[HK] De Grote Haflinger Gekte!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Viet

Re: [HK] De Grote Haflinger Gekte!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:23

Hie regent het keihard en het stormt.. Scheve mond

Straks loopt onze tuin onder het waterpeil gaat echt stijgen..!! Nagelbijten / Gniffelen

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:27

Afbeelding

deze vind ik zo mooi heh....maar als ie die sloopt nou...mijn hemel 399 euro !!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:29

ohjee hebben jullie daar echt last van ?!

bij ons staat er wel een flinke plas in de tuin maar verder valt het mee gelukkig.
tja wat een rotweer !

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:32

hey sneaky jij komt gewoon alleen maar even een nieuwe pagina openen en dan ga je gauw weer foetsie hè ?! Haha! Haha!

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:37

Nee nee.. Clown Haha!

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:38

kekaro schreef:
Afbeelding

deze vind ik zo mooi heh....maar als ie die sloopt nou...mijn hemel 399 euro !!

Pfieeuuww als lot hem dan vies zou maken he.. Stoom uit je oren Clown Duivel Schijnheilig

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:38

Wat heb je allemaal voor amigo dan? Haha!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:40

ik heb nog bijna niks voor amigo Haha!
netjes hè ?! hahahaha
hij heeft een halster maar dat word wel te klein dus die moet ie zowieso nieuw
ik heb een zadel, een hoofdstel (met bit)
2 dekjes
en natuurlijk de nodige poetsspullen.

en dat was het! echt ik heb met mijn vorige paard alles meegegeven, dat was een berrrrrg niet normaal!
die moet ik nu weer opnieuw bij elkaar gaan sprokkelen Haha!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:46

ooooh die nieuwe BR deken die op de voorpagina bij piaffe staat.....die is zoooo Kwijl

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:50

Die geblokte.. Lovers

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:50

kekaro schreef:
ik heb nog bijna niks voor amigo Haha!
netjes hè ?! hahahaha
hij heeft een halster maar dat word wel te klein dus die moet ie zowieso nieuw
ik heb een zadel, een hoofdstel (met bit)
2 dekjes
en natuurlijk de nodige poetsspullen.

en dat was het! echt ik heb met mijn vorige paard alles meegegeven, dat was een berrrrrg niet normaal!
die moet ik nu weer opnieuw bij elkaar gaan sprokkelen Haha!

Jaa nog een foto van je hoofdstel..!! Schijnheilig

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:52

haha dan moet je eens weten wat ik voor mijn haflinger heb..
-1 zadel(binnekort 2).
-3 hoofdstellen
-4 bitten
-5 setjes
-4 normale dekjes
-1 regendeken, 1 winterdeken
-2 zweetdekens
-1 staldeken
-een hele berg met halsters.
en de nodige poetsspullen
Knipoog

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:52

ow moet ff zoeken naar foto van hoofdstel,
neeee niet die geblokte deken, de nieuwe br slate black staldeken!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:53

amber_steph schreef:
haha dan moet je eens weten wat ik voor mijn haflinger heb..
-1 zadel(binnekort 2).
-3 hoofdstellen
-4 bitten
-5 setjes
-4 normale dekjes
-1 regendeken, 1 winterdeken
-2 zweetdekens
-1 staldeken
-een hele berg met halsters.
en de nodige poetsspullen
Knipoog

hahaha ja dat is genoeg, maar ik heb nog niet eens 1 zadel echt nodig want die kleine word in maart pas 2 Haha!
maar goed dan hebben we em maar vast heh Lachen

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:57

haha jah die van mij staat op winterrust, zodat ze wat bij kan groeien, ze is nu 3,5...
maar krijg binnekort een westernzadel om lekker buiten mee te rijden Lachen

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:01

suusiejj schreef:
Maxielover schreef:
Hallo !!! Doei! Hebben jullie een ouderwetse of een moderne Haf ? ik heb een hele ouderwetse Haf, hij heet Max. Pling Hier staan foto's van hem (door Ellende gemaakt) : http://ellende.no-ip.org/~ellende/temp/ ... x/Max.html Wat vinden jullie van hem ? Cool

Ik sta met hem op Manege Meeuwenoord in Noordwijk (ZH). Helaas is deze manege verkocht en moet 15 nov. leeg opgeleverd worden. Huilen Ik ga met mijn hartsvriendin (en haar Haf Sunny) verhuizen naar Manege Bakker, in Noordwijkerhout (www.manege.nl). Knipoog Nog wat stalgenootjes gaan daar ook heen. Het is helaas een stuk verder fietsen en het zijn binnenstallen met tralies, op Manege Meeuwenoord heb ik een buitenbox met open bovendeur. Daar gaan we op achteruit, maar ik kan niet anders... Scheve mond (geen tijd voor zelf uitmesten en voeren) Gelukkig sta ik dan nog wel heel dichtbij het bos, duin en strand net zoals bij Meeuwenoord !! Pling

welkom meid!
ik heb een vrij luxe haflinger zie profiel
zijn vader is allacher ..
mijn hafje is nu 2,7 jaar oud..
zadelmak wel, verder VD gericht en leer ik hem spelende wijs dingetjes bij
verkeersmak door zoveel mogelijk door de woonwijk lopen en drukke weg
gaat super

je haflinger ziet er mooi uit heej, paar foto's gecheckt!!
die bok foto is mooi
en die op en in de duinen ook Haha!

doe je wedstrijdjes met hem of niet?
ik heb een vrij luxe haf omdat ik voor mijn ongeluk springruiter ben geweest..
helaas moest ik 3,5 jaar stoppen en omdat het toch ging kriebelen
heb ik van me uitkering asra gekocht..
een haflinger is toch wat goedkoper ook in onderhoud en het was/is de bedoeling dat ik gewoon als ik me weer vet down voel lekker naar buiten kan..
maar gezien zijn mooie afstammeling kan het zijn dat we concourtjes gaan rijden maar dat zie ik tegen die tijd wel

ik weet dat hij enorm op zijn paps lijkt
en hij ook graag springt (hij staat weleens op de springweide en heeft al 4x de grolsch hindernis en boomstam uitzichzelf gesprongen Knipoog ) verder heeft ie keurige gangen Knipoog en issie soms een bom Haha!

Hey, thnx voor je compliment !! Pling Ik ben onwijs op mijn mannetje, we hebben het niet makkelijk gehad dit jaar, hij heeft nl. een lichte beschadinging aan het sesambeentje (gevoelig botje in het been) linksvoor, wss veroorzaakt door vervroegde slijtage omdat hij zijn hele leven al hard werkt (manegepaard geweest en 2-span gestaan bij een andere eigenaar en strand/bos/duinritten bij mij, ook gesprongen ong. 40-60 cm).

Voor we wisten dat hij dit had was hij al een paar keer kreupel geweest, toen de dierenarts laten komen na een paar keer en die verwees ons door naar de kliniek Hofland, in Bodegraven omdat het weleens met izjn sesambeentje te maken kon hebben (ik had daar toen nog nooit van gehoord).... Verdrietig Wij zijn daar ong. binnen een week heen gegaan, ik moest hem longeren op asfalt en in een bak, en ik moest met hem draven. Ook gingen we de buigproef doen, dus allebei zijn voorbenen 1 voor 1 heel hoog optillen (voorhoef tegen zijn buik ong.) en even zo vasthouden, daarna meteen wegdraven op asfalt. Als laatste werden er foto's gemaakt, ik mocht mee naar binnen met zo'n speciaal pak aan, ik leek wel een marsmannetje !!!! Haha! Daarna op de uitslag gewacht, terwijl Max daar het grasveld gemaaid had. Vork

De uitslag was dus wat ik hierboven verteld heb, een lichte beschadiging aan het sesambeentje. Hij moest 2 maanden rust hebben, niet rijden en alleen op straat wandelen. Knipoog Dat heb ik 2 maanden gedaan, elke dag een rondje wandelen en verder lekker verwennen en op stal. Toen is hij nog 2 maanden de wei in gegaan, ook lekker vakantie gaan vieren. Vork

Toen hij uit de wei ging was het aug. (2006) en ben ik weer heel rustig begonnen met wandelen, stapritjes en een drafje op het strand, en later met een galopje op het harde strand. Pling Tegenwoordig kan ik ook alweer draven en galopperen in het bos (op de goede paden) maar niet in het duin, het zand is daar te zwaar voor hem. Hij is sinds dat hij uit de wei is nog niet kreupel geweest, hij is superbraaf (wel iets feller maar dat is wel leuk Tong uitsteken) en doet zoooo goed zijn best voor me !! OK dan!

Natuurlijk is hij ook nog lekker eigenwijs zoals altijd, laatst had hij geen zin om te wachten voor de stal (los) toen ik de deken aan het pakken was, rende hij zo het duin in om te gaan vreten !!! Clown Ik had 'm gelukkig zo weer te pakken.

Max is ook nog helemaal verliefd op Sunny, (en andersom) de Haf van mijn hartsvriendin (paolasunny @ bokt) die ook op Manege Meeuwenoord staat. Ze zijn altijd lekker aan het klieren samen met rijden, en als ze samen los staan zijn ze alleen maar aan het kroelen bij elkaar... Lovers

Hij mag nu helaas niet meer springen, maar zo erg vind ik dat niet. Ik heb een tijdje met hem in de springles gereden bij Ponyclub De Boekhorstruiters (in Noordwijkerhout) en ik heb ook wat onderlinge springwedstrijdjes in de buurt gedaan, waarmee ik een keer 1e, 2e en 3e ben geworden met hem !!!! Cool Alles wat ik gesprongen heb was ong. 40-60 cm, van cavaletti's tot in-uitjes. Sinds zijn beenprobleem is springen dus verleden tijd. Scheve mond

Dressuur doe ik vrijwel niet met hem, hij kan dit nl. niet zo goed en de bak op de manege heeft een bodem van duinzand, wat te zwaar voor hem is. Bovendien vindt hij dressuur niet zo leuk en dat kan ik begrijpen, als je als manegepony al zooooo veel rondjes door de bak hebt gelopen. Dan heb ik er dus ook geen plezier aan en dat doe ik hem niet aan. Ik mag ook niet teveel scherpe bochtjes meer met hem maken, en dat is met dressuur toch vrij veel. Hij mag ook niet meer gelongeerd of opgejaagd worden, dat is ook niet goed voor zijn benen. Knipoog

Ik ben dus vrij beperkt in wat ik met hem kan doen, maar ach, ik vind de rustige ritjes door het duin, bos en over het strand met mijn hartsvriendin toch het leukst !!! Pling

En tot slot, ik ben natuurlijk ook zoooooo trots op mijn kanjer dat hij dit allemaal voor mij heeft doorstaan en hij altijd lief is, elke dag als ik op stal aankom roep ik hem, komt dat geweldige koppie van hem uit de stal en hoor je het liefste hinnikje van de hele wereld !!!! Lovers

Ps. sorry voor mijn lange berichtje maar ik moest het ff aan jullie kwijt. Bloos
Laatst bijgewerkt door Maxielover op 01-11-06 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:01

2 zadels
2 hoofdstellen
9 halsters
6 setjes
4 dekjes
3 paar pees beschermers
1 zweetdeken
en nog heel veel meer Scheve mond

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:02

9 halstersssss ?????

wauw! dat heb ik nog niet voor elkaar gekregen Haha!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:05

maxilover, dat zijn toch ook de betere ritjes Lachen

hartstikke lief dat je hem niet toch flink laat dressuren terwijl hij dit niet leuk vind!
ik ken genoeg mensen die maling hebben aan de gedachten van hun paard en gaan dressuren omdat zij dat zelf graag willen doen!

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:10

kekaro schreef:
maxilover, dat zijn toch ook de betere ritjes Lachen

hartstikke lief dat je hem niet toch flink laat dressuren terwijl hij dit niet leuk vind!
ik ken genoeg mensen die maling hebben aan de gedachten van hun paard en gaan dressuren omdat zij dat zelf graag willen doen!

Idd, zo denk ik er ook over. Knipoog Ik heb alleen plezier aan rijden als mijn paard dat ook heeft, en ik ga geen dingen doen die hij niet leuk vindt of niet goed voor hem zijn. Hij is heus niet zo'n verwende knol die altijd zijn zin krijgt en mag doen waar hij zin in heeft, want hij moet ook weleens dingen doen die hij maar stom vindt maar dat kan mij dan niet schelen. Haha! Die paar uurtjes per dag dat ik er ben luistert hij maar ff (tuuurlijk, grapje kan altijd) en de rest van de dag mag hij weer doen waar hij zin in heeft. Maar hij is en blijft wel mijn lieve grapjas !!!!! Lovers

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:15

Lachen klinkt helemaal in Love Lachen

ach ja het blijven paarden en over het algemeen willen haffies graag grappig uit de hoek komen Knipoog

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:18

Ik heb opzich best wel geluk.!!

Lot zet zich goed in voor het dresuur en springen vind ze super..!! En met buitenritten maak ik haar ook happy. W liggen samen op een lijn.. Clown

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:19

dat is helemaal top natuurlijk!
die van mij heeft gewoon pech met mij....misschien
springen doe ik niet, fanatiek dressuur ook niet.

maar hoop toch dat we het samen goed kunnen gaan vinden met buitenritjes en bakstuiteren Lachen
als het maar afwisselend is, denk dat je dan al gauw goed zit.

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:22

Ja idd..!! Ik denk dat dat wel goed komt. Helaas zie ik wel eens haf en baasjes waar dat niet zo mee is..

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:23

Kek je heb et verkeerde topic in je onderschrift.. Bloos!

Schijnheilig Grapje.. Clown