Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 18:40

Mando schreef:
FunkyMistiC schreef:
Grappig Mando, volgens mij... heb ik 3 jaar geleden ofzo een "schriktraining" gehad met de Friesch en was jij daar ook :P

Leuk dekje, leuk verhaal er ook bij haha!

*denkt heeeeeeeeeel hard na* ....

Mis soms nog stukjes dus help me out.

hahahaha

In Oostwold was dat geloof ik :)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 18:52

Rosanna1990 schreef:
S_uus schreef:
Asra is een man :Y)

Haha, ben dus niet de enige die de fout maakt :P

Haha nee, hoewel het er gelukkig niet veel zijn die hem als haar aanzien.
Als ie bij mij geboren was, had ie wel anders geheten haha

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 18:52

Mando schreef:
Mando was ook altijd een bom buiten, vergeet nooit mijn eerste jaar op de veluwe... reed tussenin met alles los en hij liep maar te springen.
In Rotterdam stond ik aan het bos en reden we daar best wel maar na 2 incidenten met trekkers en vrachtwagens is hij niet meer zo bomproef terwijl ik dus normaal wel langs de weg reed.

Maar ik pak af en toe de trailer en verdwijn dan naar het bos, heerlijk

Woestein, waar woon je dan in het rotterdamse

Als ik dat nou kon, de trailer pakken deed ik het elke week denk ik wel :D

S_uus

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 18:54

Hmm misschien moet ik mn spanning eens weg zetten en er indd gewoon weer aangaan met buitenrijden.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 18:59

Was dat toendertijd geregeld door het nichtje van de staleigenaar.... stond jij bij ons op stal?

Echt er valt geen kwartje, zelfs niet een dubbeltje _O-

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:00

Woestein schreef:
Mando schreef:
Woestein, waar woon je dan in het rotterdamse

Ik woonde in Crooswijk en had mijn paardje eerste gestald bij Veldhoen en later bij de Prinsemolen.
Woon nu sinds 14 jaar in Friesland, inmiddels samen, en zou niet meer terug willen.

Ik in Ommoord en ik stond eerst op Lansbergen in Bergschenhoek en later aan de overkant bij Molenaar
Toen vertrok ik naar het Noorden.

Nooit nooit meer terug, ik vind het zooooooooooo heerlijk hier

Maar waar woon jij nu dan in Friesland

Ben helemaal niet nieuwsgierig hoor _O-

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:51

Grappig, hier nog een ex-Rotterdamse.

Ben in Rotterdam geboren en heb tot mijn 19-de in Capelle a/d ijssel gewoont.
Daarna op kamers gegaan. Altijd gelest op de Capelse en daar van 2004 tot 2010 een haflinger gehad samen met mijn zusje (zie ook profiel).
Reed altijd heen en weer tussen Breda en Capelle en toen ik samen ging wonen ben ik gestopt met Jive. In 2011 heb ik mijn eigen hafje gekocht en sta sindsdien op een heel gezellige pensionstal in Teteringen.
Niet naar het noorden, maar naar het zuiden vertrokken. :D
Wil ook nooit meer terug. Paarden hebben het hier veel beter. Genoeg weiland en een groot bos achter de deur.

Ben zelf trouwens een halve Fries door vaders kant ;).

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:55

@ Madeira

Echt respect dat jij paard durft te rijden met het zicht wat je nog hebt. Ik raak al lichtelijk in paniek als ik mijn bril niet opheb.. +:)+

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:58

@Suus
Bij mij op stal maken veel ook nog de fout door te denken dat Guus een man is. :=
Suus, Guus is buiten in het bos ook een grote ramp. Ze wil alleen maar hard, is gewoon enthousiast, want verder verblikt of verbloost ze bijna nergens van.
We moeten elkaar gewoon even een schop onder de reet verkopen dat we idd niet zo gespannen moeten zijn. Werkt alleen maar averechts :).

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:26

Woon vlak bij Joure.
Leuk nog een ex Rotterdamse :D
Teteringen ken ik wel, mijn vader was mede oprichter en deed aan onderhoud bij een groot kamphuis wat er net buiten lag.
Ben ik in mijn kindertijd aardig vaak geweest en we aten meestal bij het Brabants bontje.

:D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:33

Grappig mijn vader is in de buurt van Joure opgegroeid, mijn oma en ooms wonen er nog steeds. Alleen bijna geen contact mee, ingewikkeld verhaal, dus daar wil/ga ik me eigenlijk ook niet aan wagen dat uit te leggen.
Zo thuis ben ik in Teteringen (nog) niet echt, weet hoe ik naar stal moet rijden en wat er aan die weg ligt, verder (nog) niet zo heel erg bekend :o

(Je hebt trouwens erg leuke cavia's)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 06:23

Hihi wat leuk om te lezen dat iedereen ondanks dat ze in de grote stad geboren zijn toch zijn verhuisd naar elders in het land.
Vond het wel een stap hoor op je 42ste maar achteraf nooit spijt van gehad, veel relaxer hier.
Al vind ik het wel altijd leuk om nog 2 of 3x per jaar naar Rotterdam te gaan dan voel ik me toch ook altijd wel een beetje weer thuis.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 08:14

Ik woon vlak onder Rotterdam :))
Niet in de stad gelukkig. Genoeg landelijk gebied hier :j

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 08:55

Leuk dekje voor asra zeg!

En allemaal drukke hafjes buiten, die van mij is heel relaxt en kijkt nergens van op dus dat is wel lekker buitenritjes maken, alleen jammer dat het hier niet zo maar het terrein afrijden is moet toch met de trailer om op het strand te komen...

Bri was gister echt weer een dooie, ze keek nergens van op of om en liep onwijs moeizaam. Ben benieuwd hoe ze het vandaag gaat doen. Begin vandaag ook nog is precies met ander voer dus das ook even afwachten wat dat doet.

Tnx lies heb der een dikke knuff gegeven!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 09:16

Hier ook een Utrechter die naar Drenthe is verhuist.. Wel al op mijn derde dus had niet veel inspraak :P

Miiejs; waarom ga je op ander voer, speciale reden of zomaar?

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 09:55

Elpatcho; ze staat nu op sanequi muscle mar aangezien dat best wel duur is en zeker in combinatie met het hooi wat ik iedere maand zelf haal en de neutradex wat ze iedere dag krijgt werd het me iets te duur allemaal, was nu €300 aan stalling kwijt en €120 per maand aan voer en medicijnen dus heb met de dierenarts goedkoper voer uitgezocht met dezelfde werking/ingrediënten die belangrijk voor haar zijn dus ze krijg vanaf vandaag cavalor strucomix sensetive.

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:25

Hoi,

Ik meld mij. Ik ben 21+ en ik heb een haflinger, haflinger x arabier en haflinger x kwpn :')

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:01

Ik kom oorspronkelijk ook uit de randstad, onder de rook van de Maasvlakte.
Maar woon sinds 4 jaar in het oosten, bij Arnhem en dan aan de Veluwezoom.
Ik wil ook echt niet meer terug!

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:23

Ik ben heel saai geloof ik, woon hier al mijn hele leven. Ben er alleen 2 jaar tussenuit geweest toen ik in Engeland woonde.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:37

Officieel kom ik uit de buurt van Rotterdam, maar toen ik een half jaartje oud was zijn wel vertrokken richting Drenthe.
Kan me er dus weinig van herinneren, maar ik vind het wle fijn dat we in Drenthe wonen, want denk dat ik nooit een eigen paard had gehad als we daar warenb gebleven.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:02

Ik kom officieel uit t saaiste puntje van Zeeuws Vlaanderen, maar woon nu lekker landelijk en veel minder saai in Friesland.. :))
Maar heb overal al gezworven.. Brabant, Hoekse Waard, Drenthe, overal..

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:15

Och jee _O- ik kom gewoon oet Twente heur :') En woon er nog steeds.
Hoewel Zeeland me ook wel trekt, mijn moeder woont er sinds 7/8(?) jaar.

Lous, ja dat moeten we maar doen eigenlijk maar ik vind het echt lastig om het idee los te laten.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:24

Ja moeilijk he dat loslaten?! Makkelijk gezegd dat gedaan.

En nog even over het feit waar iedereen heeft gewoond. Het was meer even om aan te geven hoe erg de verschillen zijn tussen verschillende delen van Nederland, in dit geval dus de randstad in vergelijking met in dit geval Brabant en Friesland :)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:27

Ik wil zelf heel graag "later als ik groot ben" naar Friesland of Drenthe verhuizen, al heb ik qua bos hier in de omgeving ook niks te klagen, die provincies trekken me van kleins af aan, al aan :j .

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:35

Haha, nou zal ik me dan ook maar melden ? Ik ben 23 en ik heb mijn Haflinger Max al 9 jaar, vanaf mijn (bijna) 14e. Ik vind het zo'n onzin dat Haflingers worden geasocieerd met pennymeisjes en kinderen, het zijn gewoon de leukste paarden die er zijn, voor jong en oud ! Ik ben al vanaf m'n 7e als manegeguppie al weg van Haflingers en dat is niet meer over gegaan. Ik hou zelf het meest van het ouderwetse type, Max is dan ook een echte klassieke boeren Haflinger. Fotootje :

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/404261_441422409249759_1143491584_n.jpg

Mogen jullie raden hoe oud mijn knappe vent is ! ;)