Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_xwien

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 07:09

gister met zaza naar de veearts geweest

daarna gelongeerd en even lange lijn gelopen
daarna natuurlijk ook nog even vertroetelen
en weer balen als het tijd is om naar huis te gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 15:15

Leuke berichten weer :)

Zelf tijdje niet geweest hier en heb maandag niet zulk leuk nieuws gekregen ;(

Maandag 12 sept
Sally en Yvanka

Vandaag moesten we weer naar de kliniek, in juni is Sally geopereerd aan een tumor aan haar lip en nu zaten er weer een aantal tumortjes en in dr oog meende ik ook een bultje te zien en dan vetrouwde ik niet.

Naar Hellendoorn geweest en daar eenmaal aangekomen keek de veearts er naar en ze had maar 1 zinnetje nodig 'We kunnen niks meer voor haar doen'

Het bleek kanker te zijn met uitzaaiingen in de ogen en op/in dr neus. Er is geen enkele behandeling mogelijk opereren is enkel uitstel van executie en vooral niet aan te raden. Als het erger wordt zal ze ingeslapen moeten woren. De komende tijd gaan we alleen nog maar leuke dingen doen en dan zal ik binnen enkele maanden afscheid van haar moeten nemen ;(

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:21

heel veel sterkte yvank!!!

donderdag 15 spetember
met zaza voor controle naar de veearts in lienden geweest
3 weken geleden was bronchitis geconstateert
nu 3 weken later is het al heel wat verbeterd, met een klein cameraatje door haar neus naar binnen en kijken hoe het nu is, en dat zonder verdoving! mn stoere meid!!!
3 weken terug zat ze op graad 3 nu graad 1.
dus we gaan vooruit we zijn er nog niet, maar het gaat de goede kant op
ze meot nu weer 7 dagen lang 5 tabletten pretnison in de ochtend en daarna 10 dagen lang 2 maal daags 3 pompjes siroop door haar voer
nou maar hopen dat t goed komt

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 00:09

Marga:

@Yvanka, jeetje heel veel sterkte meis en geniet ervan zolang het nog kan.

Marga & Azkaban
17 september
===============

Was 2 dagen niet naar Azkaban geweest omdat Felix mijn kat ziek is. Vanavond wel geweest en wat grondwerk met hem gedaan, daarna lekker gepoetst, benen en staart gewassen, meneer staat weer knap op stal. Hopen dat ie morgenmiddag nog een beetje schoon is voor de clubles.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 08:05

Annemarie:

Tjeempie Yvank wat een slecht nieuws zeg. Geniet van haar zo lang als het nog kan!!

Annemarie en Storm 17-9:
Ook ik was 2 dagen niet bij Storm geweest. Woensdag de hele dag visite gehad en donderdag begonnen aan mijn nieuwe baan. Was echt gesloopt vrijdagavond, maar ben nog wel lekker met Storm gaan rijden. Was helemaal alleen in de bak dus had de ruimte. Echt goed ging het niet, maar ja dat wist ik van tevoren. 2 dagen niets doen met hem en dan alleen in de bak houdt voor Storm in dat je op iedere geluidje en bewegend dingetje moet reageren door volledig je concentratie kwijt te raken en lekker met je 'kop' in de lucht moet lopen haha. De plek op zijn neus is bijna weg eindelijk.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 13:40

Marga:

@Annemarie: het ken het ook ik ben gister maar even geweest om te grondwerken met Azkaban. ik heb vandaag clubles dus dat had anders niet echt iets geworden. Nu nog maar afwachten hoor hoe het vanmiddag gaat. Hoop dat het droog blijft.

rikkybergy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 11:45

Rixt:

Ik ben ook al weer een paar dagen lekker aan het dressuren. Elke dag gaat het wat beter nu maar hopen dat het vandaag ook zo goed gaat en volgende week ook (wedstrijd). Gisteren haar manen en staart even gewassen want ze waren weer bruin ipv wit.

@Yvanka veel sterkte meis

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 11:51

Marga & Azkaban:
zaterdag 17 september
====================

Azkaban is nu 3,5 maand onder het zadel, we doen nu voor de 2e x mee met de clubles, we hebben zelfs caroussel gereden. Meneertje was super braaf, ik kan me wel moeilijker concentreren met 4en in de bak maar ik vind zelf dat ik niet mag klagen. Hij heeft echt zijn best gedaan. Hieronder een kort filmpje van onze les, ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden.

http://youtu.be/08C0aXi1KK4

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 12:58

Sjemira schreef:
@NessaX: welkom, wil je je ook even voorstellen en je haffie ook natuurlijk.

Sorry voor latere reactie dus! :D

Ik ben dus Vanessa, 24 jaar uit België. :)
Ik verzorg dus een Haflinger ruin, Xanto. (en nog een kwpn en eigenlijk ook nog een ijslander :') ) Ik heb vroeger ook nog haflingers gereden en ook in een haflingerclub gezeten.

Wij doen grondwerk, vd, ritjes in het bos, we zijn aan oefenen op beetje dressuur. En we rijden dus bitloos en boomloos.
Ik heb nog niet veel foto's omdat ik eigenlijk de fotograaf meestal ben :P

Dit zijn wij dus: Afbeelding

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 13:14

Marga:
Vanessa wat een knappe haf, ik denk zo te zien ook groot?

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 13:18

Nee, ik ben gewoon klein :P Hij is ongeveer 1m 47 ofzoiets denk ik. Ik heb ook op een haflinger van 1m53 gereden :D

en de jouwe? :)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 13:20

Azkaban is ook 1.47 pas gemeten, zal misschien nog ietsiepietsie groeien, hij is 4 jaar nu.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 13:21

Hij is wel erg leuk! Zo leuk hoofdje :)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 13:23

hihi dank je, hij is ondeugend maar wel heel lief.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 13:29

@Sjemira: Leuk filmpje! Vind het best knap voor maar paar maanden onder zadel te zijn. :)

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 13:31

Wat een gezellig topic :D !
Ik zou ook graag mee willen kletsen..

Even voorstellen:
Ik ben Daniëlle, 23 jaar en ben al 6 jaar in het bezit van m'n knappe ventje :D

Aram vd Koningshoeve (wij hebben hem Arlando genoemd, maar dat is vrij snel Arlie geworden)
v Alcantara
geboren op 19-04-2005
1.48m
ruin
foto's: zie profiel.. Ik heb niet echt up-to-date foto's :o

Ik heb hem als veulen van 5 maanden gekocht/gekregen en hij is lekker de opfok in gegaan, en later in een gemengde kudde bij mij op stal.
Toen hij 4 was zijn we begonnen met grondwerklessen en na een maand of 4/5 zat ik er voor het eerst op.
Omdat we geen bak hadden op stal hebben we in de winter meer grondwerk gedaan en is hij in het voorjaar weer opgepakt.
Dit jaar zijn we hem echt lekker gaan doorrijden, hebben we ook dressuurles en zijn verhuisd naar een kleinschalige pensionstal met bak om zo lekker verder te kunnen rijden. Hij staat op dit moment dus echt pas 'in training'..

Hij is verder onwijs braaf, wel voorwaarts. Super leergierig.. Wat je ook met hem doet, hij heeft overal plezier in! En dat straalt hij ook uit.
Hij gaat voor je door het vuur, of hij nou aan de longe staat, in de bak gereden word of op buitenrit meegaat, hij doet alles voor je. <3
Kortom, het is gewoon echt een heerlijk dier..

Momenteel zit ik thuis met een zweepslag :( en word hij nu door anderen gedaan. Ik krijg elke dag een update per sms :P

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 13:35

Welkom ArlandoO :)

Wat schattig als veulen :P Ohhh :P Hij ziet er ook echt als een opgewekte hafje uit. :D

Zweepslag? :p

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 13:36

Marga:

Welkom Danielle, wat is Arlando knap zeg. Balen dat je hem nu niet zelf kan doen.

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 13:38

Nessax: Een spierscheurtje in mn kuit :P
Erg pijnlijk, en vooral heel vervelend.
Ik ben van de week een keer opgehaald door m'n verzorgster. Die had les met Arlando van Mindfields hier op bokt :D. Was ik er toch een beetje bij.. en stiekem heel eigenwijs met krukken en al poging gedaan tot stal uitmesten..

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:49

Annemarie:

Sjemira schreef:
Marga & Azkaban:
zaterdag 17 september
====================

Azkaban is nu 3,5 maand onder het zadel, we doen nu voor de 2e x mee met de clubles, we hebben zelfs caroussel gereden. Meneertje was super braaf, ik kan me wel moeilijker concentreren met 4en in de bak maar ik vind zelf dat ik niet mag klagen. Hij heeft echt zijn best gedaan. Hieronder een kort filmpje van onze les, ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden.

http://youtu.be/08C0aXi1KK4

Ziet er al netjes uit hoor, lekker ontspannen enz!! Ik denk zelfs dat als je iets meer constante druk op je buitenteugel houdt hij heel netjes je hand gaat volgen en meer gaat zakken, maar dat komt vanzelf wel. Probeer wel op het goede been lichtrijden te letten ;-)

Annemarie en Storm:
Zaterdag lekker een buitenrit gemaakt door het natuurgebied. Hij was weer zo braaf. Kwamen nog langs een megagrote festivaltent die klapperde in wind. Boeit hem allemaal niets, hij hobbelt gewoon door alsof hij het dagelijks ziet. Hebben ook nog even heerlijk een croosgalopje gedaan. Tjee wat kan die bolle dan hard zeg haha.

Vandaag heb ik les gehad met hem. Hij deed echt zo goed zijn best. Heb echt super gereden. Kreeg zelfs nog een complimentje (en die geeft ze niet snel) dat hij het zo goed deed in verhouding met een maand geleden.

Het lijkt wel alsof ik steeds blijer met hem word :-)

Welkom iedereen die ik nog niet heb begroet.

Zweepslag is erg pijnlijk. Mijn vader heeft er ook ooit 1 gehad.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:50

Vanessa en Xanto

Vandaag zijn we gaan wandelen in het bos. Ik gewoon er langs. :)
Hij heeft een nieuw truckje gevonden: draven en schuin voor je in gaan staan zodat hij van de bomen kon eten :') Haha hij is ongelooflijk :P

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:08

Pé Pé en Kyra
17 september 2011

---------------------------------

Vandaag was het de dag. Kyra zou naar de opfok gaan en ze zouden dus voor het eerst bij elkaar weg gaan. Peeps is wel licht gesedeerd geweest voor de zekerheid, wou niet dat ze met haar been die gebleseerd was bijvoorbeeld door een trap tegen de stalwand weer kreupel zou zijn. Om half 5 gingen we kyra in laden en ze liep in een keer de trailer op. Het was een uur rijden en heel de rit heb ik haar kunnen volgen op een beeldscherm in de auto, ze hadden namelijk eencamera in de trailer. :D Ze heeft heel de weg braaf stil gestaan en af en toe een hapje kuil genomen. Aangekomen bij de opfok deed ze alsof ze al jaren trailermak was en op vreemd terrein kwam zonder haar moeders. Super stoer veulen hebben we :D Kytje samen met een paardenmerrie veulen in de loopstal gezet, de groep is nog niet compleet dus. :) Ze vond het veulen wel een beetje vervelend want die plakten erg aan der en kyra denk ach hou op ik ben groot en stoer :D Peeps daarna nog los gegooid en mee gestapt en was braaf. wel wat staan gillen maar verder niet.

---------------------------------

Pé Pé
18 september 2011

------------------------------

Bij mijn zus had ze al lekker 2 uurtjes in de paddok gestaan en toen ik klaar was met werken hebben we haar aan de longe gegooid en half uurtje, super braaf was ze. Daarna voor het aller eerst in de stapmolen gezet, ze snapten het snel en heeft daar een half uurtje in gelopen. Ze is er heel rustig onder zonder veulen, gilt af en toe als ze op stal staat maar ove rhet algemeen super rustig. Ze staat nu op weinig eten voor haar uier

Topics van vandaag
[KS-ITP] Het grote afscheid tussen moeder en dochter!!
[GVL-ITP] Pé Pé na een jaar weer aan het opbouwen.

Zeker het kijken waard :D

-----------------------

Angelique18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 20:57

En alweer... m'n hele tekst weg...
[b]Angelique en Bentley

Heel even een kort berichtje, ik schrijf straks m'n verhaal wel over!
Hier alvast een impressie van onze dag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 22:53

leuke dag zo te zien!

--- Sally en Yvanka---

Vandaag even in de binnenbak gereden, helaas gaat ze steeds meer spoken zien omdat ze slechtziend is... En heb een overzichtje van haar dressuurgeschiedenis gemaakt.

2006
Afbeelding

Afbeelding

2007
Afbeelding

Afbeelding

2008
Afbeelding

Afbeelding

2009
Afbeelding

Afbeelding

2010
Afbeelding

Afbeelding

2011
Afbeelding

Afbeelding

En hier eindigt het dan voorgoed....

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 23:06

@Yvank_
Ben pas nieuw en had je verhaal al gelezen. Vind het echt erg voor je. |(
Je hebt er echt een beestig mooie haflinger van gemaakt. Mooie foto's.
Amuseer je nog met haar , wens je nu al veel sterkte.