@naapienaap Goed nieuws gelukkig! Hopelijk knapt ze snel op.
@Xleonie ik kan alleen maar hopen dat de manen van die van mij ook zo gaan groeien! Ik heb vandaag eindelijk een keer de tijd en t weer mee om Halbe zijn manen ook een keer te wassen... Is hard nodig Hihi
Ja Thanks toch weer spannend ander paard ander trailer
Vanmorgen zou me vriendin gaan rijden maar ging wegens omstandigheden niet door ik ben toen maar gaan longeren met dubbelen longe omdat ik geen rijbroek aanhad en me 5 jarige zoon studie dag had, Nou ik was klaar en die kleine man is nog zeker 20 min met king aan het rommelen geweest eerst op sleep touw Door de bak volgde braaf en hij wilde toen met de bal spelen maar king vind zoonlief interessanter en wilde alleen maar knuffelen leuk Kodak momentje
Ik heb net een hele fijne les gehad met Rianne, ze voelde helemaal los op m'n rechterteugel en dat gevoel is een tijdje ver te zoeken geweest
xIndyraah
Geplaatst: 15-03-15 14:43
Hoi iedereen! Hierbij stel ik mijn haflinger Pepper voor Pepper heeft een moeilijk verleden gehad met zijn vorige eigenaar maar ondanks als die miserie is hij toch een mooi maar nog altijd koppig bazeke geworden We hebben veel ups en downs gehad maar alles zal uiteindelijk wel goed komen! Hier is hij dan
Het heeft heel lang geduurd voor hij zadelmak was... Hij was heel bang, paar keer afgevallen en doorheen de jaren heeft hij een heel standvast karakter ontwikkeld... Maar sinds 2 jaar geleden is hij onder het zadel. Het rijden gaat zeker niet perfect! Maar we doen ons best, zolang we er maar plezier in beleven
Hoe scheren jullie je haflinger met behoud van de sokken. We hebben nu telkens de benen gewoon laten zitten maar vind die lijn zo lelijk omdat het echt heel erg behaard is. Eventueel iemand met foto's?
kiddokids
Geplaatst: 15-03-15 15:27
gaaf vandaag indoor cross nieuwe stoere set.. super braaf 2 keer foutloos. veel hafjes vandaag trouwens king is dan toch wel de grootste en de knapste hihi..
maratjesammy meteen antwoord op jou vraag scheer er netjes een lijn in, soort van lange uggs.
janouk relax ja was vandaag heerlijk weertje vanmorgen beetje spetter. waar rijden jullie in het bos aangespannen wij gaan trouwens meedoen 12 april.
xLeoniee gaaf ben benieuwd naar de andere foto's mooi hoor
Lekker Janouk door het bos! Wel koud denk ik of niet? Peelie & Naomi_Haffie ook gefeliciteerd met de punten!
Leonie: Die manen
Peelie, jij gaf volgens mij de galop tips of niet? Ik ben er uitvoering mee aan het werk geweest en ik ben niet ontevreden! Ik heb, wat jij al zegt, heel erg de neiging om voorover te gaan zitten, maar dat werkt natuurlijk averechts. Op het juiste moment binnenbeen aanleggen is nog even goed timen maar ik merkte zeker verschil. Ik rij veel voltes in galop en die verklein ik, met de bedoeling sprong te houden en haar binnenachterbeen eronder te krijgen. Ging nu al een stuk beter. Een losse volte 10 meter konden we nu ook aardig netjes rijden, sprong blijft er in elk geval in. De aanleuning zijn we dan wel kwijt in de volte maar ach ja, heeft ff tijd nodig
Als je hem meer wil sluiten moet je je paard meer voorwaards rijden totdat hij de hand op zoekt. Zodra hij er "uit piept" moet je de hand sluiten zonder dat hij terugkomt in tempo of sprong. Niet zagen of wiebelen of prutsen met de teugel, alleen twee handen tegelijk sluiten totdat je paard er doorheen komt. Als je paard na geeft wel weer ontspannen en schakelen/oprijden met je binnenbeen om hem met nog meer kracht te laten springen.
Als je je hand sluit kan hij best wel sterk worden, daar moet je niet raar van staan te kijken. Punt Is dat een haf natuurlijk best stevig Is in de kaak en zwaar in de hals. Daar moet je even doorheen, belangrijkste Is dat je ootijd weer los laat, daar worden ze zo mooi licht van en dan kan je er heerlijk aan rijden!
Ik had vandaag ook weer les. Hij ging fijn! We zijn echt bezig richting de M te gaan. Hij wordt steeds stoerder en ik moet zelf ook stoerder gaan rijden. Nog best lastig