Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:59

Hallo,

Ik heb tot pagina 6 gelezen, daarna alleen de laatste pagina. Veel werk :)

Ik ben 25 jaar en ben van plan een haflinger te gaan rijden. Ben altijd fan van haflinger geweest en vroeger 1 keer op een haf gereden. Nu krijg ik de mogelijkheid om bij een haflingerstal te gaan rijden. Ik heb een 4 jarige hengst toegewezen gekregen met de afstamming weltdame van de wortel x neidhart. Ik heb afgelopen week de eerste keer op hem gereden. Ik had sowieso al een jaar niet meer gereden uberhaupt en het viel wel even tegen hihi. Hij testte me echt uit. En ik moet nu leren om door te zetten. Eigenlijk moet ik les nemen, dan kunnen we beide ver komen. Heb er ook zin in, maar het is wel een hele uitdaging voor me. Nu vrijdag mag ik weer, ben benieuwd.

Anoniem

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:06

welkom :) weltdam.e ken ik wel die heb ik nog gereden een paar weken. en weltdame haar zus heb ik op wedstrijden uitgebracht en een zusje van haar is nu van mij zelf :))

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:07

Iris en ik hebben gisteren weer wat nieuws gedaan :)
Vriendin van mij is ons komen halen met de trailer, toen zijn we bij haar in de bak gaan rijden samen met een meisje en haar Haflinger. We hebben wat les gehad, wat hard werken was... voor mij...
Iris was enorm braaf. Liep zo de trailer in, zowel heen als terug. Was braaf met die andere samen in de bak, in alle gangen. Aan het einde ging zij weg, hebben we nog even alleen uitgestapt, ook toen was ze braaf.
Madam was spontaan hengstig geworden door die knappe ruin :+

Ik ben trots op mijn blondie. Nu zie ik de onderlinge wedstrijd wel redelijk zitten. Visualiseren gaat mij steeds beter af! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:57

Super :D

Aaaah mn dropje vanmiddag!

Afbeelding

maar ik zag dus toch geen spoken := flink wat hobbels en bobbels in de mond en aan de rechterkant ligt 1 kies niet mooi in de rij en daar zaten paar scherpe haken op die in de tong prikten vandaar dus het schuimen en kantelen. En de hobbels en bobbels in de mond veroorzaakten waarschijnlijk het wat hangerig zijn.

Verder is ze helaas niet mooi optijd met wisselen 1 tandje heeft die getrokken die zat al wat los en de ander moet over 3 maanden eruit zijn anders moet ik weer komen want daardoor gaan de nieuwe kiezen scheef groeien.

En en en *\o/* na maanden 'ziek'te zijn geweest gaat het dankzij mijn chiropractor nu zó goed dat ik vandaag zelfs na meer dan een half jaar mijn andere hobby weer beoefend heb! Helaas nog geen goede conditie ermee, maar ik heb toch alweer 10 km lekker door het veld gemountainbiked <3 sommige stukken haald ik ruim 35-40 km per uur :)) .

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 08:31

@ yvank: fijn dat ze toch wat gevonden hebben. Nouja, fijn, paardje is er nu ieder geval vanaf.
En super dat je weer hebt kunnen moutainbiken! Moet wel echt een heerlijk gevoel hebben gegeven als je ziek zijn het steeds in de weg zat. Die conditie komt ook wel weer :)

@klasien: klinkt goed! Iris heeft zich netjes gedragen dus :)

@ simple en maartje1990: welkom!

@ Marieke: wel een leuk filmpje! De dingen over houding zijn hier al gezegd. Ik zie sommige stukken die er bij mij stiekem ook wel insluipen... Haha

@ madeira: hoe het komt dat ze in de ene bak meer donderjaagt. Ik durf geen verklaring te geven. Maar weet wel dat ze niet de enigste is. Er zit daar gewoon iets in de hoek ofzo, een watervalletje of wat... Ik weet t niet.

Mijn zadel bevalt nog steeds en ga ik dus nemen denk ik. Is het eerste zadel waarop ik een uur kan rijden zonder dat ik rugpijn krijg... En dat zegt wat!

Verder gaat rijden beetje mwah... In galop wil ze op het moment alleen maar hard en ik moet leren die binnenteugel los te laten, Grr!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:06

Wat voor zadel heb je er nu op dan?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:18

Yvank, ideaal om naar de kliniek te gaan!
Erg leerzaam of niet, om er bij te zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:20

Ja zeker wel :) deze man is ook ontzettend kundig!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 12:15

Mando schreef:
Wat voor zadel heb je er nu op dan?

Een Albion.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 12:21

Ik kom ook weer even binnenvallen! Ik was hele tijd het topic kwijt, stond ook niet bij me in de lijst meer... Heb dus een heleboel bij te lezen, maar mijn vraag aan jullie is of ik nog welkom ben in het topic, aangezien ik een tijd niks heb gepost ofzo! :D

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:52

simple schreef:
Hallo,

Ik heb tot pagina 6 gelezen, daarna alleen de laatste pagina. Veel werk :)

Ik ben 25 jaar en ben van plan een haflinger te gaan rijden. Ben altijd fan van haflinger geweest en vroeger 1 keer op een haf gereden. Nu krijg ik de mogelijkheid om bij een haflingerstal te gaan rijden. Ik heb een 4 jarige hengst toegewezen gekregen met de afstamming weltdame van de wortel x neidhart. Ik heb afgelopen week de eerste keer op hem gereden. Ik had sowieso al een jaar niet meer gereden uberhaupt en het viel wel even tegen hihi. Hij testte me echt uit. En ik moet nu leren om door te zetten. Eigenlijk moet ik les nemen, dan kunnen we beide ver komen. Heb er ook zin in, maar het is wel een hele uitdaging voor me. Nu vrijdag mag ik weer, ben benieuwd.

Leuk! Je gaat Neidheer rijden?
Ik heb een dochter van Weltdame.. Weltdame zelf heb ik 3 weken geleden nog in handen gehad.

simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 23:13

Ja sita. T is de bedoeling :) hoop dat t mij lukt hihi

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 07:55

vast wel, als je maar consequent blijft. zit wel een pittig karaktertje in die lijn..

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 10:48

Ik heb even gauw doorgelezen. De volgende keer zal ik weer reageren.

Vandaag is het weer even zo'n moeilijke dag. Vandaag is me moeder namelijk al weer 6 jaar niet meer in ons leven. Ik denk nog elke dag aan der en ik mis er nog elke dag. We gaan vanmiddag even een mooi bloemetje kopen en bij het graf leggen.

Ik heb van het weekend weer wedstrijd. Ik moet wel heel laat in de middag. En tussen mij proeven zit gwn 20 min. Dat vind ik best lang. Dus ik moet niet te vroeg in rijden ander kakt ze helemaal in. Het zal mij benieuwen. Maar mogen haflingers nou de manen los??

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:11

Haflingers mogen inderdaad de manen los, al doe ik ze altijd wel knotten. Vind dat (of vlechten) altijd wel netter staan.

Sterke vandaag (en al die andere dagen dat je haar mist..) :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:12

Ja haflingers mogen manen los :) , vind ik mooier als ze lange manen hebben :j veel sterkte vandaag :(:)

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:33

Sterkte Josien62...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:43

Sterkte Josien, je wilt ze nooit missen.
Vooral niet als je jong bent.

Ja hoor je mag los geen probleem, al vind ik persoonlijk hengstenvlecht wel erg mooi

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:45

:(:) Josien. zware dag.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:45

Even Janouk spam :list:

Nichtje Gina is zo trots op Janouk. Samen trainen ze 1 x in de week voor de Bixie AA dressuur en nu staan ze samen in de Paard & Sport, nr 4 april 2013.

De knapperds
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:46

Ik zag ze ja!

simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:46

Sterkte josien

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:15

ik zag ze idd. super leuk. moet je dat zelf inzenden?

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:28

Sterkte Josien, blijft een leeg gevoel. :(:)

Persoonlijk vind ik losse manen het mooiste.

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:43

Bedankt iedereen. Het geeft me een goed gevoel

Ik heb altijd een hengsten vlecht maar ik wil het ook een keer los doen. Of ik doe het zo. Ik heb toch genoeg tijd. Ik moet pas rond 16:30.

Afbeelding