Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 09:48

Ik ga dat knotten ook maar eens weer proberen...

Alleen stan heeft ook nog eens dikke manen.

Ik heb ooit filmpje van gezien maar kan hem niet meer vinden...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 11:07

Vanaf 3 minuten ;)

Ik ga het bij Nash ook proberen. Al heb ik er een hard hoofd in dat het bij hem werkt. Zijn manen zijn natuurlijk echt echt lang en dik.

Leuk dat je toch meedoet Willeke!

Sterrenpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 11:15

Zou wel te doen moeten zijn Peelie omdat je het vlechten natuurlijk op sportcoup maak. Alleen zijn je knotten dan dikker.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 11:27

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:04

Weet iemand hoe die dagstartpassen precies werken? Ik word er op de KNHS site niet veel wijzer van...

Ik wil als het even kan naar het Haflingerweekend eind juni, voor die tijd nog even ons laatste puntje in de B rijden bij de vereniging om de hoek - maar verder geen actieve wedstrijdplannen ivm m'n opleiding waar ik meer tijd in steek qua trainen.
Dus ik vind het zonde om dan gelijk voor een heel jaar te betalen, maar hoe zit het qua vereniging dan? Die moet je dan wel gewoon voor een jaar hebben toch?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:13

Een dagstartpas kan je aanvragen als je lid bent van een vereniging. De naam zegt het al. De startpas is voor één dag.

Maar start je nu al wel officieel? Of heb je officieel gestart ooit? Anders snap ik de opmerking over het laatste puntje in de B niet helemaal.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:20

Ja, we hebben voordat ze die blessure kreeg KNHS gestart. Niet veel, kon alleen op eigen terrein starten ivm geen eigen trailer. Zijn B+9.
Ze loopt momenteel heel fijn, dus wil graag weer verder. :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:56

Mandarijn schreef:
Ja, we hebben voordat ze die blessure kreeg KNHS gestart. Niet veel, kon alleen op eigen terrein starten ivm geen eigen trailer. Zijn B+9.
Ze loopt momenteel heel fijn, dus wil graag weer verder. :)

Ah. En je hebt op dit moment geen startkaart gehad het afgelopen jaar?

Wat wil je verder precies weten over een dagpas?

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 16:03

Startpas heb ik eind per januari 2016 gedeactiveerd toen.
Heb toen nagevraagd of de punten bleven staan en ze zeiden van wel, dus ga er maar vanuit dat dat klopt. :=
Weinig zin om weer overnieuw te beginnen, de B ging met twee hoeven in d'r neus toen :)) Maar mocht het moeten dan is het niet anders.

Ging me vooral om het stukje vereniging, leek me logisch dat je wel lid moest zijn maar er stond niks specifieks over op de site.
Dus even checken. ;)

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 17:13

Ooo ik moet echt bijlezen sorry dames.

Helaas ben ik niet zo actief geweest ben erg ziek geweest en 3 dubbele kuren gehad.
Voor een longontsteking.
2 ab kuren en een prednison kuur word je niet echt vrolijk
Nou ik leek wel oud wijf kortademig en 0,0 energie of conditie.

Astridastrid
De bovenste zijn 2 hengsten vlechten alleen die ene is rechtop gevlochten andere plat
En bij de onderste hem ik de buitenste laag rechts en links afgedeeld ongeveer 1 cm middelste gedeelte strakken staarten gemaakt aan mekaar
En toen gevlochten boven op die staarten
Zal wel eens een keer paar foto's maken, is best moeilijk uit te leggen
Hij heeft mega dik haar heb het wel eens anders gedaan maar dan zakt hij uit.

Peelie vandaag hebben we king Zo geknot wel aan beide kanten anders geen doen.
Zal wel ff foto maken als ze nog netjes zitten morgen moet hij weer starten

Tamara heeft vandaag Z2 gestart en 2 puntjes erbij super trots wissels gaan steeds beter.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 17:30

kiddokids schreef:
Astridastrid
De bovenste zijn 2 hengsten vlechten alleen die ene is rechtop gevlochten andere plat
En bij de onderste hem ik de buitenste laag rechts en links afgedeeld ongeveer 1 cm middelste gedeelte strakken staarten gemaakt aan mekaar
En toen gevlochten boven op die staarten
Zal wel eens een keer paar foto's maken, is best moeilijk uit te leggen
Hij heeft mega dik haar heb het wel eens anders gedaan maar dan zakt hij

JAA graag foto's haha!
WAT knap van Tamara! Jullie gaan super!

Beterschap!
[edit]de onderste snap ik nu haha! VEEL werk! Bovenste ben ik nog benieuwd naar want snap ik niet haha!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 17:34

Mandarijn schreef:
Startpas heb ik eind per januari 2016 gedeactiveerd toen.
Heb toen nagevraagd of de punten bleven staan en ze zeiden van wel, dus ga er maar vanuit dat dat klopt. :=
Weinig zin om weer overnieuw te beginnen, de B ging met twee hoeven in d'r neus toen :)) Maar mocht het moeten dan is het niet anders.

Ging me vooral om het stukje vereniging, leek me logisch dat je wel lid moest zijn maar er stond niks specifieks over op de site.
Dus even checken. ;)

Je moet idd wel lid zijn van een vereniging.

Je winstpunten blijven eeuwig staan.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 19:50

Beterschap kiddokids. :(:)

Spook vandaag nog even aan de dubbele lange lijnen gezet na de les met m'n examenleerling. Ze liep zo fijn, het gaat steeds beter. :D

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 22:13

@astrid als zijn knotten morgen niet meer zit zoals op het filmpje (zal morgen ff foto
Van maken)
Dan maken we een opvlecht
Kan het beter met foto's uitleggen dan met tekst hahah

En ja super knap die twee rustig aan ze komen er wel

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 22:32

yes startlijsten van 26 maart in leusden staat online.

Zag alleen net dat het geld al overgemaakt had moeten zijn.... dus dat net ff snel gedaan.

En eh.. ik sta in de M1 ipv L2, terwijl ik toch echt L2 had ingevuld haha. Dus nu maar een mail gestuurd.

kiddokids: beterschap.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 14:02

Goedemiddag
Jill heeft 2 puntjes te pakken erbij in de B

Zijn knotten zatten nog goed lekker laten zitten dus
Afbeelding
Afbeelding

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 17:58

kiddokids schreef:
Goedemiddag
Jill heeft 2 puntjes te pakken erbij in de B

Zijn knotten zatten nog goed lekker laten zitten dus
[ [url=m/itrMLp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/E72l4E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Goed man! Gefeliciteerd.
Als je volgende X wel die vlechten doet zoals op de eerste foto, wil je dan aan me denken (foto's)?

Ik ben vandaag tussentijds gepromoveerd (laatste punt gehaald in M1 en dus tweede proef M2 gestart). Had gelijk een puntje in M2 dus ben SUUPER trots! Had die proef niet doorgelezen of gereden dus was een grote verrassing voor me wat er kwam haha! De jury zei dat de M2 ons een stuk beter ligt. Nieuwe uitdagingen!

Afbeelding

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 18:02

Mirranda schreef:
@ Astrid: Nee hoor, heb haar geen les gegeven. In die tijd lesten we bij Mariska Krowinkel en reden we ook regelmatig samen in de bak.

Caroline heeft 2 haffies gehad en weet nog goed dat ze zei ze te moeten verkopen omdat ze graag op zichzelf wilde gaan wonen. Lastige keuzes.
Heb met Calys altijd wat gehad, omdat ik in haar ook veel terugzie van mijn ruin (inmiddels ZZ Zwaar) en dat is ook een Abel.

Maar ik ga je vast tegenkomen op wedstrijd zo nu en dan. Wij komen ook regelmatig in jou omgeving ;)

Ohh wat gaaf!
Ik dacht eigenlijk dat jij Mariska was haha! Dacht dat haar paard Aragon heette :o .
Maar JEEEETJE, ZZZ! Heel knap! Abel's staan geloof ik niet bekend als gemakkelijk hahaha! Plaats je snel foto's?
Ga toevallig volgende week even wijnen met Caroline (en Martine hopelijk ook, die ken je denk ook wel :D ).

Sterrenpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 18:40

Gefeliciteerd kiddokids en Astrid met jullie behaalde punten

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 18:55

Sterrenpony schreef:
Gefeliciteerd kiddokids en Astrid met jullie behaalde punten

Dankjewel! Lief! Ben nog op een roze wolk haha!

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:22

Gaaf Astrid, gefeliciteerd met je punten !!

Mariska rijdt mijn haffird al jaren in de wedstrijdsport. Simpelweg omdat ik een talentloze ruiter ben, maar mijn haffies toevallig wel voldoende potentie hebben voor het hogere werk.
Zonde om daar niets mee te (laten) doen. Ben zelf meer van de recreatieve kant. Aragon staat al jaren bij Mariska thuis omdat het gewoon niet te doen is om op dat niveau te rijden zonder daar dagelijks aan te trainen. mijn merrie Mara staat wel gewoon thuis en die gaat voor een wedstrijd gewoon 2 weekjes naar haar toe ter voorbereiding.

Uiteraard ken ik Martine. Zij lest ook bij Mariska. Ze komt namelijk eens per 2 weken naar Flakkee om ons les te geven ;)

Leuk dat jullie binnenkort een gezellig uitje hebben.

Foto's plaatsen zou ik best willen, maar lukt me op Bokt niet om een of andere reden. Die uploadknop werkt niet (of ik doe iets grandioos verkeerd natuurlijk :+ ) Maar op FB komen er regelmatig foto's voorbij.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:28

Gefeliciteerd met de punten! +:)+

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:40

Mariska heb ik ook al lang niet meer gezien of gesproken.die zal ik wel weer een keertje tegen komen op wedstrijd.

Over wedstrijden gesproken. Wat een super mooie resultaten komen er voorbij! Super gaaf meiden!

Astrid, begrijp ik nu goed dat je op een en de zelfde dag na de eerste proef hebt besloten de tweede proef M2 te starten? Wel super gaaf zo een punt te rijden! <3

Afbeelding
Afbeelding
Ik heb Nash zijn manen geknot met die lange manen methode! Het werkt echt goed!

Afbeelding
Ook bij Mara werkt het erg goed <3

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:50

Gaaf gail!!

ik wil het van de week ook gaan proberen.

astrid gefeliciteerd met je punten. Kidokids: jij uiteraard ook gefelicteerd!

ik zit te twijfelen of ik stan weer op ijzers zal zetten (alleen voor) of niet.. ik weet dat hij beter loopt met ijzers. En hij dan ook beter zijn benen optilt. maar aan de andere kant heeft hij verder wel goede hoeven.

Volgens hoefsmid is het ook niet nodig.

vandaag gereden en t ging aardig, hij liep weer goed :D. Alleen raak ik soms gefrustreerd omdat ik op een nieuw manier aan het rijden ben. En stan wilt graag op de oude manier... Waardoor een simpel ophoudinkje niet door komt. En ik wil het gevecht niet meer aan, dus ik moet 100 keer tegen mezelf zeggen. Niet toegeven, niet het gevecht aan gaan, na voren rijden, en laat hij je hand volgen ipv andersom.

maar pff wat is dat lastig zeg!! met de les gaat het aardig. Maar met zelf rijden, en dan gaat hij ook van stomme dingen schrikken.... waardoor ik geneigd ben om het op de oude manier te doen, want dan schiet hij ook ook niet steeds vandoor...

maar goed, ik moet leren geduld te hebben en voorwaarts,neerwaarts door te gaan.

En daarnaast ben ik opzoek na een nieuw bit wat op wedstrijden mag waar hij lekker op loopt, Heb er nog steeds beetje de !@#$%% in dat ik niet meer met me kunstof bit met tongboog mag starten..

maar goed, We Ceep Smiling :D

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:57

Astrid doe ik voor je
Kan ik ook een keer zo doen als ik een keer geen Tijd Hebt

Peelie wij doen ze net iets anders maar ke knotten Zien er Goes uit.

Ik ben toch maar gestart vanmiddag maar nu echt de laatste keer l2 ik wilde de competitie winnen haha vandaag de laatste keer
Van de week 2 x half uur geoefend na 3 wk niet gereden te hebben was zelf nog niet helemaal lekker maar goed ff proefje geoefend
Ongelofelijk maar waar 2 keee eerste met 202,5 en 196 punten
En en de competitie gewonnen 75€ in de pocket hihi