[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Arweyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:27

Peelie schreef:
13 augustus 2009

Geachte E. Jansen,

Mijn naam is Gail Duijsens. Ik ben 17 jaar oud en ben in het bezit van een Haflinger merrie genaamd Mara (officieel Gerdien van de Jansen Hoeve). U staat in haar paspoort als fokker, en ik ben nieuwsgierig naar haar achtergrond. Dus ik dacht bij mijzelf, ik begin bij het begin. Bij u dus.

Ik ben ondertussen al weer 3 jaar in het bezit van Mara/Gerdien. Ik heb haar gekocht van een vrouw die beweerd dat Mara van een handels stal uit Duitsland komt. De vrouw ik kwestie heeft Mara 8 maanden in bezit gehad. Wat ik er uit begrijp is dat Mara door haar is aangeschaft als familie pony toen zij net 3 jaar oud was. Mara bleek te druk, te lomp en te slim te zijn voor haar. In die tijd heb ik Mara verzorgt. Uiteindelijk is Mara aan mij verkocht, omdat de pony vond dat er een chemische band was tussen ons, en daar was ik het wel mee eens. We waren (en zijn nog steeds) onafscheidelijk.

Ik ben sinds kort bezig Mara te beleren voor de kar. Ze pakt dit zo goed op en ze weet het eigenlijk allemaal al heb ik het idee. Dus begon het bij mij te kriebelen, te weten te komen wat er met Mara is gebeurt voordat ze bij mij kwam. Ik ben namelijk de 2e officiële eigenaar van Mara. Maar hoeveel heeft daar tussen gezeten?

Ik wil graag weten wat ze allemaal kan. Was ze al beleerd voor de kar? Heeft ze ooit meegelopen op een keuring? Wat is er vroeger allemaal met haar gedaan om er voor te zorgen dat ze het paard vandaag de dag is? Hoe was ze vroeger als veulentje? Ik ben erg nieuwsgierig naar foto's van vroeger. Naar foto's van Gerda samen met haar veulen.

U zult het vast leuk vinden om te weten dat Mara ook een erg goede moeder is. Ze is op 21 juni 2009 bevallen van een heel mooi hengst veulen. Zijn naam is Nashvilles MG Meadows, roepnaam Nash. Het veulen komt van een voor het leven goedgekeurde dekhengst uit Duistland. Zijn naam is Nobbi. Dit is haar eerste veulen en ze doet het echt heel erg goed. Wij zijn trots op haar! Ik heb een foto bijgevoegt van Mara en Nash.

Ik hoop wat meer van Mara's verleden te weten te komen, want in haar eerste 4 levensjaren is er heel veel gebeurt heb ik het idee. Ik hoop dat u mij antwoorden kunt geven op mijn vragen en wat wil vertellen over vroeger. Ik ben hééél nieuwsgierig.

U kunt mij e-mailen naar paarden_zijn_top@hotmail.com. U mag mij ook bellen, thuisnummer: xxx of mobiel xxx.

Met vriendelijke groet,

Gail Duijsens en een hoef van Mara
dit is wat ik nu heb, hier ga ik nog even op sudderen voor hij de deur uit gaat...

Dat is heel leuk :)
Ik wou ook zoiets voor Nax doen, maar ik kan geen Duits xD
Ps; Bijgevoegd->niet bijgevoegt
Laatst bijgewerkt door Arweyn op 13-08-09 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Madeira_

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:28

Dankje meiden. Als ik me beter voel ga ik weer even bijlezen enzo :)

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:29

Omdat hij niet aan het been was. Maar dit was wel extreem hard, was ook niet haar bedoeling zei ze maar ging perongeluk zo hard.
Ik vind je brief wel officieel maar vind een hoef van Mara niet zo officieel gezien het verder wel een officiele brief is. ik persoonlijk zou dat er weg halen, dan is hij goed. En ik weet dat je dislexie hebt maar beweert is met een t. Even voor de net heid ;)

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:32

netjes toch peelie hopen dat je reactie er op krijgt
flurk binnen kort nieuw tuig lekker hoor is het wachten vast waard

hier ook weer wat word gebelt paard in de sloot
schit denk je snel na de paarden toe want wisten niet wie er in lag daar aan gekomen was het 1 van de andere paarden maar ze lag er zo in dat we haar er zelf echt niet uit konden krijgen 112 gebelt voor de brandweer dan maar wisten ze eerst de plek niet te vinden tja lang leven de polder he na gelukkig na 3 keer trekken hadden ze haar er uit ze liep alleen achter wat stijf de eigenaar en ik stukje met haar gelopen tot ze droog was toen liep ze al beter maar phoeeee het is toch ff schrikken hoor dan maar goed dat mensen nog zo opletten in de buurt anders had ze er veel langer in gelegen gelukkig heeft ze veder niks is niet onder water geweest maar wat duurt wachten lang dan op zo moment

kimmetje01

Heel netjes, alleen bijgevoegt met een "d"
Laatst bijgewerkt door kimmetje01 op 13-08-09 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Peelie

ok dan haal ik dat weg en de paar spelfouten zal ik er nog even uit halen...

Die stal, die ken ik van inet, die heeft heeeeele mooie paarden tekoop staan.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:36

Ik kan me haast niet voorstellen dat de vorige eigenaresse Mara daar vandaan heeft. Volgens mij hebben die helemaal niet zo veel geld, noch intresse in paarden om daar zo veel moeite voor te doen een leuke pony te vinden...

kimmetje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:42

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:44

ThornForest schreef:
Het was weer raak vandaag hoor! Akino heeft de 2e eraf gebokt op de zelfde manier als bij mij. Blijven bokken totdat je er bij neervalt. Als gevolg, Annelies in het zand met een verzwikt/gekneusde enkel. Ze stapte alleen wat op hem zodat hij onder het zadel bleef. Waarschijnlijk kwam ze te veel met de benen in want hij is daarop heel erg gevoelig en ze schopte nogal hard. maar heb nu wel besloten dat niemand hem onder het zadel houdt totdat Sytske met hem bezig gaat. Ik laat voor de zekerheid zijn rug ook even na kijken.

dat is idd minder dat ie dat doet mischien idd toch te hard met de benen onbewust hopen dat ie zich snel weer makkelijker laat rijden

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:47

Ja. inderdaad hopen zo is het ook niet leuk. het is trouwens een val weekje deze week bij mij op stal. Alle paarden zijn onrustig, gespannen en gek. Heel apart.

Die stal van de 1e link heeft inderdaad erg mooie paarden te koop staan. Ook vrij veel.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:21

kimmetje01 schreef:
heb er nog 1tje kunnen vinden in omgeving dongen met Jansen:
http://www.dressuurtraining.nl/index2.html

Ik ga maar eens naar stal, zometeen springen :D

Ik vraag me af in hoeverre het waar is dat Mara op een hendelsstal heeft gestaan...

Dat is een beetje waar ik mee zit, want J (de vorige eigenaresse) zecht dat ze uit duitsland komt...

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:33

Zo jeetje monique dat is schrikken!
Gelukkig is het goed afgelopen :)

Peelie nette brief :) Ik hoop dat je reactie krijgt!

Madeira wat balen dat je toch geopereert moet worden! Maar aan de andere kant moet je positief denken, na die 9 maanden een stuk minder klachten :)

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:34

ja idd paard wou daims na doen ;) zat stijf onder de bagger toen ik thuis kwam en stinken bahhhhh zelf nu na het douche ruik ik nog sloot lucht

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:35

ik ben naar mijn vriendmans :D

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:36

hooi ik is er ook weer :D Heb gister dus op Arash gereden :D was echt super leuk :D wel weer heel anders dan Athos. Arie is een stuk breder :P

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:37

hahaha ja nathalie alle paarden zijn anders he haha

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:57

Haha Monique weet je ook hoe ik me voelde 2 keer ;)

Leuk Nathalie! Ging het goed?

Peelie veel plezier!

Ik heb me ook weer wat meegemaakt net. Kebab is aan het uitproberen. Ik wilde hem poetsen, en had hem vastgezet. Stijgert ie me toch eens flink naar me, niet gezond! Ik gelijk teruggemept natuurlijk. 2 tellen later gebeurd t me weer!
Ben me een hoedje geschrokken! Toen hij een paar minuten braaf stond heb ik hem maar terug naar de wei gebracht, vond dat ik goed moest afsluiten. poeh poeh ben me rot geschrokken!

Nog eventjes een paar fotootjes spammen hoor ;)

Knappe Daims:
Afbeelding

Kebabje:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 21:03

whahaha ja mm lekker is anders he zo vieze sloot

wat en leuke foto's zeg van ze
en gelijk afstraffen idd jij bent baas

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 21:08

zo voor een eerste keer vond ik het zeker niet slecht gaan :D

Hahaha ken dat mayo := Jelmer komt minstens keer of 5 omhoog met poetsen.. Probeer vooral niet achteruit te stappen!! (dan wint ie) ik duw Jelmer altijd tegen z'n flank van me af :+ Maar ziet er echt super leuk uit :D

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 21:10

Ow hmmm dus er is ook ngo eens een kans dattie het blijft doen.. Ik schrok me de tandjes!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 21:11

Ow hoeft niet perse hoor, Jelmer is sowieso al een typetje :p

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 21:11

schetjes zijn nog eigenwijzer dan hafjes;)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 21:12

Ja nou een typetje dat is Kebab ookwel haha. Maar dat zie je wel aan zn hoofd denk ik al ;)
Ook probeerde die me te happen... niet echt tof.
Terwijl hij daar echt alles toe liet he, maf beest!

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 21:23

Leuke foto's mm dat steigeren en uitproberen gaat binnenkort denk ik wel over als je zegt dat hij bij zijn oude eigenaar niks deed. Is nu denk ik inderdaad proberen wie de baas is en nu moet je juist op je strepen staan. Wat wel helpt bij stijgeren is met een zweepje onder zijn buik tikken. Ik heb gehoord dat ze dan in de gaten hebben dat ze hun 'zaakje' aan de vijand blootstellen en dat ze het dan niet meer doen. heb ik uit de theorie hoor praktijk ben ik stijgeren niet tegen gekomen.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 21:29

Bij jelmer helpt echt niks.. Enige wat nog redelijk werkt is gewoon negeren en als ie te dichtbij stijgert druk ik hem weg.. dan vind ie het niet leuk meer en stopt ie er mee..