Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 21:42

kom misschien jouw kant wel keer marinda. kan ik jou en amino ook meeten.

Madeira_

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 21:48

Ik ga zaterdag in de buitenbak sinds een hele tijd weer is rijden :D maar ja voel me zo eh.. als ik het hier vertel omdat jullie allemaal veel verder zijn enzo haha :)

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 22:16

Leuk toch Paulien!
Ik ben ook nog niet zo heel ver hoor haha. En durf ook niet altijd maar alles. Zo hebben we op stal 2 buitenbakken waarvan ik bijna standaard maar 1 gebruik. Puur omdat ik weet dat ze in de andere gaat donderjagen etc, ik ga daar dan ook naar rijden, spanning etc. In dr andere bak gaat het vaak welgoed dus maak me verder maar niet druk haha

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 08:08

@Madeira: Zo heeft iedereen toch zijn eigen doelen om naar toe te werken? Dat maakt de een echt niet beter dan de ander ;)

Hier vanavond weer les, hoop maar dat Maes een beetje te houden is, hij heeft het afgelopen weekeind niet zo heel veel gedaan.. Nou ja we zullen zien! Het lijkt in elk geval weer mooi weer te worden! (al ziet mn auto er nu nog uit dat ik zo moet krabben :+ )

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 08:51

Het is heerlijk buiten.... echt genieten

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:05

Madeira, een uurtje stappen is ook training toch :) onbewust ben je toch bezig met het verbeteren van je paard of jezelf.
Wat goed dat je Madeira nu beter voor het been gaat rijden. Zo houdt je haar toch bezig en zo word het "werk" weer leuk! Hoe kwam je op deze oplossing?
Gaaf dat je mee gaat op de buitenrit!
(enne: gewoon lekker in de buitenbak, lekker in de frisse lucht rijden. Het maakt toch niet uit welk niveau je hebt? Ik heb enorm veel bewondering voor jouw kunnen en rijden! Dat zou ik je niet na doen :n )

Klasien, het "beginners" gevoel heb ik ook hoor, tijdens de lessen. Vooral vorig jaar. Je moet veel meer letten op je houding, je onbewuste bewegingen, ademhaling etc. Wel leuk om op deze manier weer te leren.
Wanneer heb je weer les?

Welkom Evita! Wat een grote haflingers heb je zeg *D

Silby, wat heb je mooie punten gereden!
(en je hebt een nieuwe avatar ook nog!)

Paulusjuh, wat fijn om te lezen dat je zadel zo goed bevalt. Wanneer heb je weer les? En hoe beviel je eerste les bij je andere instructeur?
(achteraf gezien) Een andere instructeur, kijkt weer op een andere manier naar de combinatie, dan "de huidige". Wel leuk, zo wordt je steeds beter.

Dapnik, waarom moest je ineens zoveel werken? :)

Mando, je hebt wel weer een WP er bij! En nog een haha (lees ik later :P )

Marieke, wat een mooi debuut! Mooie punten.

Yvank, het zou best kunnen dat je paard wisselt hoor. Je kan het even aankijken, meestal duurt het 4 dagen en dan is het weer over. Athans, dat is mijn ervaring.
Succes met je grasdebuut :P

Zo, ik ben weer bij O:)
De laatste 3 dagen lekker kunnen rijden met Athosje. Zaterdag in de bak, meneertje heeft de voorjaarskriebels te pakken denk ik...
En hoe reageer ik? Ik pak hem vast, in plaats dat ik hem los laat. Op dat moment moet ie naar mij luisteren, in plaats van dat ik hem "verplicht" bij me houdt.
Zondag zijn we heerlijk op buitenrit geweest en gisteren hebben we weer in de bak gereden.
Reden we zomaar travers op de lange zijde, omdat ik mijn buitenbeen iets naar achteren had gelegd. Eerst had ik het niet door, tot ik m'n been weer goed legde hahaha.
Wat een brave pony he <3
Op sommige momenten is hij heerlijk te rijden, op andere momenten is het echt nog een puberhaflinger. Dan is zijn concentratie even weg denk ik.

Ik heb gister nog foto's gemaakt. En hij is in 12 dagen enorm verhaard!
De foto's zal ik zo even showen ;)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:12

Afbeelding
Zo was Athos 21 Maart. Na het rijden.

En zo is Athos op 1 April (11 dagen verder), voor het rijden.

Afbeelding

Hij is nu wel veel schoner O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:18

Haha best wel een verschil ja!

Nou ik heb toch de tandarts maar gebeld :P

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:19

Yvank, verstandig :) ben benieuwd wat de Tandarts vind :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:51

Hihi ja jullie hebben gelijk hoor meiden! Voor elk is er wat anders een uitdaging :)

Paulien, hoe zou het komen dat ze bij de ene buitenbak meer gaat donderjagen?

Dankje Engeltjes! :D Ik zat topics van bokt te lezen of mensen het herkennen, als je voor jezelf rijdt dat je paard ineens heel sloom kan worden… het gevoel hebben alsof ze er geen plezier in heeft.. Ik las dat veel mensen dit oplossen door veel overgangen te rijden/te schakelen. Ook doe ik dit wel is in de les en merk gelijk verschil, maar had het niet helemaal aan elkaar gelinkt…

Super dat je zo lekker hebt gereden :D :D Wow, ik zie inderdaad verschil!

Yvanka, verstandig, hopelijk is het niets ernstigs!

Gister gaf mijn instructrice mij ook nog als compliment dat Madeira echt een mooie sporthaflinger is geworden, hihi :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:05

Leuk paulien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 12:37

Fijne tandarts heb ik toch! Morgen om 5 uur kunnen we komen op de kliniek :)

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 17:22

wilde de film van me proef hier neer zetten. maar krabbel.denk ik maar terug..nog noollit zo scheef op me paard gezeten door de spanning...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 17:26

Zou ik mij hier ook mogen melden? Ik ben 23 jaar en sinds vrijdag weer in het bezit van een Haflinger! Had daarvoor al een Haflinger, maar die heb ik helaas in moeten laten slapen.

Ik heb een haflinger merrie van bijna een jaar een Arachon X Windspiel.
Meet Lucky
Afbeelding

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 17:40

oke doe het toch maar.

eerste officiele wedstrijd, weet eigenlijk niets meer van deze proef, alleen dat ie sloom aan me been was (al vind ik het niet gek door dar contstante geschop van me). maar me houding is dus zwaar beroert. maar dat heb ik in de les niet hahaha, alleen tijdens de proef. balen :(

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 18:24

Jee wat zit jij rot op je knol _O-
Nee hoor meis, netjes hoor .... als je niet netjes reed had je ook niet zulke hoge punten gehad.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 19:03

''zwaar beroerd'', je hoeft toch niet zo hard op jezelf te zijn? Enne, next time better ;)

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:30

haha maar ik kan me nu zo aan ergeren..terwijl me houding normaal zo netjes is okal zeg ik het zelf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:41

Net proefje alleen ik vindt persoonlijk je pony de gehele proef wat lang en 'hangerig' tonen alsof die beetje in eigen houding loopt dat zie je ook bij halsstrekken hij volgt niet mooi je hand op dat moment maar je mag hem ook nog wel meer ruimte geven. Probeer hem verder actiever te rijden. Niet harder maar actiever wat meer afdruk met het achterbeen zodat je hem wat meer in verbinding kan rijden en hij niet zo lang wordt daarbij mogen je teugels best een stuk korter want nu heb je soms je handen zowat op schoot :))

Je zit zelf is opzich prima maar het lijkt of je probeert met je handen je pony de bochten door te tillen zegmaar en dan hou je ze ook best ongelijk en werk je terug met je binnenhand.

Is geen flinke uiting van kritiek ofzo hoor :) maar valt me gewoon op en hoop dat je er wat aan heb! Iig nette punten :)

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 09:21

@Maartje1990: Welkom, en wat een uberschattige foto! Leuk dier :D

@Mariekeoo: Helemaal met Yvank eens. (en check voor de zekerheid eens of je beide stijgbeugelriemen nog even lang zijn, mijn ervaring is dat daar na verloop van tijd verschil in komt, al zou ik vanaf het filmpje zeggen dat de rechter langer lijkt) Maar idd absoluut geen filmpje om je voor te schamen hoor!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:14

Yvanka, wat fijn zeg dat de tandarts zo snel kan komen :)!

Kan helaas geen filmpjes zo beoordelen (zien), maar Marieke zoals de andere ook zeggen, je hebt niet voor niets zulke punten gehaald :D

Welkom Maartje! :)

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 14:11

EngeltjeS: in verband met Pasen, werk in de supermarkt.

Vanaochtend gewerkt en ga zo ff rijden komende 2 a 3 dagen gaat ik dat niet redden.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 14:20

Zijn er hier trouwens mensen die mij een beetje kunnen helpen mbt het stamboek inschrijvingen etc. etc.? Want ik heb ze ge-emailt maar ik snap het nog niet helemaal. Moet je als je lid wordt bijv. jáárlijks 75 euro betalen?!

Momenteel staat Lucky nog niet op mijn naam, dus dat moet ik gaan aanpassen. En daarover heb ik ze ge-emailt. Maar helemaal duidelijk is het me nog niet.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:04

@marieke00
Ik heb wel wat houdingtips, waar je met je instructeur/instructrice aan kan werken:
je houdt je rechterhand een stuk hoger dan je linkerhand. Verder knik je in in je linkerheup. Goed zichtbaar de eerste keer dat je bij C komt: je linkerschouder hangt een stuk lager. In de linkerwending draai je ook je linkerschouder naar voren, terwijl je juist mee moet gaan met de schouders van je paard: dus rechterschouder naar voren en linkerschouder naar achteren.
Dat zie je ook terug in de aanleuning van je paard.
Fijn een paar zitlessen nemen aan de longe en leren je schouders en heupen gelijk te houden aan schouders/heupen van het paard. Mooi balans zoeken in alle gangen en van daaruit verder werken aan je paard.
Straks bij het aanleren van de zijgangen heb je dat nodig.

Succes met trainen

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:15

kijk het probleem is dat me houding hartstikke netjes is. alleen in deze proef drama! gewoon ontzettende spannkng. ff kijken of lesgever vanavond filmpje kan maken