Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 23:51

@flicka12 in hooghalen! Een hele leuke en laagdrempelige cross!

Zijn er nog mensen die het leuk vinden om buiten te rijden? DAH Noord gaat een rally paper organiseren! Er wordt een mooie route uitgezet met leuke vragen onderweg. Je kunt je opgeven alleen of met een groepje, onder het zadel en aangespannen!

Afbeelding

kiddokids

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 14:33

Hello dames
Ben helaas al tijdje niet geweest
Zit momenteel niet lekker in me vel
Beetje overspannen en ben momenteel ook thuis
Best heftig jaar achter de rug vervolg longontsteking natuurlijk en nu beetje gedoe met me baas
Hij wil me ontslaan

Gaat inmiddels wat beter met me nu ik rust hebt

Ik kom morgen even bijlezen zag wat foto's voorbij komen.

Is er iemand vandaag nog naar DAH in Lisse geweest
King is vandaag Z2 gestart en had 3 winstpunten en ben zo ongelofelijk trots gewoon een 10 voor de halthouden geweldig He

Me dochter moet einde van de middag rijden

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 19:09

kiddokids schreef:
Hello dames
Ben helaas al tijdje niet geweest
Zit momenteel niet lekker in me vel
Beetje overspannen en ben momenteel ook thuis
Best heftig jaar achter de rug vervolg longontsteking natuurlijk en nu beetje gedoe met me baas
Hij wil me ontslaan

Gaat inmiddels wat beter met me nu ik rust hebt

Ik kom morgen even bijlezen zag wat foto's voorbij komen.

Is er iemand vandaag nog naar DAH in Lisse geweest
King is vandaag Z2 gestart en had 3 winstpunten en ben zo ongelofelijk trots gewoon een 10 voor de halthouden geweldig He

Me dochter moet einde van de middag rijden

JAA echt knap! Leuk dat ze dat ook nog vermeldde bij de prijsuitreiking. Heb je weer niet gezien/ herkend haha oeps!

Jeetje, doe je rustig aan? Je lijf is het belangrijkste, hoor! Geniet extra van de leuke dingen. Benieuwd hoe je dochter gegaan is.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 19:37

He
Astrid ik was bij de Prijsuitreiking aan het voorlezen hihi Afbeelding

Ben zo trots op haar bijna de hele proef nagevelijk ze werd eerste met 202,5 punt tweede proef ja hij was beetje moe niet gek na vanmorgen maar ze had 190 punten ze gaat hard nu zo leuk om te zien
Dat ze zo groeien

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 19:55

ZOOO wat een punten weer! Super! Volgende X als ik in Liss ben ga ik opletten of ik je zie hahahahaah.

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 20:59

Gefeliciteerd plutolover, mooie punten beide keren!!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:45

Maris, super leuk om je weer even gezien te hebben!

Corrine,ik zag je met de trailer voorbij crossen toen ik naar de manege toe ging :D

Ik heb vandaag weer M1 gestart en nu 191 en 191,5 punten <3 ondanks dat Nash vandaag het vuur op standje extra hoog had staan kon ik er gelukkig nog aan rijden. Nu staat de teller dua al weer op M1 met 7wp. Dus we mogen bijna M2 :oo

Matthijs heeft ook goed gereden met Mara met 194 en 192,5 en een eerste plaats in de B. Super trots! En dat voor hun 2e wedstrijdje ooit! Knappe knapperds :D

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 23:16

Jeetje gaat maat goed Gail! Gefeliciteerd *\o/*

He bah Kiddokids! Goed op jezelf passen en genieten van je knappe paardje :(:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 06:13

Jammer Gail dat we elkaar net niet gezien hebben. Wij zijnna het Z naar huis gegaan. We moesten al om 9.10 u starten

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 06:40

janouk schreef:
Jammer Gail dat we elkaar net niet gezien hebben. Wij zijnna het Z naar huis gegaan. We moesten al om 9.10 u starten

Ik had het gezien ja. Bij jou ook goede resultaten?

Dankjewel Flicka. Ik lijk mij draai wel te vinden in het M1. Ik had ook weer 7ens op mn middendraf *\%/* whoop whoop!

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 07:15

Flicka12 schreef:
Jeetje gaat maat goed Gail! Gefeliciteerd *\o/*

He bah Kiddokids! Goed op jezelf passen en genieten van je knappe paardje :(:)

Thanks momenteel ook echt waar ik
Kan van genieten
Morgen mediation gesprek met me werkgever raak nu al in paniek

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:20

gefeliciteerd iedereen met de mooie punten!

sterkte kiddokids

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:07

loulou schreef:
gefeliciteerd iedereen met de mooie punten!

sterkte kiddokids

Thanks

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:32

Ik ben afgelopen weekend in Lisse gestart, dik tevreden en weer een winst punt mee naar huis genomen

En dat te bedenken dat ik Bink nog maar zoon korte periode rij. Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:43

Zoals ik je eerder ook al schreef, het gaat helemaal goed komen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 04:46

Afbeelding
Mijn nieuwe zadel <3

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:57

Gaaf! Voor Binky heb ik sinds een week ook een nieuw zadel *\o/* kan je echt van genieten.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 21:31

Waaauw mooi! <3

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 21:34

Nette punten gail afgelopen weekend! Gaat snel inderdaad, wanneer gaan jullie weer?

Jeetje, mooi zadel hoor! Ik heb ong. 3 week geleden ook een nieuw zadel gekocht voor punk, maar dan een ietsje veel goedkopere variant als die van jou :+ ben je er tevreden over en wat is er zo "bijzonder" aan het nieuwe merk? Heb je een monoblad? Zo ja, hoe bevalt dat en merk je echt de "close contact"?

Ik ben trouwens ook aan het sparen voor die sprenger beugels, heb nu de goedkopere rechte variant gekocht en merk daarbij al ontzettend veel verschil en heb zelf veel minder pijn.

Jij ook gefeliciteerd met je punten desiree, knappe haf heb je daar ook.

Ik ben punk steeds wat meer aan het oppakken op dit moment.. Rij haar nu weer zo'n 4 à 5 keer in de week waarvan wel minimaal 1x een rustige buitenrit of bosrit. Ze zit zo ontzettend goed in haar vel en doet echt haar stinkende best voor me. Begin 2017 niet gedacht dat we nu alweer zo rond zouden rijden, wel heel erg blij mee :j

Foto van het weekend, had het haar nooit moeten leren. Zodra ze me aan ziet komen gaat die lip al omhoog, en ook niet meer naar beneden :Y)
Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 04:47

Wat er om te beginnen bijzonder aan is, is dat het vanaf een kale boom aangemeten wordt. Van daaruit wordt het zadel naar wens van de klant opgebouwd! Er kunnen heeeeel veel dingen.

Dit is idd een monoblad en dit zadel is echt close contact. Niet alleen de kussens, maar door het monoblad (wat erg flexibel is) voel je alles. Echt super gaaf

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 08:58

Ziet er uit als een fijn zadel Gail! Gaaf dat je de kans krijgt deze zo uit te testen! Vind het wel een mooi systeem dat zij ook vanaf de boom opbouwen. Ze hebben ook voorbeelden liggen toch? Hebben ze ook specifieke modellen voor de rondgeribde paarden?

Gekke Punk! :D

Ik zit te wachten op een telefoontje van de hengstenhouder.. Wil Vlien vandaag graag weer ophalen als ze uitgedekt is, t is zo rustig op stal zonder haar! :j

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:01

maessie schreef:
Ziet er uit als een fijn zadel Gail! Gaaf dat je de kans krijgt deze zo uit te testen! Vind het wel een mooi systeem dat zij ook vanaf de boom opbouwen. Ze hebben ook voorbeelden liggen toch? Hebben ze ook specifieke modellen voor de rondgeribde paarden?

Gekke Punk! :D

Ik zit te wachten op een telefoontje van de hengstenhouder.. Wil Vlien vandaag graag weer ophalen als ze uitgedekt is, t is zo rustig op stal zonder haar! :j

Ze hebben zeker demomodellen liggen!

Wat mij opvalt aan de zadels is dat de kussen niet langer zijn dan nodig is.

Doordat er vanaf een kale boom droog gepast wordt heb je grote garantie dat het past. Nu is de service bij de Countrymill gewoon gruwelijk goed. Als het niet bevalt ga je terug en wordt het opgelost.

Ik heb vandaag een stukje gereden met het nieuwe zadel. Het is zowel voor mij als voor Nash wennen. Maar jeetje, wat zit dit lekker zeg :D

Nash ging erg fijn sluiten, mooi buigen, travers en sbw zonder moeite. Nu lekker het zadel inrijden en dan eens kijken hoe de boel zich ontwikkeld :D

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:15

Gafe zadel gail! Super zeg.

Ik had gisteren een steigerende pony... Stanley komt normaal gesproken hooguit 30 cm omhoog (als niet lager is) meestal doet hij zo narrige als hem iets niet zint.. dit keer was het omdat er een paard de binnenbak uit ging en hij dan alleen achter zou blijven..

Stanley vind alleen zijn nooit zo tof. En normaal gesproken ziet hij altijd wel een paard en een paddock als ik buiten rij, of in de binnebak ziet hij paarden in stallen staan.

Nu was alles al t land op.

Dus dat paard gaat de binnenbak uit. En hij komt toch omhoog... ik had t gevoel als hij nog hoger gaat klappen we achterover (miss dat t lang niet zo hoog was)

Dus ik spring eraf... en had echt zoets wtf zo ken ik hem niet, was echt verbaasd.. dus ik er weer op hij weer klote... Maarja hij mag niet draven.... maar ik wou me ook niet gewonnen geven.

Gelukkig kwam een stalgenoot helpen. Dan maar 2/4 pasjes draven.

Normaal als hij zo koppig is zet ik hem in draf behoorlijk aan t werk.. Maarja ben blij als t maandag is, dan controle en hopelijk groenlicht...

Als t mag ga ik hem dan smiddags even uitlaten razen (aan de longe) in de grote paddock.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 12:05

Heerlijk, nieuw zadel! Ziet er goed uit, snel OHZ-foto's?

Pas wel op met "kussens korter", het ruitergewicht kan dan namelijk wel minder worden verdeeld en krijg je wel meer piekbelasting op een korter stuk. Meer in het algemeen hoor, korter klinkt vaak ideaal, maar drukverdeling is ook een dingetje :-).

Super punten in Lisse allemaal, ik had ook lekker gereden en prima punten (en prijs), vond het ook wel een hele leuke jury die ook durfde te punten en duidelijk niet vanaf een 6 naar beneden zat te punten. Zoals het hoort! Was een erg leuke dag :-).

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 12:23

astridastrid schreef:
Heerlijk, nieuw zadel! Ziet er goed uit, snel OHZ-foto's?

Pas wel op met "kussens korter", het ruitergewicht kan dan namelijk wel minder worden verdeeld en krijg je wel meer piekbelasting op een korter stuk. Meer in het algemeen hoor, korter klinkt vaak ideaal, maar drukverdeling is ook een dingetje :-).

Super punten in Lisse allemaal, ik had ook lekker gereden en prima punten (en prijs), vond het ook wel een hele leuke jury die ook durfde te punten en duidelijk niet vanaf een 6 naar beneden zat te punten. Zoals het hoort! Was een erg leuke dag :-).

Ben ik met je eens, maar dat is wel bij zadels waarvan de kussens veel korter zijn dan dat de lepel van het zadel is.

Bij dit zadel eindigen de kussens waar de lepel ook eindigt.