Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:19

Peelie schreef:
[ [url=m/oZcfSC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn nieuwe zadel <3

Wauw wat een mooie!

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:24

punk143 schreef:
Punk heeft een tijdje de bucas zebra op gehad, full neck, maar deze zat te strak bij de borst. De big neck van bucas passen haar wel echt ontzettend fijn.

Ze heeft nu deze :
https://www.paardendrogist.nl/product/r ... 102/41332/

Zeker het geld waard, mijn andere paard draagt hem al zeker 4 jaar. Hals heb ik inderdaad ook bijna nooit op, maar vind het wel fijn dat hij erbij zit.

Thx voor je reactie! Als hij idd jaren mee gaat dan is het zeker wel de moeite waard. Idd. Ik verwacht de hals ook alleen maar te gebruiken wanneer de dazen echt agressief zijn.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:38

even wachten op een kortingsactie ;)

Ik heb gisteren ook ingeslagen met de 27% kortingsactie bij ej. nieuwe vliegendeken, 0 grams deken en singel :$

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:42

loulou schreef:
even wachten op een kortingsactie ;)

Ik heb gisteren ook ingeslagen met de 27% kortingsactie bij ej. nieuwe vliegendeken, 0 grams deken en singel :$

Bij agrarische is hij nu 143,- dat is 40 euro goedkoper dan paarden drogist zag ik :o
Zit nog te twijfelen met mijn vinger boven de bestel knop......wat een geld hè

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:53

met 25 % korting is hij 138, dus dat scheelt dan niet veel meer.

wel fijn dat je hem ook waterdicht kan maken. Misschien koop ik die deken nog wel een keer voor mijn paard. Haar huidig vliegendeken schuift wat naar achteren.

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:01

loulou schreef:
met 25 % korting is hij 138, dus dat scheelt dan niet veel meer.

wel fijn dat je hem ook waterdicht kan maken. Misschien koop ik die deken nog wel een keer voor mijn paard. Haar huidig vliegendeken schuift wat naar achteren.

5 Euro. .... dat vind ik te doen hoor op zo'n bedrag, plus ik heb nu niks passends voor hem.....ga maar gewoon bestellen denk ik :')

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:26

Dat bedoelde ik ook, dat het niet veel meer uit maakt ;)

Ik heb weer ff genoeg geld aan paarden onzin uitgegeven deze week. Ik wacht dus nog even :o

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:48

loulou schreef:
Dat bedoelde ik ook, dat het niet veel meer uit maakt ;)

Ik heb weer ff genoeg geld aan paarden onzin uitgegeven deze week. Ik wacht dus nog even :o

Oh Haha verkeerd gelezen :o sorry....
Ja je hebt soms van die periodes dat het geld er uit vliegt. Hier ook tandarts en smid gehad van de maand.

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 10:20

astridastrid schreef:
Ik zit zo te twijfelen om naar Haflingerweekend in Ermelo te gaan! Maar ben dan helemaal alleen. Heb geen verzorger of vrienden die mee willen haahha. Ik zal dan ook een veewagentje moeten huren, of als ik met iemand mee kan rijden omg. Leiden? Tegen betaling uiteraard.

Hoi Astrid

Ik zou het leuk vinden om mee te gaan, misschien kunnen we samen een veewagentje huren?
Hoor het wel :)

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 11:01

_Desiree schreef:
astridastrid schreef:
Ik zit zo te twijfelen om naar Haflingerweekend in Ermelo te gaan! Maar ben dan helemaal alleen. Heb geen verzorger of vrienden die mee willen haahha. Ik zal dan ook een veewagentje moeten huren, of als ik met iemand mee kan rijden omg. Leiden? Tegen betaling uiteraard.

Hoi Astrid

Ik zou het leuk vinden om mee te gaan, misschien kunnen we samen een veewagentje huren?

Hey! Thanks voor je berichtje! Heb een eerste prijsopgave gehad van een paardentaxi en dat kwam op €360 (heen en weer). Dat was wel even schrikken haha! Als ik dat kan delen is het natuurlijk wel interessanter! Maar gaat dus wel serieus geld kosten haha.

punk143

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 11:19

Het is inderdaad echt een heel bedrag, maar na een paar maand is het zo weer vergeten. Andere vliegendekens zijn bij mij zo kapot of naar een jaar al een stuk minder kwa kwaliteit. Deze is echt oer en oer sterk, nu na 4 jaar is de buitenstof nog steeds van super kwaliteit. Hier draagt ze hem zonder hals:

Afbeelding

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 11:30

_Desiree schreef:
astridastrid schreef:

Hoi Astrid

Hey! Thanks voor je berichtje! Heb een eerste prijsopgave gehad van een paardentaxi en dat kwam op €360 (heen en weer). Dat was wel even schrikken haha! Als ik dat kan delen is het natuurlijk wel interessanter! Maar gaat dus wel serieus geld kosten haha.[/quote]

Misschien een vrachtwagentje huren dat we zelf kunnen rijden? Denk dat het goedkoper is.
Ik heb je een PB gestuurd

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 13:13

Afbeelding
Het zadel vandaag na het rijden :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 14:30

Mooi zadel, maar het lijkt of het midden wat te ver naar achteren zit?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 14:41

Dat gevoel heeft het zadel niet en zo vind ik het er ook niet uit zien?

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 17:42

punk143 schreef:
Het is inderdaad echt een heel bedrag, maar na een paar maand is het zo weer vergeten. Andere vliegendekens zijn bij mij zo kapot of naar een jaar al een stuk minder kwa kwaliteit. Deze is echt oer en oer sterk, nu na 4 jaar is de buitenstof nog steeds van super kwaliteit. Hier draagt ze hem zonder hals:

[ [url=m/poPmQX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Thx voor de foto! Ja als hij goed zit en heel blijft is het zeker een goede investering.

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 18:15

Ik snap wel wat janouk bedoelt maar mss is dat ook het type zadel. Hij ziet er mooi uit. Ik heb een antieke fryso, niet heel mooi maar het werkt.

Vandaag naar Oudega geweest met Steff. 183,5 en 182,5 in de B. Heb niet bijzonder fijn gereden en gingen wat dingetjes mis. Maar hij was zo voor het eerst op vreemd terrein wel erg braaf.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 18:53

Mooi zadel hoor Gail. Toch zie ik ook wel wat er bedoeld wordt. Hij helt wat achterover lijkt. Dus voor misschien wat smal. Hij lijkt niet in balans te liggen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:23

Gail: Ik denk door de licht inval dat t lijkt dat hij achterover heft het zadel

Ik vind het een prachtig zadel

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:33

suikermeisje schreef:
Mooi zadel hoor Gail. Toch zie ik ook wel wat er bedoeld wordt. Hij helt wat achterover lijkt. Dus voor misschien wat smal. Hij lijkt niet in balans te liggen.

Hij is BTM aangemeten. De boom is zeker niet te smal. Dat laat de zweetafdruk ook niet zien.

Dit zadel is wel wat geschikter voor paarden met een wat meer schoft. Dit past Nash op Nash oik beter dan het vorige zadel. Hij heeft best wel wat shoft, zeker voor een haf.

Ik denk dat het gewoon komt door de foto an sich. Irl is de zitting mooi in het midden ;)

Nu verder testen en opmerkingen doorgeven aan de zadelmaker :D

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:44

Mooi zadel. Ik vind het op deze foto ook ogen alsof hij achterover valt.

Wel leuk dat je hem mag testen :D

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:47

Hey dan heb ik je zien inrijden searcher!

Ik had vandaag 205,5&190. 2e proef was ik de weg kwijt :+

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:53

Toch weer mooi een puntje dan. Jammer van je tweede proef. :)

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:28

Ziet eruit als een fijn zadel Punk. En Leonie gefeliciteerd met je puntje erbij!

Hier weinig haflingernieuws op het moment. Nog geen veulen. (Zoe is inmiddels overtijd) en Hiske heeft nog een maand. Gisteren nog wel een 'rustig' ritje gemaakt met Hiske, al denkt zij daar soms wat anders over :') . Wel vandaag met de grote vriendelijke reus op pad geweest en een tweede prijs mee naar huis kunnen nemen, wat een fijn dier zeg!
Even een niet haflinger filmpje;
https://www.facebook.com/majorie.bussin ... 220879732/
https://www.facebook.com/gerhard.paalma ... 172649907/

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:31

Mooie resultaten dames! Super leuk :D

Ik ga je filmpjes zo even kijken mjoor :D

Edit. Jeetje wat een kasteel zeg! :oo