[HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tezzy

Re: [HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:30

Beter!
Hier is het een beetje grauw, gelukkig wel droog!

Gister tijdens het rijden *van 7 tot 8* was het 9 graden in de manege! Vorige week was het nog -2!!!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:32

Liiisaaa schreef:
Ja Nibbit kan barrelen..

Ooh vandaag gingen we met z'n 3en barrelen en ging super goed totdat.. ^^
Nibbit kwam naast Nikki (een grote merrie) en Nibbit deed echt niks, en Nikki had zoiets van ik mag jou niet! Dus die piept en bokt achteruit volop op m'n bovenbeen -_- Fijn XD
Nou ik van Nibbit af en ik had echt heel veel pijn en ik liep enorm mank.. En nouja nu heb ik een hoefafdruk op m'n been en een regenboogkleurenbeen en enorm veel pijn! XD

Maarja, vakantie is toch bijna voorbij..

Hmm lekker is dat... hoe gaat het nu?

Hahahah, ik woon in een kak dorp. Blaricum. Mensen lopen hier met hun neus in de wind, en als je in een dure auto rijd en paarden hebt ben je de beste. Laat ik dat nou alle bij hebben, maar ik voel me absoluut niet de beste :+ Het is hier
opzich niet zo heel druk, gelukkig.

Liiisaaa schreef:
Hier de crash.. Met toepassende titel

http://www.youtube.com/watch?v=X3SqdEscurU

Aaaaai, ziet er fraai uit! Ze komen idd niet zo heel dicht bij elkaar, vreemd dat ze uithaalde...

Mooie foto’s van Nebeltje ;)

Ine23 schreef:
Ai ai ai Lisa, pijnlijk! Paarden zijn altijd een risico :). Ik ben blij dat het niet te erg is!
Nu Mara op pension staat zijn we weer beginnen rijden. Het gaat super (behalve dan dat onze beide condities momenteel niet veel voorstellen :+).
Ze staat nu ook lekker onder het solarium na het rijden, hebben wij natuurlijk niet bij ons op de weide, dus nu geniet ze er eens zo hard van!

Gelukkige vakantie iedereen, de mijne is voorbij, maar ik heb enkel donderdag en vrijdag les, dus ik voel niet veel verschil ^^
Afbeelding
(Mijn liefje onder de lamp, vlechtjes zijn handig tijdens het rijden, de andere helft hangt aan de andere kant :) )

Mijn mara staat 24/7 in vlechten ;) Het is uberhaubt gewoon handig. En als je een fotoschoot hebt ofzo kunnen ze mooi los en lang dat de manen dan zijn! Tijdens wedstrijd is het ook wel heeeeel mooi om dan witgewasse manen los te hebben hangen. Dat ziet er heeeeel verzorgt uit :D

joopiexx schreef:
Jeetje balen Lisa, een paar krukken is misschien dan toch wel handig, dan kan je je toch een btje verplaatsen en belast je je been echt minimaal!

Vanmiddag een nieuwe neusriem en bit gekocht.
Mexicaanse neusriem met een pessoa bit. Ik reed hiervoor met een Pelham buiten maar op dat rubber liep hij te zeiken en pakte hij gewoon vast. Dus ik heb zitten denken hoe ik nou een betere oplossing kon bedenken. Een mexicaanse neuriem geeft natuurlijk ook wat meer druk op de neus, waar wenner echt wel respect voor heeft en een pessoa bit is eigenlijk niet scherper dan zijn normale bit zolang ik geen druk geef op de onderste teugel. Nouja ik het net uitgeprobeerd en hij ging in de bak 3x aanstalten maken om te rennen, ophouding gegeven en het was gewoon klaar. Ook is hij nu rustiger met zijn tong, dus ik denk dat dit wel een goede uitkomst is. Nog even door de wijk hier uitgestapt en toen was ik apetrots op mijn poownie!

Nouja, als het doet wat het moet doen en je er toch 2 teugels aan hebt zitten, prima toch!! Als ij er ook blijer van word :D

Ine23 schreef:
@Hinke: Nee hoor, volgens Mara is ze ook véél slimmer dan andere paarden ;)

Mijn peerd heeft goed gereden, enkel in het begin ook ff lekker weggeschoten (had ze na 5 meter al wel terug stilgezet). Ze probeert wel, maar reageert al een geluk altijd snel als ik zeg dat ze het niet mag :)

Lekker verwarrend 2 Mara's :P Maar mijn Mara is ook veel te slim voor haar eigen bestwil :+ Nietgoed. :P

Mara is niet van het er vandoor schieten enzo. Maar ze is echt van psygologiesche spelletjes. Zoals eventjes haar koppie een fractie scheef, een ietsje harder lopen of langzamer dat dat ik haar vraag... Dat soord dingen.
Met springen zal ze nooooit een sprong wijgeren, ze zal altijd springen voor me. Met dressuur zal ze nooit bokken uit narrigheid, al helemaal niet stijgeren! Op het strand stijgerd ze wel eens, maar dat is dan echt zo van JIPPIE!!! :P maar dat is gewoon grappig, want dat verwacht ik het ook :P

moyra schreef:
lijkt mij verstandig om hem morgenochtend weer te voorschijn te halen.
Wei is brikkie ???

ik ben blij dat er hier ook geen sneeuw is.

HAHAHAHA, Brikkie is nathalies auto... Een volkswagen golf1 als ik het goed zag? Niet??

Zo, hehe ik ben weer helemaal bijgelezen! Dat was even nodig zeg :P

Hier is het ook droog.

Ik heb mijn Petries naar de schoenmaker gedaan om de voet breder te laten maken, Ik vind het toch niet zo'n strak plan om dat met mijn eigen voeten te doen... Dat doet toch wel heeeeel erg veel pijn... Ik kon ze woensdag weer ophalen, maar wil wil ze graag terug, dus k ga zo even bellen, vragen hoever ze al zijn, als ze al klaar zijn haal ik ze uiteraard vandaag al op :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:48

Prut, morgen middag kan ik mijn laarzen pas halen :(

Ik heb zin in wat lekkers :+

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:55

:+ Ik ook... *vreetbui*
Balen Gail, nog ff wachten dan

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:11

jammer gail
ik heb gisteren bruine chaps gekocht nog wel wat krap maar moeten nog mee rekken
nu nog leuke bruine jophers

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:50

zo net dulsenea gereden :p ging al beter:P
zo auto rijden
daarna liedewij rijden
bianca rond je lopen
matilla longeren

ik ga van de week naar epple jeck toe voor een nieuw hoofstel en komt vast nog wel meer :p

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:22

Hinke schreef:
Drukke hamsters zijn irritant! Ze zitten dan wel in een hokje maar ze kunnen onwijs veel lawaai maken, zeker als ze zo'n wandelmolentje hebben. Maar wat moet je doen als je oppast? Gewoon af en toe wat voer in zn hokje gooien?

Hij is idd wel aanwezig :P maar me cavia's en me vogel maken ook genoeg lawaai dus kan hem er wel bij hebben :=
Idd water en eten geven en met 'm 'spelen' Hij heeft ook zo'n doorzichtige bal waar ie in kan. Hij sjeest dan echt de kamer hier door := tis echt grappig beestje.

Brikkie is Golf II En vanmorgen had ie z'n sneeuw douch omgeruil voor een bad := put zat verstopt, stond bijna tot aan z'n assen in het water :=

Vanmorgen naar Jellie monster geweest :) weer ff heerlijk gepoetst. Zaterdag gaan we Athosja weer oppakken.. ben benieuwd hoe ze t gaat doen.. tis nu echt 1 bonk energie..

K ga maar eens naar het werk..

Fijne dag iedereen!! :evaw:

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:34

Druk dagje dus Naomi :)

Nathalie, leuk dat jullie haar weer gaan oppakken :)

Nou vandaag was mijn eerste rijles weer na 5/6 maanden. Madeira was ERG braaf. Les ging wel goed, ze sprong zelfs van de 3x 2x goed aan in de galop :D maar ze is niet zo actief aan het been, moet ik echt wat aan gaan doen. En de galop vind ik moeilijk, ik kan gewoon niet blijven zitten? Maar goed, dat leer ik vanzelf wel :)

Verder erg goed/leuk nieuws voor mij. Ik vertelde dat ik graag 1x per week graag les wil, maar dat dit dus niet lukt hebt tot kwart voor 4 school elke dag en als ik dan naar stal zou gaan ben ik pas half 5 op stal. Tot 5 uur geeft ze haar laatste les want dan moet ze nog koken enzo. ’S Avonds is het altijd erg druk in de bak. Dus ze zei: anders kom je toch op de donderdag avond groepsles (dan mag niemand anders in de bak behalve als je mee rijdt in de les) mee rijden? Daar zitten maar 3 ruiters in. Dus ik zei van: joh, maar daar doen ze dingen als wijken enzo, en dat heb ik nog nooit geleerd.. (schaam!) Zegt ze: je bent toch in de les omdat te leren? Dus ik zo van: heb het werkelijk nooit geleerd.. (en jullie kennen mijn onzekerheid wel denk ik..) maar ze zei dat ik mee mocht doen want dat ging mij ook wel lukken :D ben zo trots op mijn pony :+:

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:37

mooi zo paulien dat het zo goed ging brave madeira zo ken ik er weer
dat zitten komt wel goed hoor
alles komt goed jullie zijn een top team dat weet je

dat wijken gaat ook lukken :P

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:46

naomimak schreef:
mooi zo paulien dat het zo goed ging brave madeira zo ken ik er weer
dat zitten komt wel goed hoor
alles komt goed jullie zijn een top team dat weet je

dat wijken gaat ook lukken :P

Ik schaam me best wel, maar ik heb het echt nog nooit geleerd. En nooit gezien, maar dat zou ook nooit gebeuren ;) weet hoe het eruit ziet omdat mijn instructrice het heeft uitgelegd, maar kan me niet voorstellen hoe dat voelt haha :+ maar mijn bijrijdster zei dat ze het goed kan, dus ben heel benieuwd :)

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:16

Paulien als we alles al geleerd hadden was het ook saai hoor! Super gaaf dat je in die les mag meerijden en zo weer nieuwe dingen kunt leren. Iedereen heeft dingen waarvan ze denken, huh hoe moet dat, maar door te oefenen en te voelen hoe je paard reageert leer je zelf een hoop bij!

Gail; balen dat je laarzen nog niet klaar zijn zeg!
Ik wil ook petries :(

Wenner heeft bach druppels en hij vindt de boterham die erbij komt ook erg gaaf haha! Hij krijgt nooooit brood, maar nu toch een kwartje per keer. Hij moet 2x daags 5 druppels. ben benieuwd. Hij heeft 6 verschillende soorten bloesems erin zitten.
vandaag was hij wel weer lief, ook braaf met rijden dus ik ben trots op m!

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:22

ik ook ga ff een negerzoen pakken :9

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:13

;) Super Pauline, heb je tocht 1x per week les. Wijken is niet zo heel moeilijk. Het voelt een beetje vreemd. Naar buiten bewegen en stelling naar binnen.

Wanneer moet het effect van de Bach bloesems merkbaar worden??

Ik heb Verena eens een tijdje rozenolie op de kruin gesmeerd. Na een half jaar had ze een allergie. Vuurrood en kaal. De tijd dat ik het gebruikte ruikte ze wel heel erg lekker. :D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:19

Jody, daar heb je zeker gelijk in. Ik hoop heel erg dat de druppels werken. Ik heb het zelf ook een tijdje ingenomen voordat de examens kwamen om wat te kalmeren. Het hielp bij mij goed, hopelijk bij 'm ook :D

Blondiev, ben heel erg benieuwd :D

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:48

joopiexx schreef:
Paulien als we alles al geleerd hadden was het ook saai hoor! Super gaaf dat je in die les mag meerijden en zo weer nieuwe dingen kunt leren. Iedereen heeft dingen waarvan ze denken, huh hoe moet dat, maar door te oefenen en te voelen hoe je paard reageert leer je zelf een hoop bij!

Gail; balen dat je laarzen nog niet klaar zijn zeg!
Ik wil ook petries :(

Wenner heeft bach druppels en hij vindt de boterham die erbij komt ook erg gaaf haha! Hij krijgt nooooit brood, maar nu toch een kwartje per keer. Hij moet 2x daags 5 druppels. ben benieuwd. Hij heeft 6 verschillende soorten bloesems erin zitten.
vandaag was hij wel weer lief, ook braaf met rijden dus ik ben trots op m!

Haha, ik wil ook petries, dat heb ik mezelf ook nog horen zeggen :D :o
Nu ik ze heb is het geworden: ik wil ook deniro's !!!! :+ :')
Maar dat gaan we pas doen als de petries versleten zijn :P
Laatst bijgewerkt door melody93 op 23-02-10 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:49

Fijn dat je les zo goed ging Paulien!

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:05

Been begint eindelijk weer te luisteren! :D Kan nog niet helemaal normaal lopen, maar heb al minder pijn. Is meer dat er iets zit wat een beetje het strekken/buigen blokkeerd. Morgen ga ik even op Nib klimmen, ik moet weten hoe het gaat want dan hak ik morgen de knoop door om wel of niet naar de wedstrijd volgende week te gaan.

Super Paulien dat de les zo goed ging! :D Over dat wijken, idd je neemt les om te leren! En het komt vast helemaal goed! :D

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:37

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:06

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:07

Arme hij :(:)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:13

ik heb niet bijgelezen.
Zal ik morgen even doen want ben net thuis van politie te paard demo :D
Was gaaf :D

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:22

Echt zoooo zuur... k*t coach.. die stuurd hem gewoon verkeerde baan in :( mijn humeur is verpest.. Die van Sven ook trouwens ;)

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:24

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 09:54

Ja ik zag het gister ook gebeuren!
Zooo jammer!!!

Paulien; Gaaf dat je in die les mag, en daar neem je toch les voor, om dingen te leren ;) En als je instructrice denkt dat jullie het kunnen, zal je het echt wel kunnen :P

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:03

Super nieuws Paulien :D

Jody ben echt heel erg benieuwd hoe Wenner op de druppels gaat reageren :)

Peelie balen dat je moet wachten op je laarzen..