[FOTO] Haflingers ITP

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:11

@Bitje: Ik heb Siska van 9oktober2010. Bijna een jaar dus... En Siska is er 7 geworden. :9

De klik is er af en toe wel, natuurlijk heb ik nooit zo een klik met Siska als dat ik met mijn vorig paard gehad heb. Maar, soms heb ik echt wel zo iets van '' Oh wat ben je lief, en ik zou nooit zonder je kunnen ''. Tenminste als ze normaal doet... Misschien is het omdat het winter gaat worden, ik weet het niet... Ik wacht nog even af. Ik geef haar vandaag rust, en morgen ga ik opnieuw rijden...

Noeka

Re: [Verzameltopic] Haflingers ITP (Max. 2 foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:18

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:27

Maar wat vind jij normaal gedrag dan arabiertje? Mijn haf is ook elke dag anders..maar ik vind dat juist wel fijn. Ik ben zelf ook niet iedere dag vrolijk of druk..Ik denk echt dat je niet te veel moet verwachten van haar. Zeker niet als je haar een week stil zet uit het niets..sommige paarden zijn daar niet geschikt voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:28

tja wat is normaal? rijd 4 hafjes en elke dag is er weer een ander feestje

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:31

Zoals ik al zei, verwacht ik ook niet meer als een normaal gedrag. Ik ben mij er absoluut van bewust dat een paard na een week rust niet meteen perfect zal lopen, en bij het rijden is er ook niet zo zeer een probleem.

Heeft ook niets te maken met verwachten van haar. Het heeft te maken met het keer op keer uittesten van mij, in omgang dan. Dat elk paard anders is, is logisch. Dat een paard een baaldag heeft, dat kan ik ook begrijpen. Maar ik denk dat het niet meer als normaal is dat een mens ook wat zekerheid wil, elke keer wanneer ik naar Siska ga. Weet ik niet hoe ze zal reageren, gaat ze weer druk zijn. Of gaat ze weer normaal doen. Rijden is voor mij ontspanning, en geen inspanning. Ik wil lol met mijn knol, en niet elke keer een gevecht.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:34

Sja dan moet je je gaan afvragen of jullie wel de juiste combinatie zijn..

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:36

JastieHorse schreef:
Sja dan moet je je gaan afvragen of jullie wel de juiste combinatie zijn..

Inderdaad, je klinkt in ieder geval niet heel positief, en het kan natuurlijk ook waar zijn dat het een strijd blijft, maar misschien is het dan toch niet de juiste klik.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:47

tja dit klinkt niet echt alsof jij veel plezier naar haar toe gaat. Ik ga met de anderen mee wat betreft de klik..

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:54

goed, mijn pony woog ongeveer 525 ofzo
en is in een jaar tijd heel veel afgevallen, omdat ze bevangen was, was dit noodzaak
Afbeelding
eerst
Afbeelding
en nu (let verder niet op de foto, ze liep daar niet fijn, kantelt haar hoofd , deed alles wat niet goed was:P)
vinden jullie dat ze goed is afgevallen?

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:55

Ik ga proberen om even rust te nemen. Een paar weken, of een maandje. Ik zou niet weten vanwaar de klik opeens is verdwenen, ik ga wel nog met plezier. En ik heb regelmatig nog wel zin om te rijden. Maar het is zoals ik zeg, ik wil me ontspannen en dat is het geval nu niet.

Ik heb een advertentie geplaats voor half pension. Zo kan ze nog gereden worden, en kan ik even rust nemen.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:59

keurig mooi afgevallen!!1 :j

succes arabiertje, ieder paard heeft natuurlijk zijn of haar karaktereigenschappen. consequent zijn is bij ieder dier heel belangrijk. hoop dat je het beste voor siska en jezelf kiest ;-) sterkte!

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:00

veel beter zo toch?
succes arabiertje! hoop dat t niet voorbij is tussen jullie

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:01

Zaza die is veel afgevallen zeg! Ze ziet er goed uit nu :)

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:02

Kan je niet aan grondwerk beginnen arabiertje? Mijn haf is met rijden ook niet de makkelijkste, zeker in de bak is ze vaak sloom wat het rijden een stuk minder leuk maakt. Met der peesblessure hebben we wel een betere band gekregen dus misschien kan je dat proberen? Zag in je topic dat je haar al de jambette kan laten doen! Maarja missschien is dat half pension ook wel tijdelijk een optie

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:02

Ziet er heel netjes uit zo, hoe heb je dat zo snel gedaan? Veel trainen?

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:03

nee, ze mocht niet trainen, omdat ze heel zwaar bevangen was, in de periode dat ze bevangen was heeft ze geen krachtvoer gekregen, helemaal niks, alleen een flinke pluk kuil 2 keer op een dag en 2 x op een dag een halve pavo vitaminen koek, verder kwam ze uiteraard niet op het gras en stond ze de hele dag in de buitenbak

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:04

En iedereen heeft zo zijn mindere momenten af en toe, ik denk ook weleens bij Goldy *zucht* doe niet zo hysterisch, als het door de bak rondspringt omdat ze vindt dat het even genoeg is geweest met rustig aan en haar energie niet kwijt kan. Maar er zijn geen echte ups als je geen downs hebt.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:17

Zo die is goed afgevallen, super!

Arabiertje: hopelijk hebben jullie nu alleen even een down, en komt er vanzelf weer een enorme up!

Nessie heeft wel gelijk, ook heb ik met Beau wel eens van die momenten dat ik echt denk , damn!
Maar die gaan zo weer over, en moet toegeven dat het meestal komt door medische dingen, zoals
nu helaas weer drukplekken van mijn net nieuwe zadel :(

lisannne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:21

als je de berg opgaat moet je er ook weer af.. dus up en down's horen erbij.
en die is idd goed afgevallen! :)

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:27

dankje allemaal ;) moest ook wel , anders had het het einde betekent

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:28

Wolder was gister ook aan het draken zeg :+ Reed tuigloos, zonder touwtje ook. Sturen gaat prima, maar Wolder en ik hadden 1x een puntje van links of rechts, en ik kreeg mijn zin, dus toen dacht hij; nou jij je kant, ik draven. Er zat geen rem meer op, hij ging niet in galop, maar over de rug, extreem ruim draven, knie actie en die benen naar voren gooien, hij heeft nog nooit zo gedraafd maar hij stopte er ook niet meer mee :P Oh ik zat erop en het zat voor geen meter, het hobbelde zo erg! En al die mensen langs de kant; Wow hij loopt zo mooi, mooi ruim en knap zo zonder spullen, en die pony ging maar door :') Toen dacht ik ook l*llo ben jij ook :P , iedereen vind je nu zo mooi lopen, en het er zo makkelijk uitzien en jij schijnheiligerd stopt gewoon niet meer :+

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:31

zazalover zo die is mooi afgevallen! Goed werk van jou! :)
verder weer onwijs mooie foto's van iedereen! heb geen tijd om op alles en iedereen te reageren, maar lees wel mee :)

Haflingers en draken.... haha.. onze merrie is echt een onwijze draak :')
en macho.. we hebben echt echt echt dieptepunten gehad vroeger.
de keren dat ik jankend af ben gestapt en heb geroepen 'verkoop hem maar' zijn niet op 1 hand te tellen :')
en nu zijn we een heel hecht team :)

wat balen lotte dat beau drukplekken heeft van zijn nieuwe zadel :oo das echt rot! :(

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:37

haha tja, ik heb een 18 jarige draak op stal staan, maar als ze zo maf doet, rennen en druk maken, krijgt ze wel heel mooi beenwerk haha

misstoseland: dankje

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:40

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:41

ik heb een zere nek van het filmpje, maar wel een leuk kunstje! :D