Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maessie

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:38

@Yontheke: Een keertje wassen en daarna eerst goed in de antiklit zetten. Dat redelijk laten drogen en dan met een (haar)borstel(model) uit kammen. Dan word het supermooi! (en de eerste paar dagen even goed in de antiklit houden en zo nu en dan nog een paar keer borstelen dan gaat het kroezige er ook wel uit ;) )

Leuk dat er zoveel naar de Ladiesnight gaan! Jammer alleen dat jullie naar een andere vestiging gaan :P was anders een leuke meeting geweest!

Hier staat misschien zaterdag in de planning om naar de Equitana, even kijken nog hoe het uitkomt met vervoer ed :D

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:38

Ow en nog vergeten: De ZON schijnt hier!!!! :D

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:40

Het is jammer genoeg nog te koud om te wassen. Ik heb ook geen stromend water aan stal. Ik kan al wel een keertje met de antiklit in de weer. Kan ik ineens kijken hoe hij reageert op spuitbussen. :Y)
Bedankt voor de tip maessie.

Ik ga naar de vestiging in Eindhoven :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:41

Hier ook (Heerenveen)

Heerlijk.
Las dat Mandootje in de molen al had gestaan en dat ze zijn 200 grams deken op had gedaan.
Echt super lief dat ze daar dan aan denkt.
Heb echt een fijn stalgenootje

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:59

Leuke foto’s Yvanka :)

Nens, ik weet eigenlijk niet goed meer op een gegeven moment wat ik moet doen, omdat ik veel variaties zoek.. Bij mij duurt een privéles een half uur en een groepsles 1 uur :). Ze is soms alleen zo traag dat ik mij af vraag hoe ik haar dan vooruit moet rijden, terwijl ze na een tijdje wel fijner gaat lopen.. Moet het
gewoon is proberen, denk ik :). Af en toe gaat het goed en rij ik niet lang inderdaad, het ligt er net aan..

Wouke, wat super zeg 80 cm. :D

Wat leuk dat jullie naar Equitana gaan! :D lijkt mij ook wel heel leuk!

Ik ben vandaag ziek thuis gebleven, bah.. voel me nu wel weer een stuk beter, vannacht steeds spugen enzo, schiet ook niet op.. Vanavond doet mijn bijrijdster Madeira :)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 18:21

Het hele weekend heb ik wat berichtjes gelezen :)

Wat een posts zeg, hahaha .

Ten eerste welkom Michelle, Muurp,

Knetterhard, ik zie geen magere haflinger hoor.
Wellicht is ie wel dunner geworden, maar is je haflinger ook aan het groeien :)

Klasien, jij bent super bezig met je haflinger :D Wat goed dat het rijden met de keer beter gaat.
Geeft een lekker gevoel he?
Wat lief van je vriendin dat ze je wilt helpen met ervaring op doen, om op ander terrein te rijden!

Mando, heb je ook een prijs gekregen voor "het record" van de snelste proef? :')
Knap dat je zo goed bezig bent met het rijden.

Leuke foto Janouk! :D

Jettepret, wat een gaaf hoofdstel heb je zeg!

Madeira, rijd je wel goed in? Met mijn haflinger merk ik, dat ik hem ook de tijd moet geven om lekker op gang te komen.
Een half uurtje is niks haha :P

Yvank, is Damella nou zo groot? Ziet er keurig uit :)

Afke, hoe deed Maes het vandaag? :D

Yontheke, als je er flink wat antiklit in spray'd, word het haar dan niet losser? Zonde van de manen zeg.

Sorry als ik iemand vergeten ben.

Morgen heeft Athos een zadelvrij dagje :P
Zaterdag hebben we heerlijk in de bak gereden. Hij liep gewoon als een tierelier, echt heel fijn om zo met hem te mogen werken.
Gisteren hebben we een buitenrit gemaakt, die nog al uit de hand liep (uit eindelijk 2 uur gereden).
En vandaag nog even in de bak gereden om de evt. spierpijn er uit te lopen.
Hij was niet stijf, was vrolijk en wou wel werken.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 18:24

maessie schreef:
Pff jullie gaan zo snel soms, mis zo nu en dan de helft!

Ik zal zo weer eens even proberen hoe Maes het nu doet. Hij is vorige week losgehaald, en mocht het weekeind hem weer oppakken. Maar een druk weekeind gehad, dus vandaag maar even kijken of ie weer elastiekje is geworden! (En nu ikzelf nog, heb zelf ook wel wat vastzittende punten, dus daar ook maar weer eens een afspraakje voor boeken..) Hier nog een dilemma erbij, half April hebben we indoor 1 van onze clubwedstrijden. Kan er wel starten, maar het is 20x40.. en ga liever een x extra 20x60 oefenen.. Nog maar even over nadenken wat ik zal doen! (en de wedstrijdkalender er even bijpakken wat er eventueel nog meer voor opties staan)

Wie haal jij er altijd bij? :)

Leuk filmpje van Kiddokids :D

Ik heb vandaag Adje maar weer eens gelongeerd, met een longeerhulp(touw)geval, en ik moet zeggen dat ik versteld sta, hoe snel hij alles oppakt!
Stelling en alles, mag nog veel beter, maar ik kan er niks van verwachten :j

Jullie ook al aan het genieten van het heerlijke weer?

Edit: Ik was er een paar vergeten zag ik! :o

Madeira: Sterkte, hopelijk knap je snel op!

Engeltjes: Wat een fijn weekend heb jij gehad zeg :D
Laatst bijgewerkt door knetterhard op 18-03-13 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 18:27

Knetterhard, bedoel je zo'n touw over de rug en tussen de voorbenen door?
Ik heb altijd het idee, wanneer het paard er tegen in gaat, de hulpteugel op zijn rug in werkt.
Hoe ervaar jij het? :)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 18:29

EngeltjeS schreef:
Knetterhard, bedoel je zo'n touw over de rug en tussen de voorbenen door?
Ik heb altijd het idee, wanneer het paard er tegen in gaat, de hulpteugel op zijn rug in werkt.
Hoe ervaar jij het? :)

Ja dat klopt, ik heb niet echt dat idee met Adje! Maar er zijn inderdaad paarden die er tegen in gaan! en zo ontstaat er wel veel druk in de mond, en rug!
Maar ik denk dat een zadel imo meer 'schade' aan richt?
Ik heb nog filmpjes gemaakt, ik zal eens kijken als ik alles kan uploaden :+

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 18:31

Een zadel ligt niet op de rug, het touw wel. Vandaar mijn twijfels.
Athos kan met longeren er nog weleens tegen in gaan. Ik ben benieuwd naar ervaringen etc. om te zien of dit wel iets is voor ons.

Je hebt ook een "wandelhulp" wat ook op zo'n touw lijkt. Maar dat is puur voor het wandelen en paarden die niet te druk mogen zijn tijdens het wandelen i.v.m. een blessure o.i.d.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 18:42

Ja klopt, daar heb je wel weer gelijk in inderdaad :j!

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 18:53

Hallo,

Ik kom me even voorstellen
Ik ben Josien en ben 22 jaar. Ik bij nu inmiddels 2 jaar eigenaar van Shakira. Ik huurde haar eerst maar wegens omstanding heden heb ik haar gekocht.
En nog nooit spijt gehad. Shakira is een Haflinger merrie van 10 jaar, Haar vader is Willem van Steenbergen. Ze is 1,40, vrij klein maar precies goed voor mij :P
Ik rij haar net als Mando op de Adb Methode. En dat gaat hartstikke goed! Ik rij nu met Shakira L1.
Hier heb ik wat foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
http://imageshack.us/a/img841/3977/img9707y.jpg

Jettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 19:00

Ik lees iets over een tekening/ schilderij? Ik ben benieuwd waar kan ik die vinden? Ik schilder zelf ook, dus lijkt me leuk om te zien :D

Hoi hoi Josien :D Ik ben ook net nieuw in dit topic en op bokt :) En wat een prachtige pony heb je zeg!

Ik ging nog een foto posten van mijn nieuwe hoofdstel bij deze :D

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Een vriendin maakt deze hoofdstellen in opdracht. Je kunt alle kleuren kiezen die je maar wil :D En maximaal 5 verschillende kleuren per hoofdstel.
Ze maakt ook halsters een hoofdstellen met neusriem, sidepulls, neckropes, leadropes. Noem het maar op :)
Kijk maar is op haar site http://www.paardenvlechtwerk.nl
(De fries op de site met het roze hoofdstel is ook van mij :D)

Ik ben een echte recreatie ruiter en daar is ook alle gelegenheid voor op het prachtige schouwen :D Duin, strand, naaldbos loofbos noem maar op je kunt er uren rijden :D Ik ben vandaag ook weer lekker een rondje wezen doen alleen ben natuurlijk weer nat geregend... grrrr rot winter :P Toen ik thuis kwam werd het droog natuurlijk :P
Nog wat mee gemaakt er vloog een groot vliegtuig extreem laag over!! Het zag er haast uit of hij ging neerstorten!!! En 3 minuten later komen er 9 motor politie agenten voor bij zoeven... Ik dacht misschien gaat hij een noodlanding maken op het zweef vliegveld?? Dus ik met me pownie er heen gescheurd :P Maar daar was niks... Ben benieuwd wat er nou aan de hand was... Want er is geen enkel normaal vliegveld bij ons in de buurt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 19:17

welkom :)

@engeltjes leuk weekend dus. Damella is 1,50m maar ik ben ook maar 1,68 :P

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 19:21

Ik heb ook in de planning om woensdag naar de lady's night van EJ, naar Drachten, even Afke vervelen ;)

Vanmiddag heerlijk in de zon kunnen rijden. Ging wat minder fijn als zaterdag (altijd zo als ik weer alleen ben...), maar toch gingen stukjes best fijn. En het is mij gelukt mijn handen goed te houden!

Morgen ga ik óf longeren, óf benen opscheren. Maar even kijken wat het weerbericht zegt.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:02

@Devica: Ik heb er vandaag uiteindelijk niet meer opgezeten, had na het mesten last van mn rug, en weet uit ervaring helaas dat mn rug van rijden niet beter word.. -O- Maar ach, Maes heeft wel zijn beweging gehad verder, en morgen weer les dus moet goedkomen!

@Knetterhard: Ik heb He.leen Sl.ebos er altijd bij. Ze moet er een stukkie voor rijden, maar ben wijs met dr! Onze Mo wilde het eerste jaar hier niet drachtig worden, die heeft ze ook behandeld, en daarna in 1x drachtig! (Het schijnt dat een blokkade rond de atlas ook de hormoonbanen blokkeert oid, nou ik was echt verbaasd van het resultaat!)

Welkom Josien!
Het word in 1x weer druk hier met allemaal nieuwe gezichten! Gezellig!

Ik heb trouwens ook zo'n longeertouw, vind het wel handig! Het paard corrigeert zichzelf ermee, zodra hij nageeft is de druk van het touw eraf. Al vind ik bijzetten ook wel handig, net hoe je wilt trainen aan de longe. Hier iemand ervaring met de Pessoa? Die lijkt mij ook wel fijn, zag laatst zoiets die dan alleen achterlangs loopt, en alleen aan de singel vast zit. Dus niet aan het bit, lijkt me wel fijn voor het paard dat die beweging van het achterbeen niet doorgaat richting het bit. (en daarnaast kun je hem gewoon voor bijzetten zeg maar) Puur een extra activatie van het achterbeen dus!

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:10

Welkom nieuwelingen! :D

Ik ga eens kijken! Heeft ze ook een website? Vooral het atlasverhaal spreekt me erg aan!
Ik gebruik zelf een bandage achter de kont langs, omdat ik dat veiliger vind :j!

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:36

Zoiets was dit ook met zon dekensingeltje ;)
Ja ze heeft een website, weet alleen de link zo niet (google :P ) en ze zit ook hier op bokt ;)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:46

Heb hem gevonden! Ik heb zelf een osteopaat die werkt bij Dierenkliniek Hellendoorn, volgens mij doen ze precies hetzelfde, als ik de websites zo vergelijk! :j

miesjelle013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:26

Hallo allemaal ik ben michelle, sinds kort verzorg, rij ik een haflinger, van bijna 5 jaar. Wat vinden jullie ervan? Afbeelding Afbeelding

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 22:33

Josien, welkom. Wat een warme kleur heeft je haflinger.

JetteP, ziet er leuk uit, het hoofdstel :) is het ook sterk genoeg? (ik bedoel: breekt het niet snel?)

Yvank, oo dan oogt Damella groter ja :P

Klasien, benen opscheren?? Vertel :P daar heb ik nog nooit van gehoord.
Wel scheren wij hier de tinker zijn benen maandelijks ivm mok etc.

Afke, oo jakkes zeg... Hopen dat morgen je rug over is :)

Miesjelle, welkom :)

Wat heeft een bandage of dekensingel voor nut tijdens het longeren? :)
hoe bevestig je het, wat doet het en wat bereik je er mee?
(Athos zet zomaar zijn achterhand er onder :P dus ik hoef het niet uit te proberen denk ik)

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 23:35

Opscheren is gewoon scheren ;)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 23:35

Oooow, ik dacht aan een speciale manier van scheren haha :P

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 23:40

Met een opscheerapparaat, tondeuse dus haha.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 23:41

Ooo dat heb ik vanmiddag dus gedaan hahahaha :P
alles even bij houden he :)