Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:20

Fijn dat ze een mooi plekje heeft Marga! Dat is inderdaad beter dan ene Sandy *knip* die niet te vertrouwen is ;)
Bart (Sjors) klinkt echt heel leuk! Op die foto heeft hij ook echt een sprekend koppie! Ik hoop oprecht voor je dat het nou is afgelopen is met dat geswitch de hele tijd haha.

Maureen: haha jij koopt lekker vaak wat denk :P veel plezier weer bij Angel
Laatst bijgewerkt door RoWi op 16-10-12 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek achternaam verwijderd

verwijderen

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 17:26

ja maar wat vinden jullie een leuke naam????????????? Bart of Sjors ? Of een heel andere naam????

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:27

Ik. Vind t beide een grappige naam maar als t mn eigen paardje was en k moest kiezen uit die 2 zou k voor bart gaan
Een heel andere naam is ook leuk denk maar weet zo snel niks en t moet ook wel bij m passen

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 17:31

oke das 1 stem voor Bart hahaha,

wie stemt er nog meer?????? of weet een leukere naam

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:32

Ik ga denk ik toch voor Sjors, het is echt een naam zoals je hem beschrijft!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:37

Tja ik vind Bart zo Bart, beetje saai, moet zeggen dat ik Sjors leuker vind klinker.

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 18:08

@Marga: Wat een nachtmerrie! Wat een moeilijke situatie zeg. Fijn dat het erop lijkt dat Sacha al snel bij lieve mensen terecht kan.
Ik stem voor Sjors :-). Leuk om te lezen dat de klik met Sjors zo goed is.

@Maureen: Hihi heb je alweer wat mooi binnen gekregen? Hoe ging het vandaag met rijden?

@Sandrina: hihi nee hoor Harry is geen crimineeltje ;-). Maar de foto is eigenlijk per ongeluk gemaakt zo. Vond hem wel leuk om hier als klein fotootje te gebruiken.

Sabrina en Harry
Eindelijk weer bij Harry geweest vandaag!! Maar wat een wind stond er vanmiddag zeg!
Was er toevallig tegelijk met de stalgenootjes. We zijn even met de paarden een rondje gaan wandelen.
Deze keer Harry gewoon aan een halster en touwtje mee genomen. En ondanks de verleiding voor Harry heel groot was om elk grassprietje even aan te raken en het liefst op te eten, heeft hij de verleiding grotendeels kunnen weerstaan.
Ik blij, want ondanks dit voor de meeste heel normaal is, is dit voor Harry en mij weer een stapje in de goede richting!! (niet meer met hoofdstel of knoopjes halster naar buiten, het kan dus ook zonder!)

Afbeelding

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:10

Marga, wat fijn dat Sacha al zo snel verkocht is. Zijn nu je geldzorgen iets minder? Lief dat je mij ook dat berichtje stuurt.
Ik ga voor de naam Bart! Zet je eens een foto?

Sandrina & Fralla (met Marlot als groom/bijrijder)
Wat een ..... weer was het vanochtend. Had in de middag met Marlot afgesproken; ik heb alvast de poetsspullen voor het tuig in mijn tas gedaan voor het geval er van rijden niets zou komen. Dan kunnen we ons nog nuttig maken en het tuig poetsen (Fralla doet het niet) Marlot is een lieve meid die ik heb 'ingepikt' toen haar verzorgpaard werd verkocht en ze paard-loos dreidge te worden. Eenmaal op stal scheen de zon! Met zo'n veelzijdig paard als Fralla kan je kiezen, kar of zadel. We kozen voor de kar. 'k Had mijn camera bij me, maar de battery was morsdood. :P
Nauwelijks onderweg kwamen we een ouder echtpaar tegen, praatje gemaakt en een ritje aangeboden. Ze klommen graag achterop de 2e bank. Hebben zo een heerlijk ritje gemaakt met wildvreemde mensen. *D
Ik ga er steeds meer toe over om Fralla slechts op mijn stem te rijden. Heb mijn leidsels bijna als versiering bij me. Die heb ik bij een "rondje Kasteel" of een "rondje Kanaal" haast niet nodig. Als je dat snel achter elkaar zegt, wordt het vanzelf: "Rondje Kaneel". ;)

Sabrina, ik hoef Fralla echt niet met een halster mee te nemen; dan trekt ze me alle kanten op en vreet zich vol. Dan heb ik niet veel te vertellen. (en dat is in het dagelijks leven toch ietsje anders ;) )
Wat goed dat het Harry wel kan.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:34

Moderatoropmerking:
Ik heb zojuist een aantal berichten aangepast. Bij deze wil ik jullie er aan herinneren dat het niet is toegestaan om - zonder nadrukkelijke toestemming van de betreffende persoon - iemands volledige naam op Bokt te plaatsen.

Willen jullie hier in het vervolg op letten? :)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 21:42

@Sabrina, dat is dus nog niet helemaal zeker zoals je kunt lezen.
@Sandrina, Lekker joh zo'n veelzijdig paardje

Mensen ik heb besloten dat het Sjors blijft HAHAHA.

Verder wil ik jullie laten weten dat ik met het dagboek ga stoppen, er zijn te veel mensen die meelezen waarvan ik eigenlijk niet wil dat ze dingetjes van me weten jullie weten vast wie ik o.a. hiermee bedoel ........ Sandy J. en staleigenaren hahaha ziet er wel crimineel uit zo die naam. Maar iedereen heeft toch al gelezen hoe ze heet.

Ik vind het leuk om met jullie via de PB de dagboekverhalen door te sturen, is dus precies hetzelfde alleen kan niet iedereen mijn dagboek verhalen lezen, verder lees ik hier jullie verhalen wel.

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:57

@Sandrina: Met Harry kon dat dus ook echt niet, zijn vorige eigenaresse had dat ook aangegeven. Ik had in het dagelijks leven nog niet altijd evenveel te vertellen ;-). Maar we leren elkaar beter kennen en de o.a. de grondwerklessen beginnen zijn vruchten af te werpen. Al moet ik me wel afvragen wat het doel is om alleen aan een halster te kunnen wandelen door de polder en/of woonwijk, buiten het gemak.

@Marga: Dat snap ik, had ik ook gelezen, daarom schreef ik ook fijn dat het erop lijkt dat Sacha snel een nieuwe eigenaar heeft. Hoop dat jij het snel een plekje kunt geven, de financiële tegenvaller kan verwerken en dan verdien kan gaan genieten van Sjors.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:06

marga: Toch Sjors?!? Zoek je er nu een Jimmy bij? Over dat stoppen met dagboek; Je hoeft toch niet alles te vertellen? (maar ik begrijp dat het niet lekker voelt)
Sabrina; hoe oud is Harry, nog jong zeker? Op de foto lijkt het nog een puppy.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:08

Sjemira schreef:
@Sabrina, dat is dus nog niet helemaal zeker zoals je kunt lezen.
@Sandrina, Lekker joh zo'n veelzijdig paardje

Mensen ik heb besloten dat het Sjors blijft HAHAHA.

Verder wil ik jullie laten weten dat ik met het dagboek ga stoppen, er zijn te veel mensen die meelezen waarvan ik eigenlijk niet wil dat ze dingetjes van me weten jullie weten vast wie ik o.a. hiermee bedoel ........ Sandy J. en staleigenaren hahaha ziet er wel crimineel uit zo die naam. Maar iedereen heeft toch al gelezen hoe ze heet.

Ik vind het leuk om met jullie via de PB de dagboekverhalen door te sturen, is dus precies hetzelfde alleen kan niet iedereen mijn dagboek verhalen lezen, verder lees ik hier jullie verhalen wel.

Ik snap je volkomen marga.. Het is uiteraard toch altijd oppassen met wat je op bokt plaats.. We gaan je wel missen hoor! Hoop dat je af en toe nog een bezoekje brengt aan het dagboek :D !
Leuk dat het toch Sjors blijft, dat is veeeeeel leuker :D

Maureen en Angel:
helaas ben ik vandaag niet kunnen gaan.. heel jammer maar de scooter had een kapotte lamp en we hadden geen reserve lampjes..

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:26

Ik ga mijn mandje in, truste.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 07:24

Goed dat Sacha een leuk plaatsje krijgt, dat verdient ze!
Een naam... Ik verkies Sjors boven Bart... Maar zou eigenlijk iets totaal anders verzinnen :j

Ben je beetje koopziek Maureen? Ik ben mij aan het inhouden, wil beetje sparen voor ons projectje :)
Jammer dat je niet bent kunnen gaan trouwens!

Harry lijkt echt klein en donker, is een totaal ander type haf vind ik... Maar hij is wel knap! Gefeliciteerd met jullie stap vooruit alweer!

Sandrina, leuk zo vreemde mensen een ritje aanbieden. Zou ik ook nog graag doen, gaan mennen. Misschien iets voor later, als mijn lichaam ermee ophoudt! Alleen moet ik dan wel verhuizen naar ergens waar ik dat kan doen! Ik heb het ooit op kamp eens gedaan en dan meteen de dag erna les erin moeten geven en dat lag me wel... Al vond ik het in het begin doodeng!

Ik lees graag je dagboek mee via PB hoor Marga, maar als het niet gaat begrijp ik dat ook!

Lore en Formera

Maandag was ik wat vroeger gestopt en ik had gekookt tegen dat mijn vriend thuis kwam. Daarna naar mijn ouders thuis toe (naar Formera dus) waar ik de poezen hun medicatie moest geven. Ja :j het zijn er ondertussen twee! Donder en Bliksem gedoopt! En alle twee ziek dus aan de antibiotica. Bliksem is er een week langer dan donder en die komt heel graag knuffelen en is soms wel wat brutaal }> Donder is nog bang. Dus ik Bliksem zijn medicijntjes gegeven en donder kon ik niet pakken dus moest zus 's avonds dan maar doen...
Formera had ik even in de bak losgegooid terwijl. En heb ook haar stal gedaan. Toen hoorde ik onze hond erg hard blaffen dus ik vooraan gaan kijken wat er was. Kwam mijn autistische neefje de tuin ingewandeld. De schoolbus had hem op het verkeerde plekje afgezet, bij ons in plaats van thuis. Dus ik beginnen rondbellen terwijl mijn vriend bij neefje bleef en terwijl ook mijn pony aan het binnen pakken en water aan het geven.
Dan neefje meegenomen naar babysit waar mijn tante hem is komen halen... Wat een dag!

Gisteren ben ik gaan longeren. Het ging redelijk, toch veel beter dan de laatste poging vorige week woensdag! Had ze eerst aan de longe met pessoa aan maar vooraan niet aan het bit vast, gewoon over haar rug vastgemaakt. Zodat ze nog even kon opwarmen. Daarna pessoa losjes eraan gezet en dan ietsje vaster gedaan. Ze kon zich met momenten goed ontspannen en daar ben ik blij om! Na het longeren lekker lang uitgestapt om te drogen en dan nog naverzorgd. Mijn mama had de stal gedaan dus ik had geluk!
Tot slot nog even bij de poesjes langs en ik heb foto's... Dus sorry voor de spam maar hier zijn ze!

Bliksem iets te brutaal mijn been als krabpaal gebruiken...
Afbeelding

Bliksem
Afbeelding

Donder
Afbeelding

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 07:41

Lore: Wat een mooie katten! Zijn dat stalkatten? Die van ons zien er ook zo welvarend uit. Als ik mensen een ritje aanbied, kijk ik eerst of ze wel belangstelling hebben. Sommigen zeggen dat ze het zo leuk vinden met een koetsje rijden. Je hoort de vraag erachter. Wat bedoel je met: "Als mijn lijf ermee ophoudt" Ik las al ergens iets dat je niet helemaal goed in je vel zat. Je zou eigenlijk nu moeten leren mennen; dan kan je het als het nodig is. Laat je paard ook beleren als voorbereiding op later als je niet meer OHZ kunt rijden. Mennen is heel anders dan met het zadel rijden, maar net zo leuk!
Maureen: als jij niet gaan naar knollie, komt ze dan helemaal niet buiten? of stal gemest? Dat is bij ons het geval; paard komt wel buiten, tenzij het winter is en ze niet op het land kunnen. Als je in de winter niet naar stal kunt komen, zijn er anderen die je kunt vragen= wel heel fijn.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 07:53

@Lore: haha jaa mijn koopverslaving die heb ik zo 1 a 2 keer in het jaar.. Zodra ik echt voor iets moet sparen (zoals angel toenertijd, of mn zadel) staat eerder alles te koop dan dat ik aan het shoppen ben :P wat een ontzettend leuke katjes zeg ! echt dotjes <3 ik heb het wel altijd op rode katjes
@Sadrina: Nou ja precies, dan komt ze niet buiten. Omdat het al 8 uur was en iedereen al in de middag was geweest is mn stal ook niet gedaan. Het ligt een beetje moeilijk :) heb het de rest van de dames ook al uitgelegd en zal jou dadelijk ook een pbtje sturen, anders is het ook zo lastig te begrijpen

Maureen en Angel:
Ik ben er vandaag erg vroeg uit! Mama komt me dadelijk bij mn vriend ophalen en dan rijden we samen door naar stal. Ik ga proberen me in te houden en mama zelf op te zadel (klinkt heel dom maar ik wil dat niemand mn zadel aanraakt :') ) Meestal legt ze het zadel dan ook nog ns verkeerd, met de lepel richting de schoft. Achja ik ga haar gwn ns der gang laten gaan en het eindwerk doe ik dan wel. Mama gaat dan haar les op angel nemen en ik ga foto's maken. Zal ook lastig voor me zijn om niet tussendoor tips te geven :P maar dat gaat zo automatisch.. Een rol tape zou wonderen doen. Daarna ga ik naar huis, wat eten en dan terug naar stal voor angel helemaal mooi te maken voor morgen :D

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 08:08

Over de katten: onze vorige katten zijn alletwee op één week tijd gestorven, eentje aan ouderdom, eentje aangereden door een auto. De ene kat leefde binnen en buiten, de andere enkel buiten. Deze zitten nu in een stal om het te leren kennen en over 2 weken mogen ze vrij rondlopen maar ze mogen niet binnen in huis. Ze hebben dus wel een eigen stal met mandje enz. en krijgen ook eten en drinken bij. Ze komen ook van een andere stal en hebben dus nooit binnen gezeten en eigenlijk geen menselijk contact gehad. Ze lijken wel heel erg op elkaar :o

Mijn lijf: ik heb al van mijn 15e reuma en heb hyperlaxie dus overbeweeglijke gewrichten. Ik sukkel ook nog met de nawerking van klierkoorts, die was te laat ontdekt en heb dus geen rust genomen toen. Ook werkt mijn schildklier niet en heb ik een gewricht te weinig in mijn voet en ongelijke benen... Je hoort het al, ik ben al lang blij dat ik nog kan rijden :D
Ik kan dus ook al een beetje mennen en denk dat Formera het ook kan... Al weet ik dat niet zeker. Maar denk van wel! Heb er hier alleen niet echt de omgeving voor.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 08:12

Oeh en Maureen, probeer je toch maar in te houden, je mama zal het makkelijker aannemen van de lesgever dan van jou vrees ik.
En laat je mama toch maar zelf opzadelen... Ze moet het toch ook leren, bekijk het zo: als jij dan eens niet kan of ziek bent of... Dan kan je mama het en kan ze jou helpen!
Ik vind dat soms ook moeilijk maar laat mijn vriend dan doen en probeer hem te helpen met woorden om het goed te krijgen maar het niet zelf te doen, als ik dan eens ziek ben of zo, kan hij het alleen en dan zal ik hem vertrouwen!

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 08:13

@Sandrina: Harry is 13 wordt volgende maand 14. Maar idd hij ziet er nog best jong uit soms op foto's en kan zich ook zo gedragen ;-).
@Marga: Leuk als je af en toe nog wat post, zonder namen te noemen, of via pb je dagboekverhaal deelt. Het is wel leuk om je nog te kunnen volgen.
@Maureen: Jammer dat je niet heen kon! Hihi leuk hoor je moeder vandaag les. Voor jou ook een goede oefening, hihi, je mond houden. Tape is misschien wel heftig, hihi, misschien een mondpleister? Hoop dat het goed gaat en je moeder het leuk vindt.
@Lorre: Klopt, harry is inderdaad niet zo groot, beetje vierkant :-D. Hij is op het moment inderdaad erg donker, hij was van de zomer iets lichter, maar lijkt nu met de dag wat donkerder te worden. Komt waarschijnlijk, omdat hij zoals we denken, niet 100% Haflinger is.
Leuk die katjes bij jullie! Wat een dag voor je maandag, gelukkig is alles goed gekomen. En goed dat het gisteren alweer een beetje beter ging dan de vorige keer!

Vandaag de hele dag werken, vanavond pas naar Harry!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 08:43

Harry al 13? Komt door de foto zeker dan ik denk dat t een puppy is? Ligt natuuuuuurlijk NIET aan mijn ogen!
Fralla is 9.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 08:52

ik kan jullie echt niet meer bijhouden hoor!!!!!
zie dat er weer een hoop dingen gebeurt zijn.
@marga zo dat is een heftig verhaal. hoop dat voor jou en je paardjes alles weer op zijn hoefjes terecht komt.
@maureen: hoe ging de les van je moeder? wel lief van je om met marga mee te denken.
@sabrina: hoop voor je dat het weer een beetje meewerkt om naar je lieve harry te gaan.
@lore: wat een leuke katjes. wel goed dat het met longeren beter ging.
@sandrina: leuk dat fotootje met het landschap op de achtergrond. ziet er mooi uit.

kim en nelleke
gisteren moesten we naar de tandarts.
om half 8 naar de wei en nelleke de trailer op. wel even gepoetst van te voren en de andere gevoerd.
ik zag er als een berg tegen op , maar ze stond binnen 10 min op de trailer. dit was pas haar tweede keer , en mag dus niet klagen. op weg naar de kliniek. eenaal daar aangekomen was de tandarts er ook gauw genoeg. eerst even de controles en toen aan de slag. hij was zeer tevreden over haar gebit. want zei hij : bij dit ras is of goed of slecht gebit. een middenweg is er niet. wij mogen ons tot de goede rekenen.
een kleine sedatie en 45 min later mocht ze weer op de trailer. ze mocht alleen die twee uur dienog volgde niet eten. dus maar eerst toen ze weer terug in de wei was onze ronde gedaan. en daarna even voeren.
gisteravond ben ik dus wat later gegaan en ze had weer lekker praatjes.
bij de kliniek wilde ze dus niet de trailer op. stond ze als een echte eigenwijze haaflinger met haar voorbenen op de klep en mij aankijkend van : JE BEKIJKT HET MAAR! maar met een beetje hulp lukte het wel.
wat die lessen betreft dat gaat niet door. op de manege zeggen ze dat het abbonement persoonsgebonden is en dat ik die drie lessen niet mag rijden, maar dat ze dat zelf moet doen. wel jammer maar goed het is niet anders.
zo ik hoop dat ik nu iedereen weer een beetje bij kan houden.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:10

Oeehh dames wat gaan jullie hard !
@Kim: komt de tandarts niet naar jullie ? dat is wel raar zeg! gelukkig liep ze wel goed de trailer op
@Sabrina: veel plezier vanavond bij harry :D ! Ik heb goed gezwegen tijdens de les !
@Lore: het ging heel goed :) heb gezwegen haha!

Mama en Angel :D
Ja hoor! mama heeft net les gehad, en wat ging het GOED ! Mama heeft gestapt, gedraafd en zelfs links en rechtsom gegaloppeerd ! het opzadelen heb ik dan toch maar zelf gedaan omdat we wat aan de late kant waren. Helaas heb ik eventjes geen foto maar misschien over enkele dagen wel :D Ik ben echt vreselijk trots op mn moeder hoe goed het ging. Wel was alles aan de longeerlijn maar dat maakt totaal niks uit! Echt geweldig :D !

edit: helaas gaat mijn fotoshoot morgen niet door omdat mijn fotograaf een autoongeluk heeft gehad ;( !

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:48

@maureen: deze tandatrs komt hoofdzakelijk daar bij de kliniek. dit was ook maar eenmalig. ik had dit gewonnen op een opendag daar met eel letterspel. dus met een hoop geregel naar de kliniek geweest. moet wel zeggen die man is echt een vakman. ik spreek hier over martijn gaumans. als dat al iemand wat zegt. wens je moeder veel succes met de volgende lessen. en ook al was alles aan de longe je moet ergens beginnen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:09

Wat goed zeg; moeders die nog les nemen.
Wij laten de tandarts eens in 1,5 jaar bij ons op stal komen. We delen dan de voorrijkosten. 1e Keer dat Fralla werd geholpen was er veel mis aan haar gebit, 2e keer was er minder onderhoud aan, dat kostte ook stukken minder €20 geloof ik.
Maar je hebt die beurt gewonnnen, Maureen? Gefeliciteerd!