Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kinel

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:22

@ sandrina: ik ben degene die de tandarts had gewonnen. niet maureen. maar vergissen is menselijk. :+ als ik de volgende keer weer een tandarts nodig heb laat ik ook iemand komen en die is ook niet zo duur. op de kliniek gebeurde het wel electrisch vandaar de sedatie.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 07:44

Ik lees morgen.ff bij, want heb het vreselijk druk! Maar ik.wil ff zeggen: Marga, ik vindt het echt vreselijk jammer dat je weg gaat! Maar ik snap je volkomen het wordt
hier druk. Ik ga je hier ontzettend missen! ;)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 08:22

kinel schreef:
@ sandrina: ik ben degene die de tandarts had gewonnen. niet maureen. maar vergissen is menselijk. :+ als ik de volgende keer weer een tandarts nodig heb laat ik ook iemand komen en die is ook niet zo duur. op de kliniek gebeurde het wel electrisch vandaar de sedatie.

Oeps sowwy! Ben nog confuus van zoveel namen ineens!
Meestal laten we de paarden sederen door de tandarts, kan ie fijner en sneller werken.

Geen verhalen over Kadetje vandaag en gisteren; bijrijder Milou en Marieke zorgen voor haar 2 dagen achter elkaar
.
Vraagje: Fralla is erg sloom op het brave af. Waar zou dat aan kunnen liggen? Verharen, Hengstigheid? OF komt dat doordat ze ouder en wijzer wordt? Wat ik niet geloof. :+

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:47

@aranka: de reden dat marga weg gaat is niet omdat het hier te druk is :) misschien dat je haar dat beter in een pbtje ofz kan vragen :j
@Sadrina: vergissen is menselijk niet erg hoor. Hoe oud is fralla? Angel word juist namelijk rond deze tijd alleen maar drukker, en als ze hengstig is is dat nog 10 x zo erg :D Misschien proberen tijdens het rijden eens lekker gek te maken! Met je stem, en toch rustig beengebruik, een tikkie met de zweep zou ook nog geen kwaad kunnen. Als ze lekker dol zijn blijven ze dat meestal ook wel :D

de haffies van jonge leeftijd kennende dan...

Maureen en Angel... Hebben over een uur de shoot :D ik zit hier met nat haar en mijn badjas aan, mijn spullen liggen over mn bed uitgestalt (zal lekker ruiken vnv :+ ) en ik moet nog naar stal fietsen. hiep hoi wat gaat alles super vandaag :))

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:24

@Sandrina: Haha nee dat ligt zeker niet aan je ogen, Harry ziet er gewoon jong uit voor zijn leeftijd (op foto’s). Ik durf niet te zeggen waar het door komt dat ze wat sloom is. Ik heb weleens horen zeggen dat het verharen wel veel energie kost, zeker als de tempratuur nog wat hoger is. Maar dat is van horen zeggen.

@Kim: Wat een avontuur zo naar de tandarts, maar wat fijn dat het gedaan is. Altijd leuk om te horen dat het gebit in de categorie goed valt! Gelukkig is het allemaal gelukt met de trailer, zie de blik van je bekijkt het maar al helemaal voor me.

@Maureen: Nice, wat leuk om te horen dat de les van je moeder zo goed ging!
Heb je nou toch vandaag de shoot? Dacht gisteren te lezen dat het niet door ging. Als je gaat, veel plezier, hoop dat er mooie plaatjes uitkomen!

Sabrina en Harry
Gisteravond naar het land, maar blegh wat moet ik er aan wennen dat het zo vroeg donker is.
Harry meteen uit het land gehaald, die stond al bij de uitgang, dus daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt. Helaas bleek 1 lamp stuk, dus ik had wat weinig licht. We hebben er maar twee, dus nu werd maar een deel van de bak verlicht. Besloten Harry maar even te longeren. Harry deed zijn rondje, maar daar was ook alles mee gezegd, haha meneer had echt geen zin om zijn best te doen. Heb besloten gisteren ook niet de strijd aan te gaan (dit omdat mijn instuctrice altijd zegt, ga nooit een strijd aan die je niet kan winnen), ik was zelf ook wat moe. Dus ons doel bijgesteld, gewoon een beetje bewegen, iedereen “blij”.
Straks weer heen, hoop dat het even een paar uurtjes droog blijft. Dan gaan we even samen met een vriendin een buitenritje maken.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:27

Fralla is een puppy van 9, wordt 2 december 9,5. Ze is zo vreselijk hengstig, sommige merries mogen de erf niet af of ze staat te roepen! (als een gillende keukenmeid) Gisteren was ze druk en stond ze te gillen, maar eergisteren niets van gemerkt.
Oh ja de naam is SaNdrina
Zie je wel sommige schrijven het wel goed.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:05

@sandrina: nelleke is ook wat rustiger dan normaal. of dit met het weer te maken heeft. ik merk wel als ze meer beweging heeft dat ze met rjiden dan rustiger is. en nelleke is net zo oud als fralla. gelukkig merk ik van de hengstigheid weinig tot niks. madam kan zich dan wel tov andere paarden gaan showen als een hengst, met staart in de luch en opgeheven hoofd en dan lekker paraderen.
@sabrina: ik kan er ook niet aan wennnen dat het zo vroeg donker is ben alweer aan het uitkijken naar de lengende dagen. maar dat duurt nog zoooooo lang.
@maureen je hebt wel het weer mee. lekker temp en droog.

kim en nelleke
ga me nu omkleden en kijken of ik wat merk met rijden dat haar tanden gedaan zijn. even genieten nog van dit weertje.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:49

@Sabrina: had je goed gelezen ja :) Mijn fotograve had een auto ongeluk(je) gehad, ze maakt het gelukkig goed! Maar een ander meisje wat haar opleiding fotografie heeft afgerond wou mij ook graag helpen, dat vond ik zo ontzettend lief van der :)
@Sorry SaNdrina ! Ik zeg iedere keer sadrina, mijn fout hihi. Zal erop letten vanaf nu! Fralla is idd nog jong maar het is een hele fijne leeftijd, geen pup meer maar ook niet stokoud. Heerlijk!
@Kim: Ja het weer was zeker erbij! Heerlijk

Maureen en Angel:
Nou net terug van de fotoshoot. Echt een geweldige ervaring. Ik was toch wel een beetje cameraschuw haha, vooral toen het ligt een beetje in mn ogen scheen toen keek ik wat vreemd. Eerst Angel uit de stal gepakt, en het begon al lekker. madam had in de poep gelegen en had een beetje gezweet onder de deken (vanwege het warme weer) dus ze zag er niet op en top uit. Glansspray erover (alweer) babydoekjes, nieuw halster en hoppa naar buiten. Eerst zijn we tussen een paar appelbomen gegaan, dat was een vervelend moment. Angel wou de hele tijd grazen en ze trok me de hele tijd om. Uiteindelijk zijn we op een leeg aardappelveld gaan staan waar ook erg leuke plaatjes uit zijn gekomen! Als laatste hebben we haar op de wei gegooid zonder halster en haar een beetje laten rennen. Ook erg mooie plaatjes! Daarna naar binnen gehaald en opgezadeld. Bij het rijden was ze zoals ik verwacht had weer aan het kloten en mijn fotografe bood aan erop te gaan zitten, ik had hier geen problemen mee want zij heeft behoorlijk veel rij ervaring. Alles werd me wel wat duidelijker, de redenen liggen denk ik bij vroeger. Angel is 3 jaar met een liverpool stang gereden, ik neem het de vorige eigenaar totaal niet kwalijk want toenertijd wist zij ook niet beter, daarom ben ik daar ook totaal niet boos om. Maar daardoor is ze wel wat hard in haar mond geworden. Het meisje zei dat ik best eens wat strenger mocht zijn, maar zodra het goed gaat ook gewoon loslaten en doorrijden, en niet door blijven vragen. Ook zei ze dat ik teveel met mijn eigen houding bezig was (voor het plaatje ntrlk) en te weinig met angel. Ik heb mijn houding even losgelaten en me geconcentreerd op angel. en geloof het of niet, maar het leek na een tijdje van alleen te gaan *\o/* zo had ze echt al in maanden niet meer gelopen. Het ging echt vreselijk goed! Daarna heb ik sprongetje gedaan met haar voor de plaatjes. De fotografe zei dat Angel netjes springt en haar achterbenen goed gebruikt en toen heeft ze een mini oxertje opgezet. Dat was even slikken want ik had nog nooit een oxer gesprongen, en dat allemaal zonder cap :') De eerste x ging super! 2de keer was weigeren en de 3de keer was wel weer goed. Het ging wel nog steeds slordig maar daar kunnen we wel aan werken. Ik ben in ieder geval blij dat het weer een beetje de goede kant op gaat. Daarna heb ik al mijn moed bij elkaar verzameld en nog een klein rondje om de stalling gaan doen. Het ging heel goed, ze maakte geen sprongen opzij en is ook niet weggecrost. Wel was ze eventjes wat huppelig maar ik ben enorm tevreden ! Morgen komt er een lief meisje op angel rijden, dan heeft angel eventjes wat rust na vandaag want het is erg veel geweest vandaag. En zaterdag lekker buitenrijden met haar :)

Vanavond krijg ik de foto's en maak ik een rij itp en een gewone itp topic :) Die zal ik hier dan ook posten.

Hoe was jullie dag met de haflingertjes?

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:19

geslaagde dag zo te lezen maureen!

wieneke & Tjessie

k ben gister geweest met een vriendin, ze deed t best goed :j verder heb k niet zo veel te vertellen heb t onwijs druk met school ondanks k vakantie heb dus k hou me een beetje op de achtergronddenk ik....

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:37

@maureen: zo heel leuk om te horen dat het allemaal goed is gegaan en dat je zelf ook weer wat hebt overwonnen.
@ wieneke:kort maar krachtig leuk dat het goed gaat met tjessie. ben ik blij dat ik geen school meer heb .

kim en nelleke
bandaag heerlijk met nelleke twee uur over de hei geweest. in het begin was ze erg onrustig. maar daarna ging het goed. het weer was goed en de rit was ook weer goed. toch blijft ze nog nerveus als ze honden ziet. maar ontspant ook weer heel snel. dit zal weer haar tijd nodig hebben.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:19

Sorry geen tijd om te lezen. Film kijken Robin Hood! Ik lees morgen terug. Rijd lekker wie dat gaat doen.

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 07:23

@Kim:Hoe ging het met Nelleke? Had ze nog last van haar mondje? Lekker dat je mooi weer had en twee uur hebt kunnen rijden.
@Maureen: Wat leuk dat het toch door ging!! Ga straks even je topics met fotootjes bekijken, leuk! Goed zo meid, echt knap weer wat overwonnen!

Sabrina en Harry
Gister helaas geen auto tot mijn beschikking, dus met de brommer naar Harry. Flinke bui gehad onderweg. Eenmaal op het land aangekomen miezerde het een beetje. Mijn vriendinnetje was er al, de paardjes uit het land gehaald. Toen werd het gelukkig even droog. Paardjes gepoetst en opgezadeld, regen jas aan en toch lekker een buitenrit gaan maken. Onderweg een paar spetters gehad maar dat mocht de pret niet drukken, het was niet koud.
We hebben een rondje van 2 uur gemaakt, een stuk waar Harry nog niet eerder geweest was. Hij was een beetje kijkerig en vond een stoepkrijt streep op de weg spannend. Hahaha hij sprong er bijna overheen:D. Vrachtwagens die langs kwamen deden hem niks, maar dat vond hij spannend.
Maar ik ben trots op hem, wat was hij braaf!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 07:38

Maureen, ik zag dat je toch een fotoshoot had; heb al gereageerd in je topics. Zijn erg leuke foto's geworden.
Wat fijn dat je een heerlijke rit had met Harry, Sabrina. Onder stoepkrijt zitten de stoepkabouters, wist je dat niet?

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:35

Hahaha Sandrina, nee dat wist ik niet :D, zo zie je maar ik heb nog een hoop te leren ;-)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 17:07

Ach joh wij hebben in Houten ook zo veel kabouters! Kan je er niet een paar overnemen? Klikokabouters, graskabouters, fietskabouters, gilkabouters en noem maar op! Ik weet wat kabouters zijn hoor!
Wat fijn he als je beestje zo braaf is?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:03

Shanice en Angel:

Oke mensjes niet raar opkijken ik heb mijn naam niet veranderd :') Een ander meisje heeft vandaag op Angel gereden ! Het zag er ontzettend leuk uit :) Ze was ontzettend blij dat ze erop mocht. Eerst aan de longe, ze was een beetje gespannen, denk dat het kwam omdat ze een goede indruk wou maken maar angel was heel braaf en ze reed heel vriendelijk. Dat mag zeker wel een 2de keer. Morgen een heerlijke buitenrit maken met der en zondag de smulwandeling. Dat word weer een flink paardenweekend voor mij !

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:28

Dat wordt een heerlijk weekend voor jou, Maureen. Het is ook zulk fijn weer voor ons althans; Fralla heeft het moeilijk met haar wintervacht en temperaturen die een zomerdag niet misstaan. Wat leuk dat dat meisje ook zo lekker reed op Angel.
Let op! Ik ga morgen eens zien of ik solo naar buiten kan met Fralla met het zadel.
Ik houd jullie op de hoogte! Misschien foto's.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:29

Succes Sandrina! Het zal vast wel goed komen :)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:37

M_hartje_M schreef:
Succes Sandrina! Het zal vast wel goed komen :)

Denk je? Of ik bok jullie vanuit het ZKHS.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:38

Doe maar niet hoor Sandrina! Blijf jij maar lekker in het zadel zitten en ver uit de buurt van het ziekenhuis dan doe ik precies hetzelfde :)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:53

M_hartje_M schreef:
Doe maar niet hoor Sandrina! Blijf jij maar lekker in het zadel zitten en ver uit de buurt van het ziekenhuis dan doe ik precies hetzelfde :)

OK afgespreekt ;)

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:43

@Sandrina: Dat zijn een hoop soorten kabouters, hihi, ben blij dat ik gisteren alleen de stoepkabouters ben tegen gekomen. Ben namelijk zelf ook niet zo een held!
Wat stoer dat je het morgen solo gaat proberen! Ban de negatieve gedachten, positief zijn is heel hip ;-), je kan het!

@maureen: leuke foto's van je shoot! Heerlijk zo een paardenweekend, geniet er van!

De meiden en Harry
Vandaag zijn de meiden weer met Harry op pad geweest. Ze gingen in de bak rijden, maar omdat de lamp nog niet gemaakt was hebben de meiden een creatieve oplossing bedacht. Lampjes op hun cap, fiets lampjes op hun jas reflectie dekjes op. Ik moest wel lachen om de fotootjes die ze me stuurde. Morgen weer lekker zelf naar mijn knollie bollie.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 07:21

Kabouters hebben we hier in alle soorten, zo gewoon uit de klei getrokken. De een nog enger dan de ander.
Wees maar blij; met alleen stoepkabouters heb je het al druk genoeg. haha!
Maar wat lees ik: Stuur jij Harry en de meiden als 'Kerstboom' de weg op?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 07:42

Goedemorgen!!

@Wiekene. Flnik druk dus met van alles. Gelukkig kun je tussendoor nog even lekker rijden.

@ Maureen. Mooie shoot joh, heb even in je topics gereageerd. Best vermoeiend nog he zo'n fotoshoot. Angel nog even aan het werk geweest met een nieuw meisje. Fijn joh dat dat goed ging.

@ Sab. Leuk joh die creatieve meiden. Waren waarschijnlijk net rijdende kerstboompjes.

@ Sandrina. Spannend joh vandaag alleen op pad. Zal vast wel goed komen.

Mel en Storm:
Mel is de afkorting van de naam van mijn verzorgster. Die is gisteren weer alleen met Storm op pad gegaan. In het begin had ze even ruzie met hem want ze kwam 2 andere paardjes tegen en meneer wilde graag met ze mee, maar ja dat gaat niet gebeuren natuurlijk. Hij gaat dan flink klieren en drammen, maar uiteindelijk ging ie weer normaal doen. Verder schijnt ie de hele weg als een malle te hebben gehinnikt, maar ja hij houdt niet van alleen zijn en staat daar nog geen 2 maanden. Dit was ook nog maar de 2de keer dat hij alleen op pad was dus ik denk dat het zijn manier is van onzekerheid uiten. Verder is dat ook het einige wat hij doet. Storm heeft ook voor het eerst kennis gemaakt met de metro die over het viaduct reed. Hij keek er even raar naar zei ze, maar vond het niet eng of zo. Hij is zo vreselijk verkeersmak dat beest. Echt heerlijk.
Vandaag ga ik met een ander stalgenootje naar buiten. Zij heeft sinds een maandje een welsh cob uit Engeland. Gaaf beessie ook. Had alleen gehoopt op wat mooier weer. Het is helemaal bewolkt en grauw, maar ja zolang het maar droog is. Neem mijn camraatje even mee onderweg dus misschien komen er wel wat foto's. Hoop alleen dat mijn rug een beetje mee wil werken, want heb vannacht weer zo veel pijn gehad. Werd om 4 uur wakker op mijn rug (lig ik normaal nooit) en kon niet op of om van de pijn. Was best eng ook. Ben de basis oefeningetje van de fysio gaan doen en pas na 20 minuten is het me gelukt mijn bed uit te komen. Toen even door de kamer gestrompeld om de boel weer wat losser en minder pijnlijk te krijgen. Daarna weer naar bed en van 5 uur tot 8 uur nog lekker geslapen. Pijn is nu weer ene stuk minder maar nog lang niet over. Maar ja wat er ook gebeurd ik moet en zal een lekker ritje maken vandaag!