Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SusaSuus

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:29

Nee, 18 had ik echt niet gedacht! Ze ziet er dan nog erg goed uit! Is nog wel toekomst in de wedstrijden dan? (heb niet zoveel verstand van bronchitis ;) )

Dat plekje van Storm herken ik niet.. Hopelijk gaat het snel weer weg! Leuke foto's! Bak ziet er ook goed berijdbaar uit! Heb morgen weer les, hoop dat de meeste plassen dan ook verdwenen zijn :)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 19:17

Onze bak is inderdaad perfect ja. Geen modder, na heftige regen wel wat plassen, maar die zijn na een aantal uur ook weer verdwenen.

Angelique18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:12

SusaSuus: m'n onderbeen net boven m'n knie zwol meteen ontzettend op, en m'n huid staat gigantisch strak en voelt heel warm aan (nog steeds dus)... Mario en vriendin vonden het een bezoekje aan de h.a post geen onverstandige keus... uiteindelijk had ik een giebelende arts die het maar wat grappig vond dat ik was gestuikeld over paardlief zijn benen.... Na een heel kort onderzoek bleek het niets ernstigs te zijn buiten een zware kneuzing en een bloeduitstorting (waarschijnlijk) op m'n bot.

Maar vandaag weer flink veel gelopen op stal.... nog steeds heel veel last maar goed, dat is gewoon even doorbijten :)!

Haha ja wij vonden Vosje ook niet zo geslaagd.... ennuh Thanks :D we zijn ook wel heeeeeel erg trots op ons mooie paarden beestje :)!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:15

Hij is inderdaad erg leuk Angelique. Deze naam is ook een stuk leuker. Gelukkig dat je struikelpartij ;-) aan schade mee valt.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 01:11

Dat van storm kan inderdaad een allergische reactie zijn of een eczeem soort?

Asra en ik zijn weer in Ermelo geweest ( [RIJ-ITP] Asra en ik Reserve Kampioen Ermelo 2011. )
Was best wel een succes maar zooo vermoeiend.

Momenteel ben ik erg druk met 3 paarden, dus vandaar even niet zoveel tijd gehad voor hier.
Naast paarden die mijn hele middag in beslag nemen :Y) , bezig met autotheorie omdat ik die opnieuw moet halen door een ex rijinstructeur die lekker laks was.
Wil toch eigenlijk volgende week, op zn minste over 2 weken op, nog een paar lesjes, en dan voor mijn afrijden op, ben er helemaal klaar mee op de fiets naar stal of afhankelijk zijn, bah :\

Dus vandaar mijn drukke tijd, en redelijke afwezigheid.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 01:19

En bedankt rij- instructeur!! Een auto is zo heerlijk, hoop dat het je gaat lukken!!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 01:24

Nou inderdaad bedankt, ga ook mooi niet meer naar hem toe bah.
Dank je, ik hoop het ook, weet nog aardig wat van autotheorie.
Valt me nog mee want uiteindelijk verwateren sommige dingen toch.

Ben toen 1 x gezakt, 2de keer geslaagd, tussentijdse toets, geslaagd.
Alleen blijf theorie maar 1 jaar goed en TTT 5 jaar....
Hij was gewoon te lui om me op te geven voor mijn examen............... bedankt inderdaad dus.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 01:26

Slecht zeg!!! Logisch dat je daar niet meer heen gaat!! had mijn theorie in 1x (alleen ja en nee vragen) en praktijk in 2x.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 01:30

Ja en nee vragen had ik toen niet , ik was NET niet voor de nieuwe theorie ....
Maar ik vind dat gevaarherkenning zo stom, is toch per persoon anders.....

Nou ja morgen eerst 2 shoots en dan weer 2 haffies trainen, mijne en zn buurman dekhengst beest en dan maar weer autotheorie .......................... kan mijn zaterdag avond wel leuker bedenken haha.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 01:34

Ja een zaterdagavond kan wel leuker ja. Gevaarherkenning heb ik nooit gehad. Mis ik ook niet, want dat ondervind je vanzelf regelmatig op de weg.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 01:36

Precies, en dan weet je zelf wel wat je moet doen ... Daarom vind ik het aardig kansloos, maar wie ben ik :)

Ik ga slapen haha gezellig even 'gebokt' te hebben :j

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 01:40

Welterusten!!

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 07:27

Leuk, ik heb nog niet meegedaan met dit topic :D

Ik heb een haflinger Kadans, 6 jaar en wij rijden vooral dressuur en voor de afwisseling springen en lekker naar buiten.

Vandaag hebben wij de haflinger wedstrijd in Utrecht. Gister hebben we nog even voor het laatst geoefend en had Kadans last van de hitte buiten of nouja benauwdheid en hebben we niet heel erg lang gereden. Daarna nog even lekker op het laantje bij ons uitgestapt.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 09:18

Susasuus.. ja waarschijnlijk wel want het gaat nu al weer super goed, ze hoest eigenlijk al niet meer:D

Vrijdag 9-september

zaza gepoetst... pfff was hard nodig helemaal onder de modder :P
daarna ff wat dressuur gedaan ohz. en uitgestrekte draf en sb maar weer eens meegenomen voor de M1

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 09:28

Marga:
Welkom Aurora

Marga & Azkaban:
============
Donderdag:
Azkaban had ivm het slechte weer binnen gestaan, ik dacht ik longeer hem even in de rijbak want de longeerbak was een zwembad. Azzie dacht: jippie ik heb heel de bak voor mezelf dus zal eens lekker aan de kletter gaan. Hij is dan zo sterk dat je echt de longeerlijn niet vast kunt houden. Toen ik hem weer te pakken had hebben we nog braaf gelongeerd en lette die gelukkig weer op mij.

Vrijdag:
De longeerbak was weer aardig te doen, wel wat natte plekken maar oke. Ik wilde met Azkaban gaan grondwerken. Ten eerste dacht meneer meteen weer ohh lekker dat gras aan de kanten. Heb hem verschillende malen met de leadrope weg moeten jagen. Hij vertikte het om zich over te geven en naar me toe te komen, hij staat me dan van een afstand aan te kijken, ik jaag hem dan weer weg en ga op zijn plek staan. Ook dacht meneer wat te horen en ging dan staan snuiven en staart omhoog en rennen. We zijn dus door moeten gaan tot meneer zich een beetje gedroeg. Daarom had ie hard gewerkt en was bezweet, daarna heel lang uitgestapt op het harde en beentjes afgespoeld. Wat een lekker fris beest is Azkaban toch. Het is nooit saai :)

Ik heb laatst een fotofilmpje gemaakt van Azkaban vanaf onze eerste ontmoeting tot nu:
http://youtu.be/kDEAl_QeqSA

Ik moet hier nog een hoop bijlezen dat hoop ik vanavond te kunnen gaan doen.

@ Iedereen, veel mensen vergeten hun naam hoe ze genoemd willen worden hier, ik vind het een stuk makkelijker om iemand bij naam te noemen. let hier aub een beetje op.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 20:14

Annemarie en Storm

Vandaag heerlijk buitenritje gemaakt met Storm en een stalgenootje en haar paard. Storm was door mijn vakantie al 3 weken niet op buitenrit geweest dus die was me blij. Had echt een overenthousiast paard die ging iedere keer bij een overgang naar draf op galop als een raketje weg schoot. Had mijn handen er vol aan haha. Morgen maar de weg op. Onderweg heeft mijn stalgenootje nog wat foto's gemaak [RIJ-ITP] Lekker buitenritje

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 21:50

Marga:

@ Annemarie, leuk als ze zo enthousiast zijn, leuke foto's hoor

Marga & Azkaban:
================

Clubles gehad vanmiddag, Azkaban was super super super braaf zeg. Het was dan ook een leuke les met pionnetjes slalom en balkjes hoog, laag lopen, hij was wel na een half uurtje afgebrand want het was aardig warm, veel gestapt tussendoor en daarna heerlijk gewassen, en natuurlijk een modderbad als laatste. Heb heerlijk gereden en ben super trots op Azkaban

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:05

Wat een mega manenbos heeft storm toch! Zelfs de vlechten zijn duper dik :+

Vandaag laatste keer geoefend voor de wedstrijd van morgen en de pony's allemaal mooi schoon gewassen :)

Ook nog ff met Luna gekroeld en gepoetst. En ze wou graag even laten zien hoe sexy ze is met haar Balkenende scheiding :+
Afbeelding

en ook nog even dat ze eigenlijk gewoon een lekker ding is met d'r boeven oogjes ;)
Afbeelding

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:25

Mariska & Maron

Gisteren en vandaag gereden in de bak. Waaide bijna weg maar het was droog en daar maken we dan toch even gebruik van.
Heb trouwens de urine opgevangen en naar de DA gebracht. Het is al onderzocht en gelukkig geen afwijkingen meer van de lever. Alles was eigenlijk goed was wel te zien dat meneer "te veel" dronk. Moet dan toch de drankkast maar op slot doen :D De klachten futloos, moeten we oplossen met harder werken en zien of hij dan beter gaat lopen. Als hij niet beter gaat lopen maar juist nog slomer dan moet er meer energie (brok) in.
Aan het werk dus, hopelijk werkt het weer ook mee en blijven de regenbuien even weg.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:49

Annemarie:

Fijn Mariska dat zijn urine in orde was dan is dat in ieder geval uitgesloten. Klinkt alsof hij dan toch misschien wel een beetje lui is ;-). Hopen dat het door harder werken en eventueel meer brok beter gaat worden.

Annemarie en Storm:
Ben alweer de hele week fanatiek aan het dressuren in de bak. Hij doet het prima en we krijgen er allebei meer lol in. Moet zeggen dat ik deze week prima tussen de buien door gereden heb en geen enkel nat pak heb gehad. De harde wind reageerd hij wisselend op, soms wel soms niet. Net hoe zijn bui is denk ik. De plek op zijn neus begint nu eindelijk wat beter te worden. Er zitten dikke donkere korsten op, sommige zijn er al af en eronder zit gewoon mooi nieuwe huid.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:20

Ik meld me hier ook maar!

Ik ben Erika en ik heb haflinger Laurian.
Laurian is 6 jaar en we rijden voornamelijk dressuurmatig en buiten.

Ben afgelopen weekend weer gestart in Utrecht en we mogen al bijna L1

Faringo: dat ziet er bekend uit? Bernissegebied? Is zeker lekker rijden daar!!

Ik ben momenteel erg ziek en gisteren is laurie buiten gereden door een stalgenootje.
Vandaag heeft ze een aantal uur op de wei gestaan.
We doen deze week rustig aan omdat mevrouw sinds een week een hoestje heeft!

Ik pak haar morgen even 10 minuten op, dus even kijken of ze het dan doet.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:30

@ jomaro, Fijn dat alles goed is. Stalgenootje geeft haar haf Kentuky van Havens dat werkt voor erg goed. ze krijgt er duidelijk meer energie van. Misschien een tip.

@ eridinges, beterschap.. Wel fijn dat stalgenootje haar nu voor je verzorgt :)

Nalie & Luna

Vanmiddag Luna weer gereden, ze was overduidelijk niet meer hengstig en liep echt vreselijk goed!! <3 Ze was mooi losjes, kon ook met lang teugeltje rijden, ze liep mooi laag en reageerde super op me kleinste hulpen!! Stuur haar voornamelijk met me zitknobbels en ze reageerde vandaag echt beter als ooit <3 Ook in draf bleef ze vandaag mooi laag. Ze was wel beetje scheef in draf maar ook daarin liet ze zich super corrigeren. En tot slot spong ze ook nog beide keren meteen en goed aan in galop op mijn hulp <3 Heerlijk wat een godelijk gevoel geeft dat toch...

Ook nog even foto gemaakt van me nieuwe hoofdstel :D
Afbeelding

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 22:32

Marga;
Helaas nog geen tijd gehad om bij te lezen, druk, druk, druk.

Marga & Azkaban:
================

Dit moet ik toch ff kwijt hahaha, ik heb zo lekker gereden net, in de wind, eerst gelongeerd, hij was superrrrrrrrrrrrrr hij liep echt de sterren van de hemel (voor zijn doen dan) lekker op t been waardoor hij heel nageeflijk ging lopen, ohhhhhhhhhhhhh super trots op meneer Azkaban. Wat een lekkere pownie heb ik toch.

Hier een foto van pas geleden:
Afbeelding

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:33

Ik doe laurie gewoon zelf, ze heeft haar alleen maar even gereden ;)
Ik moet echt overreden zijn door een bus wil ik niet gaan :')

Angelique18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:42

Angelique en Bentley

Hmmm wat balen, een uur bezig geweest hier om m'n verhaal neer te zetten, en ik klik de verkeerde knop aan.... en alles is weg... *zucht*
Dit keer houd ik het dus maar kort, omdat ik geen zin heb ik nog een keer een uur typen.

Vandaag, precies een week na dat Bentley verhuisd is heb ik EINDELIJK zelf een aantal rondjes op hem gestapt.
Dit ging gepaard met veel angst voor het opsteigen..Ik weeg 100+ kg, en was ontzettend bang meteen gelanceerd te worden en m'n been nog verder te bezeren, daarbij kwam ook nog eens dat ik al ruim 2 jaar niet meer gereden heb om dezelfde reden ANGST

Terug thuis zit ik nog met een ontzettende glimlach op m'n gezicht, wat was het heerlijk om die paard rondjes te stappen, en mezelf te voelen ontspannen.... toen ook Bentley zich volledig leek te ontspannen was het voor mij een geslaagde 10 min op zijn rug.... we hebben samen een mooie positieve ervaring eraan over gehouden!

Dit weekend een grote update en wat foto's, want ik wil jullie nog wel vertellen hoe zijn eerste week is gegaan bij ons op stal...
En omdat ik weet dat mijn man stiekem mijn verhalen leest hier op Bokt wil ik hem ook nog een comliment maken!

Hij is zonder angst meteen op Bentley gaan rijden... en ondanks dat hij een echte beginner is heeft hij het geweldig gedaan!
Met was basis lessen van mij, heeft hij meer bereikt in een week dan ik in jaren heb geleerd op onze vroegere manege waarbij ik dingen als "verkeerde been, verzamelen, ontspannen" etc etc nooit heb geleerd omdat ik de termen gewoon niet begreep.... ik dacht dat paardrijden niets anders inhielt dat met je teugels je paard achter de rest aan laten lopen.

Met mijn oude paarden hobbelde ik voornamelijk.... Maar inmiddels jaren ouder en wijzer, en heel wat boeken en bokt topics gelezen te hebben snap ik pas hoe het werkelijk in elkaar steekt!
Al met al heeft mijn man veel geleerd in de afgelopen week, en stapt hij moeiteloos rond op Bentley in de bak, ook draf en het daarbij behorende lichtrijden heeft ie sinds vandaag echt goed onder de knie!
Een gallopje durft hij ook te maken, alhoewel het doorzitten nog niet helemaal super gaat.

Ik ben trots op mijn man, die continu zoveel gedult met me heeft!
Hij was degene die vanavond het heft in handen pakte en meedacht aan de oplossing voor mij om op te stijgen!
Op de fiets terug naar huis vertelde hij hoe trots ie op me was dat ik er op gestapt ben.....
Hij was duidelijk erg blij en opgetogen... Nu kunnen we samen gaan genieten van ons prachtige paard!