Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 09:46

Contra vind de mijne heel moeilijk, hij blijft wel in galop, maar gaat na buiten kijken ipv na binnen.

Daarom start ik het ook nog niet. Heb 5-19 en 26 maart wedstrijd

die van 5 maart is even om weer in te komen. Gewoon even voor de lol en uitproberen hoe het gaat op me bit.

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 09:59

plutolover schreef:
Contra vind de mijne heel moeilijk, hij blijft wel in galop, maar gaat na buiten kijken ipv na binnen.

die van 5 maart is even om weer in te komen. Gewoon even voor de lol en uitproberen hoe het gaat op me bit.

Maar dat is ook de bedoeling van contra, je paard moet dan in de wending naar buiten kijken.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:58

Mjoor schreef:
plutolover schreef:

Maar dat is ook de bedoeling van contra, je paard moet dan in de wending naar buiten kijken.

ik dacht juist na binnen.. geen idee hoe ik daar aan kom. hahah vond al zo lastig voor paard.. ik ga eerst maar de wedstrijd sfeer komen en rustig na de M1 trainen. Want zonder zweep rijden is er nog niet echt van gekomen.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:31

Gewoon doen Berber,leert je paard ook alleen maar van, heeft zij ook weer wat meer uitdaging!

In contra moeten ze idd naar buiten kijken :')
Ik vond wijken anders een stuk makkelijker dan die stomme SB

Idd jammer van de wedstrijden in Oudega, maar heb er alle respect voor.
Ze heeft het lang gedaan en nu idd het tijd dat iemand anders het over gaat nemen :-)

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:51

Haha Plutolover, misschien wordt het nu een stuk makkelijker :Y)

Gelukkig vindt ze de contra niet zo moeilijk :D De SB is nog wel een aandachtspuntje :=

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:01

Vergeet ik nog op peelie haar foto's te reageren, hele mooie serie,nash is een echte star :j
Herken veel van hem in Fey zo grappig!

En ik zag ook nog nieuwe mensjes! Welkom!

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:08

Hey meiden is het een idee om een groepsapp te starten waar we alles kunnen delen over onze haffies? Geen idee of jullie daar op zitten te wachten maar lijkt mij wel gezellig :P

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:13

Dat hoeft om mij niet, ik gebruik whatsapp alleen voor persoonlijk gebruik :o

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:15

Vergeet ik nog helemaal te vertellen hoe ons impuls mendebuut is gegaan gisteren, we werden 2x derde met 189 & 190 punten *D

Afbeelding

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:18

Mooie punten zeg! Gefeliciteerd

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 23:03

Mooie punten zeg!

Ik ga 11 maart ook starten.

Maar ga deze maand nog L2 starten mischieb rij ik dan nog 1 of 2 winst in de L2 kan rijden voordat ik M1 wilt starten

Je zou zeggen moet lukken met 4 wedstrijden. Maar je weet maar nooit hoe de jury is en hoe je rijdt

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 09:16

plutolover: je kunt tegenwoordig ook flexibel starten, dan start je een keer M1, kijk je gewoon hoe het gaat.. Gaat het niet goed dan blijf je nog even in de L2, gaat het best lekker dan start je verder nog M1. Zolang je nog geen 5 winstpunten hebt in de M1, mag je nog L2 starten :) Volgens mij moet je wel 10 winstpunten in de L2 hebben om flexibel te mogen starten, maar dat weet ik niet 100% zeker :+ .

Voor je zonder-zweep-training zou je tijdens je training je zweep ergens langs de kant kunnen leggen en hem er alleen bij pakken als je hem echt nodig hebt. Soms het ook gewoon aanwennen om altijd met zweep op te stappen :)

Ziet er relaxed uit zo op de foto's Silby! +:)+

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 09:22

Mjoor schreef:
plutolover: je kunt tegenwoordig ook flexibel starten, dan start je een keer M1, kijk je gewoon hoe het gaat.. Gaat het niet goed dan blijf je nog even in de L2, gaat het best lekker dan start je verder nog M1. Zolang je nog geen 5 winstpunten hebt in de M1, mag je nog L2 starten :) Volgens mij moet je wel 10 winstpunten in de L2 hebben om flexibel te mogen starten, maar dat weet ik niet 100% zeker :+ .

Voor je zonder-zweep-training zou je tijdens je training je zweep ergens langs de kant kunnen leggen en hem er alleen bij pakken als je hem echt nodig hebt. Soms het ook gewoon aanwennen om altijd met zweep op te stappen :)

Ziet er relaxed uit zo op de foto's Silby! +:)+

ja ik heb nu L2+10. Wil er zeker nog 1-2 erbij. Daarna zit ik ind over te wegen om M1 flexibel te starten.

Maar deze wedstrijden zie ik even meer als even weer inkomen, en zien of hij ook met de wedstrijd fijn blijft lopen op zn nieuwe bit, al moet ik na april opzoek na een ander fijn bit, wat wel op wedstrijd mag.

het is dat mijn paard zich niet zo snel drukt maakt, en 3 van de 4 wedstrijden is op terrein wat hij al kent. anders vond ik elke week wedstrijd wel veel.

maar 2 kan ik lopend na toe, dus heeft hij ook minder stress kwa laden.

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:03

Contra is idd met stelling naar buiten, niet naar binnen. Dan wordt het idd ook wel erg lastig :+

Gefeliciteerd silby met je debuut! Heb je amino ook voor de kar of alleen je merrie?

Welkom allemaal!

Ik heb er laatst ook over nagedacht om met mijn andere paard flexibel te starten, maar toch maar niet gedaan. Aan de andere kant denk ik dan, ga lekker aan het werk met de punten die niet fijn gaan en lekker groeien in je "nieuwe" klasse.

Morgen naar de kliniek, ik vind het wel heel erg spannend en hoop dat ze iets kunnen vinden waar we wat mee kunnen..

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:28

Amino is wel beleerd voor de wagen maar wij hebben hem er zelf nog niet voor gehad, maar dat staat wel ook op mijn wishlist :-)

Succes morgen punk! Hopen op positief nieuws!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 20:27

Mooie foto's Peelie!

Welkom Tessje_Balou.

Contra zal inderdaad makkelijker worden als je hem gewoon naar buiten laat kijken :D

Gefeliciteerd met je men debuut Silby! mooie punten

app groep hoeft voor mij ook niet :)

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 16:21

Gelukkig viel het wat mee en waren foto's opzich niet nodig. Klinisch is ze goedgekeurd en volgens de dierenartsen kwam het echt uit de hoef ( dunne zool, geen steunsels ) ze konden haar uitverdoven maar hebben ze niet gedaan want in beide gevallen moest ze sowieso op speciaal beslag met demping ( helaas :') ) dus dat komt er hopelijk volgende week onder, ik ben niet zo van de ijzers maar als ik haar daar mee kan helpen doe ik het graag.. Zelf zo brutaal geweest om de vhl vandaag te bellen over het bloed en het bleek dat ze het 16 feb pas binnen gekregen hadden :? terwijl de DA het 9 feb al opgestuurd had per koerier, heel vreemd maar de uitslag komt dus pas rond 16 maart, beetje heel erg balen maar niks aan te doen... Voor nu gaat ze de 13e eerst lekker naar de fysio en vermaken we ons een beetje met grondwerken..

Jullie nog wedstrijden gepland dit weekend?

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:48

Wel een beetje nalatig van de DA dat ze het pas zo laat hebben opgestuurd het bloed Punk, maar ja kan soms vergeten worden natuurlijk. Fijn dat ze klinisch goed gekeurd is en je weet dat er niet iets 'ergs' aan de hand is. Als je haar met ijzers kunt helpen is dat toch een fijne oplossing? Is het nog zo dat naar een tijdje de ijzers er weer onderweg kunnen als de zool dikker is geworden?

Ik heb a.s zondag weer een wedstrijdje gepland met Hiske in het L1. Afgelopen week in de bak had ze alleen de race-stand aan staan.. (had denk ik ook te maken met de modder en het gebrek aan balans) maar ik ben benieuwd hoe ze het doet.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:55

Balen dat het bloedonderzoek zo lang onderweg was Punk! Maar wel fijn als de gevoeligheid met een dempend ijzertje relatief makkelijk te verhelpen is. Is het dan tijdelijk? (Hoop het wel! :j ) Had je niet zoiets van voor de zekerheid toch foto's? Al had ze ook niet heel specifieke klachten natuurlijk..

Hier al eens een merrie met hoefkraakbeenverbening gehad. Die was niet kreupel, maar ook niet rad. (Die heb ik wel op de foto gezet, was ik toen 170,- voor kwijt voor 1 onderbeen, wilde zeker zijn) Zij kon toen ook op dempend beslag, maar uiteindelijk niet gedaan, omdat het bij haar toch een blijvend iets was, de irritatie blijft, en vond het een fijner idee dat ze dan aangaf hoeveel last ze had, om niet over dr grens te gaan. Het was de bedoeling om met haar de sport in, maar toen ben ik met haar gaan fokken. (En geen spijt van gehad, echt superfijne veulens van gehad!) :D

Hier nog geen wedstrijden weer op de planning, morgen eerst Hengstenkeuring in Houten :D vriendin heeft haar jaarling mee, dus mag morgen paparazzi spelen *-:)

Verder over een week of 3/4 alweer een veulentje in aantocht *\%/* alleen die laatste paar weken duren altijd zo lang.. -O-

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 20:14

Ik heb zondag wedstrijd.

Punk fijn dat ze klinisch is goedgekeurd.

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 21:23

Succes zondag mjoor en plutolover!

Was niet echt nalatigheid van de DA hoor, meer van Wageningen, het bloed is 9 feb bij m'n DA weg gegaan dus het kan nooit dat hun het 16 feb pas binnen gekregen hebben..

Ik ging niet heen voor een klinische keuring oid meer voor foto's omdat ze zo onwijs gevoelig is op het harde en dan ook écht niet goed loopt, niet onregelmatig maar meer op eieren. Ik hoop dat ze straks idd weer van de ijzers af kan, maar daar hebben we het verder nog niet over gehad, eerst er maar eens onder :') maar omdat ze na de buigproeven en tijdens het longeren geen pas kreupel liep en ook totaal geen reactie gaf op de tang vonden ze de foto's niet echt nodig ( had de luxe dat ik 2 dierenartsen had :j ) dus maar zo gelaten...

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 22:37

Fijn dat het met een speciaal ijzertje op te lossen is Punk!
Mijn merrie kan ook niet zonder ijzers, die staat er altijd op.
Hopelijk schieten ze wat op met de uitslagen van het bloed.

Ik heb morgen wedstrijd :-)

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 16:57

Zo wij zijn weer thuis :D
Twee winstpunten, een 2de prijs en een 4de plaats tussen al dat grote geweld,super trots op mijn knappe haflingerman <3
Teller staat alweer op M1+11!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:07

Gefeliciteerd Silby

Ik heb morgen wedstrijd. Maar verwacht niet veel van op moment loopt stan eigenlijk voor geen meter...

En rijden 2 personen die ik ken, die kunnen heel leuk rijden.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:09

Super Marinda! Was je naar Oudega?