Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 12:28

Peelie schreef:
astridastrid schreef:
Heerlijk, nieuw zadel! Ziet er goed uit, snel OHZ-foto's?

Pas wel op met "kussens korter", het ruitergewicht kan dan namelijk wel minder worden verdeeld en krijg je wel meer piekbelasting op een korter stuk. Meer in het algemeen hoor, korter klinkt vaak ideaal, maar drukverdeling is ook een dingetje :-).

Super punten in Lisse allemaal, ik had ook lekker gereden en prima punten (en prijs), vond het ook wel een hele leuke jury die ook durfde te punten en duidelijk niet vanaf een 6 naar beneden zat te punten. Zoals het hoort! Was een erg leuke dag :-).

Ben ik met je eens, maar dat is wel bij zadels waarvan de kussens veel korter zijn dan dat de lepel van het zadel is.

Bij dit zadel eindigen de kussens waar de lepel ook eindigt.

Ja was meer algemeen he, Herman weet echt wel wat hij aan meet.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 12:29

Ik zit zo te twijfelen om naar Haflingerweekend in Ermelo te gaan! Maar ben dan helemaal alleen. Heb geen verzorger of vrienden die mee willen haahha. Ik zal dan ook een veewagentje moeten huren, of als ik met iemand mee kan rijden omg. Leiden? Tegen betaling uiteraard.

Peelie

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 12:53

Het is dat leiden niet in de buurt is voor mij

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 12:59

Peelie schreef:
Het is dat leiden niet in de buurt is voor mij

Ohja! Dat ligt dan net "om" haha! Wel lief!

Ga je wel? Kan je denk ook wel M2 gaan starten! Tussentijds promoveren kan toch gewoon?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:03

Volgens mij wel. Maar ik ben geen lid van DAH of NHPS :oo dus het maakt niet zo veel uit.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niet weet wanneer Ermelo precies is. Ik ga het even opzoeken.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:05

30 jun-1 jul-1 jul, dus wel al bijna. Dan ben je wel M2 hoor haha!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:17

Ik zie dat je lid moet zijn van de DAH... :(

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:24

Peelie schreef:

Oww toch!

Is ook weer EUR17.50 (na juni). Wordt wel duur grapje ja haha.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:26

astridastrid schreef:
Peelie schreef:

Oww toch!

Ik vraag me sowieso altijd een beetje af waarvoor ik lid zou worden van DAH. Met wedstrijden ben ik zo minimaal goedkoper uit per proef dat het niet de moeite waard is...

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:33

Peelie schreef:

Ik vraag me sowieso altijd een beetje af waarvoor ik lid zou worden van DAH. Met wedstrijden ben ik zo minimaal goedkoper uit per proef dat het niet de moeite waard is...[/quote]

Ja, gewoon beetje onzinnig.

Jij zou dan wel kunnen gaan knallen op Bestgaand haha!

Ben nu even aan het checken bij Paardentaxi's maar lijkt me behoorlijk duur haha.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:56

Bestgaand heb ik op de keuring wel eens gedaan. Maar ik vind dat eigenlijk helemaal niet zo leuk...

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 14:35

volgens mij bestgaand is er ook uit gehaald bij dah
je kan kampioen worden

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 14:40

kiddokids schreef:
volgens mij bestgaand is er ook uit gehaald bij dah
je kan kampioen worden

Staat nog wel op het programma. Gaan jullie ook? Kampioen worden is wel iets voor jullie :-P.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 15:10

Een paar jaar geleden had ik kampioen dressuur regio west geweest als ik lid was. Maarja... Om daar nou speciaal lid voor te worden.

Zo heel veel wedstrijden organiseren ze bij DAH ook weer niet dat ik het er uit haal.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 18:31

De club moet ook ergens op draaien he.. zonder DAH niet al die haflingerwedstrijden en recreatieve tochten ed. Daar heb ik die paar tientjes in het jaar wel voor over.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 18:50

Ik ga maar na 3 a 4 dah wedstrijden per jaar. Dat is dan toch erg weinig om op die manier de kas te spekken. Dat doe ik dan wel als ik die paar euro extra betaal op wedstrijd.

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 18:59

Misschien een gekke vraag voor dit topic :o maar neem aan dat jullie me beter kunnen helpen dan het centrale deken topic.
Waar ik weinig duidelijke antwoorden kreeg op een vraag voor mijn hafje.
Ik ben namelijk opzoek naar een stevige, luchtige vliegendeken met een goede pasvorm voor een haf en het liefst met een losse hals. Haf is 150 en tussen ouderwets en nieuw type in, hij is nu drie dus zal nog wel wat uitzwaren verwacht ik.
Qua lengte heeft hij een 190 deken nodig maar ik merk dat de dekens die ik heb (amigo horseware) te laag zitten bij de boeg met de sluiting. Wat adviseren jullie? :)

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 19:02

Tja dat is dan de keuze die je maakt toch? Dat moet iedereen ook voor zich weten ;) Ik snap wel dat ze op deze manier proberen de mensen aanmoedigen om lid te worden.

Newallure, ik vind de shires ook fijn, die vallen net wat smaller rond de hals. (Is wel de sweet itch, en met vaste hals ;) ) horsegear heeft trouwens hetzelfde model, die valt ook hetzelfde ;)

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 19:16

maessie schreef:
Tja dat is dan de keuze die je maakt toch? Dat moet iedereen ook voor zich weten ;) Ik snap wel dat ze op deze manier proberen de mensen aanmoedigen om lid te worden.

Newallure, ik vind de shires ook fijn, die vallen net wat smaller rond de hals. (Is wel de sweet itch, en met vaste hals ;) ) horsegear heeft trouwens hetzelfde model, die valt ook hetzelfde ;)

Ben bang dat met die vaste hals zijn manen er aangaan. Hij heeft super dikke manen en een onwijze voorpluk (zijn eigen vliegen gordijn :') ) of is dat ongegrond?
Qua stevigheid heb ik wel goede ervaring met de rambo protector. Maar kan die niet in de juiste maat proef passen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 19:45

Ik gebruik geen vliegendekens, dus ik kan je verder niet helpen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 20:35

Ik heb net een horseware vliegendeken besteld, hopelijk past die van mij hem wel goed. de regendeken van horseware ligt in ieder geval wel super mooi.

mooi zadel pagina hiervoor (weet ff niet meer wie sorry) welk merk is het?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 20:39

loulou schreef:
Ik heb net een horseware vliegendeken besteld, hopelijk past die van mij hem wel goed. de regendeken van horseware ligt in ieder geval wel super mooi.

mooi zadel pagina hiervoor (weet ff niet meer wie sorry) welk merk is het?

Dat is een Skyway van de Countrymill. Is officieel nog niet uit.

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:00

Punk heeft een tijdje de bucas zebra op gehad, full neck, maar deze zat te strak bij de borst. De big neck van bucas passen haar wel echt ontzettend fijn.

Ze heeft nu deze :
https://www.paardendrogist.nl/product/r ... 102/41332/

Zeker het geld waard, mijn andere paard draagt hem al zeker 4 jaar. Hals heb ik inderdaad ook bijna nooit op, maar vind het wel fijn dat hij erbij zit.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:19

astridastrid schreef:
Ik zit zo te twijfelen om naar Haflingerweekend in Ermelo te gaan! Maar ben dan helemaal alleen. Heb geen verzorger of vrienden die mee willen haahha. Ik zal dan ook een veewagentje moeten huren, of als ik met iemand mee kan rijden omg. Leiden? Tegen betaling uiteraard.

Mocht je gaan, ik woon in de buurt van Ermelo en kan met Spook niet gaan helaas. Maar ik ga sowieso kijken, dus als je een groom of gezelschap nodig hebt dan roep je maar. :D

Spook mag woensdag weer naar de kliniek, de oude blessure (waarvan niemand wist wat het was destijds) begint weer terug te komen terwijl ze alleen licht onbelast werk doet momenteel ivm mijn opleiding. Dus nu gaan we naar een holistische kliniek, in de hoop dat zij dan toch wat kunnen vinden. -O-
Laatst bijgewerkt door Mandarijn op 28-04-17 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:19

Newallure, ik heb die met vaste hals omdat die twee van mij exceem hebben. Daar blijven de manen mooier onder dan zonder hals. Waar ik wel om denk is op tijd even wassen en in de antiklit. Als ik dat niet doe breekt het sneller. De itchdekens zijn eigenlijk allemaal met vaste hals. Ik vind de itchdekens wel fijner ook voor de andere paarden, ik had ze met de gewone vliegendekens alsnog met fikse bulten staan. Maar dat is misschien ook wat omgevingsafhankelijk ;)
De bucas zijn ook fijne dekens trouwens!