[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Flurk

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:25

Zo vandaag kwam eindelijk de tuigen man en dat was nodig ook.
Het nieuwe tuig stond hem geweldig maar paste hier en daar niet echt.
De neusriem moet vermaakt worden en de singel is te lang en de strengen zijn te lang kortom hij heeft er nog wat werk aan.
Daarom heeft hij het dus nog niet achter kunnen laten maar heb ik het straks wel mooi passend.
Hij nam er ook keurig alle tijd voor en Wervelwind had ook alle geduld met ons.

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 17:12

sorry dat ik er niet zo vaak ben

moest vandaag hele dag oppassen net terug en ook net nog les gegeven

ik praat ook nooit zo veel hier in om dat ik niet zo heel veel biezodnere dingen mee maak kwa paarden dan
beetje zin loos om steeds neer tezetten dat het goed ging
en ik hoop ook niet zo heel veel tijd met al die paarden doen en zo
en school zo meteen er nog is bij

morgen gaan we met diantha naar ermelo toe
nationale NRPS :p

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 17:15

naomimak schreef:
sorry dat ik er niet zo vaak ben

moest vandaag hele dag oppassen net terug en ook net nog les gegeven

ik praat ook nooit zo veel hier in om dat ik niet zo heel veel biezodnere dingen mee maak kwa paarden dan
beetje zin loos om steeds neer tezetten dat het goed ging
en ik hoop ook niet zo heel veel tijd met al die paarden doen en zo
en school zo meteen er nog is bij

morgen gaan we met diantha naar ermelo toe
nationale NRPS :p

geeft toch niks
wel alvast succes morgen toegewenst en vertel je hoe het gegaan is dan?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 17:17

Nou heb net stoute schoenen aangedaan en paar wedstrijden definitief gepland (menwedtrijden)
24 okt Dordrecht, 15 nov Lisse, 19 dec Heerjansdam en 16 jan ook en 21 febr Dordrecht en 21 maart in Bodegraven.
Denk dat het voorlopig wel zat is zo.

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 17:17

ja zeker

zal probere wat foto's te maken als het lukt en ik er tijd voor heb natuurlijk

liedewij loopt trouwens al heel stuk beter was net hard aan het rennen in het land dat ik echt zo iets van waarom doe je dat niet als wij kijken :p

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 18:03

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 18:19

Ik ga een brief in mekaar draaien en die opstuuren, in de hoop dat ze contact met me op nemen. Lijkt me wel leuk :D

kimmetje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 18:44

Peelie schreef:
Ik ga een brief in mekaar draaien en die opstuuren, in de hoop dat ze contact met me op nemen. Lijkt me wel leuk :D

Dat is ook een goed idee!

kimmetje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 18:44

Peelie, komt je paard bij een fokkerij vandaan of particulier?

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 18:59

Het was weer raak vandaag hoor! Akino heeft de 2e eraf gebokt op de zelfde manier als bij mij. Blijven bokken totdat je er bij neervalt. Als gevolg, Annelies in het zand met een verzwikt/gekneusde enkel. Ze stapte alleen wat op hem zodat hij onder het zadel bleef. Waarschijnlijk kwam ze te veel met de benen in want hij is daarop heel erg gevoelig en ze schopte nogal hard. maar heb nu wel besloten dat niemand hem onder het zadel houdt totdat Sytske met hem bezig gaat. Ik laat voor de zekerheid zijn rug ook even na kijken.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:08

kimmetje01 schreef:
Peelie, komt je paard bij een fokkerij vandaan of particulier?

Weet ik niet, Ik vermoet bij een perticulier vandaan omdat ik niks kan vinden van stalnaam van de Jansen hoeve oid... En dan zouden ze wel een site hebben. En als ik op breedweg 10 zoek krijg ik geen stal oid...

vervelend dat akino zo bokt... Ligt je zadel wel goed?

ruiter niet te zwaar of te lomp?

kimmetje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:13

Welke stad, weet je dat wel? misschien dat ik wat meer kan vinden.. Ik zit al gelijk te google-en :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:15

Hey allemaal :+:

Vanmiddag bij de chirurg geweest; ik moet geopereerd worden omdat mijn meniscus het anders gaat begeven (doordat ik steeds door mijn knie zak). Vanmiddag wel even een traantje gelaten en voel me ene kant blij; operatie, en daarna geen pijn meer. Andere kant; 9 (!!!) maanden herstel... pff.

Sorry dus dat ik niet heb bijgelezen ;(

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:16

Ja mijn zadel ligt goed. Is nieuw zadel en grondig nagekeken. Ruiter is niet zwaar, ik denk zo'n 55 kilo 1x blazen en ze ligt om. Maar hij doet het ook zo uit het niets. Hij is de hele tijd onstappen en het gaat goed en ze legt iets meer been aan en hij bokt als een idioot! Onder het bokken is hij ook niet gespannen en zodra je er van af bent gevallen is het goed. Doet hij niks meer en ga je er daarna weer op doet hij ook helemaal niks alsof er niks gebeurd is. Ik snap er echt helemaal niks van! Wist ik maar waarom hij dat deed.

Madeira, maakt niet uit dat je niet bij hebt gelezen. Wel lekker inderdaad dat je na de operatie van de pijn af bent maar balen dat het 9 maanden duurt om te revalideren.
Laatst bijgewerkt door ThornForest op 13-08-09 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmetje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:18

Madeira_ schreef:
Hey allemaal :+:

Vanmiddag bij de chirurg geweest; ik moet geopereerd worden omdat mijn meniscus het anders gaat begeven (doordat ik steeds door mijn knie zak). Vanmiddag wel even een traantje gelaten en voel me ene kant blij; operatie, en daarna geen pijn meer. Andere kant; 9 (!!!) maanden herstel... pff.

Sorry dus dat ik niet heb bijgelezen ;(

Veel sterkte !

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:19

kimmetje01 schreef:
Welke stad, weet je dat wel? misschien dat ik wat meer kan vinden.. Ik zit al gelijk te google-en :)

Dongen... en dan breedstraat 10 de familie jansen

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:20

Pff.. ik moet nog 5 nuttige berichten plaatsen voordat ik onder deze naam overal kan reageren. Switch nu nog steeds van naam want in dit topic kan ik onder deze naam reageren maar in het andere topic kan ik niet met deze naam reageren omdat ik nog niet genoeg nuttige tips heb gegeven. Ik hoop dat ik na vandaag alleen deze naam kan gebruiken.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:21

ThornForest schreef:
Ja mijn zadel ligt goed. Is nieuw zadel en grondig nagekeken. Ruiter is niet zwaar, ik denk zo'n 55 kilo 1x blazen en ze ligt om. Maar hij doet het ook zo uit het niets. Hij is de hele tijd onstappen en het gaat goed en ze legt iets meer been aan en hij bokt als een idioot! Onder het bokken is hij ook niet gespannen en zodra je er van af bent gevallen is het goed. Doet hij niks meer en ga je er daarna weer op doet hij ook helemaal niks alsof er niks gebeurd is. Ik snap er echt helemaal niks van! Wist ik maar waarom hij dat deed.

Madeira, maakt niet uit dat je niet bij hebt gelezen. Wel lekker inderdaad dat je na de operatie van de pijn af bent maar balen dat het 9 maanden duurt om te revalideren.

is het niet een trauma van de vorige keer met de houtsplinters?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:22

ThornForest schreef:
Pff.. ik moet nog 5 nuttige berichten plaatsen voordat ik onder deze naam overal kan reageren. Switch nu nog steeds van naam want in dit topic kan ik onder deze naam reageren maar in het andere topic kan ik niet met deze naam reageren omdat ik nog niet genoeg nuttige tips heb gegeven. Ik hoop dat ik na vandaag alleen deze naam kan gebruiken.

hoezo heb je nu een andere naam dan?

kimmetje01

ThornForest schreef:

Dat hoop ik dus ook ! :D

Arweyn

Hinke schreef:
muppetmayo schreef:
Zal ik maar even een verslagje tikken ;) Foto's komen er aan!
We gingen iets later weg dan gepland, want zoals jullie misschien wel gehoord hebben lag er olie op het wegdek van de a20. Ik was 1 van de 1e auto's die erachter kwam.. Er stond een groepje auto's compleet met politie langs de vluchtstrook. Dus ik denk nog, goh, kettingbotsing.
Voor me gaat het mis met 2 auto's, ik zie het mis gaan dus ik rem... en ik rem dus niet maar glij door! Nog een keer remmen, en nog een keer en nog een keer..... Geen reactie, alleen de abs aan.. Ik in een fractie mn alarmlichten aan weten te doen, op 1 of andere manier mn auto toch nog op de baan ernaast gekregen, wat echt precies pastte (lang leve de slipcursus van laatst) en ik zie zo mn achterligger op mijn voorganger van net knallen. Ff shakey ;) dus eventjes mn tuut langs de kant gezet.
De reis met trailer ging voorspoedig. Daar aangekomen liep Kebab eigenlijk zo mee naar de trailer, en zo op de trailer. Vastgezet, en toen had hij zoiets van hey maar dit is niet tof, boos trappelen met zn voorbeentje hihi. Totdat hij het hooi voor zich zag, en is toen braaf gaan eten.
Paspoortje enzo gekregen, nog een contractje getekend dat hun de 1e zijn die ik bel mocht hij ooit weggaan, en gaan rijden. We hebben hem de hele weg niet gehoord! Zelfs toen we even zijn gestopt bij het tankstation om iets te eten te halen, en we even door het kiertje bij het zeiltje keken, niks aan het handje.
Eenmaal op bestemming Daimy uit de groep gehaald, en in het achterland gezet, snel gevolgd door Kebab. Ze hebben 10 minuutjes rondjes achter elkaar aangerend. Nouja, Daims vooral achter kebab aan. Hij vond hem reuze interessant!
Na ongeveer een kwartiertje stonden ze rustig naast elkaar te eten. En ik ben helemaal blij hihi.
Volgens mij is het een match :)

Hinke wat fijn :D

Dat klinkt heftig. Maar geen schade dus? Heb je zelf gereden met de trailer? Ben erg benieuwd naar je foto's. Is kebab een beetje lief voor daims?

@peelie: ja idd ;) Had niet verwacht dat het zo goed zou gaan. Ben er heel blij mee. Enige nadeel is dat als ik elke week ga lessen me dat per maand 80 euro kost (per les 20 euro) maar moet maar ff kijken hoe ik dat ga doen.

Citaat:
Dat is super voor je! Ik was ook blij eerste priveles
Liep eindelijk eens hoe ik wou

Ken je gevoel dus
Ja als je de lessen fijn vind, zeker doorgaan dan

Ja en eigenlijk was het niet eens ankie die zoveel beter liep. Het was vooral ook mijn eigen zit. Ik zit er nl standaard op als de klokkenluider van notredame :o en hoewel ik dat zelf wel doorheb ga ik altijd zo zitten, maar in de les vandaag heb ik voor het eerst eens goed gezeten ;)

@arweyn: wat vervelend dat je haf zo hard in de mond is! Wat zegt je lesgever er van? Mooie fotos verder.

@peelie: je bedoelt de marquis hoefschoenen? Dat is met een soort luchtpomp systeem toch? Mijn hoefschoenen zijn 210 euro en vind ik wel erg goed, maar dus geen kalkoengaten.

Tja, het is inderdaad wel vervelend. Ik heb gene lesgever. Nax staat namelijk gewoon in een wei. En ik rijd alleen xD

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:23

13 augustus 2009

Geachte E. Jansen,

Mijn naam is Gail Duijsens. Ik ben 17 jaar oud en ben in het bezit van een Haflinger merrie genaamd Mara (officieel Gerdien van de Jansen Hoeve). U staat in haar paspoort als fokker, en ik ben nieuwsgierig naar haar achtergrond. Dus ik dacht bij mijzelf, ik begin bij het begin. Bij u dus.

Ik ben ondertussen al weer 3 jaar in het bezit van Mara/Gerdien. Ik heb haar gekocht van een vrouw die beweerd dat Mara van een handels stal uit Duitsland komt. De vrouw ik kwestie heeft Mara 8 maanden in bezit gehad. Wat ik er uit begrijp is dat Mara door haar is aangeschaft als familie pony toen zij net 3 jaar oud was. Mara bleek te druk, te lomp en te slim te zijn voor haar. In die tijd heb ik Mara verzorgt. Uiteindelijk is Mara aan mij verkocht, omdat de pony vond dat er een chemische band was tussen ons, en daar was ik het wel mee eens. We waren (en zijn nog steeds) onafscheidelijk.

Ik ben sinds kort bezig Mara te beleren voor de kar. Ze pakt dit zo goed op en ze weet het eigenlijk allemaal al heb ik het idee. Dus begon het bij mij te kriebelen, te weten te komen wat er met Mara is gebeurt voordat ze bij mij kwam. Ik ben namelijk de 2e officiële eigenaar van Mara. Maar hoeveel heeft daar tussen gezeten?

Ik wil graag weten wat ze allemaal kan. Was ze al beleerd voor de kar? Heeft ze ooit meegelopen op een keuring? Wat is er vroeger allemaal met haar gedaan om er voor te zorgen dat ze het paard vandaag de dag is? Hoe was ze vroeger als veulentje? Ik ben erg nieuwsgierig naar foto's van vroeger. Naar foto's van Gerda samen met haar veulen.

U zult het vast leuk vinden om te weten dat Mara ook een erg goede moeder is. Ze is op 21 juni 2009 bevallen van een heel mooi hengst veulen. Zijn naam is Nashvilles MG Meadows, roepnaam Nash. Het veulen komt van een voor het leven goedgekeurde dekhengst uit Duistland. Zijn naam is Nobbi. Dit is haar eerste veulen en ze doet het echt heel erg goed. Wij zijn trots op haar! Ik heb een foto bijgevoegt van Mara en Nash.

Ik hoop wat meer van Mara's verleden te weten te komen, want in haar eerste 4 levensjaren is er heel veel gebeurt heb ik het idee. Ik hoop dat u mij antwoorden kunt geven op mijn vragen en wat wil vertellen over vroeger. Ik ben hééél nieuwsgierig.

U kunt mij e-mailen naar paarden_zijn_top@hotmail.com. U mag mij ook bellen, thuisnummer: xxx of mobiel xxx.

Met vriendelijke groet,

Gail Duijsens en een hoef van Mara
dit is wat ik nu heb, hier ga ik nog even op sudderen voor hij de deur uit gaat...

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:24

Tsja, ik weet het niet. Ze heeft er in die tijd ook al vaker op gezeten en toen ging het goed. gaf hij geen kick en was heel ontspannen. Maar ik denk meer dat het door dat 'schoppen' kwam omdat hij daar sowieso wel vel op reageerd en ze kwam nu aardig hard in.

kimmetje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:25

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:25

waarom kwam ze er zo hard in dan?