[HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 19:39

joopiexx schreef:
Hinke; ik zie wel hoe of wat. Ik ben er wel echt aanzienlijk beter van gaan slapen. Het is nog steeds niet op en top, maar ik slaap wel een aantal uurtjes meer dan voorheen.

Wenner gaat trouwens ook elk jaar naar de tandarts! Tenminste hij is vorig jaar geweest en gaat dit jaar weer.

Het was idd niet voor niks. Hij is flink aan het vijlen geweest en heeft 2 flinke wolfstanden eruitgehaald, die ik hier nu voor me heb liggen }:0 Kon ik nog een soep van trekken, zei de tandarts :+ En hij was ook nog eens 20 euro goedkoper, dus ben blij dat ik wel gegaan ben. En Ankie was superbraaf, stapte zo de trailer op en bleef netjes stil staan.

@lisa: zo, dat filmpje... Ze halen echt flink naar elkaar uit! Fijn dat je niks gebroken hebt, maar je kunt voorlopig dus niet meer rijden?

@naomimak: zou dat veulen nog maar ff tegen houden, het is nu veels te koud voor veulens.

@prissey: die naam zegt me niks, is het iemand uit de buurt?

Zo en dan nu eten en naar een verjaardagsfeestje }:0

Donysia

Re: [HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:05

Hoi, Nathalie hier met profiel van Kim.. Ff testje doen..

Donysia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:05

:P het werkt :+

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:20

@ Hinke, De 2daagse cursus word op een oude stal van mijn gegeven in oud ade. Deze kan je volgens met je eigen paard of je kan een paard leasen daar. Ze hebben Janet bos ingehuurt om deze cursus af te leggen. Ik ken haar ook persoonlijk niet maar heb via een internet site veel over haar gelezen. Ik wil het dus wel meemaken ik volg natuurlijk les in grondwerk en vind het heel intressant dus zo'n cursus is nooit mis! Ik kan er veel van leren en het is een groot intresse bron voor mij...

Ben echt heel erg benieuwd ben nog even aan het wachten op het definitieve inschrijfformulier

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:29

:wave:

Lisa: dat is mooi balen zeg. Moet je nog rusten?
Niet te snel weer op je paard hè! Anders heb je er straks alleen maar meer last van.

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:32

Opzich mag ik wel lopen enzo, maar dat lukt niet echt (: Misschien dat dit eigenwijze kreng maandag toch maar op krukken gaat!
Nee gelukkig heb ik vakantie al gehad, en krijgt Nib nu gewoon even vakantie! :D Dekseizoen komt erook weer aan dus rust in zijn donder is belangrijk nu (:

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:37

naja het duurt nog 3 weken
en hoe wil he het tegen houden
je ken er moeilijk een bordje achter doen verboden toegang :P

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:41

Verstandig Lisa :j

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:41

Jeetje balen Lisa, een paar krukken is misschien dan toch wel handig, dan kan je je toch een btje verplaatsen en belast je je been echt minimaal!

Vanmiddag een nieuwe neusriem en bit gekocht.
Mexicaanse neusriem met een pessoa bit. Ik reed hiervoor met een Pelham buiten maar op dat rubber liep hij te zeiken en pakte hij gewoon vast. Dus ik heb zitten denken hoe ik nou een betere oplossing kon bedenken. Een mexicaanse neuriem geeft natuurlijk ook wat meer druk op de neus, waar wenner echt wel respect voor heeft en een pessoa bit is eigenlijk niet scherper dan zijn normale bit zolang ik geen druk geef op de onderste teugel. Nouja ik het net uitgeprobeerd en hij ging in de bak 3x aanstalten maken om te rennen, ophouding gegeven en het was gewoon klaar. Ook is hij nu rustiger met zijn tong, dus ik denk dat dit wel een goede uitkomst is. Nog even door de wijk hier uitgestapt en toen was ik apetrots op mijn poownie!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:07

Lisa, bah bah wat naar. Hopelijk word je pijn gauw minder en knap je gauw op :(:)

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:27

:(:) Heel veel en snelle beterschap Lisa

Verena heeft ook heel lang op een pesoa bit gelopen. Als ze ervandoor gaat ook hiermee. Ik rij nu met een stangetje en buiten doe ik er een martingaal aan. Dat helpt een beetje. Kan ze niet meer zo extreem met haar hoofd omhoog als ze het bit vastpakt en ervandoor gaat. Op den duur wennen ze aan alles.

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:30

Dankjullie wel! :D

Ik pak Nibbit ook regelmatig op een stang.. Daar kan ik toch net de zwaardere oefening wat beter meerijden, en als Nib zijn bui heeft vind ik het altijd wel fijn om te weten dat hij niet onder me vandoor kan vliegen! (: Maar laatste tijd rijd ik hem alleen op trens omdat hij zoo heerlijk reageert!

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:56

Lisa als ik de foto's bekijk heb jij een kandare volgens mij. Mijn stangetje is als een gewoon bit, alleen niet gebroken. Voor zo'n bit als Nib heeft, rij ik niet goed genoeg. Ik heb mijn handen te veel nodig.

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:14

mooie fotos weer

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:17

Ooh zo, gewoon ongebroken bit! :D

Mien peerd is blond, ik neem het over..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:17

Ik ken het :+
*zie onderschrift* :D

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:19

Hahha ik vind jou onderschrift echt geweldig! :D

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:26

:D Daarom wilde ik me blondie noemen. Die naam was al vergeven, dus maar de v van Verena erachter.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:33

Hahaha :D

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:18

@ Jody, leuk en mexicaans hoofdstel :j

Ik rijd nooit met iets van een stang of martingaal buiten, maakt het alleen maar erger bij Mel...
Het liefst ga ik nog met touwhalster of gewoon m'n hoofdstel met dubbel gebroken :)

Vrijdag heb ik nog een nieuwe zomerdeken gekocht voor Mel,een heel leuk shirt van PK, en hoefolie (en die ruikt lekker!). Was uitverkoop bij het manegewinkeltje, dus vandaar :D

Vandaag komt er een nieuwe pony bij ons op de ponyclub, een merens, dus ben benieuwd hoe die is :)

Gister Mel heerlijk gelongeerd, alhoewel ze af en toe dacht dat ze kon vliegen :+

@ Prissey: leuk zo'n cursus!

@ Ine leuke foto :)

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:49

Waar je mee omgaat wordt je mee besmet he, dus als wij een beetje blonde opmerkingen maken kunnen wij dat toch niet helpen?

Leuk Michelle zo'n uitverkoop. Merens vind ik altijd wel leuk!

Ik hoop ook met een touwhalster of gewoon bit te rijden, maar dat is nog niet aan de orde. Eerst maar eens zo oefenen.
Heeft het bij jullie ook zo hard gevroren? Het is echt heel koud en de bak is hard |(

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:52

@Melody93: Wat? Hoefolie die lekker ruikt? Dan moet jij me toch eens vertellen wat voor olie dat is :). Die van mij stinkt altijd een uur in de wind :+ .

Hafjes zijn zo ontzettend blond! Toen de DA Mara kwam keuren was hij op haar hoofd ah 'tokken' (sinusen ed controleren) en zei he: 'Nou, hersenen ga je er nog wel moeten bijbestellen! Het klinkt allemaal redelijk leeg' :')
Ik ben net zo blond als haar, dus vindt iedereen id buurt dat we een perfect duo zijn. Blond, eigenwijs en proud of it ^^

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:20

Verena gisteren eerst eens los gegooid. Dat had ze ook echt nodig.
Volgens mij zijn ze de hele week niet op de wei geweest. Daarna longeerd. Hier melden ze voor morgen 10 graden. Ben eens benieuwd. Hoeven we ons niet meer zo dik in te pakken.
Vanmorgen lag weer een nieuw pak sneeuw. Die is nu weer aan het weg dooien. Ik ben steeds zo blij als ik weer groen kan zien.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:26

beterschap lisa heb ook gereageerd in je topic leuke foto's

bijna veulen naomi leuk ben benieuwd na de foto's

hier erg druk de laasten tijd dus reageer niet altijd

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:32

Goei middag allemaal :D

Ik ben echt zwaar in de oranje sfeer :P Wat een race van Tuitert vanacht zeg pff... Na 38 jr weer goud voor nederland op de 1500 meter :) pff super zeg!!

Van het voorjaar ga ik weer sinds lange tijd buiten rijden.. Best spannend aangezien mijn laatste echte buitenrit in het ziekenhuis eindigde..