[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Stravero

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:41

Ik vind deze mooier en denk ik beter, dan die die je hiervoor neerzette!! :o

Cindy6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:42

Peelie schreef:
Cindy6 schreef:
Dankje heb er morgen een weekje ben echt blij met der

Zo zo, pas een weekje! leuk :D altijd spannend de eerste paar maanden.

jazeker maar ze is gewoon zo leuk

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:42

Cindy6 schreef:
Dankje heb er morgen een weekje ben echt blij met der

Amai een weekje, leuk :)

Cindy6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:44

Heb ook contact met oude eigenaar daar ging het rijden niet zo goed ging ze dwars door hekken heen en er vandoor
ik heb nergens last van ze doet het leuk onder het zadel bij mij je moet wel streng zijn

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:46

Stravero schreef:
Ik vind deze mooier en denk ik beter, dan die die je hiervoor neerzette!! :o

De gene van hiervoor waren als voorbeeld om te laten zien dat de stiften/kalkoenen/widia puntjes in gezet kunnen worden. ;)

Dat zijn de marquers (schrijf ik het goed :P), maar die zijn 200 euro per paar en ik heb gehoord dat ze helemaal niet zo heel goed zijn...

Arweyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:21

Een paar plaatjes bewerkt :))
(Ik houd van scherpe kleuren enzo)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:25

hihi dikkie dik :P

Wat zonde van de palham op de foto. Vind ik er altijd zo... tjah k weet niet... streng.

Ik vind het er zo streng uit zien...

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:41

heeeej con leuk hier ook
alles goed met cindy spreken volgende week en keer af als het weer goed is natuurlijk

Arweyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:44

Peelie schreef:

Wat zonde van de palham op de foto. Vind ik er altijd zo... tjah k weet niet... streng.

Ik vind het er zo streng uit zien...

Jah, ik weet het. Maar ik ga hem proberen met een gewoon trensbitje te rijden(ik heb het al gedaan en heb er een trauma aan over gehouden) Hij wil niet luisteren zonder pelham. Ofja luisteren. Als hij de pelham niet inheeft, heeft hij het niet door dat iemand op hem zit...Dan gaat ie er vandoor xD

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:51

Even een ego-berichtje (ga zo alles bijlezen hoor!): mijn allereerste priveles ging GEWELDIG! Ik ben zo blij ;) Ze liep zo goed aan het eind en zat er zelf ook beter op. Ga wss nog een poosje door met deze lessen ;)

Nu ff bijlezen..

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:56

Mooie foto's! :D

Arweyn schreef:
Peelie schreef:

Jah, ik weet het. Maar ik ga hem proberen met een gewoon trensbitje te rijden(ik heb het al gedaan en heb er een trauma aan over gehouden) Hij wil niet luisteren zonder pelham. Ofja luisteren. Als hij de pelham niet inheeft, heeft hij het niet door dat iemand op hem zit...Dan gaat ie er vandoor xD

hehe is hij zo vervelend dan?

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:57

Hinke schreef:
Even een ego-berichtje (ga zo alles bijlezen hoor!): mijn allereerste priveles ging GEWELDIG! Ik ben zo blij ;) Ze liep zo goed aan het eind en zat er zelf ook beter op. Ga wss nog een poosje door met deze lessen ;)

Nu ff bijlezen..

Dat is super voor je! Ik was ook blij eerste priveles :P
Liep eindelijk eens hoe ik wou :Y)

Ken je gevoel dus :P
Ja als je de lessen fijn vind, zeker doorgaan dan :)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:05

Zal ik maar even een verslagje tikken ;) Foto's komen er aan!
We gingen iets later weg dan gepland, want zoals jullie misschien wel gehoord hebben lag er olie op het wegdek van de a20. Ik was 1 van de 1e auto's die erachter kwam.. Er stond een groepje auto's compleet met politie langs de vluchtstrook. Dus ik denk nog, goh, kettingbotsing.
Voor me gaat het mis met 2 auto's, ik zie het mis gaan dus ik rem... en ik rem dus niet maar glij door! Nog een keer remmen, en nog een keer en nog een keer..... Geen reactie, alleen de abs aan.. Ik in een fractie mn alarmlichten aan weten te doen, op 1 of andere manier mn auto toch nog op de baan ernaast gekregen, wat echt precies pastte (lang leve de slipcursus van laatst) en ik zie zo mn achterligger op mijn voorganger van net knallen. Ff shakey ;) dus eventjes mn tuut langs de kant gezet.
De reis met trailer ging voorspoedig. Daar aangekomen liep Kebab eigenlijk zo mee naar de trailer, en zo op de trailer. Vastgezet, en toen had hij zoiets van hey maar dit is niet tof, boos trappelen met zn voorbeentje hihi. Totdat hij het hooi voor zich zag, en is toen braaf gaan eten.
Paspoortje enzo gekregen, nog een contractje getekend dat hun de 1e zijn die ik bel mocht hij ooit weggaan, en gaan rijden. We hebben hem de hele weg niet gehoord! Zelfs toen we even zijn gestopt bij het tankstation om iets te eten te halen, en we even door het kiertje bij het zeiltje keken, niks aan het handje.
Eenmaal op bestemming Daimy uit de groep gehaald, en in het achterland gezet, snel gevolgd door Kebab. Ze hebben 10 minuutjes rondjes achter elkaar aangerend. Nouja, Daims vooral achter kebab aan. Hij vond hem reuze interessant!
Na ongeveer een kwartiertje stonden ze rustig naast elkaar te eten. En ik ben helemaal blij hihi.
Volgens mij is het een match :)

Hinke wat fijn :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:06

heey hinke wat goed!!! een Kick geeft dat he!!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:09

Whaa muppet, wat goed!! :D

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:13

muppetmayo schreef:
De reis met trailer ging voorspoedig. Daar aangekomen liep Kebab eigenlijk zo mee naar de trailer, en zo op de trailer. Vastgezet, en toen had hij zoiets van hey maar dit is niet tof, boos trappelen met zn voorbeentje hihi. Totdat hij het hooi voor zich zag, en is toen braaf gaan eten.
Paspoortje enzo gekregen, nog een contractje getekend dat hun de 1e zijn die ik bel mocht hij ooit weggaan, en gaan rijden. We hebben hem de hele weg niet gehoord! Zelfs toen we even zijn gestopt bij het tankstation om iets te eten te halen, en we even door het kiertje bij het zeiltje keken, niks aan het handje.
Eenmaal op bestemming Daimy uit de groep gehaald, en in het achterland gezet, snel gevolgd door Kebab. Ze hebben 10 minuutjes rondjes achter elkaar aangerend. Nouja, Daims vooral achter kebab aan. Hij vond hem reuze interessant!
Na ongeveer een kwartiertje stonden ze rustig naast elkaar te eten. En ik ben helemaal blij hihi.

Oooh zo leuk! Ja is erg leuk als je naar buiten kijkt en ze ziet staan :)

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:14

Hallotjes :D ik heb nieuwe ava :P dan weten julie dat ik het ben :=
Ben erg benieuwd naar de foto's muppet!! :D

K ga nu eerst ff douchen :D

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:15

Haha nou t is maar goed dat je t zegt hahahaha :)

Doucheze! Ze zijn aan het uploaden dus zal ff duren ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:20

wie heb je nou al ava, nathalie?

Cindy6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:24

monique1983 schreef:
heeeej con leuk hier ook
alles goed met cindy spreken volgende week en keer af als het weer goed is natuurlijk

hey monique

ja super beessie kan niet beter

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:27

muppetmayo schreef:
Zal ik maar even een verslagje tikken ;) Foto's komen er aan!
We gingen iets later weg dan gepland, want zoals jullie misschien wel gehoord hebben lag er olie op het wegdek van de a20. Ik was 1 van de 1e auto's die erachter kwam.. Er stond een groepje auto's compleet met politie langs de vluchtstrook. Dus ik denk nog, goh, kettingbotsing.
Voor me gaat het mis met 2 auto's, ik zie het mis gaan dus ik rem... en ik rem dus niet maar glij door! Nog een keer remmen, en nog een keer en nog een keer..... Geen reactie, alleen de abs aan.. Ik in een fractie mn alarmlichten aan weten te doen, op 1 of andere manier mn auto toch nog op de baan ernaast gekregen, wat echt precies pastte (lang leve de slipcursus van laatst) en ik zie zo mn achterligger op mijn voorganger van net knallen. Ff shakey ;) dus eventjes mn tuut langs de kant gezet.

Hinke wat fijn :D

Dat klinkt heftig. Maar geen schade dus? Heb je zelf gereden met de trailer? Ben erg benieuwd naar je foto's. Is kebab een beetje lief voor daims?

@peelie: ja idd ;) Had niet verwacht dat het zo goed zou gaan. Ben er heel blij mee. Enige nadeel is dat als ik elke week ga lessen me dat per maand 80 euro kost (per les 20 euro) maar moet maar ff kijken hoe ik dat ga doen.

Citaat:
Dat is super voor je! Ik was ook blij eerste priveles
Liep eindelijk eens hoe ik wou

Ken je gevoel dus
Ja als je de lessen fijn vind, zeker doorgaan dan

Ja en eigenlijk was het niet eens ankie die zoveel beter liep. Het was vooral ook mijn eigen zit. Ik zit er nl standaard op als de klokkenluider van notredame :o en hoewel ik dat zelf wel doorheb ga ik altijd zo zitten, maar in de les vandaag heb ik voor het eerst eens goed gezeten ;)

@arweyn: wat vervelend dat je haf zo hard in de mond is! Wat zegt je lesgever er van? Mooie fotos verder.

@peelie: je bedoelt de marquis hoefschoenen? Dat is met een soort luchtpomp systeem toch? Mijn hoefschoenen zijn 210 euro en vind ik wel erg goed, maar dus geen kalkoengaten.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:29

ja, die bedoel ik...
Maar ik denk dat ik voor Easy boots ga..

want ik hoor dat die marquis hoefschoenen niet zo goed zijn...

welke hoefschoenen heb jij?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:29

Freya schreef:
Peelie schreef:
heeft een van jullie hoefschoenen voor jullie paard?

Yep, maar vraag me niet wat voor merk het is.
Ik gebuikte ze toen Donna gevoelig liep op het verharde. En nu soms als we gaan wandelen ( nu niet vanwege Wahida ) als haar voetjes weer eens brokkelen, maar dat gebeurt gelukkig niet vaak.

@ Hinke,
Toen ik er afgedonderd ben, ben ik vlak op me rug terecht gekomen, echt een koprol gemaakt. En in die periode ook hard en zwaar werk voor een 16 jarige in de paardenbranch en dat heeft de das om gedaan, had ik gewoon rustig aan gedaan na de val was het niet zo ver gekomen. Had er niet veel last van maar door het karten is het weer terug gekomen zegmaar , alleen wel erger.

Welke BP ik heb geen idee, ik heb ook een kindermaat XL, 4 jaar geleden gekocht bij Divoza, maar dat ding is zo stug en ik vind het onzin om een nieuwe te kopen als deze nog goed is, dus doe hem braaf om met de crossen en springwedstrijden. En verder als ik op een paard stap wat gek kan doen, als hij daar om bekend staat.
Maar ja ben vorig jaar ook van me eigen knollie afgedonderd. ( Voor het karten dat wel )

Heftig...

Is donna voor de rest braaf? En baco? Als ze braaf zijn kan ik me wel voorstellen dat je standaard zonder rijdt. Ik heb vandaag voor het eerst met mijn 2dehands racesafe gereden en ik vond hem erg prettig! Helemaal niet zo stug iig.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:30

Peelie schreef:
ja, die bedoel ik...
Maar ik denk dat ik voor Easy boots ga..

want ik hoor dat die marquis hoefschoenen niet zo goed zijn...

welke hoefschoenen heb jij?

Renegade! www.renegadehoefschoen.nl/ Easyboot heb ik ook heel even gehad maar vond het een onwijs gedoe met aan en uit deon
Laatst bijgewerkt door Hinke op 12-08-09 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:31

deze ? Afbeelding

Die heb ik ook voor Donna, opzich fijne hoefschoenen, alleen nadeel dat je het bandje om de hoefballen moet trekken, maar blijven super zitten, Donna liep de eerste paar keer heel raar met haar voorvoetjes , maar daarna als of ze ze al jaren aan heeft.

( aan de zijkant zitten ijzeren dingetjes met schroefjes, daar kan je me stellen. Die heb ik wel afgeplakt ivm krassen op de hoeven )