Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:48

Ja maar gaat ooit wel lukken Lous, ik heb erg geleerd dat ik vooral bij Asra de regie zelf in handen moet houden.
Met dank aan instructrice Ermelo die me daarmee hielp.

BarbaLaLa dat lijkt me ook mooi daar!

Maxielover welkom! ik denk 10/12?

Kwam gisteren een foto tegen 15 September
http://i1104.photobucket.com/albums/h33 ... C08333.jpg

:')
Laatst bijgewerkt door S_uus op 08-11-12 14:22, in het totaal 2 keer bewerkt

S_uus

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:49

Oef lekkere opening van een nieuwe pagina :=

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:55

Maxielover ik gok op 15. Welkom trouwens :wave:

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:56

Binnenkort ook maar eens wat meer foto's maken, maar ik sta er altijd zo stom op. :=

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:20

Ik ben een noorderling, ook altijd al gewoond. De stad lijkt mij 3x niks haha!

Wat een raar commentaar hebben sommige van jullie al gehad op wedstrijd zeg! Ik heb maar een jurylid hier in de omgeving waarvan ik weet dat ik daar nooit wp'en bij rijd. Ook al rij ik nog zo'n goede proef.

Bij mijn laatste wedstrijd kwam de jury uit het hokje dat ik zo'n mooie haflinger onder mijn kont had :D. Super leuk!

Ik ben taar nu net weer aan het opbouwen. Ze heeft vastgelegen in haar stal en als we niet zo snel waren geweest zou haar been helemaal kapot zijn gegaan. Gelukkig dus! Ze heeft alleen een beschadiging aan het botvlies opgelopen en hier heeft ze verder geen last van gelukkig.

Nu dus weer lekker aan het opbouwen en hopen dat we over een poosje weer in de ring kunnen verschijnen :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:32

Bij mij is het juist andersom. Mijn ouders komen allebei uit Groningen, maar zijn al begin jaren 70 naar Rotterdam verhuist i.v.m. zijn werk. Ik ben dus geboren en getogen in het westen, maar ben regelmatig in Groningen aangezien bijna mijn hele familie daar woont. Moet zeggen dat ik wel erg graag richting Veluwe of Brabant zou willen, maar helaas dat zal wel niet gaan gebeuren ben ik bang.

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:58

Afbeelding
Ik heb taar van de week weer geschoren, heerlijk weer zo'n kale pony!

Zijn jullie hafjes ook geschoren?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:02

Ja de mijne is ook geschoren, bevalt prima.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:05

Nee ik scheer Guus niet. Niet nodig, ze heeft altijd een korte wintervacht waarmee ze zich prima warm houd.

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:08

Ik zou ook wel naar t noorden willen hoor maar mijn vriend niet :(

Bri is niet geschoren, misschien eind december als ze weer helemaal opgebouwd is.

Fijn dat je er optijd bij was viet dat ze niet erger gewond is geraakt!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:10

Asra is geschoren ja.

Future's Pride natuurlijk niet , zij is 2 maar ze ging vorig jaar van zomervacht naar zomervacht := en toch gewoon warm, dit jaar heeft ze iets meer vacht.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:36

Jim is ook geschoren :j
Lekker hoor. Hij was echt enorm teddy!

Ik heb benen en hoofd laten zitten.
Afbeelding

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:52

Even een ander vraagje.
Is iemand wel een naar de workshop 'presteren kun je leren' geweest van de KNHS?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:53

Nee nog nooit, ook nooit van gehoord eigenlijk.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:55

Nee, wel van gehoord, maar heb gelukkig geen stress van het rijden van een wedstrijd.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:56

S_uus schreef:
Nee nog nooit, ook nooit van gehoord eigenlijk.

Ga er vanavond heen, en was benieuwd over mensen die ervaring hadden met deze workshop.
Is met een sportpsycoloog Roci Schuijers en het is een soort van mentale training.

Omschrijving van de KNHS:
Op donderdagavond 8 november a.s. verzorgt sportpsycholoog Rico Schuijers een interessante avond met als thema ‘Presteren kun je leren’. Deze avond wordt verzorgd op het KNHS-centrum te Ermelo. Thuis in de training lukken de oefeningen prima en loopt je paard fijn. Vol vertrouwen ga je naar de wedstrijd, maar op het wedstrijdterrein merk je dat het paard of dat je zelf zenuwachtig bent. De proef loopt niet zoals gepland. Bijna iedere wedstrijdruiter herkent dit probleem. Dat het rijden op de wedstrijd niet naar wens verloopt kan een mentale oorzaak hebben.

De oorzaak van tegenvallende wedstrijdresultaten wordt door ruiters vaak gezocht in de omstandigheden. De accommodatie is niet optimaal, de weeromstandigheden zijn slecht, het programma loopt uit of het paard wil niet meewerken. Maar vaak is het gewoon je eigen prestatiedrang die in de weg zit. Met behulp van mentale training werk je aan een voor jou optimale mentale situatie om te kunnen presteren. Rico legt de aanwezigen uit op welke manier paardensporters in mentaal opzicht tot een beter sportresultaat kunnen komen. Kortom, een leerzame avond voor wedstrijdruiters.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:56

Interessant :j

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:57

ELpatcho schreef:
Nee, wel van gehoord, maar heb gelukkig geen stress van het rijden van een wedstrijd.

Ik helaas wel, heb een enorme prestatiedrang, ben perfectionistisch wat weer lijdt tot faalangst....
Gelukkig ben ik al héél lang geleden tot de conclusie gekomen dat het probleem bij mij ligt (grotendeels), dus zit niet meer in de fase dat het mijn paard zijn schuld is
Laatst bijgewerkt door Rosanna1990 op 08-11-12 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:58

Lijkt me lastig als je jezelf zo in de weg zit door je eigen gedachten

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:59

Is het ook, je wordt gewoon knettergek van jezelf

Brandy75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 16:58

hai,

Mag ik me ook melden in dit leuke topic? :)

Ik ben ruim 21 :+ met een haffie. 37 jaar inmiddels met sinds 6 weken mn eerste eigen paard. Een mooie hafdame van 11 jaar is het geworden!

helaas is ze op dit moment kreupel, ze heeft 5 dagen rust moeten houden. wat helaas niet geholpen heeft. dus morgen komt de VA voor kreupelheidsonderzoek voor mijn lieve meissie. :j

dit is haar <3

Afbeelding

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:20

Welkom Brandy :)

Dat klinkt als een interessante avond van de KNHS, ikzelf heb op wedstrijd nooit stress.. Maar de dagen voor de wedstrijd wil t rijden echt nooit, dan voel ik echt een hele druk op me.. :o
Vanmiddag ook gereden en met beiden wilde het gewoon niet, zit nu zelf ook niet lekker in m'n vel en dat werkt zo lekker dubbel.. :o
Zit zelfs dan te denken of af te melden, heb ook nog geen lezer. Want die heeft t laten afweten. dus allemaal onbewuste stress.. :o

Willy is ook geschoren, hij mag al bijna voor de 2e keer.. :wow: Zit te denken om dat morgen te doen.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:31

Sita_ schreef:
Welkom Brandy :)

Dat klinkt als een interessante avond van de KNHS, ikzelf heb op wedstrijd nooit stress.. Maar de dagen voor de wedstrijd wil t rijden echt nooit, dan voel ik echt een hele druk op me.. :o
Vanmiddag ook gereden en met beiden wilde het gewoon niet, zit nu zelf ook niet lekker in m'n vel en dat werkt zo lekker dubbel.. :o
Zit zelfs dan te denken of af te melden, heb ook nog geen lezer. Want die heeft t laten afweten. dus allemaal onbewuste stress.. :o

Willy is ook geschoren, hij mag al bijna voor de 2e keer.. :wow: Zit te denken om dat morgen te doen.

Oh, weet precies wat je bedoelt. De dagen voor de wedstrijd stress, tijdens de wedstrijd en al helemaal als er iets anders gaat dan anders, dus hoop echt dat deze workshop iets voor me kan betekenen...

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:31

Ik heb dat precies hetzelfde Sita! Inrijden gaat vaak ook heel slecht. Ondanks dat ik geen stress heb (misschien wel te relaxt). Maar zodra ik de ring in kom zet die pony haar hals er op en dan is het gaan met die banaan. Dan is ze vaak wel heel fijn te rijden gelukkig.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:32

Ik denk dat ik op de wedstrijd zelf ook té relax ben, ik voel me dan net of t me allemaal gestolen kan worden.
Ben in mn proeven ook altijd helemaal van de wereld lijkt t.. :')