Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:25

Yvank, wat ik me afvraag: Mocht je wel rijden na de behandeling van de tandarts?
Bij Athos werd er geadviseerd om hem een week lang niet met een bit te rijden.

Welkom terug Lyzet!

Josien, ik wil je een knuffel geven. Sterkte met je verdriet Y;(
Hoe ging je wedstrijd?

Janouk, wat een leuk artikel!

Athos word zowel onderhands als bovenhands gevlochten :) ik zal even kijken of ik een overzichtje kan maken met mijn vlechtcreaties!

Madeira,wat goed van je dat je in de buitenbak hebt gereden! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:28

Ziet er netjes uit!

Ja damella mocht ik gewoon rijden :) dagje niet gereden en daarna mocht ze een bit in. Mn tandarts een zeer kundig dus vertrouw hem helemaal daarin ze liep ook veel fijner al!

Afbeelding

Sita_

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 06:55

Vroeg onder de morgen ergens (ja, weten doen we t niet, want toen ik om kwart voor 6 ging kijken liep het er al naast!!) is ze geboren!
Een supermooi en luxe merrieveulen met hele lange benen.

We noemen haar Manisha fan Arkens...

Manisha is vernoemd naar onze overleden merrie Shania, daarnaast betekend haar naam 'Wijs' in het Hindoestaans..

Het is een pittig ding, eerste sprongetjes heeft ze al gemaakt, ze moet even nog wat zoeken naar de melkbar, maar we laten haar eventjes doen. Lukt het niet dan zullen we even helpen.
Nageboorte is er ook al af, echt een bevalling volgens t boekje!

Foto's volgen!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 07:36

Nogmaals gefeliciteerd lieverd.... geniet maar van dit kleine geluk.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 08:13

Gefeliciteerd Sita! Klinkt inderdaad volgens het boekje haha. Foto's! :)

@yvanka: leuk gedaan die vlechten! Blijft ook wel mooi zitten hè? En ook nette punten!

@ engeltje: leuke foto, dat gaat zeker wel de goede kant op hoor!

@ madeira: leuk dat je ook in de buitenbak hebt gereden en het goed ging! Top!

Ik heb gister ook weer gelest, ging al beter als vorige week. Ze wil zich alleen op links somszo enorm krom trekken. En daar zijn we hard mee bezig.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 08:19

Yvank, nette punten hoor, de vlechten staan mooi!

Sita gefeliciteerd!

Engeltje, dat ziet er goed uit, komt helemaal goed.

Madeira, rij je normaal niet in de buitenbak?

Paulusjuh, wat krom trekken herken ik, alleen dan naar rechts. Heel bewust op 2 teugels en tussen 2 benen houden, met veel geduld moet het goed komen.

Iris en ik gaan vanochtend een buitenritje maken. BuitenritJE, denk dat ik alleen een klein rondje ga stappen. Moet ook kunnen. Iris bedenkt de laatste paar keren dat buitenritten bedoeld zijn om tempo te maken ;)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 08:23

Afbeelding

Ze drinkt ook al! De topper! <3

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 08:45

Klasien schreef:
Paulusjuh, wat krom trekken herken ik, alleen dan naar rechts. Heel bewust op 2 teugels en tussen 2 benen houden, met veel geduld moet het goed komen.

Ja we zijn er inderdaad hard mee aan het werk. Ze plakt soms echt enorm aan mijn rechterbeen waar ik haar dan echt af moet rijden zegmaar.

Volgende week onze eerste wedstrijd L2. Ben erg benieuwd.,wel hele fijne tijden, 10.52 en 11.16.
Het is hier vlakbij dus kan zelfs nog soort van uitslapen baba

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 08:58

Gefeliciteerd sita! Geven jullie je veulens niet je stalnaam mee?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 08:59

Gefeliciteerd Sita!

Alina1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 09:20

Hallo :)

Ik heb me in het begin van dit toppic ook al eens gemeld, maar daarna niet meer zo actief geweest.
Ik ga nu proberen om dit toppict opnieuw te volgen.

Ik ben 23 jaar en ben vanaf 2010 in het bezit van een haflinger ruin, genaamd Mauritz.
Hij is net 6 jaar geworden en zijn vader is Midas Hanja.

Afbeelding

@Sita_ : Gefeliciteerd met het veulentje <3

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 09:29

Yvank_ schreef:

Dat wilden we wel, maar daar heeft een of andere andere stal Arcadia een stokje voor gestoken om patent te leggen om de naam 'Arcadia's ...' ^)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 09:33

Dat is zuur Sita...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 09:40

Sita_ schreef:
Yvank_ schreef:

Dat wilden we wel, maar daar heeft een of andere andere stal Arcadia een stokje voor gestoken om patent te leggen om de naam 'Arcadia's ...' ^)

Wat sneu :=

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 12:23

Yvanka, fijn dat het probleem zo snel is opgelost met Damella en dat je weer lekker kunt rijden :D

Gefeliciteerd Siet, zag het inderdaad op je fb, leuk! :D

Klasien schreef:
Madeira, rij je normaal niet in de buitenbak?

Rij het liefst in de binnenbak, geen wind in mijn oren en kan ik mij tenminste een beetje oriënteren haha. Maar ging erg goed in de buitenbak dus met mooi weer (niet te veel wind bedoel ik dan) ga ik gewoon lekker naar buiten :D

Paulien, succes volgende week :D moet goed komen!

Welkom Alina!

Vandaag nog even voor de laatste keer gereden voor de operatie, ging echt super! Heb het heerlijk kunnen afsluiten. Veel tempowisselingen gemaakt en ze werd zo actief (en goed voor het been) had niet durven hopen dat je na 2x al zo'n verschil merkt :D ben er helemaal blij mee! Vanaf 13 mei mag ik hopelijk weer rijden :D. Ga in de tussentijd denk ik wel bezig met o.a. grondwerk. Zijn een paar lieve stalgenootjes die mij ermee willen helpen. Doen jullie dat ook wel is met jullie hafjes?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 13:14

Vanmorgen fijn les gehad en Janouk was erg fijn te rijden *\o/* wij zijn aan het oefenen voor onze eerste dressuurwedstrijd onder het zadel sinds 2007: 21 april in Lisse bij de Aangespannen Haflinger in de B.

http://youtu.be/Vzaf7UtmZ24

tips zijn welkom. We werken aan de activiteit en dan vooral voorwaarts blijven in de overgangen terug. En ik moet mijn been stiller houden.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 13:22

Ziet er goed uit Janouk! Iris en ik gaan zaterdag voor het eerst een B proef rijden, dat gaat nog niet half zo goed. Ga je offcieel starten?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 13:40

Ja, ik heb een startkaart opnieuw aangevraagd. We waren in 2007 geëindigd bij B+8, dus nog 2 puntjes en dan gaan wij door naar de L. Eerst maar weer eens kilometers maken in de wedstrijdring. Met de koets is toch heel anders dan onder het zadel. Even aftasten hoelang we moeten losrijden, etc.

simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 15:14

Sita gefeliciteerd , wat een schatje .

Ziet er goed uit janouk

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:10

@Alina: wow jou paard lijkt sprekend op een door ons gefokte ruin! Ook een Midas-Hanja!

@Sita: gefeliciteerd!! Ben erg benieuwd hoe ze uitvouwd!

Hier een flinke bijkomdag, ben al een aantal dagen flink half. Wel gewerkt, maar verder ook echt even helemaal niks. Heb gelukkig een lief stalgenootje die de paardjes even voor me meepakt :)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:41

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:48

Ziet er netjes uit met janouk :)

Balen dat je niet fit bent!

Mn knappe merrie net <3
Afbeelding

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 18:30

@ janouk: leuk! Ik doe dan ook weer mee :)

@maessie: niet ziek gaan worden hoor! Het mooie weer is eindelijk onderweg!

@ yvanka: leuke foto! Ze kijkt ook lekker blij!

Ik heb vandaag hard geoefend op recht galoperen. In begin wel moeilijk en wilde ze zich eruit drukken en dus weer linksom gaan krullen maar na paar rondjes volhouden ging het toch wel vrij goed! :)

Daarna nog even proefjes geoefend.. Die gingen wat minder helaas. Morgen lekker dagje los of longeren met pessoa. Ze wordt daar altijd zo fijn van! Proefjes ga ik maar ff niet meer oefenen.. Haha

Alina1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:11

Madeira_: Super dat je nog even zo fijn hebt kunnen rijden. Mijn haf is soms iets TE aan het been. Ik kan er soms maar amper aankomen dan schiet hij al weg. Nee doe geen grondwerk. Zit er wel eens aan te denken om het te gaan doen.
janouk: Ziet er idd goed uit.
maessie: Wat grappig! Heb je die nog?
Paulusjuh: Proefjes komen idd later wel. Het moet wel leuk blijven. :D

Mijn Mauritz had vandaag een vrij dagje.
Gister wedstrijd gehad. Ging voor mijn gevoel wel goed, maar kreeg echt bagger punten.
Mauritz is niet ruim qua gangen en daar loop ik in het M1 echt tegen aan. :(
Maar goed we trainen vrolijk verder. Wie weet krijg ik hem nog eens aan het dansen. :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 20:08

@ Yvank: gaaf die manen zo! Wie weet voor mij iets om uit te proberen in de toekomst! En heb je wel eens een touwtje (pekdraad bijv. ) meegevlochten? Want ik heb (tijdens een bruiloft) eens 3 linten mee gevlochten in de hengstenvlecht en opeens bleef het als een huis zitten, logisch want het kan niet uitzakken dan natuurlijk!
@ Aline: welkom terug dan, ik heb ook 'ooit' in een haflingertopic gezeten, en heb me sinds een week gemeld in dit topic :D
@ Sita: Gefeliciteerd met jullie veulentje! Zal zo eens in het topic kijken/reageren!
@ Maessie: hoop dat je niet echt ziek gaat worden, doe maar rustig aan, want voor je het weet ligt je binnen no-time met een fikse griep in bed (ervaringsdeskundige van een paar weken terug helaas)
@ Madeira: Waaraan/waarom word je geopereerd? Succes en sterkte in ieder geval!
En bedoel je grondwerk met m'n haf? Nou, aangezien haflief nog geen jaar is... zou je dat inderdaad wel kunnen stellen ja! :P Haha, ze kan nu net braaf aan een halster lopen, maar veel verder gaat het nog niet, volgens mij ben ik nog steeds een akelig monster in haar ogen :+ Want ze komt wel naar me toe, en loopt aan het halster braaf mee (gewoon slap touwtje) maar ik kan haar verder nog niet echt aanraken, een voorzichtige kriebel over haar hals, maar meer nog niet. Maar dat komt wel goed natuurlijk!

Vandaag ook het halsterlopen weer geoefend, tegelijkertijd een niet bedoelde schriktraining, wat uitliep in een paard dat zich lostrok. M'n vader was met de tractor bezig (met draaiende motor), deze vond ze eigenlijk niet eng ofzo. Maar hij gooide een groot stuk hout op de wagen (een balk) en toen was ze opeens weg. Maar toen heb ik haar zo rustig gekregen nog even 1 rondje gelopen en dat deed ze braaf en zojuist nog een paar rondjes dus ze doet het allemaal wel heel erg netjes en braaf.