Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 17:41

Leuk om Calysa terug te zien Astrid. Ze stond altijd bij ons achter het huis op een weitje toen ze nog van Caroline was.

Succes met je wedstrijden, ze kan leuk lopen in ieder geval ;)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 17:49

plutolover schreef:
ja dat contragalop heeft hij echt nog heel veel moeite mee, ook om na te geven. Maar galop is nooit zn sterkte kant. schouderbinnenwaarts kent hij wel. haha

travere ook :P dus M2 moet ook nog wel lukken met opa. enige nadeel is, het bit waar ik mee train mag niet meer op wedstrijd, dus nu opzoek na een ander bit..

Weet wel dat ze er mee bezig is de rechte variatie van mijn bit is nu wel toegestaan, ze zijn nu met de tongboog bezig :D

Enige nadeel van dit bit is dat hij wat dik is, en hij nu wat meer zn mond open doet.. maarja speciaal bitfitter laten komen er voor. met andere bitten doet hij ook zn mond open. (niet heel extreem) ken paarden die hebben ze wagenwijd open..

en ik vertik het om me neusriem strakker te doen. haha

En anders gewoon met dit bit starten. Nog nooit op de gewone wedstrijden gezien dat ze het gaan checken. En indien ze wel checken en alles blijkbaar zo goed weten gewoon doen alsof je dom bent en het niet wist ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 18:28

suikermeisje schreef:
plutolover schreef:
ja dat contragalop heeft hij echt nog heel veel moeite mee, ook om na te geven. Maar galop is nooit zn sterkte kant. schouderbinnenwaarts kent hij wel. haha

travere ook :P dus M2 moet ook nog wel lukken met opa. enige nadeel is, het bit waar ik mee train mag niet meer op wedstrijd, dus nu opzoek na een ander bit..

Weet wel dat ze er mee bezig is de rechte variatie van mijn bit is nu wel toegestaan, ze zijn nu met de tongboog bezig :D

Enige nadeel van dit bit is dat hij wat dik is, en hij nu wat meer zn mond open doet.. maarja speciaal bitfitter laten komen er voor. met andere bitten doet hij ook zn mond open. (niet heel extreem) ken paarden die hebben ze wagenwijd open..

en ik vertik het om me neusriem strakker te doen. haha

En anders gewoon met dit bit starten. Nog nooit op de gewone wedstrijden gezien dat ze het gaan checken. En indien ze wel checken en alles blijkbaar zo goed weten gewoon doen alsof je dom bent en het niet wist ;)

Dat advies zou ik toch niet geven. Daar kunnen hele vervelende consequenties en boetes aan vast zitten.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 18:35

Peelie schreef:
suikermeisje schreef:

Dat advies zou ik toch niet geven. Daar kunnen hele vervelende consequenties en boetes aan vast zitten.

Ik denk dat wanneer je met een 'normaal' bit start die consequenties reuze meevallen hoor. Als iemand prikkels eraan doet ofzo, ja dan zul je dat krijgen. Maar met een normaal bit waarvan je aan de zijkant het niet eens kan zien zal er niet zo snel iets aan de hand zijn.
Meestal krijg je in zo'n geval een waarschuwing. Maar ik startte ook met tongboog, nooit controle gehad zolang je paard maar niet bloed en dergelijke..
Heb nog nooit iemand uit m'n kringen gehoord dat ze gecontroleerd zijn. En heb een beste grote kennissenkring in de paarden.

xLeoniee

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 19:16

Ik heb ook nog nooit een controle gehad.. ook een keer gestart op alleen een mini dun onderleg trensje en dat mag officieel ook niet :')

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:19

Mirranda schreef:
Leuk om Calysa terug te zien Astrid. Ze stond altijd bij ons achter het huis op een weitje toen ze nog van Caroline was.

Succes met je wedstrijden, ze kan leuk lopen in ieder geval ;)

JAA wat leuk! Ik zal proberen wat actiever te zijn hier! Leuk!
Had jij Caro nou ook nog les gegeven? In mijn profiel staan nog foto's van Caro op Calys, toen ging ze nog een keer Z starten (toen ze al van mij was).

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:36

Wat leuk Peelie! Succes alvast!

Pluttolover nooit iemand als je concurrent zien joh, je rijd voor jezelf,je eigen doelen stellen ;-)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 22:27

Waarschijnlijk kan ik niet eens mee doen.. stan loopt onregelmatig...

Geen idee wat te doen.

Sinds hij 4,5 week niks gedaan heb is t mis. In dec en januari nog Chiropractor geweest toen liep die weer normaal, nu zijn we 4-6 weken verder en t is weer mis..

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 07:26

@ Astrid: Nee hoor, heb haar geen les gegeven. In die tijd lesten we bij Mariska Krowinkel en reden we ook regelmatig samen in de bak.

Caroline heeft 2 haffies gehad en weet nog goed dat ze zei ze te moeten verkopen omdat ze graag op zichzelf wilde gaan wonen. Lastige keuzes.
Heb met Calys altijd wat gehad, omdat ik in haar ook veel terugzie van mijn ruin (inmiddels ZZ Zwaar) en dat is ook een Abel.

Maar ik ga je vast tegenkomen op wedstrijd zo nu en dan. Wij komen ook regelmatig in jou omgeving ;)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 09:36

iedereen weer gefeliciteerd met zijn punten!

die konijnen op zijn hoofd mandarijn :')

gelukkig een goede uitslag voor punk en nu nieuwe schoenen.

ziet er netjes uit op de foto's astrid

Ik rij ze gewoon op dubbelgebroken watertrens. Mijn bont merrie is soms wel een princes op de erwt, maar als ze eenmaal fijn hebben gelopen op een bit ga ik daarna niet meer wisselen. Het is uiteindelijk meestal toch wel rijtechnisch op te lossen.

Ik heb het vlechten met die knotten uitgeprobeerd. Blijft echt goed zitten. Een hengstenvlecht zakt bij mij meestal uit, dus ik ga deze manier van vlechten denk ik doen op wedstrijd.

wat balen plutolover. Heb je de dierenarts al erbij gehad?

Aagje is gisteren voor het eerste mee geweest naar de clubles. Tussen de grote paarden. Ze hadden wel even lol toen ik binnen kwam met een haflinger en ik val normaal al op met mijn bonte. :+ Maar ze deed het super goed. Galop is nog wat lastig en plat door de bocht, maar in draf loopt ze echt fijn. Kan al een pasje wijken meenemen.
Ik moest me thuis laatst echt inhouden om niet al wat moeilijkere oefeningen te gaan proberen.
We hebben nog een paar maanden, dus in juni een B proef rijden moet wel goed komen :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 09:42

Loulou: de Chiropractor die 4 weken geleden is geweest. Is ook dierenarts zei vond hem niet te slecht lopen voor een kreupel onderzoek

En hij liep duidelijk weer beter na de behandeling. Hij zit blijkbaar snel vast in z'n onderrug. Nu komt vrijdag avond een paardenmasseur.

Als hij volgende week nog niet rad loopt (in stap is niks te zien alleen in draf, voornamelijk 1 kant) dan laat ik een dierenarts komen.

Want gisteravond kon hij wel met z'n speelmaatje uit z'n dak gaan. Zelf jollige bokken. En dat is lang geleden dat ik dat gezien heb bij hem.

Vandaar dat ik het zo dubbel vind..

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 10:54

Ik reed Spook eerst met een dubbelgebroken bustrens, afgelopen zomer overgegaan op een flexibel appelbitje en inmiddels rijden we voornamelijk met de sidepull.
Ze loopt even fijn op de sidepull als het appelbitje dus wissel zo af en toe wat af. :)

Wat balen dat Stan weer onregelmatig loopt... :(

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:33

Mandarijn: ja baal er ook van. Had idee dat hij vandaag beter liep. Maar merkt t aan hem als je wat meer aan werk zet

Vandaag los zonder poespas beetje gelongeerd en hij liep na mijn idee aardig.

Morgen met dubbele longe eens zien hoe hij dan loopt.

Sterrenpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:45

Goedenavond,

Mag ik mij hier melden?
Ik heb een haflinger en zal 26 maart gaan starten met mijn haflinger.

Afbeelding
(foto is van vorigjaar september)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 04:03

Sterrenpony schreef:
Goedenavond,

Mag ik mij hier melden?
Ik heb een haflinger en zal 26 maart gaan starten met mijn haflinger.

[ [url=m/aTeJXX.jpg]Afbeelding[/url] ]
(foto is van vorigjaar september)

Super leuk! Welkom. Vertel even kort wat meer over jullie zelf!

Welke klasse start je de 26ste?

Sterrenpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 09:01

Achter de schuilnaam sterrenpony zit Wendy, 27 jaar en kom uit de regio voornemens putten. Mijn pony heet Alexia en is een nakomeling van Atlantic x Maria v de Heikant geboren op 26-06-2005 en al bijna 11 jaar in mijn bezit. In het verleden wel al eerder gestart met haar maar door een blessure van haar kant en andere omstandigheden dit 4,5jaar geleden moeten stoppen en nu ze beter loopt dan dat ze ooit gedaan heeft heb ik weer de moed gevonden weer te gaan starten met haar. Wij beginnen 26 maart weer in de B en gaan kijken hoever wij samen kunnen komen.

Ten opzichte van de geplaatste foto van in mijn vorige post loopt ze nu fijn op de achterhand en zijn mijn teugels inmiddels een 20cm korter.

Afbeelding

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:59

Leuke haf heb je! Welkom *\o/*

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:33

Knappe haf hoor!

Super leuk! Zie ik je 26 maart ook wel! Putten is in de buurt voor mij :D

Ik ontving deze net <3

Afbeelding

Sterrenpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:40

Peelie schreef:
Knappe haf hoor!

Super leuk! Zie ik je 26 maart ook wel! Putten is in de buurt voor mij :D

Ik ontving deze net <3

[ [url=m/6wTwga.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kom uit de buurt van voorne putten (stomme automatische spelling correctie) zag ik jou profiel dat je dus uit een andere putten kom haha.

Leuke haflinger heb je.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:44

Welkom!

Sterrenpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 18:46

Dankje mandarijn.

Vandaag geoefend met knotten op de manier van "knotten met lange manen"

Afbeelding
Afbeelding

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 19:11

Hier begint ze eindelijk te verharen..

Afbeelding

Afbeelding

Sterrenpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 19:26

Ideaal hé die ruikammen

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 20:05

Masseur is geweest. Stan liep voor de behandeling iets onregelmatig maar niet heel ernstig

Hij is nu lkkr gemasseerd. 19 maart doe ik niet mee met de wedstrijd. Maar de 26e wil ik wel mee doen

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 07:49

Fijne manier van knotten hè Sterrepony. Ik ben helemaal om!

Jammer Plutolover dat Stan onregelmatig was deze week. Hopelijk heeft de massage geholpen en kun je de 26ste weer knallen!