Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:59

Mando schreef:
Whahaha jij ook Marin, kom je denk ik nog wel tegen _O-

ja denk je? :')

Madeira_

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:12

Esmee :(:) ik zou inderdaad zeker je laten prikken, beter een keer teveel van te weinig.. wat vervelend voor je meis! Veel plezier meis!

Wat een leuk idee Paulien :D

Pff en ik ben nog steeds onder de indruk van alles wat ik om mij heen zie.. zag gistren lichaamstaal van Madeira (en mijn hond en kat) en wat apart om dat na 23 jaar mee te maken maken! :D

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:01

Esmee en Silby en vrends veel plezier en flink boshobbelen.

Madeira (Paulien) zo fijn dat je dingen kunt zien, een wereld gaat open.

Hier is het vaak een rollercoaster, als je een dipje hebt of even niet zo lekker voelt moet je verder want voor de kinderen wil je dat niet. Is ook niet goed.
Maar door te rijden krijg ik wel energie om andere dingen te doen.

Paulusjuh je hoeft ook niet altijd hard aan het werk, moet leuk blijven voor jou en je paard. (niks moet, alles mag)

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:49

Ik heb vanochtend van mijn fysio enigzins op mijn donder gehad, moet toch echt meer rust gaan nemen... We hebben afgesproken dat ik vanmiddag kort en rustig ga rijden, morgen wedstrijd, en daarna rust. Zondag wordt prachtig weer, dus ik gok dat we dan 's ochtends een buitenritje gaan maken. Dat is ook rust toch? In ieder geval wel ontspanning ;) Dan ga ik maandag gewoon echt rust houden. Lijf kan niet meer.

Volgens buienradar blijft het hier nog wel even regenen, dus ik heb de komende uurtje nog wel rust ;)

Esmee en Marinda, ik ben benieuwd naar foto's!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:01

Oh oh Klasien! Weer even met je neus op de feiten gedrukt, haha.

Ik zal morgen aan je denken met wedstrijd, hoelaat start je? Ik 10.52 en 11.16 dus allemaal duimen! Hihi.

Ik ga nu zo mijn zadel definitief inruilen en mijn andere betalen. En dan door naar stal, Anne even aan de pessoa en daarna lekker der staart en voetjes wassen!

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:14

Jep, lijf geeft het wel aan, maar mijn fysio is dan even heel duidelijk ;)

Ik moet morgen ergens tussen 16.30 en 17.00, nog een hele dag om mij druk te maken dus haha. Morgen ochtend manen, staart en benen wassen. Ik had de manen graag in knotten gedaan, maar dat gaat niet lukken. Dan maar netjes wit en los.

Paulusjuh, jij ook succes morgen! Wat voor zadel heb je nu ook al weer?
Ik ben nog iedere dag blij met mijn Kieffer Lusitano.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:29

Succes allemaal op wedstrijd :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:50

Wij zijn er lekker.
Hangen bank te hangen en ons af te vragen hoe laat de onweer hier is

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:24

Mooie plek Esmee? Dicht bij het bos?

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 19:51

Thanks! :D ze liep vanmiddag heel fijn aan de pessoa dus heb weer een beetje hoop voor morgen!

@klasien: ik heb nu een albion

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:29

Klasien en Paulusjuh heel veel succes op de wedstrijd. Maak er een leuke dag van.

Afbeelding
Ik zou ook wel Albion op mijn verlanglijstje willen hebben, mooi zadel zit volgens mij ook lekker.

Van middag lekker gereden, was gelukkig binnen en toen begon het keihard te onweren en regenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:32

Zo Damella en ik hebben weer wat te oefenen :))

Onze choreografie voor de kür op muziek pittig :)

1 A-X binnenkomen in arbeidsstap
X halthouden en groeten
Voorwaarts in arbeidsdraf
C linkerhand
2 A afwenden
D-M wijken voor het linkerbeen
3 H-X-F van hand veranderen in middendraf
4 A afwenden
D-H wijken voor het rechterbeen
5 B afwenden
X volte 15m rechts
X volte 15 m links
6 E linkerhand
7 K-A arbeidsgalop links
8 B-E-B grote volte in middengalop
9 C volte 15m
10 H-X-F van hand veranderen
Voor F arbeidsdraf
11 F-A arbeidsgalop rechts
12 E-B-E grote volte in middengalop
13 C volte 15m
14 C-M arbeidsdraf
15 B-E-B grote volte en de hals laten strekken
16 A halthouden
Enkele passen achterwaarts
Voorwaarts in arbeidsstap
17 K-B van hand veranderen in middenstap
18 M arbeidsdraf
19 H-X-F van hand veranderen in middendraf
20 A afwenden
X halthouden en groeten

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:12

sorry effe niet geweest maar niet zo leuke wk en achter de rug
lichamelijk niet en met me zoon niet..
dus moet nog even op me gemak alle bij lezen..sorry hiervoor

maar wil wel even deze delen

Afbeelding

Alina1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 08:59

@maessie: Ah jammer zeg! Ja ik hoop het, maar de moet zakt me soms wel eens in de schoenen.
@Mando: Mooie trailer hoor! Ik heb in januari ook een nieuwe gekocht (na het jaren met een oudje te hebben gedaan), maar dit is toch wel erg fijn. En veel plezier dit weekend!
@Yvank_: Spannend! Beetje goed gevoel over je gemaakte tentamens?
@Madeira_: Fijn dat de operatie goed verlopen is.
@Paulusjuh: Prachtig dekje inderdaad. Ik heb eens zo’n model in het rood met zwart gehad. Het nadeel vond ik dat er veel haar aan de binnenkant blijft zitten. En er zitten soort gaatjes in dus je krijgt het er bijna niet meer uit.
@xx_Lyzet: Wat een grapjas. Had jij daarna weer wat te poetsen.
@EngeltjeS: Dankjewel!

Iedereen succes op wedstrijd!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 10:00

Klasien en Paulien, heel veel plezier meiden!

Esmee, Marinda (en Sita?) geniet van jullie heerlijke dagen meiden! :D

Yvanka, komt vast goed meid :D je bent zo lekker bezig met Damella! :)

Ik zat laatst te denken.. misschien kan ik ooit ook wel leren longeren nu ik een paard zie 'lopen', alleen je moet volgens mij nog zoveel meer zien.. moet het maar is proberen (en vragen of iemand mij dan wil helpen) :) Mag in elk geval tot 13 mei niet paardrijden, maar ga vanmiddag wel weer even langs Madeira :D

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:46

Succes met de wedstrijden meiden!

Lijkt me ook raar Madeira, maar dan op een leuke manier. :)

Ik heb eindelijk 2 dagen vrij, daar was ik wel aan toe. Vandaag de hele dag studiedag gehad, weer veel geleerd.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:02

Leuk Paulien om die berichten van jou te lezen, lijkt me ook heel bijzonder, er is letterlijk een wereld voor je open gegaan zegmaar!

Mijn wedstrijd ging wel goed voor de eerste keer in de L2. Had twee keer 177 punten, maar opzich wel een goed gevoel. De galop ging niet zo lekker maar moeten we hard op oefenen om wat meer sprong en actie te krijgen (ze moest eens weten hoeveel actie ze thuis kan hebben als het haar uitkomt hihi). Jammer was wel dat ik sochtends nog had gekeken of de tijden gewijzigd waren. Waren ze niet, kom ik aan, start ik bijna 45 minuten later!! Damn!

Een kleine impressie (still uit het filmpje) - stiekem wel erg trots op!
Afbeelding

Foto's volgen nog van een stalgenootje. En op de valreep kwam er nog één kijken, superleuk!

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:31

Paulusjuh, ziet er netjes uit!

Mijn onderlinge wedstrijd ging naar wens. Doel was: braaf paard onder mijn kont hebben en ongeveer zo kunnen rijden als thuis.

Dat brave paard had ik zeker, ze was super stoer! Jammer was wel dat de wedstrijd vertraging opliep, dus ik heb er meer dan een uur op gezeten.
De eerste proef vond ze de jurytafel even eng (de meeste paarden gingen daar écht niet langs, Iris deed alleen een paar stappen opzij, braaf), maar toen de proef begonnen was, keek ze er niet meer naar. Ze was wel erg moe van alle indrukken. Ik moest er dus flink aan rijden. Blijkbaar was dat er niet echt aan te zien. 185 punten en 4e!

De tweede proef ging iets fijner, tussendoor even kunnen stappen en wat op kunnen peppen. Hier was ik ook meer aan het paardrijden ipv figuren rijden... Dit keer hadden we 190 punten en 3e!

Jullie snappen vast wel dat ik enorm trots ben op mijn goudlokje! Enorm braaf, ook op de trailer. Ik heb een paar foto's gekregen van tussen de proeven, ga morgen even kijken of daar wat leuks tussen zit :)

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:32

Mooie punten Klasien, netjes! Gefeliciteerd! :D

Alina1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:35

@Paulusjuh: Fijn dat het goed ging! Nu weet je in elke geval dat je op de goede weg bent!
@Klasien: Gefeliciteerd! Je mag zeker trots zijn.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:36

Nou zeg dat wel ja! Moet zeggen dat ik er na vandaag ook weer wat meer vertrouwen in heb dat het goed komt, haha. Ze was de afgelopen week natuurlijk een beetje aan het etterbakken :+

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:11

Sorry ik heb al een een tijdje niet gepost.
Maar ik had het even druk met werk en Shakira trainen en wedstrijd rijden. Mij wedstrijd ging niet helemaal goed. Shakira was al moe voordat ik wedstrijd had en ik had van die stomme rubberen laarzen aan daar voel je niks in, dus ik kon der amper naar voren rijden. Die rubberenlaarzen gaan de prullenbak in. Ik ben klaar met die dingen. :P
Vandaag was het zo mooi weer dus Shakira mocht lekker op het land. Ooh wat was ze blij!!

Afbeelding
Afbeelding
http://imageshack.us/a/img23/1520/img0343vy.jpg

En nog wat rij foto's.
Afbeelding
Afbeelding
http://imageshack.us/a/img39/7202/img0373l.jpg
http://imageshack.us/a/img836/6809/img0362bt.jpg

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:51

Nette foto's hoor!
Anne heeft vandaag een dagje vrij gekregen, lekker in de paddock gestaan, en tot 6 keer toe liggen rollen haha, lekker zonder deken, vond ze heerlijk. Daarna uitgebreid gepoetst en zonder zadel wat rondjes gestapt. Daarna zijn er nog 2 kids van 1,5 jaar opgegaan saampjes, vond ze allemaal prima! Lekker dier :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:59

Madeira_ schreef:
Hahaha Lyzet prachtige foto :')

Wouw meiden ik ben zo blij en ik sta versteld! Ik kopieer het even vanaf fb..

Oke.. WOUW! Ik sta helemaal versteld...

Ga naar het UMC, ze doen het kapje/verband van mijn oog af, en ik zie gelijk zoveel/scherp dat ik er half emotioneel van wordt! Dit is héél anders dan ik gewend ben!

Alles zag er goed uit in mijn ogen, meet hij op hoeveel ik zie.. geschat 10%! 10, 10%! (Het was 3%). En mijn andere oog is van 1% naar 5% gegaan!!

We gaan terug, in de auto vraagt pap nog: ''wil je even langs Madeira?'' (Wat een lieved hé?) komen we op stal.. zie ik een paard in de bak lopen!! Ik zie het paard, en dat het dier een wit voetje heeft!! Nou de emotionele achtbaan is nog niet over ;)

Daarnet met Diez naar de winkels geweest (wisten jullie dat er veel stipjes op de stoeptegels zitten?!) en een lekkere taart gehaald. Vanavond feestje! :)

Dankjulliewel lieve ouders, dokters, familie en vrienden voor alle goede zorgen en steun!! :D

Oh dat ben jij! :D ik had al in je topic gereageerd, wist alleen niet dat je ook in dit topic zat (aangezien ik er pas kort in zit). Echt heel erg fijn voor je! Hoe gaat het met alle nieuwe indrukken nu?

Hebben jullie ook zo lekker genoten van het lekkere weer vanmiddag? Ik ben heerlijk met de pony en wagen het bos in gegaan, heerlijk! Daarna nog even een poging gedaan om Lucky (m'n haflingerjaarling) te poetsen, als in vooral oefenen en dat ging wel best goed! Ze is echt een schatje :+:

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 23:10