Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:41

Ja leuk van janouk kwam het tegen.. Leuk stukje.

Jaaaa *\o/* ga morgen ochtend naar het strand..

Ik had cavelleti les mensen zeg wat was hij druk pfffff werd niet vrolijk en word onzeker..
Hij gaat dan als een raket en dat ik niks voor mij..

A.s zondag gaat hij crossen met mijn vriendin we hebben een indoor erg leuk.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:43

xLeoniee schreef:
Het stukje rechtsonderin op de pagina van Janouk gaat over onze staleigenaar :D :P

Grappig zo zie je wereld erg klein is.

Naapienaap succes meid donderdag balen.. Is hij niet beslagen of net bekapt..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 05:46

De video is niet beschikbaar? Komt dat misschien omdat ik mobiel zit?

Liesbethje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 10:11

Goedemorgen,

Mag ik me hier ook melden?
Ik ben Liesbeth, 31 jaar oud en heb een haflingerruin van 19 jaar. Afgelopen maand hebben we onze eerste 2 winstpunten in het Z1 mogen halen waar ik heel trots op ben :o
Wedstrijd rijden was bij ons eigenlijk nooit een doel of iets, zijn we eigenlijk een beetje ingerold en we zien wel waar we eindigen. Dat we zover zouden komen had ik eigenlijk nooit durven dromen 8-)
Helaas heeft hij 2 weken geleden een flink soort 'griep'virus opgepikt waar hij behoorlijk ziek (koorts) van is geweest dus we zijn nu heel langzaam weer aan het opbouwen.

Zag hier ook gave paardjes voorbij komen! en eentje die ook aan het herstellen is, beterschap!
@Mimp3, ben jij toevallig een vriendin van Nienke?

Spianne

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 10:20

Welkom Liesbeth! Gefeliciteerd met je punten! :D

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 11:38

@ Peelie : Had jou tips gisteren zo ongeveer geprobeerd gisteren, maar pfff is toch zwaar vooral bij elke pas been blijven geven, vooral nu de conditie weg is na het ziek zijn. |o Heb dat vaker dat ik het met mijn benen niet redt om het bij te houden en dan bam valt ze uit elkaar..... Maar gaan het gewoon weer proberen ;)
Oeeeh dat is vroeg om te starten :wow: Succes alvast!

@ Naapienaap : Dankjewel :D Aaaaaah sterkte donderdag in de kliniek!!! :(:) Hoop dat je meer te weten komt.

@ janouk : Aaaah leuk, dat zou ik echt inlijsten :D

@ maessie : Genoten van een heerlijk buitenritje :D laat het voorjaar maar komen toch?

@ mimp3 : Zal straks het filmpje eens bekijken. Je proef of les laten filmen vind ik zelf altijd heel handig, omdat je het terug kan zien. En weer wat om aan te passen :)

@ kiddokids : Veel plezier vanmorgen op he strand :D Geniet ervan!

@ Liesbethje : Welkom! :) Was er niet vorige week een topic over jou hafje? :D Als het die was, zag er goed uit en knap van je :j

Hier gisteren weer de les in geweest maar pfff dat was me toch ff zwaar. Anderhalve week niet gelopen en ziek geweest door virusje. Conditie weg dus ga maar weer opbouwen. Had geen gevoel meer aan mijn benen en Cavella was na een half uur al moe en moest nog een half uur hahaha _O- Maar goed, we gaan gewoon weer opbouwen :+
Nu weer gezellig aan het werk....

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:03

Bedankt voor de beterschapswensen voor Nico. We gaan het morgen beleven… we blijven natuurlijk positief!

@ Janouk… heerlijk die Janouk van alle markten thuis… Ze is echt een beroemdheid intussen. Heerlijk ook dat koppie op de foto’s … ze weet het gewoon! Soor van “I’m sexy and I know it”  De postiljon komt altijd bij mijn schoonouders… heb hem dus nog niet in huis.

@Kiddokids… hij is aankomende vrijdag 3 weken geleden bekapt… ik dacht eerst ook dat het daar aan lag…misschien iets te kort… en toen dacht ik misschien een zweer… Heb er inmiddels 3x een smid bij gehad… twee keer een andere… (want mijn eigen was met vakantie) maar die is inmiddels ook al langs geweest en de zweer is uitgesloten en hij staat er ook echt niet kort op… Vandaar nu toch maar voor onderzoek…

@Mimp3… kon je filmje niet bekijken… maar kwam wel bij wat andere filmpjes uit… volgens mij was je een M proef aan het rijden… zag er gelikt uit… ook een met een hengst…. Of was dat geen hengst?

@Liesbethje… halll hallo… gefeliciteerd met je wp’s… jullie zijn zeker een heel eind gekomen… wauw. Hopelijk gaan jullie weer snel opbouwende voort! Probeerde net ff bij je profiel te gluren maar je foto’s “doen het niet”

@ SRY haha wat kan dat dan tegen vallen he…

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:37

Ik mag zondag ook eens op tijd starten! Rond 13.20 uur :) Normaal is het pas na 16.00 uur ofzo.
Helaas alweer tussen de kids _O- Sta ingepland in de groep van F10 t/m F15 en we zijn maar met 6 personen.
Zag dat er wel een volwassenen groep was maar pas na half 5 dus laat maar. :') Kan gelukkig wel daarna me eigen paardje nog even rijden. :)

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:28

O jee! Ik weet niet waarom het filmpje het niet doet. Je kan hem op you tube zien op Fhara van de Smidshof Brummen 8 maart.
@Naapienaap, dit is een ouder filmpje van onsvan 2012 maareh het gaat wel om een merrie hoor..hihi
@Liesbethje. Klopt inderdaad! Waar ken jij Nienke van dan?

Timmie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:31

Je let even niet op en jullie gaan als een speer hahah.
Gezellig nieuwe mensen erbij.
Knappe Janouk in de krant zo leuk en stoer.
Hoop dat de zieke paardjes aan het opknappen zijn.

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:18

@ mimp3... :-) ah dan was jij dat niet op dat andere filmpje... Zag nog een filmje van een haf... meteen ff kijken natuurlijk... Een met een kolletje...

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:36

Naapienaap schreef:
@ mimp3... :-) ah dan was jij dat niet op dat andere filmpje... Zag nog een filmje van een haf... meteen ff kijken natuurlijk... Een met een kolletje...

Jawel,dat was ik ook. Maar dan een paar jaar geleden. En Fhara gedraagt zich wel als hengst maar het is gewoon een merrie.
Maar krijg wel vaker te horen of het een hengst is :j

Joppiesaus1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:45

Ik ben mijn haf nu aan het trainen. voor de dressuur. we werken nu aan de niveau B en L
Alleen der nekkie moet nog beetje meer naar beneden en lekker ontspannen. verder kan ze al lekker wijken. En der manen moeten nog lekker worden aangegroeit want ze is nu echt een punkie :D

Afbeelding

Liesbethje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 17:00

@SRY, dat was inderdaad het topic over mijn blonde kanjer die mijn juf op bokt had gezet :o
Jammer dat je tussen de kids bent ingepland zondag maar tijd is inderdaad wel fijn.

@naapienaap, succes morgen! Ik duim voor een goede afloop

@mimp3, heb jarenlang met Nienke haar ouders op dezelfde camping gestaan en kwamen tussendoor dan nog weleens bij elkaar over de vloer dus zo ook haar leren kennen ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 17:31

SRY, de galop Is ook een zware oefening voor je paard en de tip die ik heb gegeven lukt niet na 1x. Maar het Is wel een mooie manier om je paard toch aktief/voorwaards te laten springen, zonder dat hij gelijk heel hard gaat. Nash doet het erg erg goed op ;)

Aankomende week/maand word druk. As weekend wedstrijd en les. Week er op clinic en week daarop weer wedstrijd.

Oeioejoej :P aanpoten geblazen.

Ik hoop in April de punten te hebben om M te starten en ben daar nu ook naartoe aan het trainen, maar het lukt me maar niet om ontspannen door te zitten met de middendraf, waardoor Nash natuurlijk ook niet meer wil. Ik voel gewoon na een paar passen, als ik mijn balans verlies, mn billen samenknijpen en dat krijg ik niet meer los totdat hij weer in arbeidstempo gaat. Iemand een tip?

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 19:35

Ooh doorzitten in middendraf vind ik ook echt verschrikkelijk... Heb eigenlijk t zelfde probleem.. Ik wil te stil zitten in de middendraf (wat dus bijna niet lukt omdat ze zo hoog opgooit..) en daardoor knijp ik ook samen en blokkeert Mareja na een paar passen of komen er taktfouten in...

Wij hebben vandaag het springen weer eens opgepakt.. Volgende week vrijdag beginnen we met een 3x durende springclinic en 21 maart springen we een parcourtje in Ambt-Delden.. Vond ook nog een leuke foto van onze vaardigheid tijdens een menwedstrijd.. :')

Heb altijd een hele charmante 'concentratiekop' _O- _O-

Afbeelding

Ook nog 1 van mn knappe dame die staat te wachten tot ze weer ingespannen wordt <3

Afbeelding

mendiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:11

Heb een aantal dagen niet gelezen wat is er weer een hoop geplaatst zeg! Sorry als ik noet overal op reageer..

Maar in mei word er een koudbloeden dag georganiseerd door een aantal meiden van mijn school. Met een clinic van debbie de graaf. En je kan wedstrijd starten.
Ik ga er heen met Halbe. Ik dacht dat jullie dat misschien ook wel leuk zouden vinden *\o/*
Afbeelding

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:05

@liesbethje, Oh inderdaad dan heeft Nienke het nog wel eens over jullie gehad.
@ Leoniee, wat heeft jouw paard toch een prachtige manen, ben wel een klein beetje jaloers.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:31

Hey! Wat een leuk topic! Ik meld mij ook. Heb een leuke haflingerruin waarmee ik Z1 start. Van de winter weinig gereden en net terug van een maand reizen, dus we moeten weer oppakken... maar heb daar ook echt zin in! Leuk om andere verhalen te lezen.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 21:42

Pff k heb af en toe zo weinig tijd :o

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 08:20

Steeds meer mensen hier, leuk! :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:08

Ik hwb enorm zin in morgen, maar ik ben me toch een party ziek... Komt lekker uit, not...

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:24

Hoe is het in de kliniek gegaan @naapienaap?

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:28

@Mendiee als het dichterbij is kwamen we zeker... :-)

@Xleonie ... oh die manen het blijf toch een kwijlen plaatje die dame van jou!

Beterschap @ Peelie

@ Silby... lief dat je aan ons dacht...

De uitslag is gunstig... dunne gevoelige hoefzolen... met waarschijnlijk toch een kneuzing in de zool rechts... Dus nog ff rust ... en ijzers... en dan moet het goed komen... ben zo blij!!!

Was toch wel heel erg bezorgd.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:58

Dat is mooi nieuws naapienaap! Gelukkig kont het goed.