Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 23:13

Bedankt :)

Exterieur

8 jaar geleden
Afbeelding

afgelopen zomer (door blessure nog niet eens in sportconditie)
Afbeelding

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:25

*Yvank: wat een prachtige Haf zeg..

-------------------------------------------------------------------------------
Arlando & Danielle 18-09-2011
Ondanks dat ik zelf niks kan doen, kan ik wel een stukje overtypen uit het verslag van de verzorgsters die m'n poown doen.
Hij is gisteravond lekker gereden door Cl. (zo noem ik haar maar eventjes:P) Voor het eerst in het donker, met buitenverlichting, wat natuurlijk erg spannend was. Hij was dan ook een beetje hyper, maar wel braaf. Zag en hoorde aardig wat bakkabouters, die overdag veel minder spannend zijn dan 's avonds :D
Omdat het nu steeds meer richting de 15graden kruipt en 's nachts ook wel aardig fris word, nu de 0 grams staldeken maar opgedaan.
Wil dit jaar de wintervacht wat beperken, omdat we nu voor het eerst ook de winter lekker door willen gaan trainen met hem. :)
En hij had voor het eerst zijn stal wonderbaarlijk schoon gehouden. Het is toch zo'n viespeuk met stro, ik zou veel liever op vlas willen staan.. Maarja, dan moet de stalhouder dat ook willen.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 15:57

Marga TS:

Hallo allemaal:
Ik wil jullie nog even wijzen op onderstaand bericht van MOD LEO. Het zou toch echt jammer zijn als dit Dagboek verplaatst gaat worden. Dus niet meer dan 1 foto plaatsen en de rest is een linkje aub.

Alvast bedankt.
Leo schreef:
[mod]Na overleg met de TS wil ik aan jullie twee dingen verzoeken. Sowieso willen we het fotogebruik in het topic beperken, omdat er op Haflingers ook een foto-topic is waar dagelijks foto's in gepost mogen worden. Dit topic kun je hier vinden: [HA] [Verzameltopic] Haflingers in the picture!
Om die reden wil ik aan jullie vragen of jullie als jullie meer dan één foto in jullie bericht willen plaatsen, deze als links te plaatsen.

Daarbij is offtopic gaan niet de bedoeling. Kletsen mag in het HK topic van Haflingers. Als er in dit topic toch teveel gekletst wordt kan het naar de Huiskamer verplaatst worden, maar de voorkeur ligt toch bij Haflingers om zo alle Haflingerfans te kunnen bereiken. Probeer daarom ontopic te blijven, dan kan dit topic hier blijven staan.

Bedankt alvast voor de medewerking en veel plezier in het topic!

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 16:57

zondag 18 september

weer lekker uitgebreid gepoetst, wat zag ze eruit!!! helemaal onder de modder van top tot teen!
daarna heerlijk gereden, lekker los in dr lichaam
na afloop heel goed uitgestapt omdat ze bronchitis heeft en dus op het moment geen conditie heeft, maar gelukkig mogen we wel aan het werk
na het uitstappen nog even met paps over de weg met dr geweest, helemaal het einde voor haar
fotos volgen!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:04

wat sneu Yvank, ze is wel echt vooruitgegaan qua uiterlijk en rijden.. :(:)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:08

Laatst bijgewerkt door _Bitje_ op 19-09-11 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:10

leuke beau, en heel leuk die fotos, maar er is net een reactie geplaatst als je meer als 1 foto wilt plaatsen je ze in een link moet zetten!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 18:37

Zazalover schreef:
leuke beau, en heel leuk die fotos, maar er is net een reactie geplaatst als je meer als 1 foto wilt plaatsen je ze in een link moet zetten!

Dank je wel voor t opletten, anders wordt ons dagboek verplaatst, zou sonde zijn toch??????????????

@Bitje, wat kan jouw haf Beau lopen zeg superrrrrrrrrr, je zit idd ver achterover maar al met al super hoor, hoop dat Azkaban ooit zo gaat lopen.

@Yvanka: ohhh wat sneu zeg, zoals ik al eerder zei: heel veel sterkte xxx

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:57

@ Bitje: Wauw die heb je leuk aan het lopen zeg :D!

Maandag 19-09-2011
Verzorgster E was zo lief om me op te halen, dus met krukken en al naar stal gegaan :P
Daar mocht hij eerst even lekker in de paddock met Fjordenvriend Sirius..
E ging daarna poetsen etc, ik besloot dat mijn kast een ontzettend onoverzichtelijk en niet passend zooitje was en heb die dus even heringericht:D

E ging rijden in de buitenbak, ik heb heerlijk in het zonnetje gezeten en gekeken naar m'n knappe poonie natuurlijk :D. Gingen even een proefje oefenen, gewoon een keer voor het goed op de letters overgangen maken enzo. Hij was fris, maar wel heel braaf. Zelfs de galop ging best goed.
(Hij kan zn evenwicht niet goed houden en gaat daardoor als een race-eend heel de baan door)
Ik hoop dat door het opvoeren van het aantal keer rijden en de dubbele longe we zijn achterhand wat sterker krijgen zodat hij straks makkelijker kan galopperen..
Na het rijden weer lekker in de paddock en een lekkere bak met wat appeltjes, banaan en wortels:D

Was heerlijk om weer even bij m'n knul te kunnen zijn, maar het steekt wel op er zelf niet op te kunnen :(

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:11

Marlissa en Pé Pé
19 september 2011.

Peeps was rustig ondanks dat haar veulen weg is, gelukkig. Heb haar een half uurtje in de paddock gehad (alleen ze heeft hier nog geen vriendjes en los gestaan met andere ook niet) en ze was wel flink aan het hinneken toen, beebje kwijt :P
Daarna 45 minuten in de stapmolen gehad en nog 20 a 25 minuutjes gereden, wat stap en draf. Toen nog 10 minuutjes in de stapmolen geweest en toen mocht madame weer naar stal lekker wat kuil knabbelen. Uier was toen de helft geslonken als voor de beweging, ben benieuwd hoelang het duurt eer die weg is.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 08:19

Sjemira schreef:
Zazalover schreef:

Dank je wel voor t opletten, anders wordt ons dagboek verplaatst, zou sonde zijn toch??????????????

@Bitje, wat kan jouw haf Beau lopen zeg superrrrrrrrrr, je zit idd ver achterover maar al met al super hoor, hoop dat Azkaban ooit zo gaat lopen.

@Yvanka: ohhh wat sneu zeg, zoals ik al eerder zei: heel veel sterkte xxx

ja zou zeker sonde zijn!!

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 08:20

19 september

lekker naar mn meisje geweest
voor het eerst helemaal zonder tuig er op alleen met neck rope, en wat deed ze het goed!
nog nooit gedaan en ze luisterde volledig alleen het sturen moet nog komen haha
das wel machtig mooi hoor zo door de bak galoperen

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 22:37

Tis ff stil hier.

Marga en Azkaban:

vanaaf gelongeerd, meneertje was een beetje fris hahaha.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 08:21

Ja heb het erg druk en kan niet goed bokken op het werk.

Annemarie en Storm,

Maandag is Storm een dagje vrij geweest, voelde me niet lekker en was erg moe. Ben dus maar een avondje op de bank gaan liggen. Dinsdag heb ik Storm lekker aan het werk gezet aan de longeerlijn met elastiek. Hij deed super zijn best en was erg braaf. Gisteren ben ik met hem gaan rijden, maar ik had zelf een off day dus erg goed ging het niet. Mijn stalgenootje/vriendin heeft ook nog even op hem gereden. Was erg leuk om te zien, want zij is eigenlijk de enige die hem ook leuk aan het lopen krijgt. Zo kon ik dus een keer zien hoe hij dan loopt. Vandaag ben ik lekker vrij en ga ik zo maar eens naar de ruitersportzaak voor een outdoordeken voor het beest. Daarna naar stal en even lekker rijden.

Jeannewhis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 14:24

Ik zal me even voorstellen: ik ben Jeanette en 40 jaar oud. Wij hebben 2 haflingers; Robin 14 jaar oude ruin, ouderwets type, erg voorwaarts en ook beleerd voor de koets, zonder papieren en Albucco 8 jaar oude ruin, lief en cool karakter, vader Allacher. Wij rijden met het hele gezin (ik, mijn man - het liefst aangespannen, en onze dochters van 14 en 12) recreatief. Ze staan op een pensionstal en worden dagelijks gereden.

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=O78PNE8T
Dit is Albucco

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=HA8MP4U6
En dit is Robin

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:52

Welkom Jeanette! :)

Vanessa en Xanto,
We zijn vandaag gaan wandelen in het bos. Hij is echt een liefhebber van takken met bladeren tegenwoordig :P We hebben de nieuwe verzorgster van een ijslander die bij ons staat, meegenomen. :)
Eerste wandeling, zonder de eigenares, met iemand anders er bij. Ons vertrouwen in mekaar verbeterd keer op keer. Super! :D

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 23:09

Hallo Jeanette, welkom, Leuke haffies zeg

Marga & Azkaban:
================

Vandaag met een vriendin Marianna naar Azkaban geweest en met hem gegrondwerkt, ze had Azzie al even niet gezien en vond hem super vooruit gegaan, zowel zijn uiterlijk als zijn gedrag hahaha altijd leuk om te horen. Azzie deed het grondwerk weer goed.

Jeannewhis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:36

Gisteren heb ik de haffies eens laten vrijspringen. Niet te hoog want de jongste is net hersteld van een blessure, maar gewoon om te kijken of ze het leuk vonden. En ze vonden het geweldig! Zie de foto's in de link.

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=7CCLZXE3
Robin
en
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=MSY43T38
Albucco

Vandaag gaan we lekker in de buitenbak rijden en morgen gaan we crossen op het weiland wat niet gebruikt wordt. Dit omdat mijn jongste dochter wat moeite heeft om Robin bij zich te houden buiten en ze zo in een afgesloten wei kan oefenen.

Fijn weekend iedereen!

Lana_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:18

Vandaag had ik er echt zin in, ik stond op en het zonnetje scheen lekker... Maar toch nog fris buiten...
Ik naar mn verzorghafje, Haar een lekkere lange poetsbeurt gegeven...
En dan kwam mn vriend even later en zijn we een bosritje gaan maken (hij gaat mee met de MBT :+ )...
Ze was echt SUPERbraaf!!! Echt fijn!!! Alleen maakte ze zich 2x wel wat sterk in de mond...
Maar het woordje "hoooowww" kan echt wonderen doen :D ...
Kheb echt genoten van mn meisje vandaag <3 <3 <3

rikkybergy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 13:19

Vandaag ziek naar huis maar morgen wedstrijd...
Gisteren even lekker gereden. Eindelijk vielen alle puzzelstukjes op zijn plek. En vandaag even kort rijden en wassen...

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 01:07

Marga & Azkaban:
1 oktober
==================

Omdat het zo warm was vandaag hebben we niet meegedaan aan de clubles. Wel een geweldige fotoshoot van Azzie gemaakt. Binnenkort zet ik de foto's op bokt.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 08:53

1 oktober

vandaag lekker gereden s'avonds toen het een beetje afgekoeld was, ze liep super lekker
ook nog even een L2 proefje geoefend.
nou moet je weten dat mijn paardje echt smoor is op mijn vader en die kwam dus later aan fietsen en die ging eerst de stal in (wij reden al in de buitenbak) zaza denkt, ja nee je meot naar mij komen, dus rent ze de bak uit naar mijn vader om hem te halen! haha
later ging mijn vader een L2 proef halen om te lezen, en zaza liep super ontspannen en lekker los in dr lichaam, en toen liep mijn vader weg en ze ging vasthouden en wilde niet meer netjes lopen, en toen ie er weer was, deed ze alles weer...
moest hier zo om lachen!!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 09:23

Marga:

@Zazalover: wat apart, dan moet je je vader mee nemen als je op wedstrijd gaat :)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 09:54

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 10:17

haha ja, ze loopt ook wel als mn vader er niet is hoor, maar dan moet ze hem niet gezien hebben haha
mooie fotos! ga ff een kijkje nemen in je toppic