Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 15:45

janouk schreef:
Ik betaal de 35 euro per jaar lidmaatschap graag. Ik vind het een fijne vereniging De Aangespannen Haflinger en ik ben blij dat zij de haflingers in de sport promoten. Een vereniging hebben kost nu eenmaal geld en dat kan je niet bekostigen door de wedstrijden. Die kosten vaak geld.

En ik rijd niet eens vaak mee: het past niet altijd in onze wedstrijdplanning.

Klopt en daarom ben ik ook jaren wel lid geweest. Alleen dit jaar kon ik t financieel niet redden, en dat ik t gewoon jammer vind dat in Utrecht haast niks is.

astridastrid

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 15:54

Het is wel zo dat ik liever ZELF zou kiezen, nu word ik een soort van verplicht gedwongen daar lid van te worden om mee te doen aan het Haflingerweekend. Dat vind ik wel jammer. Het geld groeit me niet op de rug :-P. En met het Haflingerweekend krijg je ook geen korting op startgelden.

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 16:04

Ik meende in de voorwaarden van de friesland cup iets gelezen te hebben dat lidmaatschap niet verplicht is als je meedoet maar dat leden voor gaan.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 16:17

Searcher schreef:
Ik meende in de voorwaarden van de friesland cup iets gelezen te hebben dat lidmaatschap niet verplicht is als je meedoet maar dat leden voor gaan.

Het is helaas echt verplicht. Heb het nog nagevraagd en staat ook in de voorwaarden. Ze stellen dat het van de KNHS moet (nu op FB). Ach... EUR17.50 kan er wel bij, heb het er wel voor over. Moet een bijzonder weekend zijn wat ik zeker een keer mee wil maken!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 16:59

astridastrid schreef:
Searcher schreef:

Het is helaas echt verplicht. Heb het nog nagevraagd en staat ook in de voorwaarden. Ze stellen dat het van de KNHS moet (nu op FB). Ach... EUR17.50 kan er wel bij, heb het er wel voor over. Moet een bijzonder weekend zijn wat ik zeker een keer mee wil maken!

Als ik dan zou gaan, zou ik het hele weekend willen. Maar ik ga niet heen en weer blijven rijden. Dan wil ik daar overnachten.

De voornaamste rede voor mij dat ik geen lid ben js omdat ze stomweg te weinig organiseren in mijn regio midden NL).

Dat geldt ook voor het NHPS jammer genoeg.

Voor het haflinger weekend is het odd verplicht lid te zijn. Dat is echt niet iets wat de KNHS verplicht. Ik ga eens kijken of ik het bericht waar julkie het over hebben kan vinden op facebook.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 17:04

Haflingerweekeind zitten andere voorwaarden aan dan bij de frieslandcup volgens mij. ;) Daar kon je 1x als niet lid starten, zo uit mijn hoofd. (Frieslandcup van Japke was eind April voor het laatst btw ;) ) Haflingerweekeind is natuurlijk ook nogal wat groter qua opzet ed.
Gail, de knhs kan dit zeker wel als eis stellen, gezien er ook een klasse hoger gestart mag worden ed, kan ook wel met de verzekeringen hebben uit te staan ;)

Voor elke knhs georganiseerde wedstrijd moet je ook zowieso een knhs nummer hebben ivm de verzekeringen. (Dus niet de startkaart an sich, maar een knhs lidmaatschap) weet dat dit bij de nhps zowieso zo is ivm de verzekering/aansprakelijkheid.

Je kan het helaas nooit voor iedereen goed doen!

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 17:21

Ben het er wel mee eens dat ze voor leden minder startgeld moeten vragen als niet leden. Dan maken ze t ook aantrekkelijker om wel lid te worden..

Edit: om zonder startkaart te starten wil de knhs dat je lid bent van de vereniging. Anders zou het zo zijn dat je alleen zonder startkaart (de reden waarom de wwd niet door is gegaan) of alleen met startkaart mag starten.

Hier het bericht van de aangespannen:

Moet ik lid zijn van de Aangespannen Haflinger? En waarom?
Ja, om mee te doen aan het Haflingerweekend is het nodig om lid te zijn van de Aangespannen Haflinger. De vereniging heeft een deal gesloten met de KNHS. Deze deal houdt in dat wij al onze deelnemers zonder startkaart in een rubriek naar keuze mogen laten rijden (geldt overigens ook voor startkaarthouders). Dit mag alleen van de KNHS als al onze deelnemers lid zijn van de Aangespannen Haflinger. Lid worden kan nu voor 17,50 euro voor de rest van dit jaar. Zie deze link voor meer informatie: http://haflingerweekend.nl/index.php?pagina=lidworden
Laatst bijgewerkt door xLeoniee op 04-05-17 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 17:25

xLeoniee schreef:
Ben het er wel mee eens dat ze voor leden minder startgeld moeten vragen als niet leden. Dan maken ze t ook aantrekkelijker om wel lid te worden..

Dan doen ze ook. 1 euro minder ofzo.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 17:27

Peelie schreef:
xLeoniee schreef:

Dan doen ze ook. 1 euro minder ofzo.

Hier in t Noorden was het niet zo iig.. maar dat komt denk ik ook omdat daar weer andere voorwaarden aan zaten

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:21

Ik mag hopen dat DAH wel weer wedstrijden gaat organiseren. Het kost ze leden wanneer ze dit niet doen. Tenminste, ik zou me dan afmelden.
De wedstrijden van het nhps in Vinkega, moet je daar dan ook weer lid van zijn?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:22

Searcher schreef:
Ik mag hopen dat DAH wel weer wedstrijden gaat organiseren. Het kost ze leden wanneer ze dit niet doen. Tenminste, ik zou me dan afmelden.

Nee, dat hoeft niet. Je doet dan alleen niet mee met het kampioenschap.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:24

Searcher schreef:

Nee dat hoeft niet! Ik kon vorige keer zo meedoen :j

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:54

Ik heb van het NHPS als data in Vinkega:
10 september
26 november
18 februari
Hoop ze alle 3 te kunnen rijden.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:15

Vinkega is leuk! Hoop dat wij er ook bij kunnen zijn :D

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:47

Voor de Nhps wedstrijden hoef je geen lid te zijn, maar moet je wel een knhs nummer hebben. (Dit dus vanwege de verzekering) (met startkaart heb je die zowieso, zonder is t maar net of je op 1 of andere manier lid bent van de knhs. ;) )
Wia de data die je nu noemt zijn volgens mij van het afgelopen winterseizoen ;)

Er zijn wel wat mensen bezig om de wedstrijden in Oudega eventueel weer op te pakken, maar hoe of wat is verder nog niet bekend. Het zijn wel allemaal vrijwilligers die dit doen natuurlijk, en er gaat genoeg tijd in zitten.

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:00

De data die ik opnoem zijn van 2017/2018. Er lag een flyer in Oudega waar dit aangekondigd werd.

Mss meld ik me wel aan als vrijwilliger in de organisatie van wedstrijden bij DAH.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:01

DAH Noord gaat binnenkort ook starten met een activiteitencomissie om weer wat wedstrijden te organiseren. Maar op wat voor termijn is nog niet bekend ;)

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:57

Ah okay, zag ze nog niet op hun site staan, vandaar ;) Afgelopen jaar was het ongeveer dezelfde data ;)

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 20:37

Vandaag wedstrijd gehad in Boskoop, voor het eerst op een niet haflinger wedstrijd.
Erg goed bevallen, fijn commentaar waar ik heel veel aan heb.
Altijd leuk als een jury je een leuke combinatie noemt

Inmiddels staat de teller op B+4, vandaag ook weer een winst punt gereden.
177,5 en 182,5
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 20:53

Lekker bezig! Volgens mij is hij ook echt super braaf :D

Ik heb vandaag paarden voor andere mensen ingevlochten :P

Afbeelding
Afbeelding
Is weer eens wat anders :P

En vandaag zijn de paarden voor het land op gegaan. Heerlijk hoor. Wat een feestje :D

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 21:04

Peelie schreef:
Lekker bezig! Volgens mij is hij ook echt super braaf :D

Ik heb vandaag paarden voor andere mensen ingevlochten :P

[ [url=m/I2ndRo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lHjGOe.jpg]Afbeelding[/url] ]
Is weer eens wat anders :P

En vandaag zijn de paarden voor het land op gegaan. Heerlijk hoor. Wat een feestje :D

Gaaf zeg! Het invlechten geeft bij mij altijd de meeste stress.
Bink is heel rustig en braaf.
Maar soms kan ie ook lekker gek doen, ben twee weken geleden voor het eerste gevallen.
Ben blij dat ik hem eerste drie maandjes heb mogen leren kennen toen verzorgde ik hem.

Daarna de kans gekregen hem te kopen.
Elke dag zo blij!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 21:17

Super Desiree, nogmaals gefeliciteerd. Inderdaad een super mooie combi.
Nu snel alles rondbreien voor Haflingerweekend en dan jij lekker voorbereiden voor je grote dag!

Mooi gevlochten Gail!

joyceberends

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:02

Gisteren voor ons beide eerste keer B gestart! Hij was zo braaf, helaas had ik zelf echt mega veel spanning. Het mocht wel twee winstpunten opleveren!
Afbeelding

Afbeelding

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:10

Super! Gefeliciteerd *\o/*

Wij mochten vanochtend ook weer, moest 08.15 starten :O Dus ik stond om 06.15 te vlechten haha :Y)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 16:22

Mooi resultaat Joyce!

Zo vroeg? Mijn god flicka...

Hier zijn de paarden gisteren het land op gegaan. Nash voelde zich een heuze arabier.Afbeelding
Afbeelding
Even een paar screenshots :P