[HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 00:56

Nathalie83 schreef:
Leuk paulien dat je op gesprek mag komen :D

Jody, had je nou vandaag die reading met Wenner??

Heeft iemand van jullie een borsttuig?? Vind dat zooo mooi! En heb nou een hele mooie gezien.. maar heb hier echt de ballen verstand van qua maat enz..

Ik heb er geen. Weet eigenlijk niet eens waar je die precies voor nodig hebt, ik dacht dat je die alleen gebruikt als je een martingaal nodig hebt? :o? Maar vind ze soms ook wel mooi, welke heb je gezien?

@madeira: goed dat je op sollicitatie mag! 9 maart is al best snel.

@amanda: foto's! Klinkt als een niet zo standaard wedstrijdoutfit ;)

joopiexx schreef:
Nou Paulien ik moet ook eerst nog heeeeeel hard gaan trainen hoor, maar ik ga pas rond de zomer. Alleen wil ik nu even een beetje uit zoeken hoe het allemaal moet vandaar..

Ik moet gewoon kilometers buiten de deur gaan maken, zodat ik dan ook weet waar ik aan moet werken als ik ergens anders rij. Thuis is natuurlijk veel vertrouwder en ik heb geen idee wat hij ergens anders gaat doen.

Ja maar wedstrijdervaring doe je alleen op door echt wedstrijden te rijden ;) Maar snap wel dat je als je start, je niet alleen slechte punten wil halen en goed voorbereidt wilt zijn. Kun je thuis al een b-proefje rijden?

Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=2laZJbLn ... re=related Wat een domme ruiter zeg, wat denkt ze daar mee te bereiken? Denkt ze echt dat hij het daarna niet meer doet }:0

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 09:14

Nathalie; ik vind borsttuigen ook mooi maar ik heb er echt geen verstand van.
Ik heb vorige week een foto reading gehad van Wenner en deze week had ik die afspraak voor die bach druppels. En die geef k nu een aantal dagen.

Hinke; Ja op sommige dagen kan ik een nette B proef rijden, andere dagen vind ik hem nog niet goed genoeg bevestigd. Ik wil hem graag wat constanter kunnen rijden. Zeker omdat hij zo snel afgeleid is.

En het regent vandaag weer :z

monique1983

Re: [HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 09:50

leuk zeg paulien hopelijk word je aangenomen zeg

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:15

Borsttuig is inprincipe voor dat het zadel niet naar achter schuift.. Maar ik vind het gewoon mooi :P Die ik heb gezien kan idd ook martigaal aan..

Nathalie83 schreef:

Wat kwam er uit de fotoreading Jody?? En wat doen die druppels precies??

Vanmorgen Athosja gereden :) ze was met halen en borstellen echt super druk.. Stijgerde zelfs keer toen ik haar terug zette.. dus hield me hart al beetje vast :P Maar toen ik er eenmaal opzat ging het echt super :) wel beetje dribbelig en 1 bokje gegeven maar verder niks aan de hand.. Tis echt een top knol!! Ook zoiets, ze struikelde maar zeg maar 2 keer in 1 dus ze zat echt op d'r knieen, ik bijna voorover eraf maar ze stond op en bleef doodstil staan zodat ik me weer in het zadel kon hijsen :) Echt wat een paard!! Menig ander paard was gaan rennen oid als ze zo vallen.. Lesgeefster stond ook helemaal verbaast. Heb haar ff extra goed voor beloond :) Donderdag ga k weer :)

Straks naar Pien, Hopelijk ook ff op Arash rijden.. Maar de lucht betrekt hier al aardig..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:11

Borsttuigen heb ik ook geen verstand van.

Ik heb gelest met Jim op vreemd terrein. Eerst onder de man er heen gereden. Beetje gestapt en gedraafd (20 minuten). En daarna gelest in de binnenbak. Buiten was heel spannend. Maar in de bak was hij zo braaf. Hij bleef keurig bij mij en kon uiteindelijk helemaal los laten. Het bleef wel spannend in zijn koppie. 4x mesten enzo :D

Maar inrijden ging heerlijk laag en rond en los. En daarna wat opgepakt. Zelfs een fijn galopje gereden.
En terug weer over de straat. Hij was heel braaf. Wel heel kijkerig en toen we bijna thuis waren werd hij erg sterk. Maar goed, dat mocht de pret niet drukken.

Trots :+:

Ik kan 3 dagen niet lopen van de spierpijn denk ik. En Jim zal goed slapen vannacht :D

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:18

vandaag naar epple jeck geweest maar hoofddstel is net iets te klein dus van de week weer heen
ook nog nieuwe rij broek gekocht :p

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:53

Super Amanda dat het zo goed ging! :D Dat komt vast goed als jullie gaan starten.

Wat voor rijbroek heb je gekocht?

Vandaag lekker gereden met Nib hij was zoo heerlijk te rijden. Heerlijk los en laag en kon hem alle kanten op sturen. Daarna ben ik 1u bezig geweest met Nib helemaal opnieuw invlechten: Voorpluk, manen & staart heb ik gedaan. Hij ziet er weer helemaal strak uit! :D

Maar ook wat minder nieuws..
Zoals jullie miss nog wel weten van mijn nicht. Het is gigantisch mis gegaan. Het zusje (ook mijn nicht) heeft enorm te lijden sinds ze terug is en is weggelopen van huis. Ze is een paar dagen zoek geweest maar is in Amsterdam weer terecht gekomen. Ook is mijn oom enorm boos geworden op die nicht die ongeluk had gehad, en heeft een huis voor der gekocht en binnen 1,5 maand moet ze het huis uit op de hoop dat m'n andere nicht terug komt..

Hoop dat het goed gaat aflopen, want zelfstandig iets doen is gezegt dat ze dat niet kan..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:07

mijn verzorghaf is gedekt door wirbel van http://www.kymmelshof.nl/ en word volgendjaar gedekt door midas hanje..
5 april word minihafie wirbel x lady geborden.. ik houd jullie op de hoogte :D
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 27-02-10 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:10

Haflingers, de labradors onder de paarden..
doen alles voor jou, een knuffel & eten.

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:36

Ik heb heel mooie foto's van Jim gezien. Knap paardje.
Die proef rijden zit wel goed denk ik zo.
Wat naar van je nichtje Lisa. Hoe oud zijn ze ??
Ik ga zometeen naar mijn paardje toe. Een beetje energie tanken. Bij ons op het werk was het super druk vandaag en gisteren ook.
Ik zou zo kunnen slapen. Na Verena voel ik me meestal veel fitter.
Ik heb ook nog van die harde chaps liggen in het zwart. In het begin vond ik ze ook te lang. Na verloop van tijd zakken ze een beetje. Alleen de sporen glijden naar beneden. Mountain horse laarzen heb ik hiervoor gehad. Dat waren echt heerlijke laarzen, alleen heb ik heel vaak de rits moeten vervangen. Ik heb nu laarzen die ook qua zit zo zijn, maar de rits aan de buitenkant ipv achteren hebben. Zo gaat die niet zo snel in de vernieling.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:42

Wat een dag jongens..

Wat naar van je nichtje Lisa ! :(:)
Amanda, fijn dat het zo goed ging :D

Vandaag op de manege wezen rijden..
Alleen had paardje een beetje kuren en ben er dus afgevlogen :\
Vol op mijn rug geland.. Ik heb wel geluk gehad want ik heb er vrijwel geen last van.. Wel flink geschrokken. :P
Daarna nog een shetje gered..
Beestje bleef maar rollen dus even in de kantine gemeld en daarna met nog 3 meisjes (vriendinnen) gaan wandelen met het beestje...
Je zag hem gewoon opknappen :+:
Hij kreeg steeds meer praatjes..
Uiteindelijk ging hij steeds dribbelen en half bokken naar ons.. :P
Nu ben ik moe _O-

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 20:05

:wave:

Nathalie & Amanda fijn dat jullie lekker hebben gereden geeft altijd zo’n goed gevoel he :D

Lisa, naar zeg allemaal :(:)

Alice kan me voorstellen dat je schrok toen je er af viel :(:)

Vandaag heb ik ook lekker gereden, vooral flink getraind op dat ze goed reageert op mijn been (doet ze soms niet) moet reageren. Dus veel overgangen gereden en consequent geweest (geen reactie op mijn been = een tikje met de zweep) en opeens zat ze in galop en gingen we keihard de bak door :+ kijk, ik ben niet bang voor Madeira ofzo. Maar ik zie niets meer in de galop en luisteren lukt me dan niet zo goed vanwege dat we dan best snel gaan dus raak ik mijn oriëntatie kwijt en dat vind ik soms wel een beetje eng omdat ik dan bang ben dat ik tegen iemand aanknal ofzo. Maar gelukkig kwam ze uiteindelijk goed terug, en ze heeft goed haar best gedaan volgens mij :j

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 20:06

goed zo paulien zo ken ik je weer :p

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 20:15

naomimak schreef:
goed zo paulien zo ken ik je weer :p

Nee voor Madeira hoef je echt niet bang te zijn :+: top paard.

Alleen soms moet ik erg zoeken naar de rem in galop :P

Trouwens, ik zie dat ik bij mijn vorige bericht heb gezegd dat ik niets meer zie maar ik zie dan kleuren door elkaar vloeien dus ja wat is niets? Maar vind het erg moeilijk om te beschrijven..

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:06

:(:) Alice rot dat je gevallen bent. Die shet, had die koliek ?

Lijkt me super eng Pauline, in dat tempo met anderen in de bak.
Ik vind het al eng met goed zicht.

Ik heb Verena eerst los gelaten en daarna longeerd. ze was super lief. Tenslotte eens een goede poetsbeurt gegeven. Nu het warmer is kan dat ook weer. Ze begint langzaam weer haar haar los te laten. ;)

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:08

Wss wel ja :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:38

Lisa :(:)
Wat een rotsituatie :j

Alice: jeetje, dat is een klap geweest.
Dat zal je morgen wel voelen denk ik :D

Paulien: dat lijkt me doodeng. Kan me voorstellen dat je bang bent om ergens tegenaan te botsen.
Rij je vaak met anderen in de bak? Maar heel goed van je!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:54

Amanda schreef:
Lisa :(:)
Wat een rotsituatie :j

Alice: jeetje, dat is een klap geweest.
Dat zal je morgen wel voelen denk ik :D

Paulien: dat lijkt me doodeng. Kan me voorstellen dat je bang bent om ergens tegenaan te botsen.
Rij je vaak met anderen in de bak? Maar heel goed van je!

Er rijden altijd wel andere in de bak, heel af en toe alleen maar dat is echt heel zelden. Meestal met een stuk of 3/4, als het er meer zijn dan 4 galoppeer ik ook niet. Ik heb wel altijd voorgang in de bak, maar ik kan me dan niet oriënteren waardoor ik toch gestresst raak.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 00:04

Ja, dat is lastig inderdaad :j

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 11:54

joopiexx schreef:
Leuke foto's van Bo en Elviera!

Woow Tessa je bent al veeeeel beter bezig dan mij!
Ik heb nog geen blog en de einddatum heb ik ook nog niet bepaald!

Nouja verschil moet er zijn..
Ik heb vandaag salaris gehad :D Dus ik kan nu Petries kopen!!

IK zeg je.... het doet PIJN!!!! IK heb mijn eerste blaar al tepakken... De voet is ondertussen verbreed, dus geem last meer van slapende tenen.Gelukkig. Nu lach ik de blaren tegemoet :P

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 12:13

Haha ja Gail lekker is indd anders. Ik had ze in huis even aan gedaan zodat ik ze een beetje in kon open, alleen is Wenner gister op me voet gesprongen toen hij schrok, dus ik denk dat ik ze niet meer uit krijg als ik ze nu aan wurm. Voel met net houten klaas!

Lisa; Sterkte!
Amanda; Fijn dat Jim het zo goed deed!
Nathalie; En spierpijn van het rijden na al die tijd?
Alice; :(:)
Paulien; succes met je sollicitatie alvast!

Nathalie; Die bach druppels zorgen er eigenlijk alleen maar voor dat het natuurlijk evenwicht weer in balans wordt gebracht als dat door diverse redenen uit balans is geraakt. Door middel van bepaalde bloesems waar je tekort aan hebt wordt dit gedaan. Vroeger bepaalde paarden zelf welke kruiden zij aten, en gingen hier naar op zoek. Bij onze paarden kan dit natuurlijk niet omdat ze daar de ruimte niet voor hebben.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:11

Auw.. pijnlijke voet dus.. Nie fijn :n
Ik heb eigenlijk vrijwel geen spierpijn :P voel heeel klein beetje me liezen, maar das echt maar kleinbeetje :P
kende dat helemaal niet, die druppels.. Klinkt nuttig iig :)

Gail blaren kweken.. Ik hou het maar gewoon bij me chaps :P

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:54

Ik heb gelukkig alleen een blauwe plek op mijn rug en been maar verder volgens mij niets :P

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:30

Nathalie83 schreef:
Auw.. pijnlijke voet dus.. Nie fijn :n
Ik heb eigenlijk vrijwel geen spierpijn :P voel heeel klein beetje me liezen, maar das echt maar kleinbeetje :P
kende dat helemaal niet, die druppels.. Klinkt nuttig iig :)

Gail blaren kweken.. Ik hou het maar gewoon bij me chaps :P

Die druppels zijn opzich wel fijn, ik heb ze zelf ook maar dan voor de nacht. Ik slaap slecht.
als je je mail adres even geeft, dan kan ik die fotoreading wel even aan je doormailen zodat je hem kunt lezen?

Alice; gelukkig valt het mee na je val!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:54

Jeetje :) wat gaaf zeg!! Onvoorstelbaar bijna.. En als ik terug denk aan dingen die je vertelde, verklaard dit volgens mij een hoop!! Echt super mooi zeg!! Goed zeg dat je het gedaan hebt :) Pff ben er stil van..