[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mignonne2403

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:30

Sterkte Tamara!
Bedankt Daphne! hij is nu geschoren, maar hij is inderdaad redelijk licht, vind ik ook heel mooi :)
Ik vind Roos ook echt een prachtige haf <3 Ziet er alweer goed uit!
Denk dat je dat wachten er wel voor over hebt voor zo'n lieve baby <3 Belle is echt heel erg schattig :)

Gister was Dutchie mij een beetje voor de gek aan het houden :') . Ik kwam naar hem toe, en hij had hooi, maar hij at niet, en stond er heel zielig bij. Even iemand erbij gehaald, maar niets aan de hand. Gewoon de les gereden, en superfit. Na het rijden gaat hij weer niet eten, en zielig staan, dus ik ga weg, en gluur zo via een ander raampje de stal in, en wat zie ik, meneer staat te eten! kom ik er weer aan lopen, staat hij weer zielig te staan :+

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:50

Nog even een vraag, Ik heb Dutchie nu bijna een jaar, en hij wordt in Juni 4 jaar. Ik heb tot nu toe alleen nog maar gedressuurd en buitenritjes gemaakt, en 1 x over balkjes gestapt.
Wanneer kan ik beginnen met een laag kruisje en meerdere kleine sprongetjes? Heb namelijk echt geen idee, als het over een jaar is, prima, als het over een half jaar is , ook goed.:)

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:05

Ik denk dat je daar best rustig aan kan mee beginnen mignonne maar niet te vaak en nog niet te hoog denk ik

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:34

*komt binnenvallen*
Daar kun je al prima mee beginnen hoor!
Aan het begin met wat balkenwerk beginnen en daarna naar de in-uitjes.
Erg goed voor de lenigheid. Als hij dat eenmaal goed onder de knie heeft moet de hoogste ingaan ook gene probleem zijn :)

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:38

mignonne2403 schreef:
Nog even een vraag, Ik heb Dutchie nu bijna een jaar, en hij wordt in Juni 4 jaar. Ik heb tot nu toe alleen nog maar gedressuurd en buitenritjes gemaakt, en 1 x over balkjes gestapt.
Wanneer kan ik beginnen met een laag kruisje en meerdere kleine sprongetjes? Heb namelijk echt geen idee, als het over een jaar is, prima, als het over een half jaar is , ook goed.:)

Kun je prima doen hoor!
Juist goed voor 'm, sowieso voor de afwisseling maar ook voor z'n coördinatie.
Balkjes, cavalleti, lage sprongetjes - als dat allemaal goed gaat een keertje in-uitjes proberen.

Zolang je 'm niet gelijk over een meter jaagt zie ik niet in waarom niet. :D

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:36

Mia staat in uitgelicht :):)
[SPR-ITP] Vrijspringen: Mia stijgt op!

mignonne2403 schreef:

Daar kan je inderdaad prima mee beginnen! Balkjes draven is juist heel goed voor de coördinatie! :)

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:46

Hahaha, was een meter niet direct van plan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:35

Mia spring leuk zeg!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:36

Kan je al mee beginnen hoor. Balkjes en lage sprongen. Over dz in en uit zou ik niet meteen doen want vergt veel controle van het paard zelf over zijn lichaam en kracht in de achterhand :)

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 12:07

Ik heb hem gister even los in de bak gehad, en wat balkjes neergelegd, en ook even vrij laten 'springen' over +- 20 cm. Hij heeft één keer een sprongetje gedaan, en de andere keren is hij er gewoon overheen gestapt :') Hij vind het wel erg interessant, het publiek aan de kant kwam niet meer bij door zijn blik :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:04

Zo de dierenarts maar even bellen voor me pupje in de hoop dat ik dr nog terecht kan..
Ze heeft of een stuk tand wat afgebroken is of een stuk hout in de bek.. erg raar en het is al rood en dik dus ik vees het ergste!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 16:00

Hè bah, sterkte. :(:)

Hier ook dagje dierenarts... Hondje was niet lekker, ze hebben röntgenfoto's gemaakt van d'r buik en nu moeten we naar een dierenziekenhuis in Utrecht voor een echo van d'r lever.
Ze heeft ook melkkliertumoren, kleintjes wel maar ze konden niet zeggen of ze goed of kwaadaardig waren... En ze gaan met de echo gelijk kijken of er geen uitzaaiingen zijn.
Ik ga maar even van het ergste uit... ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 18:13

Van het ergste uit gaan doe ik zelf ook je bent op het ergste voorbereid & het kan altijd mee vallen! Heel veel sterkte igg!!

Hier hebben we het er maar zelf uit getrokken wat goed gegaan is! Ander koste het mij 62,- alleen inloop dan hebben ze nog niks gedaan (weekend he)

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 18:24

Ziet er goed uit Daphne!
Mignonne, Gekke pony heb jij :P.
Tamara/Apollo: Gelukkig dat het goed gegaan is!
Claudia: Sterkte met je hondje....

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 18:25

Ik heb gisteren weer les gehad en het ging goed! Net ook weer fijn gereden. En mn nieuwe hoofdstel is er:
Afbeelding
Bruin en wit onderlegd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 18:42

Ik heb roze spring schoenen gekocht en been bescherming haha
Vriendje lief heeft het net opgehaald lief van hem <3
Zal jullie snel een foto sturen hihi

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 18:44

Ah veel sterkte met de hondjes!!!
Wauw het hoofdstel staat super goed :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 18:45

Is het trouwens niet een leuk idee om een groeps whap te maken van de mensen uit dit topic? =D

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 19:30

Lekker dat je haar weer op gaat pakken Daphne! Het zal voor haar ook wel fijn zijn om weer even aan de slag te kunnen. Hopen dat je eind van het jaar kunt starten :) Ik vind dat buikje wel meevallen trouwens. Ik ben dat wel gewend van Wes. En die is zeker weten geen mama geworden :=

Haha die Dutchie :P

Gelukkig heb je het zelf kunnen doen Tamara! Scheelt weer dierenartskosten. Die prijzen zijn echt niet normaal... Ben benieuwd naar je nieuwe aankopen!

Sterke met je hond Claudia :(:) Hopelijk krijg je goed nieuws!

Hoofdstel staat haar goed Christa! Ik vind dat wit onderlegde echt mooi :)

Hier niet echt nieuws verder. Met Wes gaat het prima. Heb de afgelopen twee dagen niet zoveel met hem kunnen doen vanwege het weer. Hopelijk wordt het snel weer beter. Wes vindt het wel prima zo volgens mij :P

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 14:23

Het is echt stil hier :=

Ik ga zo maar eens de regen trotseren om Wes uit de regen te redden. Ik denk dat hij me heel dankbaar zal zijn :P Lekker binnen even verzorgen en tutten. Gaan jullie nog iets met de paardjes doen met dit slechte weer?

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 14:39

Goed bezig Tamara! Ik heb net al gereden, nu maar eens de boeken in duiken :Y)

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:24

ApolloPaard schreef:
Van het ergste uit gaan doe ik zelf ook je bent op het ergste voorbereid & het kan altijd mee vallen! Heel veel sterkte igg!!

Hier hebben we het er maar zelf uit getrokken wat goed gegaan is! Ander koste het mij 62,- alleen inloop dan hebben ze nog niks gedaan (weekend he)

Hier is de dierenarts 7 dagen per week open en ook in het weekend inloopspreekuur dus gelukkig geen weekendtarief, bij het ziekenhuis geloof ik ook niet. Al met al alsnog duur, maar geen haar op m'n hoofd die erover gedacht heeft om 't niet te doen. :n

Ze moest een spoedoperatie, baarmoederontsteking.
Ze is al bijna 13, en het is al een zware operatie...

Maar gelukkig allemaal goed gegaan en ze is nu net weer lekker thuis. <3 :D

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 16:03

En is het gelukt tamara?

Heb je lekker kunnen rijden cheidie? :) succes met je huiswerk :p

Die operaties zijn nooit leuk.. gelukkig dat die goed gegaan is!

Hier is het ook echt al de hele dag slecht.. ik ga op zondag nooit naar wilco die heeft vanochtend voor de kar gelopen en staat nu lekker binnen denk ik

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 16:09

cheidie schreef:
Ik heb gisteren weer les gehad en het ging goed! Net ook weer fijn gereden. En mn nieuwe hoofdstel is er:
[ [url=m/u3fmnM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bruin en wit onderlegd :)

Staat mooi! :)

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 16:17

Fijn dat de operatie goed gegaan is!
Hier helaas wel alle dierenartsen met weekend tarief, mijn konijnen presteren het altijd in het weekend of s'avonds ziek te worden, dus daar gaat dan weer 40 euro extra :roll:
Maarja, het moet maar :)