[HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 4 rond!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 17:43

Liekjje schreef:
zo heeft ieder zn eigen mening over het fokken. ;)
maak mij niet uit, het is mijn keus en ik sta er 100% achter ;)

Ja idd, andere kunnen iets anders vinden maar het blijft uiteindelijk je eigen keuze en risico;s :)
Maar vond het best heel aanvallend over komen vandaar dat ik er op reageerden, had ook net iets minder aanvallend gebracht kunnen worden :P/

Heb Angel het ook dat ze als ze met meerdere paarden staat eentje heel erg in bescherming neemt en echt lelijk doet naar de andere?

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 17:48

ja ik had het ook liever op een andere manier gehoord maar t maak niet uit! ;)
iedereen mag zijn mening geven vind ik!

bij ons staan ze is een groep van 4 meestal buiten.. en ze kan het beste met haar buurman lucky vinden. hun beschermen elkaar ook heel erg.. :P

Marlis

Re: [HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 4 rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 17:51

oke :)

Nou peep staat zoiezo 9 vd 10 keer met der vriendje G-star buiten maar die staat er dan ook bij als er andere bij komen maar meestal pakt ze de merries er tussen uit om heel erg te beschermen en dat is echt heeeel erg. Bitch.

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:06

angel is de enige merrie van de 4 :9 maar lucky is echt dr maatje want die staat natuurlijk naast dr en ze stonden ook vaak samen buiten! ;) nu is de fjord ook dr maatje geworden soort van zelfde soort :P

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:07

Haha :P

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:44

zooo ik had vandaag een drama! ik zocht pumps! en ik wist dat ik nog pumps had met een strikje en niet zo'n hoge hak! ik zoeken en zoeken in mijn kast in de schoenenkast in de schuur overal! en ik boos jongen!!!
zit ik even later na te denken dacht ik ohja die heb ik een keer in een gekke bui met een vriendin weggegooid t water in!
domme ikke ! :+

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:52

hahahahahaahhaaha geweldig

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:03

Leuke foto's van Peep. ;)

Gail leuk dat je vader volgende week foto's gaat maken, ben benieuwd! :D
En ben trouwens wel benieuwd, wat versta jij onder het verbeteren van het ras? :)) Bedoel je daarmee van het ras Haflinger, of vooral van je eigen paard?

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:10

Hmm ik zou het lezen van een hengst combineren met je merrie die haar zwakkere punten zou kunnen verbeteren in een toekomstig veulen?
Daar zou ik voor kiezen.

Het ligt eraan waar je voor fokt gail als het voor jezelf is vind ik het anders dan voor de verkoop.
Persoonlijk vind ik een paard met zomerexceem een gebrek en zou ik het paard niet kopen. Maarja een ander had Wenner weer niet gekocht omdat hij liep als een krant daar heeft iedereen toch weer een andere mening/kijk op.

Als je merrie ze in ernstige mate door zou geven aan haar veulens, zou ik nog wel eens afvragen of het zo verstandig is, en als je veulens voor verkoop zijn is het misschien lastig om ze te verkopen wanneer je weet dat de merrie het doorgeeft.

Ik ging vandaag rijden, en hij was best braaf! Gisteren even gelongeerd toen was die egt knetter. Morgen hopelijk ook nog even wat doen, en dan gaat het weer kouder worden, oliebol!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:12

Als je het ras echt wil verbeteren moet je met een stermerrie fokken en een kampioenhengst lijkt mij ;)
Maar de meeste mensen kopen een paardje toch gewoon voor de hobby en zoon topveulentje is meestal niet zo vriendelijk geprijst en voor iedereen te doen kwa aankoop.

Ik had dit jaar eerst een merrie met ZE op het oog maar heb het uiteindelijk toch niet gedaan .. Op het moment dat ik het wou doen was ze gereserveert en toen er werd gebelt dat de reservering was opgeheven had ik mijn mannen al gekocht
tja het heeft zo moeten zijn maar achteraf denk ik toch van tja dan had ik iets gekocht waarbij al een gebrek bekend was en dat was in princiepe niet me plan maar je valt wellis voor karakter en uitstraling :)

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:18

Mijn haf heeft ook zomereczeem maar is er gelukkig zoals je kan zien goed vanaf gekomen! Maar is echt omdat je nu maar de weg over hoeft te steken en je in de duinen zit. 3 jaar terug was het echt een drama.. Maar al fok je gewoon voor je hobby en voor jezelf, waarom niet. :)

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:26

Angel had er in de duinen ook geen last van! maar hier helaas wel. en ik probeer elke jaar een dekentje op te doen dat het minder is maar dit jaar is die bij de hengst afgegaan en zijn haar manen eraf gegaan ( zelf geschuurd met haar achterbeen)
en ik het gewoon voor de plezier een veulentje fokken. als het maar gezond dat vind ik belangrijk. :D
en heel misschien kan ik klein uk zelf houden als het een merrie is! want daar heb ik voorkeur naar. waarom? weet ik niet! :P

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:31

Het opvoeden en opgroeien van een veulen is gewoon heel mooi liekje
Volgesmij heb je wel zin om een beetje te moederen en van de veulentijd te genieten ;)

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:33

ja vorig jaar lag ik echt uren bij mn veulentje! :P kan echt niet wachten!
stalgenootje wou al een fotoshoot maken als die voor t eerst naar buiten gaat enz <3

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:46

Ja ik geniet ook van ze hoor kzie ze bijna met de dag groeien en lekker met elkaar spelen en hun voer delen ze met elkaar . Heb je ook eventueel nog een ander veulen waarmee het kan opgroeien en in contact kan zijn?

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:56

oooh heerlijk is dat!
ja op stal krijg er een pony ook een veulentje alleen is die wel eerder geboren maar dat is niet erg ;)

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:03

Mooie dikke buiken komen er weer voorbij :) Peeps draagt echt aan de onderkant idd :P Grappig hoe dat kan verschillen.
Ben heel benieuwd hoe dik Marena gaat worden nog.. Tis voor mij de eerste keer dat ik haar drachtig zie dus ben benieuwd :P

Fijn dat je zadel gewoon goed is Gail! Hopelijk komt er niks meer uit..
*\o/* Foto's van Matador :) Ben benieuwd :)

*mengt zich niet in het fok verhaal..*

Ik vanmiddag weer les gehad met Marena. ze was braaf alleen liep ze wat hoog omdat ze de spetters vervelend vond := bak was ook zeikes nat.. maar wel te rijden.
Ook nog grondwerk gedaan met Luna en daarna nog met zadel gelongeerd :) ging ook goed :)

Nu was ik de kerstboom aan het optuigen, ben ik halverwege, houden de lampjes ermee op :? nou dan is bij mij de lol er meteen vanaf :(

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:10

Peeps draagt inderdaad naar onder ja. Een man van stal zei het gister ook, die kwam peep der buik bewonderen haha. Heeft zelf 15 veulens gefokt. Die zei ook ze gaat steeds meer naar onder dragen.

Dan is idd de lol ervan af, als lampjes het niet meer doen :( Snel maar nieuwe halen :)
Lekker aan de slag geweest met Marena en Lune, lekker hoor.

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:10

wedstrijd ging echt goed
was zelf echt dik te vreden paar kleine schoonheids foutjes

maar wel een mooie score van 185 189
nu dus al weer 9 puntjes in L2 nog 1 tje
dit was onze 5 de keer L2
super trots :P

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:12

Gefeliciteerd met je punten.

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:19

Gefeliciteerd met je punten! volgens mij was de jury dit weekend eg aardig! :P vriendin had ook 2 winst gereden :P

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:20

Tja dat is het juist.. als ik nieuwe erin wil, moeten alle ballen er weer uit.. en daar heb k juist geen zin in ;(

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:25

Nathalie wij hadden hier PRECIES hetzelde! :+

Jeeeh! :D Begin 2011 gaan ze in Ijzerlo weer een Haflinger sportdag houden! :)) 's Ochtends springparcours en daarna een crossles! Dat is nou net wat voor Nib! :D

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:29

dankje wel

nou die jury die voor mij was was niet echt makkelijk bijna geen winst of ze reden niet zo goed ik heb het niet gezien...

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:30

ik ga boerzoektvrouw kijken & daarna mn maatje ophalen :wave: