Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:33

In duitsland noemen ze het edelblut, hier in nederland vreemd bloed, omdat het ook ander bloed dan arabisch kan zijn.

Wia, bij het kvth word bij een percentage van 1.56% of hoger het op het stamboekpapier vermeld. ;)
Bij het nhps word geen vreemd bloed toegelaten, die volgen de oostenrijkse richtlijnen ;)

Janouk, bij ons valt het nog mee, maar wij zitten ook in redelijk open gebied, met zeewind. Mijn jeuker heb ik nog met niks om lopen. (Hou haar wel scherp in de gaten, bij ook maar iets wat op jeuk lijkt dan word en grondig gewassen en dek op) probeer het altijd zo lang mogelijk te rekken, omdat eind van de zomer de manen de deken ook niet zo fantastisch meer vinden. En veulens zijn ook gek op dekens is mijn ervaring :D

Plutolover je hebt ook met een waterdicht rugje erin, of een onderregendekentje/liner. Een buitje is niet zo erg, ze zijn zo weer droog, een paar dagen regenachtig gooi ik er altijd iets van een regendek op. ;)

Velina staat inmiddels weer in Arcen. Rit ging gelukkig vlot, had haar wel bezweet van de trailer verwacht met deze temperaturen, maar geen drupje gelukkig!

Peelie

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 17:44

Hier idd ook veel vliegen.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 18:30

Hier is het heel wisselend qua vliegen.
Vond er net niet heel veel zitten, maar misschien vonden de vliegen het ook te warm. :')
Ik heb eens bij Olivia in het paspoort gekeken, zij heeft 0,976562 % vreemd bloed.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 19:36

Wij zitten aan zee maar extreem veel vliegend spul dit voorjaar. Ik heb ze normaal eigenlijk nooit onder een vliegendeken, maar absoluut nodig nu.

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:53

Hier valt het wel mee met de vliegen gelukkig. Het meeste staat dan ook nog zonder vliegendek. (begin ik liever niet aan, want we hebben één dekensloper in de kudde)

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 21:17

Hier ook veel vliegen.
Ze vinden de maskers wel plezierig want ze hadden zoveel vliegen om de ogen.
Eerst op de stront en dan bij de ogen.... bah.
Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 16:30

Afbeelding
Vandaag op wedstrijd geweest.
Nog nooit in zulke zeikregen gereden. Het was echt verschrikkelijk. Nash was zo gespannen.

Ondanks dat to h 181,5 en 184,5. Dus nog 1 winstpunt en dan mag ik M2 :D

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 17:18

Gefeliciteerd.
Kunnen die zeikerds in jouw rij-topic wat van leren, durf te wedden dat de meesten daar nooit zullen komen.
Allemachtig wat kunnen mensen vals zijn en elkaar napraten zeg, heb t met verbazing doorgelezen.
Maar goed dan hoor ik ook niet op mijn wat slankere haflingeruitvoering te rijden maar doe ik lekker toch zolang hij aangeeft het prima te vinden.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 17:42

Ik heb op een gegeven moment gevraagd of ze het topic alshebloeft dicht wilde gooien. Was zo klaar met het gezeik.

Zelf mensen die gingen zeggen dat Nash niet ruim loopt

Afbeelding
Wat zien zij dan wat ik niet zie?

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 18:06

Ik denk dat hij prima loopt.
Het blijft een haf en geen spectaculair gefokte kwpn waarvan ik veel met holle rug hun kunstjes zie uitvoeren.
Jij bent niet mager maar volgens mij ook niet zo groot.
Niet alles draait om het plaatje maar om hoe je het doet en dat je goed naar je paard blijft kijken en volgens mij doe jij dat wel.
Nog zo'n 'gemene ponypletter.' :D :+ }:0
Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 18:23

Voor een Haflinger kan Nash echt wel heel behoorlijk bewegen. Er zij kwpners die veel minder lopen.

Weet je wat het is. Ik kijk goed naar mn paarden. Hou in mijn achyerhoofd wat ik van ze vraag en hoe ik er zelf op zit. Ik train gematigd om die rede. Ik hou er echt wel rekening mee.

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 19:07

Daar twijfel ik niet aan.
Dezelfde reden dat ik geen 5 x per week op zijn rug zit.

Gister wederom de stal in rouw. Een maatje van Steff, net zo jong als hij, ingeslapen. Azzy heeft er minder last van maar Steff heeft het wel wat moeilijk.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 19:08

Jeetje. Hoe dat zo?

Sterkte iig

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 19:18

Paard was al bijna een maand ziek. Steeds hoge ontstekingswaarden, hoge temperatuur en buikpijn. Dier had ook een vergrootte maag (fokfout). Oorzaak is niet echt gevonden ondanks z'n verblijven in de kliniek.
Ze stonden er allemaal omheen toen het paard de spuiten kreeg.
Steff en dit paard kenden elkaar al lange tijd en waren samen 'the men.' 5 jaar oud.

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 19:22

Ik merkte dat Steff hem soms nog zocht. Ben er nog eens met hem naar toe gegaan om te kijken of hij nog afscheid wilde nemen met mij.
Hij vond het eng maar maakte me duidelijk dat hij het snapt. Hij wilde er niet meer heen dus heb hem gezegd dat het goed is en ik het snap. Hij bedankte me zowat door zn kin op mn schouder te leggen, wat hij alleen doet bij moeilijke momenten.
Vorig jaar had ik pijn in mijn schouder. Hij wist precies waar het zat en wilde het wegnemen met z'n mond. Zo bijzonder is hij.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 19:28

Aaaah echt een soulmate dus.

Wat enorm triest. Sterkte nogmaals.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 22:44

hier ook vliegenmaskers, verschrikkelijk veel vliegen zitten er.

gefeliciteerd met je punten peelie, ondanks de regen. Ga je meteen door naar he M2 of rijdt je nog even door in het M1?

Wat een negatief topic inderdaad peelie. Ik heb er maar niet op gereageerd. Ik vond dat er erg gemeen en oneerlijk gereageerd werd.

Citaat:
waarvan ik veel met holle rug hun kunstjes zie uitvoeren.

dit vindt ik dan zo jammer, waarom negatieve opmerkingen over ruiters met kwpners. Dan heeft er toch helemaal niks mee te maken?

wat sneu dat ze hem zo jong in hebben moeten laten slapen. :(:) heel veel sterkte.

Aagje staat netjes ingevlochten op stal voor morgen. We moeten al heel vroeg, hopelijk laat ze haar knotten zitten vannacht .

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 22:52

Klopt janouk
Hier ook erg last van vliegen
Staan hier ook al met dekens en masker en ook king zijn pluk
Houd niet tegen

Wij gaan morgen trec doen iemand dat wel eens gedaan
Me dochter gaat het doen
Ik zit ingetapet heb me enkelbanden gescheurd.

Kur op muziek vanmorgen
In mekaar gedokterd voor verenigingsdag me dochter gaat hem
Rijden

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 22:59

Negatief topic even gemist..

Wel gefeliciteerd met je punten gail.

Kidokids: beterschap met je enkel.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:21

Ik weet nog niet zeker of ik gelijk over ga.

Met het flexibel starten is het natuurlijk erg interessant om gewoon eens een rondje in het M2 te proberen en als het nog helemaal niks is gewoon nog even in het M1 te blijven hangen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:22

Nee trec nooit gedaan. Is met gps toch, ik denk dat ik daar niet goed in ben :')

Wel ooit endurance gereden. Vond ik erg leuk. Wil ik nog wel eens gaan doen. Maar vind het leuk om samen te rijden en heb eigenlijk niemand die mee kan. Geen geschikt paard of geen trailer...

Beterschap met je enkel!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:23

Ja dat is nu inderdaad het grote voordeel van flexibel starten. Tot 5 winst mag je gewoon weer terug toch?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:25

Jup

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 12:46

loulou schreef:
Citaat:
waarvan ik veel met holle rug hun kunstjes zie uitvoeren.

dit vindt ik dan zo jammer, waarom negatieve opmerkingen over ruiters met kwpners. Dan heeft er toch helemaal niks mee te maken?

Het gaat er om dat kwpn-ers anders bewegen dan een haflinger. Dat het spectaculaire waar spillebeentjes opzitten wordt geprezen en mooi gevonden maar een goed dragende haflinger die van nature niet spectaculair bewegen een hoop kritiek krijgt. Het heeft niks te maken met dat ik een kwpn-er niet goed zou vinden of dat ik ze over een kam zou scheren. Bij beide rassen komen goed en slecht gereden paarden voor maar kwpn zie je nou eenmaal meer aan de top.

Wij zijn de ochtend goed begonnen!
Afbeelding

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 12:49

loulou schreef:
Nee trec nooit gedaan. Is met gps toch, ik denk dat ik daar niet goed in ben

Je kunt ook wandelingen maken met gps. Kun je eens oefenen. Ik vind gps vaak behoorlijk duidelijk. Die van ecomare bv laat je op een meter na nauwkeurig bij een bepaalde plant stoppen.