[HK] Haflingerklets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:47

Hinke schreef:
@Dapnik: dat zou ik dus nooit doen, met mijn haflinger aan de hand naar het strand! Als je er op zit blijf je in ieder geval nog bij je paard als hij ervan doorgaat, als je hem vast houd en hij smeert hem dan ben je hem gewoon kwijt. Ik ben nog nooit met ankie naar het strand geweest maar als ankie in noordwijk staat zal ik vast wel eens naar het strand gaan. Ze zal dat eerst ook vast wel eng vinden, alle paarden worden zenuwachtig van het strand. Maar ik zie ankie nog niet zo snel bokken en ervandoor gaan (even afkloppen :+ )

Blijkt maar weer dat ik een aparte haf heb, als Nikita mij niet ziet op het strand flipt ze[incl. spaanse rijschoolsprongen en handstanden] Het is net een kiepstoel. En helaas blijf ik daar niet in zitten en dan rent ze dus naar huis[ook als er andere paarden bij haar op het strand zijn]. Dit is 1 keer gebeurd en ik vond het doodengomdat ze terug over een redelijk drukke weg is gerend.
Gelukkig gaat ze er nooit aan de hand vandoor, en in dat topic op de vorige blz heeft ze echt raarste capriolen uitgehaald maar allemaal in een volte om mij heen. Ze had zichzelf zowat ingegraven :+

Het is heel raar, maar ze gaat er gewoon niet vandoor en kan ik haar met 1 hand in bedwang houden. Echt op het strand voel ik me het veiligst als ik er naast loop! :Y)

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:59

tos schreef:
heejj... haloowwtjes
doe mij ook maar lekker zomer en lekker lang licht
en met de paardjes zwemmen en op vakantie gaan met ze!! 8-)
gr

@Tos, die foto in jou avator is mijn pony, ik vind dit wel een beetje jammer om haar zo tegen te komen.

Smartie2004

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:12

Ik ga ook heel vaak aan de hand naar het strand. Ernaast is ze beter te hanteren (als ze schrikt) dan erop.

Daphne doe jij nog mee met de strandrit?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:37

Dapnik schreef:
Het is heel raar, maar ze gaat er gewoon niet vandoor en kan ik haar met 1 hand in bedwang houden. Echt op het strand voel ik me het veiligst als ik er naast loop! :Y)

Het zal ook wel schelen dat je haar met een hoofdstel met bit vast houd en aan een lange longeerlijn ;) Dat voelen ze toch wel even als jij op de grond staat en ze weg wil rennen.
Ben erg benieuwd hoe het met Ankie op het strand zal gaan. Het maakt mij niet zo heel veel uit als ze af en toe wat schrikt, op het strand heb je toch genoeg ruimte :D Maar dan moet ik er idd niet afvallen :P Ik zal sowieso met iemand anders samen gaan.
Maar goed, eerst moet ankie maar eens hier heen komen weer. Zoals het er nu uitziet komt ze rond 15 februari (dus nog 2 weken wachten ;) )

Smartie2004: welke strandrit?

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:45

*heeft in het meeting topic gekletst*

Gister ff flink schrikken op stal.. Levera had een plekje op haar neus, dus ik beetje grappen, moest je je neus weer in anderpaards zaken steken.. toen draaide ze haar hoofd en zag ik haar rechter oog.. Flinke plek boven haar oog en echt zwaar opgezet... Was wel mooi opgedroogd.. maar schrok wel ff zeg.. Zelf heeft ze er totaal geen last van, we hebben ze buiten gezet en ze ging echt helemaal los! Maar eens ff zien hoe het er morgen uitziet..

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 09:10

Bah nathalie! Was ze onderuit gegaan? Of had ze met andere paarden lopen vechten?

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 09:20

Smartie2004 schreef:
Ik ga ook heel vaak aan de hand naar het strand. Ernaast is ze beter te hanteren (als ze schrikt) dan erop.

Daphne doe jij nog mee met de strandrit?

Nee, laten we dat maar niet doen. :=

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 10:17

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 11:34

Lijkt me erg gaaf om aan mee te doen ....

Misschien volgend jaar .

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 11:42

Hinke schreef:
Bah nathalie! Was ze onderuit gegaan? Of had ze met andere paarden lopen vechten?

Weet het niet.. is in het land gebeurd.. maar ik denk dat ze een trap van Sifra heeft gehad.. Die slaat nog wel eens naar haar.. Vanaaf maar ff kijken hoe het er voorstaat...

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:15

nou meiden daar ben ik weer....en heb toch besloten beer nog een kans te geven, ben inmiddels van stal veranderd wat ook super veel scheelt, btre uitrijmogelijkheden en stuk goeikoper...ook ging t de laatste tijd zo goed samen dat ik t nie over me hart kon verkrijgen om hem te verkopen...
Dus im back again...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:04

Smartie2004 schreef:

Toen ik mara net een half jaar had werd mij ook gevraagd of ik mee wou maar toen niet gegaan omdat ze zo onbehouwe was...

Mara zit op 201 dagen!!!! YEAH

Gaat echt super hard :D

Ik ga maar eens kijken of mijn oude zadel weer op mara pas aangezien ik geen geld heb voor een barefoot...

en dan kunnen we weer wat gaan doen... (niet dat we nu nog veel doen met der) Ik zal binnekort ook maar weer eens foto's van haar maken... kijken hoe ze groeit :D

DivaMiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:55

haha leuke mijlpaal maar je moet nog wel heel lang wachten. Mijn mijlpaal is 342 dagen. namelijk vandaag! Heel spannend dus!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:00

die kan er nu al uit liggen dus :oo :D spanend!!!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:20

Peelie schreef:
[Mara zit op 201 dagen!!!! YEAH

Gaat echt super hard :D

Ik wil de pret niet bederven, Donna zit vandaag op dag 206, het kan mij niet hard genoeg gaan.
Vorige week dag 200 uitgebreidt gevierd, hahahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:21

spannend meiden!! jammer dat ik niet meer kan fokken met vief, lijkt me echt weer heerlijk zo'n veulie :D maarja volgend jaar hopelijk mijn dan nieuwe aanwinst laten dekken :D gaan we aan de KWPN veuelntjes beginnen :o

Zara-pride

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:25

Haha, echt gezellig zo :)

Ik ben Ilse, en een vriendin van mij heeft een haflinger verzorg ponny.
Zelf rij ik er ook wel eens op.
Ik vind het echt een geweldig beest !
Hij was eerst bijna helemaal groen.
Maar nu kan hij aan de teugel lopen en gaat hij er niet meer zo vaak vandoor :) (dat deed ie eerst bijna elke keer :O)
Het enige nadeel is, is dat de eigenaar er heel slecht voor zorgd.
We doen zoveel als we kunnen om haar goed te onderhouden.
Maar we mogen van de boer niet zelf de stallen uitmesten.
En we geven haar nog wat voer extra, wand ze krijgt veel te weinig !
Hebben jullie nog wat tips om te zorgen dat ze een betere gezondheid krijgt ?

Dankjee :D

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:30

VivaLaVida schreef:
spannend meiden!! jammer dat ik niet meer kan fokken met vief, lijkt me echt weer heerlijk zo'n veulie :D maarja volgend jaar hopelijk mijn dan nieuwe aanwinst laten dekken :D gaan we aan de KWPN veuelntjes beginnen :o

Heel misschien krijgt Donna in 2011 nog een veulentje, maar dat weet ik nog niet, dat ligt helemaal aan hoe het met haar been is.
Alleen dat veulentje zal dan wel weg moeten, kan er geen 3 houden, of ik moet voor die tijd dat het echt weg moet de loterij met jack-pot winnen, dan kan ik een eigen boerderij kopen en ze lekker aan huis zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:57

Zara-pride schreef:

Maar nu kan hij aan de teugel lopen en gaat hij er niet meer zo vaak vandoor :) (dat deed ie eerst bijna elke keer :O)

vitaminekuurtje kopen :D
geen idee of ie dat tekort komt maar dat is iets wat altijd goed uit komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:58

Freya schreef:
Heel misschien krijgt Donna in 2011 nog een veulentje, maar dat weet ik nog niet, dat ligt helemaal aan hoe het met haar been is.
Alleen dat veulentje zal dan wel weg moeten, kan er geen 3 houden, of ik moet voor die tijd dat het echt weg moet de loterij met jack-pot winnen, dan kan ik een eigen boerderij kopen en ze lekker aan huis zetten.

ik heb er 2 gefokt en vond het zoooo leuk!!
kan niet wachten om er weer 1 groot te brengen.. helemaal top als je die ook nog zelf kan beleren :)

Zara-pride

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:59

VivaLaVida schreef:
Zara-pride schreef:

vitaminekuurtje kopen :D
geen idee of ie dat tekort komt maar dat is iets wat altijd goed uit komt.

Haha, Ja dat kan inderdaad wel :)
We gaan ook een hoefsmit doen. (als het mag van de boer)
En natuurlijk lekker los rijden (A)

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:15

wij krijgen dit jaar helaas geen veulen vind het wel heel jammer
dul werd maar steeds neit drachtig..
maar meschien dat medelynn wel hier heen komt (dochter van madeira) die si drachtig van neidhart waar dul ook drachtig van had meoten zijn maar ja
en dan dit jaar bianca laten dekken en meschien honola ook wel of we w achten nog een jaartje met haar :P

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 18:55

Even copy/paste:
Bwuuh, ik had vandaag een minder zalig gevoel na het rijden. Gewoon omdat er bij mezelf zo'n slechte gewoontes zijn ingekropen dat het heel lastig is om het anders te doen. Enfin, is nu gewoon iets waar we even doorheen moeten. Of ik toch ;). Arno bleef in elk geval rustig onder mijn geklungel haha :D .

Al wel een verbetering op 2 lessen. Hij struikelt nog amper en loopt dus ook op zijn eigen benen in plaats van op mijn handen.. Het meeste werk ligt gewoon aan mezelf en dat wordt wel een tijdje doorbijten.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:09

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:29

Welkom Ilse!
Smartie, dat was iets wat mij ook opviel..
Leuk filmpje van Arno! Ziet er goed uit :D

Ik ben zo benieuwd naar jullie veulentjes!! :)

Hmmm Madeira ook maar is dekken hahaha :P Nee zou niet weten welke hengst enzo geen verstand van, zou mij daar eerst in verdiepen voordat ik zoiets onderneem haha. :+

Ik ga voorlopig niet naar het strand met Madeira haha.

Nou vanmiddag ging ik dus eerst huilend van mijn paard.. Ze ging namelijk van de hoefslag rennen en ik schrok nogal :+
Nou daarna iemand anders erop, zie dat ze gelukkig net zo hard (volgens mijn moeder harder) bokt en rent.. Dus ik daarna er weer op (knopje in mijn hoofd omgezet) van dat ik niet meer bang moet zijn. Ik erop, gaat netjes, proefje gelijk geoefend. Maar voordat ze iets doet, en ik zeg ''let op Madeir!'' op strenge toon, luistert ze dus al :+ wat een moeite voor niets haha. Maar ja, soms ook met been en zweepwerk, maar dat is natuurlijk corrigeerend, ik wil het zeker NIET als strafmiddel gaan gebruiken. En ik denk dat ik dus geen bijrijdster meer nodig heb.. Alleen ik kijk nog even aan..

Maar eh.. Ze hebben Madena opgeschreven voor onderlinge inplaats van Madeira :+

Ik voel mij laatste tijden niet goed (lichamelijk en geestelijk) dus ik ga even niet meer op bokt, te veel gezeur, kan niet bij hebben om hier te lezen dat ik te dik ben enzo voor Madeira, maar wilde even zeggen dat ik jullie top vind en over een tijdje als ik mij beter voel zou ik weer reageren! Zou jullie verder er niet mee lastig vallen.