Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
muppetmayo schreef:Ja nou een typetje dat is Kebab ookwel haha. Maar dat zie je wel aan zn hoofd denk ik al
Ook probeerde die me te happen... niet echt tof.
Terwijl hij daar echt alles toe liet he, maf beest!
Freya schreef:Kleine update tussen door ( wist het wel al eerder, maar had geen tijd - nu eigenlijk ook niet om het door tegeven )
Wahida had / heeft nu 38.4, dus is aan het zakken en het zonnetje schijnt ook op stal.
muppetmayo schreef:Ik ben echt enorm penny![]()
Ik zit al de hele tijd op mn werk te wiebelen op mijn stoel. Als het straks 5 uur is naar mn mannetjes toe, en dan heerlijk manen vlechten
Ik kan gewoon niet wachten om aan die manen te beginnen hihi.
Echt erg, 25 jaar en dan zo'n penny mens hihi.
ThornForest schreef:Het was weer raak vandaag hoor! Akino heeft de 2e eraf gebokt op de zelfde manier als bij mij. Blijven bokken totdat je er bij neervalt. Als gevolg, Annelies in het zand met een verzwikt/gekneusde enkel. Ze stapte alleen wat op hem zodat hij onder het zadel bleef. Waarschijnlijk kwam ze te veel met de benen in want hij is daarop heel erg gevoelig en ze schopte nogal hard. maar heb nu wel besloten dat niemand hem onder het zadel houdt totdat Sytske met hem bezig gaat. Ik laat voor de zekerheid zijn rug ook even na kijken.
Madeira_ schreef:Hey allemaal
Vanmiddag bij de chirurg geweest; ik moet geopereerd worden omdat mijn meniscus het anders gaat begeven (doordat ik steeds door mijn knie zak). Vanmiddag wel even een traantje gelaten en voel me ene kant blij; operatie, en daarna geen pijn meer. Andere kant; 9 (!!!) maanden herstel... pff.
Sorry dus dat ik niet heb bijgelezen
Hinke schreef:Irritant! Had de ruiter sporen aan? Kon ze verder goed rijden? Mss was het bokken van de vorige keer dus toch geen houtsplinter? Is sytske je instructrice?
ThornForest schreef:Pff.. ik moet nog 5 nuttige berichten plaatsen voordat ik onder deze naam overal kan reageren. Switch nu nog steeds van naam want in dit topic kan ik onder deze naam reageren maar in het andere topic kan ik niet met deze naam reageren omdat ik nog niet genoeg nuttige tips heb gegeven. Ik hoop dat ik na vandaag alleen deze naam kan gebruiken.
Peelie schreef:13 augustus 2009
Geachte E. Jansen,
Mijn naam is Gail Duijsens. Ik ben 17 jaar oud en ben in het bezit van een Haflinger merrie genaamd Mara (officieel Gerdien van de Jansen Hoeve). U staat in haar paspoort als fokker, en ik ben nieuwsgierig naar haar achtergrond. Dus ik dacht bij mijzelf, ik begin bij het begin. Bij u dus.
Ik ben ondertussen al weer 3 jaar in het bezit van Mara/Gerdien. Ik heb haar gekocht van een vrouw die beweerd dat Mara van een handels stal uit Duitsland komt. De vrouw ik kwestie heeft Mara 8 maanden in bezit gehad. Wat ik er uit begrijp is dat Mara door haar is aangeschaft als familie pony toen zij net 3 jaar oud was. Mara bleek te druk, te lomp en te slim te zijn voor haar. In die tijd heb ik Mara verzorgt. Uiteindelijk is Mara aan mij verkocht, omdat de pony vond dat er een chemische band was tussen ons, en daar was ik het wel mee eens. We waren (en zijn nog steeds) onafscheidelijk.
Ik ben sinds kort bezig Mara te beleren voor de kar. Ze pakt dit zo goed op en ze weet het eigenlijk allemaal al heb ik het idee. Dus begon het bij mij te kriebelen, te weten te komen wat er met Mara is gebeurt voordat ze bij mij kwam. Ik ben namelijk de 2e officiële eigenaar van Mara. Maar hoeveel heeft daar tussen gezeten?
Ik wil graag weten wat ze allemaal kan. Was ze al beleerd voor de kar? Heeft ze ooit meegelopen op een keuring? Wat is er vroeger allemaal met haar gedaan om er voor te zorgen dat ze het paard vandaag de dag is? Hoe was ze vroeger als veulentje? Ik ben erg nieuwsgierig naar foto's van vroeger. Naar foto's van Gerda samen met haar veulen.
U zult het vast leuk vinden om te weten dat Mara ook een erg goede moeder is. Ze is op 21 juni 2009 bevallen van een heel mooi hengst veulen. Zijn naam is Nashvilles MG Meadows, roepnaam Nash. Het veulen komt van een voor het leven goedgekeurde dekhengst uit Duistland. Zijn naam is Nobbi. Dit is haar eerste veulen en ze doet het echt heel erg goed. Wij zijn trots op haar! Ik heb een foto bijgevoegt van Mara en Nash.
Ik hoop wat meer van Mara's verleden te weten te komen, want in haar eerste 4 levensjaren is er heel veel gebeurt heb ik het idee. Ik hoop dat u mij antwoorden kunt geven op mijn vragen en wat wil vertellen over vroeger. Ik ben hééél nieuwsgierig.
U kunt mij e-mailen naar paarden_zijn_top@hotmail.com. U mag mij ook bellen, thuisnummer: xxx of mobiel xxx.
Met vriendelijke groet,
Gail Duijsens en een hoef van Mara
dit is wat ik nu heb, hier ga ik nog even op sudderen voor hij de deur uit gaat...
plientjedres schreef:wel spannend of hij erop gaat reageren![]()
er komt zondag een meisje naar indy om te rijden.
nou overweeg ik om haar elke week 1x te laten rijden.
heeeft iemand nog tips voor mij om afspraken met haaar te maken?
ik heb zoiezo dat ze niet naar buiten mag met haar.(meisje is 13 jaar)
verder heb ik eigenlijk niks boeiends mee gemaakt![]()
alleen maar gewerkt en lekkere buitenritjes gemaakt met indy