Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:45

Snap niet hoe je dit voor elkaar krijgt... _O-
Zullen mijn blonde manen wel zijn hahahaha

Ook onderlangs vlechten kan ik ook niet... snap ik geen hout van

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:48

Hahaa
Ik was er wel een half uurtje mee bezig. Het meeste werkt is nog het splitsen van het haar. Want bij shakira groeit het aan een kant

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:49

Ik heb ooit een keer bovenop gevlochten, een hengstenvlecht is er bij Anne in no-time uit.

*gaat ff foto zoeken*

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:53

Hengstenvlecht lukt me wel, alleen die dubbele moet ik niet aan beginnen.
Misschien een keer een cursus volgen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:54

Ik doe eerst haarlak erop, dan eerste plukje met een touwetje en meevlechten
en als ik klaar ben weer haarlak erop... heeeeeeeeeel veeeeeeel haarlak.
hahaha

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:05

Haha ja dat kan ook. Alleen heeft Anne haar manen grotendeels rechts hangen, maar aan de voorkant, een stuk of 15 cm wat ook links hangt. En dit is hardnekkig, want als ik dit naar rechts borstel en ze schud een keer met haar hoofd, dan hangt het weer rechts. Dat is dus ook het stuk wat altijd meteen uit de vlecht valt.

Ik heb de 13e weer wedstrijd dus misschien moet ik maar heel de week van alles gaan proberen, en kijken hoe wel het blijft zitten. De dubbele vlecht kan ik helaas niet vinden, maar op wedstrijd hebben het we 9 van de 10 keer zo.

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 4371_n.jpg

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:13

Ik had een keer haargel gebruikt geen succes, halverwege was alles eruit gezakt.
De volgende keer hadden we 13 hele kleine vlechtjes gemaakt, (dochter) stond netjes maar heel veel werk.
Net een rasta meisje. :D

Maar haarlak nog niet geprobeerd, maar eens proberen. Denk dat ze wennen moet aan de spuitbus }:0 maar eens proberen.

paulusjuh vind ik ook super netjes staan.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:27

Is wel een oude foto hoor, haha :+

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:27

Paulusjuh, hoe maak je die knotten? Gewoon vlechten en dan 2 keer dubbel? Staat erg chique.

Bij mijn ouders op de buurt is een crematie aan de gang van een jonge man, die door een motor club begeleid is. Tientallen (misschien wel 100) brullende motoren, ik kreeg er echt kippevel van...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:30

knotten deed ik bij mn vorige hafje ook :) maar daar zijn damella haar manen te lang voor :))

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:06

Sterkte Josien, :(:) Ik weet helaas ook een beetje hoe je je voelt, mijn moeder is er nog, maar als ze er over 5 jaar nog is, kan ik blij zijn.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:08

Mando schreef:
Snap niet hoe je dit voor elkaar krijgt... _O-
Zullen mijn blonde manen wel zijn hahahaha

Ook onderlangs vlechten kan ik ook niet... snap ik geen hout van

iedere keer de plukken links en rechts ónder de middelste pluk door ipv wat je normaal er óver/bovenlangs zou doen. Ik vlecht altijd onderlangs, want ik heb altijd het idee dat het dan beter/strakker zit/blijft zitten.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:31

mando ik wil je met marum wel helpen hoor...

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 17:43

Bedankt maartje. Jij ook heel veel sterkte en geniet van de kleinste momentjes nog.
Mijn moeder was plotseling overleden aan een hartstilstand. Ik was totaal in de war. Ik wist ook niet hoe ik er mee om moest gaan. Ik was 16 jaar en zat net in me examenjaar. Maar ik mis de meiden dingen en het meeste mis ik een knuffel van haar. Ik weet niet of jullie dit soort dingen gevoelen maar ik wel. Ik droom namelijk nog heel vaak over me moeder en het voelt ook echt dat ze bij me is. Zo fijn gevoel alleen als ik dan weer wakker wordt voel ik me weer leeg.
Ook zins haar dood kruist er telkens een vlinder mijn pad. Dat voelt ook als me moeder. Ook net bij me moeders graf zag ik een vlinder en die kruiste ook mijn pad. Terwijl het nog best koud is voor vlinders.
Ik heb ook een keer een vlinder in me kamer (ik slaap op zolder) gehad en die lag op me kussen. Eerst schrok ik erg, later begon ik te huilen. Ik heb uit eindelijk de vlinder gevangen en buiten vrij gelaten.
Dus helemaal weg is ze niet. Maar liever had ik haar langer in me leven gehad. En ik wil ze graag shakira laten zien aan haar.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 17:47

Wat is dat akelig zeg, ik heb tenminste nog tijd om afscheid te nemen. Ik weet nu wel dat ik inderdaad die fijne momenten die ik echt alleen samen met m'n moeder heb (bijv. samen op woensdagavond criminal minds kijken) vreselijk ga missen.

Maar vind je dan een beetje troost uit die vlinders? Of maakt dat je juist extra verdrietig?

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 17:57

Het maakt me ook wel verdrietig maar ook heel veel steun dat ze ondanks dat ze er niet meer is, er toch ook wel is snap je. Het liefs in levende lijven maar dat gaat niet maar de vlinder voelt een beetje als me moeder.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 20:47

Klasien schreef:
Paulusjuh, hoe maak je die knotten? Gewoon vlechten en dan 2 keer dubbel? Staat erg chique.

Thanks, mijn vriendin maakt ze eigenlijk altijd haha. Maar inderdaad eerst een vlechtje maken, dan aan het einde het draad vastmaken en dan de vlecht omrollen en met het draad vastzetten zegmaar.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 08:11

O je doet met draad dus. Dat blijft wel beter zitten inderdaad.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 13:42

Jaa dat wel! Misschien als ik met draad vlecht dat dat ook wel blijft zitten. Even proberen :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 13:45

Josien, sterkte! :(:) blijft heftig, mensen ineens moeten missen :( ..

Wouw wat een mooie vechten, Paulien! :D

Vandaag heerlijk in de buitenbak gereden met een lief stalgenootje! Ze deed het super <3. Wel alleen gestapt, ze heeft donderdag avond 1 uur flink les gehad (dressuur) en gister 1 uur weer les met mijn bijrijdster (springen). Ze deed het super :D, dus vandaag lekker rustig aan doen.. morgen nog even lekker hobbelen op Madeira, maandag en dinsdag kan ik niet naar stal (geen vervoer, moet ook werken enz.) en word 10 april geopereerd aan mijn oog dus mag dan 1 maand (tot 13 mei, 2e controle) niet rijden. Maar ga natuurlijk wel andere leuke dingen doen, poetsen, knuffelen, wandelen, misschien is kijken of ik iets met grondwerk kan doen? <3

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 13:54

Josien ik denk dat dat kan. :(:). Je kunt er een stukje troost uit halen.
Is ook erg belangrijk om dat te doen en hier aan over te geven.

Bij mijn moeders overlijden kwamen telkens duiven. Dit zie ik als een teken van ik ben bij je.

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 14:06

Madeira, succes de operatie. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 19:16

Ik had vandaag outdoor debuut met Damella, ze vond het wel heel spannend :)) ze kon ook heel hard met losrijden _O- in de ring was ze ook wel vrij druk maar maar mijn enige doel was blijven zitten en proberen tussen de bordjes te blijven :') . Maar ging best lekker :j kan nog veeel beter maargoed volgende week maar weer lekker lessen! Resultaat was 1e proef een 3e prijs met 189 en 2e proef 6e met 185! Had gevlochten en bleef zitten! Maar had nu dubbele vlecht en dan heel strak op krukje en dan gelijk op de pony. Wedstrijd was in het dorp dus dan bleef het wel uurtje zitten te staat dr wel gaaf :)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:08

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met onze groom van vandaag :D

Afbeelding

Afbeelding
Inzet halsstrekken

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:19

Ziet er netjes uit Yvank :) ik ben benieuwd naar een close up van de manen O:)

Athos en ik hebben vanmiddag ook gereden en ik ben zo trots op de volgende foto:

Afbeelding
Het begint wel ergens op te lijken!
Nu nog hard aan mijn houding werken, want daardoor loopt Athos ook niet altijd lekker.

Ik zal even bijlezen en reageren :)