[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jSophiaF

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 22:26

Wat een boef die kebab, inderdaad gelijk op zijn nummer zetten.

Net terug van stal, heerlijk gereden op Baco, ondanks dat meneer totaal geen zin had. Alleen draf en stap oefeningen gedaan. Ging super weer na een paar weken dressuur trainen.
Wahida lag heerlijk in de box en kon er weer bij komen zitten, vind ze gezellie denk ik. Nog getempt, 38,2, dus gaat zakken al gaat het niet al te snel, maar toch.
Donna en dochterlief nog even in de buitenbak gehad en Wahida ging weer heerlijk te keer, voor maar 5 minuten en toen was het lampje uit, toen bleef ze staan bij me. Denk toch dat de regen de boosdoener is geweest.
Ik hou jullie op de hoogte over me kleine meisje.

Ik heb verder niet bijgelezen, doe ik het weekend als ik er aan toe kom, hoop niet dat ik veel gemist heb.

Nu lekker douche en me mandje opzoeken, morgen gaan we een buitenrit maken, dus hoop dat het morgenavond droog blijft, lekker de vlietlanden is, das al weer 2 jaar geleden voor mij en voor Baco de eerste keer.

kimmetje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:31

muppetmayo schreef:
Ja nou een typetje dat is Kebab ookwel haha. Maar dat zie je wel aan zn hoofd denk ik al ;)
Ook probeerde die me te happen... niet echt tof.
Terwijl hij daar echt alles toe liet he, maf beest!

Ook al happen joh Mayo? Dat gaat wel over.. Laten we het maar hopen in ieder geval!

Kom net bij paardjelief vandaan en springen ging écht super!!!
Had een lijntje met 4 sprongen achter elkaar:
In-uitje - galopsprong - oxer - 2 galopsprongen - oxer

Laatste hindernis was 1.20 en hij vlóóg eroverheen.. Echt trots :D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 05:54

Dankjulliewel meiden voor jullie begrip echt heel lief! :+:
Naomi, super dat het zo goed gaat met rijden. En dat het beter gaat met onze lieve Liedje :+: veel succes vandaag met Diantha! :D
Gail, super joh dat je een brief gaat sturen naar de fokkers. Ben benieuwd naar antwoord!
Arweyn, hier hetzelfde probleem. Vader van Madeira komt uit Duitsland maar weet helemaal niets van Duits :+
Monique, jeetje wat schrikken! :(:) Gelukkig is het redelijk goed afgelopen!
MM, je hebt gelijk. Schrok beetje hoe mijn knie er aan toe is en phoe… 9 maanden niet rijden. Andere meisjes gaan voor me rijden (vind hun rijstijl fijn, ik denk Madeira ook die reageert er goed op). Ik wil grondwerk gaan doen in die 9 maanden. :j Hele leuke foto’s! Lange manen zeg heeft Kebab (haha die naam GEWELDIG). Hmm hij was je dus flink aan het uitproberen. Zelfs Madeira heeft mij uitgeprobeerd terwijl ze heel braaf is (niet stijgeren overigens!) maar komt vast wel goed :j
Nathalie, fijn dat het zo lekker ging :)
Freya, fijn dat Baco het goed deed ondanks dat hij niet echt zin had. Voor Wahida beterschap :(:)
Kimmetje01, wouw, 1,20! Goed joh :) ik wil.. ooit in mijn leven.. als mijn knie 100 hersteld is en als ik op gewicht ben ook een sprongentje wagen met Madeira, maar echt maar 20 cm ofzo hoor :+ :P Madeira geeft mij zoveel vertrouwen dat ik het wel durf (ondanks dat ik de hindernis niet zie) ga ik gewoon oefenen een keertje samen met mijn instructrice :j

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 07:50

Freya schreef:
Kleine update tussen door ( wist het wel al eerder, maar had geen tijd - nu eigenlijk ook niet om het door tegeven )

Wahida had / heeft nu 38.4, dus is aan het zakken en het zonnetje schijnt ook op stal.

Mooi zo, dus het viel gelukkig mee!

muppetmayo schreef:
Ik ben echt enorm penny :o
Ik zit al de hele tijd op mn werk te wiebelen op mijn stoel. Als het straks 5 uur is naar mn mannetjes toe, en dan heerlijk manen vlechten :D
Ik kan gewoon niet wachten om aan die manen te beginnen hihi.
Echt erg, 25 jaar en dan zo'n penny mens hihi.

Hier nog een penny van 25 :D Denk je dat dat over gaat als je ouder wordt? :+

ThornForest schreef:
Het was weer raak vandaag hoor! Akino heeft de 2e eraf gebokt op de zelfde manier als bij mij. Blijven bokken totdat je er bij neervalt. Als gevolg, Annelies in het zand met een verzwikt/gekneusde enkel. Ze stapte alleen wat op hem zodat hij onder het zadel bleef. Waarschijnlijk kwam ze te veel met de benen in want hij is daarop heel erg gevoelig en ze schopte nogal hard. maar heb nu wel besloten dat niemand hem onder het zadel houdt totdat Sytske met hem bezig gaat. Ik laat voor de zekerheid zijn rug ook even na kijken.

Irritant! Had de ruiter sporen aan? Kon ze verder goed rijden? Mss was het bokken van de vorige keer dus toch geen houtsplinter? Is sytske je instructrice?

Madeira_ schreef:
Hey allemaal :+:

Vanmiddag bij de chirurg geweest; ik moet geopereerd worden omdat mijn meniscus het anders gaat begeven (doordat ik steeds door mijn knie zak). Vanmiddag wel even een traantje gelaten en voel me ene kant blij; operatie, en daarna geen pijn meer. Andere kant; 9 (!!!) maanden herstel... pff.

Sorry dus dat ik niet heb bijgelezen ;(

Pff vervelend. Waardoor komt het precies dat je door je knie gaat? Als je geopereerd bent, heb je er dan geen last meer van?

@muppetmayo: haha dat zijn nou shetlanders! Van zichzelf zijn het al monstertjes, en omdat ze zo klein zijn en er vaak niks mee gebeurd wordt er vaak niet zo erg de moeite genomen ze op te voeden ;) Is hij wel gewend vast te staan enzo?

Ik heb niks te melden verder, heb het deze week nogal druk dus kom niet zoveel aan rijden en aan bokken toe |(

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 07:58

Hinke hij heeft het bij de vorige eigenaresse nooit gedaan, ze kon er alles mee.
Hij heeft wel een tijdje op een zorgboerderij gestaan, de laatste tijd. Dus kan best zijn dat hij daar wel zoiets had van kijk als ik dit doe hoef ik niet :+
Maar hij went er maar aan dat dat bij mij niet zo gaat gebeuren ;)

Kimmetje knap hoor :) Dat ga ik met die bolle van mij niet redden haaha. Ik kom binnenkort nog wel een keer foto's maken!

kimmetje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 09:15

@ Madeira: echt geweldig dat je zo op je paardje kan vertrouwen! En met een sprongetje maken, dat komt allemaal nog wel :) Eerst maar op je herstel richten, want dat zal ook wel lang duren..

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:46

Halloo meiden! :P

heb niet zoveel te vertellen......... :Y)

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:13

Hinke schreef:
Irritant! Had de ruiter sporen aan? Kon ze verder goed rijden? Mss was het bokken van de vorige keer dus toch geen houtsplinter? Is sytske je instructrice?

Nee ze rijdt niet met sporen. Wil ik ook absoluut niet. Ze kan wel rijden, heeft meerdere paarden ingereden waaronder haar eigen die ze nu aan het beleren is en ze is verder ook wel paardvriendelijk. Ik zit nu ook te twijfelen of het de vorige keer dan wel door de houtsplinters kwam of dat dat ook gewoon zo'n opvlieger was. De houtplinters zouden er toen des tijds vast wel wat mee te maken hebben maar was dat alleen de oorzaak? of zit er nog wat dwars? Sytske is inderdaad mijn rij-instructrice. Die gaat Akino verder door rijden en bom proef maken.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:43

Kim, ik durf het wel hihi bij Madeira maar echt NIET bij een ander paard :+:

Hinke, mijn kruisband was vroeger na het skieen bijna door, mijn andere kruisband lag scheef en mijn meniscus is toen gehecht. Nu, na 4 jaar door gaan terwijl ik steeds door mijn knie zakte en er echt zat van werd (doet zeer) toch even langs de chirurg gegaan.. Afgelopen vrijdag MRI scan gehad, en nu is mijn kruisband helemaal door waardoor je door je knie kan zakken maar mijn meniscus is ook bijna helemaal stuk dus kan niet alleen mijn meniscus laten opereren omdat ik daarna er weer door heen ga en gaat ie weer stuk. Operatie is tussen nu en 2 tot 3 maanden..

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:57

Ow dat is nog best wel snel!

Ik mocht toen 3 maanden niet rijden toen ik aan alleen mijn meniscus was geholpen, maar ik zat met een week of 4 alweer op het paard. Echt erg hoor! Stappen ging, galopperen ook, maar draven niet, dus mijn bijrijdster reed dan een tijdje, en ik deed alleen ff stappen en galopperen hihi.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 14:12

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 14:18

Ja, dank je wel mm zal even kijken :)

kimmetje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 14:24

Ik had trouwens net de foto's van Madeira gezien, heel gaaf zijn ze !!

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 14:55

Goedemidddag, ben ik ook weer eens..
Heb het echt druk gehad, de afgelopen 3 dagen in een huis gezeten zonder internet *bij m'n vriend thuis*
Heb wel helemaal bijgelezen *vanaf pagina 251*

verder zelf niet veel te vertellen..

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 15:46

ThornForest schreef:
Pff.. ik moet nog 5 nuttige berichten plaatsen voordat ik onder deze naam overal kan reageren. Switch nu nog steeds van naam want in dit topic kan ik onder deze naam reageren maar in het andere topic kan ik niet met deze naam reageren omdat ik nog niet genoeg nuttige tips heb gegeven. Ik hoop dat ik na vandaag alleen deze naam kan gebruiken.

hou vol

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 15:48

Peelie schreef:
13 augustus 2009

Geachte E. Jansen,

Mijn naam is Gail Duijsens. Ik ben 17 jaar oud en ben in het bezit van een Haflinger merrie genaamd Mara (officieel Gerdien van de Jansen Hoeve). U staat in haar paspoort als fokker, en ik ben nieuwsgierig naar haar achtergrond. Dus ik dacht bij mijzelf, ik begin bij het begin. Bij u dus.

Ik ben ondertussen al weer 3 jaar in het bezit van Mara/Gerdien. Ik heb haar gekocht van een vrouw die beweerd dat Mara van een handels stal uit Duitsland komt. De vrouw ik kwestie heeft Mara 8 maanden in bezit gehad. Wat ik er uit begrijp is dat Mara door haar is aangeschaft als familie pony toen zij net 3 jaar oud was. Mara bleek te druk, te lomp en te slim te zijn voor haar. In die tijd heb ik Mara verzorgt. Uiteindelijk is Mara aan mij verkocht, omdat de pony vond dat er een chemische band was tussen ons, en daar was ik het wel mee eens. We waren (en zijn nog steeds) onafscheidelijk.

Ik ben sinds kort bezig Mara te beleren voor de kar. Ze pakt dit zo goed op en ze weet het eigenlijk allemaal al heb ik het idee. Dus begon het bij mij te kriebelen, te weten te komen wat er met Mara is gebeurt voordat ze bij mij kwam. Ik ben namelijk de 2e officiële eigenaar van Mara. Maar hoeveel heeft daar tussen gezeten?

Ik wil graag weten wat ze allemaal kan. Was ze al beleerd voor de kar? Heeft ze ooit meegelopen op een keuring? Wat is er vroeger allemaal met haar gedaan om er voor te zorgen dat ze het paard vandaag de dag is? Hoe was ze vroeger als veulentje? Ik ben erg nieuwsgierig naar foto's van vroeger. Naar foto's van Gerda samen met haar veulen.

U zult het vast leuk vinden om te weten dat Mara ook een erg goede moeder is. Ze is op 21 juni 2009 bevallen van een heel mooi hengst veulen. Zijn naam is Nashvilles MG Meadows, roepnaam Nash. Het veulen komt van een voor het leven goedgekeurde dekhengst uit Duistland. Zijn naam is Nobbi. Dit is haar eerste veulen en ze doet het echt heel erg goed. Wij zijn trots op haar! Ik heb een foto bijgevoegt van Mara en Nash.

Ik hoop wat meer van Mara's verleden te weten te komen, want in haar eerste 4 levensjaren is er heel veel gebeurt heb ik het idee. Ik hoop dat u mij antwoorden kunt geven op mijn vragen en wat wil vertellen over vroeger. Ik ben hééél nieuwsgierig.

U kunt mij e-mailen naar paarden_zijn_top@hotmail.com. U mag mij ook bellen, thuisnummer: xxx of mobiel xxx.

Met vriendelijke groet,

Gail Duijsens en een hoef van Mara
dit is wat ik nu heb, hier ga ik nog even op sudderen voor hij de deur uit gaat...

ben benieuwd heb je al een reactie?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 15:49

Dat zou wel heel snel zijn met de post :+

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:18

Ga zo rijden.. *D .. rijd elke dag maar ben elke dag weer blij als ik rijd... *D

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:19

muppetmayo schreef:
Dat zou wel heel snel zijn met de post :+

daar heb je gelijk in

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:26

Ik heb hem nog niet eens op de post gedaan.. Dat ga ik zo doen... Ik lees hem nog een keer en dan gaat hij de deur uit ;)

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:46

wel spannend of hij erop gaat reageren *D
er komt zondag een meisje naar indy om te rijden.
nou overweeg ik om haar elke week 1x te laten rijden.
heeeft iemand nog tips voor mij om afspraken met haaar te maken?
ik heb zoiezo dat ze niet naar buiten mag met haar.(meisje is 13 jaar)
verder heb ik eigenlijk niks boeiends mee gemaakt ;(
alleen maar gewerkt en lekkere buitenritjes gemaakt met indy :D

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:59

Was net ff op stal, ze stonden namelijk vanmorgen op onverklaarbare wijze op het voordijkje. Iemand had ze alweer veilig achter hun hekjes gestopt. Ga ik kijken, kom ik bij het 1e hek (echt zo'n ijzeren hek) al die dwarse spijlen los! Gewoon echt de lasnaad gebroken, en heel de stangen verbogen! Er past nu precies een shetlander door! Maar hoe Daims nou weer bij Kebab is gekomen is me een raadsel :+ Wordt nog wat met die 2. Ik zet echt koeiestroom op dat lint straks!

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 18:03

zo net terug van de keuring

diantha was super braaf eigelijk te braaf en liet zich echt niet op fokken maar ze werd derde met comentaar dat ze te jeugtig is
maar ja het is een jaarling en de grootste van allemaal daar zo

maar wij waren super tevreden met der :p

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 18:04

plientjedres schreef:
wel spannend of hij erop gaat reageren *D
er komt zondag een meisje naar indy om te rijden.
nou overweeg ik om haar elke week 1x te laten rijden.
heeeft iemand nog tips voor mij om afspraken met haaar te maken?
ik heb zoiezo dat ze niet naar buiten mag met haar.(meisje is 13 jaar)
verder heb ik eigenlijk niks boeiends mee gemaakt ;(
alleen maar gewerkt en lekkere buitenritjes gemaakt met indy :D

Dingen opruimen, voorzichtig met de spullen, goed in- en uitstappen. Eigenlijk zou ik zo iemand gewoon leren wat ik doe op een dag dat ik ga rijden, want dat is ook hoe jij het hebben wilt , lijkt mij?

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:42

Heey!

Ik heb net gereden, een uur < dat zet ik erbij omdat ik nu toevallig bij het instappen snel ff zag hoe laat en was en met afzadelen ook, doe ik normaal nooit :+ > ging echt goed! :D Ik ga van de week parcours springen *D
Verder niet echt iets bijzonders.... ;)

[i]@Peelie: Ik ben benieuwd wat ze van die brief zeggen.. zoals ik half bijgelezen hebt stuur je een brief naar fokkers van je haf..?
@ Plientjedres:[/i] Zoals Avalon zei, zo zou ik het ook doen ! :P