijden zit er wss niet in he? Aangezien hij kreupel is?

Peelie schreef:
KIEFFER ANJA!!!!!!! IK WIL IK WIL IK WIL!!! Maar ik heb nu maar 71 euro... net te wijnig voor het hoofdstel... BAGGER!!!

Mag je niet rood staan? In geval van nood (lees als er uitverkoop bij ooteman is) vind ik het niet erg om even rood te staan :P

Over die tabel uit het veulentopic: waar is dat op gebaseerd? Het zal toch ook per ras verschillen mss?

muppetmayo schreef:
Ik heb een iets andere Hinke, ik heb er 1 met maasjes. Die loopt bij mijn benen waar je drijft zegmaar een stukje omhoog, zodat je geen ruzie hebt met je benen en de deken.
Ik ga zo eens kijken naar de uitverkoop, maar gaat m voor mij niet worden denk ik ;)
Deze maand al paardje gekocht, eventjes bijna 400 euri aan omheining rotzooi ;) Autch ;)
Balen dat je niet gereden hebt als t wel had gekund! Nouja, je zal je slaap hard nodig hebben gehad denk ik!

Dat is inderdaad wel handiger. Misschien gaat deze deken heel snel kapot van het schuren met je benen. Maar hij is ook niet vreselijk duur, en muggespray werkt niet bij ankie.
En idd balen, ik heb volgende week woensdag nl mijn 2de les en wil ankie wel een beetje gereden hebben van te voren. Dus morgen maar weer hard aan de slag!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:55

hinke, ik kan niet rood staan. Ik heb een jongere rekening. Vandaar :)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:58

Afbeelding

Zo 1 heb ik er ;) Alleen dat gat is smaller waar je zadel doorheen gaat.

En als Daims weer goed is mag je wat mij betreft ook een stukkie hoor hihi :)
En ik denk dat het vanaf jou naar mij iets van een half uurtje met de auto is ofzo, valt echt nog wel mee opzich ;)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:59

Balen!

Als ik verstandig ben bestel ik ook niks. Kan mijn geld beter opzij zetten voor de lessen, die vliegendeken kan ik altijd volgende zomer kopen, en dekjes heb ik ook genoeg :=

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 23:01

ik wil moet en zal dat hoofdstel hebben ;(

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 23:01

Een half uur? Klopt dat echt? Ik woon in oegstgeest he. Waar woonde jij ook alweer? Lijkt me best leuk om eens op daims te rijden. Kan hij het qua conditie wel weer aan?

En dat vliegendeken ziet er wel een beetje maf uit met dat westernzadel. De mazen lijken ook wel iets groter. Maar idd die beenuitsparing is toch wel handig.

Maar om nou helemaal naar duitsland te gaan voor een vliegendeken :P

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 23:03

Peelie schreef:
ik wil moet en zal dat hoofdstel hebben ;(

Je hebt nog tot zondag om aan 14 euro te komen :+ Is idd een leuk hoofdstel. Maar soms is het wel zo dat als de internetuitverkoop start, iets meteen uitverkocht is.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 23:05

Ze schijnen hem in nederland ook te hebben hoorde ik inmiddels. Nicky's keet heeft m, maar daar heb ik deze foto van, dus of dat die met smalle of brede zadel uitsparing is weet ik niet ;)

ANWB zegt: snelste route over 42,1 km
in ongeveer 40 minuten

Zat er dichtbij ;)
Ik rij nog niet veel met hem hoor, echt 10 minuutjes ofzo. Maar eerst dat kreupele er maar eens uit..
Maar tegen de tijd dat wij een keer kunnen afspreken is het vast alweer over hahaha.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 23:08

@ hinke,,, ze moeten opschienen met mijn salaris..! :P

tjah tot het uitverkocht is... Maar met 60 euro korting kan ik me dat goed voorstellen.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 23:10

40 minuten is niet om de hoek maar het is wel te doen. Misschien kunnen we voor september een keer afspreken? De komende weken gaat voor mij nl niet lukken.

Maar je hebt dus nog wel hoop dat het kreupele helemaal over gaat? Ik zou me echt druk maken als ankie zoiets heeft en ik weet niet wat het is. Ik heb wat dat betreft echt geluk met ankie, ze is nooit ziek, heeft bijna nooit wondjes van het schoppen en bijten met andere paarden en heeft nog nooit kreupel gelopen (even afkloppen).

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 23:12

Peelie schreef:
@ hinke,,, ze moeten opschienen met mijn salaris..! :P

tjah tot het uitverkocht is... Maar met 60 euro korting kan ik me dat goed voorstellen.

Idd. Vind het ook een leuk hoofdstel met die gespen bovenop.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 23:13

Ik maak me er wel druk om hoor ;) Toon het alleen niet zo.

Hinke even voor je lopen zoeken, wist dat ik er laatst een topic over had gelezen:
[SV] Rijvliegendeken , waar kopen?

En dan vooral die hh vliegendekens die opisop_shop aanbied, lijken goed werken en goedkoop :)
Laatst bijgewerkt door muppetmayo op 20-08-09 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 23:13

Dat had Mara ook niet in de eerste 2 jaar dat ik haar had.. Totdat de zadelmaker een stomme fout maakte.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 23:16

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 23:25

dat zijn mooie dekens. Gelukkig heeft mara helemaal geen last van vliegen tijdens het rijden...

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 23:26

Handig dat ik nu iig weet dat ze bestaan en waar ik ze kan kopen. Ik heb op stal niet echt last van de vliegen maar als ankie volgend jaar weer mee gaat naar ameland neem ik er zeker zo éen mee. Echt niet normaal met de dazen daar!

Die eerste deken := dat is wel echt een heel kunstmatig lichtblauw kleurtje. En voor 19 euro zal het mss ook niet zo'n goede kwaliteit zijn?

Peelie schreef:
Dat had Mara ook niet in de eerste 2 jaar dat ik haar had.. Totdat de zadelmaker een stomme fout maakte.

Oh wat voor fout? Ik heb niet eens een zadelmaker, lekker makkelijk als je een wintec zadel hebt ;)

Citaat:
Ik maak me er wel druk om hoor Toon het alleen niet zo.

Ik ben nog steeds benieuwd naar een filmpje van hoe het nu is. Je verwacht het toch gewoon niet van zo'n gezonde sterke haflinger, dat hij meteen kreupel is. Het is ook niet dat je er teveel mee gedaan hebt ofzo. Kreupelt hij ook los in de wei?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 23:31

Vandaag heb ik hem ook duidelijk zien kreupelen in de wei. Vorige keer ookal trouwens hoor. Maar hij was aan het donderjagen met Kebab, en toen kwam hij naar mij aangedraafd. Kreupel dus...
Ik zal van het weekend even kijken of ik iemand heb die een filmpje van nu kan maken.

Volgens mij is hij alleen om dat chemische kleurtje zo goedkoop ;) Over het algemeen ben ik wel tevreden over de spullen van hh :)

Dames ik ga jullie verlaten, lekker mn bedje in :)