Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kinel

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:41

@sabrina: nelleke heeft verder geen last gehad van haar tanden. ook met rijden was eigenlijk niks te merken. morgen kan ik niet rijden want manlief moet werken, dus ga ik met onze meid lekker eens fietsen.
@maureen: leuke fotos en wat een jeudig hoofdje heeft ze.~
@ann: hoe gaat het met je rug? alles goed gegaan met rijden?
@sandrina: ben je blijven zitten en hoe ging het alleen?

kim en nelleke
vandaag niet veel gedaan. zijn gisteren naar burgers zoo geweest dus is alles thuis blijven liggen. dit vandaag met z`n tweeen opgepakt. en lekker alles klaar voor dit weekend . kan ik morgen lekker wat leuks met lieke gaan doen. wle hebben de paardjes vandaag mogen rennen in de wei. even stoom afblazen. en daar hadden ze echt geen moeite mee.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 07:59

Leuk Kim zo'n dagje Burger's Zoo.

Annemarie en Storm;
Tja na een nachtje flinke rugpijn heb ik me toch niet laten kennen. Ben meer als 2 uur wezen buiten rijden. Paarden deden het super. Beetje jammer was wel dat het fietspad van het leukste stuk van de route afgesloten was. Zijn dus maar een stukje via een wat drukkere weg gereden en kwamen zo tot de ontdekking waarom dat fietspad dicht was....Er was een wielerwedstrijd en ja daar moesten wij langs. Omroepinstallaties, fietsen mensen, harde muziek, klapperend afzetlint (rood/witte spul) en vooral heel veel mensen. Denk dat jullie wel kunnen raden hoe we daar voorbij gingen. Inderdaad hupsend en stuiterend haha, maar goed te controleren nog wel. Eenmaal daar voorbij was alles weer bij het oude. Ben nog niet heel bekend in de omgeving daar dus op den zijn we het fietspad maar gaan volgen en dat liep dwars door een golfbaan. Was best een grappig stukje. Konden nog een heel stuk verder rijden maar we vonden het wel even ver genoeg. Voldende keer gaan we nog een stukje verder denk ik. Helaas geen foto's gemaakt. Misschien komen die er vandaag want ga opnieuw een buitenritje doen met 2 stalgenootjes.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 08:48

@annemarie: hoe voelt je rug aan na die twee uurse rit?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 09:02

Ja das dus het gekke, tijdens het rijden heb ik er totaal geen last van, behalve met lange stapstukken, dan gaat het zeuren. Als ik afstap dan zit het er weer. In de middag nog een uur gewandeld met mijn vader in een natuurgebied in de buurt en dan heb ik er weer megalast van. Vandaag voelt het weer wat beter aan, dus hoop dat het zo blijft.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 12:15

Annemarie: Wat een stuiterrit moet dat zijn geweest die omleiding voor de fietsrally. Wat jammer dat je rugpijn toch weer terug is.

Sandrina&Fralla;
Geen solo rit, want ik was ziek. Ben wiebelend en ziek mijn mandje ingekropen. Mijn stalgenoot hoorde dat ik het plan had om te rijden maar zei erbij dat ik me niet lekker voelde. "Dan rijd ik haar toch?" Ik vind het prima. Toen zij erop zat, ben ik naar huis gegaan, heerlijk slapen!

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 13:29

Hahaha, zo had ik het nog niet bekeken Sandrina en Annemarie, maar het waren idd net rijdende kerstboompjes :D.

@Sandrina: Vervelend dat je ziek bent geworden, beterschap!
@Annemarie: Ohjee, wat een gestuiter moet dat zijn geweest, maar wat fijn dat ze nog goed te controleren waren. Gezellig dat je samen zo een rit hebt kunnen maken.
Wat ontzettend balen van je rug!!
@Kim: Leuk naar Burgers Zoo! Fijn dat Nelleke nergens last van heeft gehad.

Sabrina en Harry
Gisteren naar het land gegaan, maar ook ik (geloof net zoals half Nederland) ben verkouden geworden. Had een beetje last van hoofdpijn en zeebenen.
Heb Harry even door de bak laten rennen en ben daarna naar huis gegaan. Vandaag krijgt Harry lekker rust, kan ik even beetje rustig aan doen en thuis snotteren ;)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 16:53

Jij ook beterschap Sabrina. Ik heb er net vanaf; veel slapen, warm blijven en dan ben je zo weer op de been.
Ik was ook wiebelig en had al 3 dagen hoofdpijn, nu na een borrelmiddag op stal en 3 rozeetjes is dat helemaal voorbij.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:55

Hey dames, ik ga even een ego post doen en niet bijlezen

Ik heb dit weekend een echt paardenweekend gehad, zaterdag een lange buitenrit met Angel en vandaag een hele lange buitenrit in westernstyle dat zag er zo uit:

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 0773_n.jpg
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 7607_n.jpg

verder moet ik nu nog wat aan school doen, ben erg moe en ook een beetje down over de gedachte dat ik morgen weer naar school moet. Morgen als ik wat meer energie heb plaats ik foto's van de dagtocht van vandaag en reageer ik ook op andere!

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:56

k zag het op fb maureen, super mooie fotos :))

ik heb t ook erg druk, alles uitgesteld zoals gewoonlijk :+ vanmiddag naar amsterdam geweest, bij mn broer wezen kijken die de halve marathon heeft gelopen #trots :D

en morgen weer naar school :)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:29

Zet hem op meiden, school hoort erbij.
Leuke foto's Maureen. Ben jij de linker op de onderste foto?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 06:28

nee sandrina :) op beide foto's ben ik rechts het meisje met het zwart met witte vest :)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:21

M_hartje_M schreef:
nee sandrina :) op beide foto's ben ik rechts het meisje met het zwart met witte vest :)

Oei Fout! :o Ik ken jullie nog niet allemaal.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:12

Dag allemaal!

Kan weer niet zo goed volgen, druk weekend gehad en jullie hebben veel geschreven!
Maureen, ziet er echt heel leuk uit! En Sandrina is ziek, dat weet ik ook nog, veel beterschap daar gewenst!

Lore en Formera
Vrijdag nog om 9uur naar pony gegaan, was echt moe maar ze moest gepoetst want haar deken was af en moest voor de nacht op. Zaterdag was ik alleen en heb echt heerlijk gereden en daarna op mijn eentje de wijk in en wat heb ik een brave pony! Na 5 minuutjes stappen kwam ik een groepje kinderen tegen en die hebben heel de weg mee gefietst, zijn langs vrachtwagens, tractoren, slijpschijven en andere gereden en ze vond er allemaal niets aan! Wel zweet ze nu heel erg hard! En ze droogt niet zo snel op...
Zondag ook goed gereden en galop begint echt eindelijk weer te gaan. Ze is ook lekker los, geen idee waarom maar het gaat dus echt goed en daar ben ik blij om! Nu werkendag en heb zooo slecht geslapen :(

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:53

Saskia en Surprice:

Wegens omstandigheden wel bijgelezen, maar niet gepost.
Zit nu ook te wachten op de da, voor mijn draver...

Maar goed, gata hier om Surprice...

Surprice wordt nu paar keer per week meegenomen om te wandelen.
Dit gaat erg goed! Meneer vind het heerlijk om buiten te zijn, en is de rust het zelf!
Ben zo trots op mijn (pas) 2 jarige topper!!
Ook is hij weer goed gekeurd door de dierenarts. Deze kwam vorige week te enten, en had alleen maar lof over hem :). Ook gaf zij zelf aan dat we met Surprice langzaam bezig konden gaan, gezien zijn lichaam echt al volwassen toont/is (vergeleken bij zijn puppyhoofd :P)
Maar we gaan lekker wandelen, poetsen, en als de bak het toelaat (vieze klei rommel) eens kijken wat hij doet aan de longe ;)
Zadelmak hoeven we niet te doen, want dat is hij al!
Ruitermak in principe ook (kan zo mijn 2 oudste kinderen van 5 en 2 erop zetten) ook, maar dat is iets voor volgend jaar :)

Woe nog wel even Marga een hart onder de riem steken.
Wat een misselijkmakend rotstreek van die K-wijf! (sorry, ander woord voor haar heb ik niet!).
Hoop dat Sjors je wel de WOW-factor gaat geven, net als Crispy*, al is zij natuurlijk nooit te vervangen ;).

@ Sadrina, ik ben zelf 28, moeder van 3 kinderen (5,2 en net 1 van 6 weken oud). Heb een haflingerruin van net 2, genaamd Surprice.
Verder heb ik nog een draversruin van 18, en een shetlandhengstje van 1,5 jaar.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:01

Dank Lore, maar ik ben (gelukkig) alweer beter. Ging zelfs gisteren naar de stal-borrel. 3 roseetje en ik ben weer kiplekker. :o Gelukkig weet mijn brommer de weg naar huis :9
Leuk Saskia, wat je allemaal al doet met je 2-jarige topper. Leuk moeders met zoveel kindjes. En euh oh ja ik heet SaNdrina
Fralla zweet ook als een bezetene; wil woensdag toch een rit met haar gaan doen. Ik haar der warm en klam uit het land!
Zal je zien als ik haar scheer (alleen aan de hals en boeg) dan wordt het ijskoud weer met vorst. Negeren dat zweten?
Laatst bijgewerkt door Sandrina op 22-10-12 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:04

gelukkig ben je weer beter Sandrina

Wieneke & Tjessie
wij hebben last van Haagkabouters, dr staat een heg langs de bak en die is eeeruuug eng :j
ik ben vandaag weer naar school geweest, was eigenlijk best leuk :)) O:)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:06

Zazalover schreef:
gelukkig ben je weer beter Sandrina

Wieneke & Tjessie
wij hebben last van Haagkabouters, dr staat een heg langs de bak en die is eeeruuug eng :j
ik ben vandaag weer naar school geweest, was eigenlijk best leuk :)) O:)

Zie je wel! Zijn ze naar jullie over gelopen! Ik miste ze al NOT!

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:34

@Sandrina: Dank je wel. Harry heeft het ook snel warm, arme paardjes met deze temperaturen. Maar goed, even volhouden, ik wil hem niet scheren, maar moeder natuur haar gang laten gaan.
@Saskia: Hoop dat het niets ernstigs is met je draver. Wat een stoere Haf heb je toch. Leuk dat de dierenarts vol lof over Suprice was.
@Lore: Wat leuk dat je er zaterdag alleen op uit bent gegaan, maar al zo snel gezelschap kreeg. Fijn dat het zo goed ging!

Sabrina en Harry
Vanmiddag onze grondwerk oefeningen gedaan. De basis dingen gingen wel goed. Maar de nieuwe oefeningen aan kaptoom zijn voor mij motorisch nog best lastig :o . Krijg nog dezelfde resultaten als mijn instructrice. Donderdag maar even goed opletten tijdens mijn nieuwe les, misschien wel vragen of een vriendin een keertje wil filmen. Harry raakt snel verveelt, dus ik moet ook sneller de oefeningen afwisselen, hihi, hij is duidelijk al een stapje verder dan ik :D.
Morgen weer samen met een vriendin een buitenrit maken.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 20:50

Loran schreef:
Saskia en Surprice:

Wegens omstandigheden wel bijgelezen, maar niet gepost.
Zit nu ook te wachten op de da, voor mijn draver...

Maar goed, gata hier om Surprice...

Surprice wordt nu paar keer per week meegenomen om te wandelen.
Dit gaat erg goed! Meneer vind het heerlijk om buiten te zijn, en is de rust het zelf!
Ben zo trots op mijn (pas) 2 jarige topper!!
Ook is hij weer goed gekeurd door de dierenarts. Deze kwam vorige week te enten, en had alleen maar lof over hem :). Ook gaf zij zelf aan dat we met Surprice langzaam bezig konden gaan, gezien zijn lichaam echt al volwassen toont/is (vergeleken bij zijn puppyhoofd :P)
Maar we gaan lekker wandelen, poetsen, en als de bak het toelaat (vieze klei rommel) eens kijken wat hij doet aan de longe ;)
Zadelmak hoeven we niet te doen, want dat is hij al!
Ruitermak in principe ook (kan zo mijn 2 oudste kinderen van 5 en 2 erop zetten) ook, maar dat is iets voor volgend jaar :)

Woe nog wel even Marga een hart onder de riem steken.
Wat een misselijkmakend rotstreek van die K-wijf! (sorry, ander woord voor haar heb ik niet!).
Hoop dat Sjors je wel de WOW-factor gaat geven, net als Crispy*, al is zij natuurlijk nooit te vervangen ;).

@ Sadrina, ik ben zelf 28, moeder van 3 kinderen (5,2 en net 1 van 6 weken oud). Heb een haflingerruin van net 2, genaamd Surprice.
Verder heb ik nog een draversruin van 18, en een shetlandhengstje van 1,5 jaar.

Dank je wel, hoor. Ik lees nog wel zo nu en dan mee hoor :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:57

Zo dames! Heb eindelijk een heerlijk vrij avondje (hoef morgen pas om half 2 op school te zijn) dus ik ga lekker op iedereen reageren en een hele leuke post over mij en angel plaatsen!

@Lore: heel erg fijn om te horen dat het zo goed gaat zeg ! Dat zweten is echt normaal tis gewoon vreselijk warm nu.. Hier in het zuiden is het nog erger dan bij jullie haha :D
@Saskia: ik ben er zelf niet zo op tegen om al met een paardje op 2 jaar te beginnen zolang het paard en zelf plezier in heeft. Echt rijden niet ofz maar af en toe een beetje longeren ofz. Dat wandelen wat je doet is echt geweldig zeg! daar worden ze lekker verkeersmak van :j
@Wieneke: Oh.. als ze je maar niet opeten zeg die haagkabouters :+
@Sabrina: leuk dat jullie die grondwerk lessen nemen, leuk voor de afwisseling en goed voor het vertrouwen :) veel plezier morgen op je buitenrit !

Maureen en Angel en Muppet:
Eventjes een uitgebreid verslag van mijn fijn weekend. Vrijdag is een heel lief meisje dus op Angel komen rijden. Ze was wat gespannen in het begin en dat was denk ik omdat ze haar best wou doen voor mij. na een tijdje ging ze zich ontspannen en ging alles heel lekker. Een galopje links en rechtsom ging er zo in en angel hobbelde maar lekker verder. Ze had zich voorbeeldig gedragen en was vreselijk trots
Zaterdag was echt een topdag! Lekker vroeg eruit voor een fijn buitenritje te maken :) Ik had afgesproken met iemand van een andere stal, dus het eerste stuk moest ik alleen. Ik heb Angel heel even aan de hand gepakt, en ze was erg braaf :) Daarna kwam ik mn vriendin tegen en zijn we verder gaan rijden. We hebben een kleine 15 km gedaan maar angel werd er al flink moe van, als ik haar met mupje vergelijk heeft ze toch maar weinig conditie. Gelukkig gaan we daar de komende tijd zeker wat aan doen. Angel had zich voorbeeldig gedragen, we zijn zelfs een brug overgegaan en dat deed ze alsof het NIKS was ! Daarna nam ik afscheid van die vriendin en heb ik de laatste 500 meter helemaal alleen gereden *\o/* angel wist natuurlijk ook wel dat we naar huis gingen maar er hebben 2 klootmomentjes tussen gezeten, even erdoor geduwd en ze liep weer super! Voelde me helemaal happy over dat ik weer een angst overwonnen had. In de avond naar elyze gegaan en hebben we een ritje gemaakt in de westernzadels :)
Zondag hadden we de smulwandeling met muppet en darco! We gingen helemaal in cowboystyle met cowboyhoeden, westernzadels en westernhoofdstellen. Het stond helemaal geweldig! Een verslag maak ik deze week maar ik moet de foto's nog ontvangen :)
En vandaag heb ik Angel weer lekker gereden. Ze ging weer erg goed. Helaas heeft ze iets nieuw ontdekt om tijden de galop recht op de muur af te gaan en niet meer op mijn been of hand te reageren. De piste was wat aan de volle kant dus ik kon het niet goed oefenen. Iets om deze week naar te kijken. Ze was wel fijn te rijden dus het gaat weer iets de goede kant op :)

Sow.. dat was weer een lang verslag :D snap als jullie geen zin hebben het te lezen hoor dames :) fijne avond allemaal!

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 07:06

Klinkt goed Maureen! Fijn weekend heb jij gehad en je mag trots zijn op jezelf dat je die angst hebt overwonnen! Ben ook blij dat het weer wat beter klikt tussen jou en Angel!
Gisteren was het hier trouwens 25 graden! Zomer? En Formera is zo hengstig als ze groot is sinds vrijdag. Ze is zaterdagochtend zelfs uitgebroken toen zus haar deken wou afdoen en de stal op een kier stond, ze nam de benen richting het veulentje en daar bleef ze heen en weer lopen, met haar deken enkel nog rond haar achterbenen vast...

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 08:22

Maureen, wat een verslag en wat een heerlijke verhalen.
Vawege de hitte, niets met kadetje gedaan. lekker in het land laten staan.
Ik doe morgen verslag van een hopenlijk fijn rit; heb met groom afgesproken naar het bos te gaan. Zij zou nog iemand als passagier meenemen, weet niet wie. En waar we heen gaan is ook al een verrassing. Ik stem voor de Veluwezoom, dat is toch zo'n mooi gebied en ik ken het er redelijk goed. Maar het kan ook Epe worden. Dan zet ik de wagen op de camping waar ik sta tijdens de 4-daagse van Epe en ken daar de weg nog beter zelfs. En het verveelt nooit! Komt goed en wordt vervolgd!

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:17

@Maureen.. We doen ook veel wandelen ;)
zadelmak is gewoon voor de grap een keer gedaan (paar weken geleden), omdat hij zelf aangaf dat hij het zadel erop wou hebben.. Dus dat kreeg hij terwijl hij gewoon los stond zonder halster of touw ;).
Verder hebben we hem nu 1x gelongeerd, maar dit gaan we langzaam uitbreiden naar 2x per maand ;) en naarmate hij ouder wordt iets vaker.

Zadelmak kan ik rustig zeggen, want hij geeft echt nergens om, en alles gaat echt spelenderwijs ;)
Rijden pas vanaf 3 jaar ;)
maar dan heeft hij in de winter weer rust, en wordt pas doorgereden als hij (ruim) 3,5 is ;).
Dus vandaar nu rustig beginnen, puur omdat meneer et zelf aangeeft..
We doen geen stappen per keer, maar herhalen het eerst, en dan weken/maanden later stapje verder;)

Saskia en Surprice:

Surprice vandaag een deel van de weide weer vrijgegeven. Nou meneer wist niet hoe snel hij erop moest en het hooi te laten liggen.. Nog even een snelle poetsbeurt gegeven, moesten wachten op de dierenarts van mijn andere ruin.
Maar vanavond maar even een volledige poetsbeurt geven :)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:02

@maureen : en wij maar werken.....
@sandrina : fijn dat je weer beter@saskia:wat is ook lekkerder als gras
@saskia: toch niks ernstigs hoop ik dat de da moet komen?
@sabrina: ja soms zijn de paardjes idd slimmer dan ons.
@lore: wat vervelend dat je de hengstigheid zo goed merkt bij formera.
heb er bij nellek nauwelijk of geen last van.

kim en nelleke.
gisteren en vandaag gebeurt er weinig. lekker genieten van het weertje. dit is wel normaalbij ons op maandag en dinsdag. maandag moet lieke al vroeg naa de reddingsbrigade en dindag ik naar de aquazumba. misschien even rennen in de wei vandaag. morgen even aan de longe en dan donderdag weer lekker rijden.

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:53

@Maureen: Fijn dat het vrijdag zo goed ging! Super dat je zaterdag zo op pad bent gegaan. Jullie overwinnen een hoop zo samen. Jullie zagen er leuk uit als cowgirls!
@Sandrina: Dat klinkt goed, leuke plannen. Veel plezier morgen!
@Lore: Oh oh, daar heb je dan je handen vol aan als Formera hangstig is.
@Saskia: Echt knap en fijn dat jullie zo spelenderwijs al veel kunnen oefenen. Hihi, tja en die grassprietjes in de wei zijn toch altijd erg aantrekkelijk.
@Kim: Drukke dagen voor je op maandag en dinsdag, al is effe rennen vaak al even lekker voor ze.

Sabrina en Harry (en vrienden)
Whaaa, nee hè was wat ik riep toen ik Harry zag. Mijn help, wat was hij vies!
Zelfs na een flinke poetsbeurt was hij nog niet helemaal spik en span, maar dat heb ik maar even voor lief genomen.
De paardjes klaar gemaakt en hop daar gingen we, lekker een buitenritje samen met een vriendinnetje van mij en een vriendje voor Harry.
Harry was kijkerig, maar oortjes naar voren en al een stuk dapperder dan de vorige keer. Totdat we een skelter tegen kwamen, het andere paardje ging er braaf voorbij, vond er niks spannends aan. Harry daarentegen vond het dood eng, sprong het stoepje op naast het fietspad waarop we reden en had, als hij gekund had, zo de lantaarnpaal ingeklommen. Skelter voorbij Harry briesen als of zijn leven even aan hem voorbij geschoten was. Arme schat!
De rest van de weg geen enge dingen, kabouters of skelters tegengekomen :-).
Lekker rondje gereden!

Afbeelding