Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:21

Mn proeven gingen voor mn gevoel ook heel fijn.. maar ze heeft laag gepunt op de galop onderdelen. De galop is al heel erg verbeterd bij ons maar nog steeds een struikelpuntje. De ene jury vind de netheid van de oefeningen belangrijk en de ander weer andere dingen. Deze jury vond de galop een belangrijk onderdeel dus we hebben op alle galoponderdelen een 5.0/5.5 en aan de ene kant ook heel terrecht hoor. De galop is nog lang niet zo als ie echt moet zijn..

plutolover

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:31

julie hebben ook zeker gelijk.

ik had ook keer zo proef was echt heel netjes zelf in zn achteruit liep hij nagefelijk (vind stanley echt heel moeilijk) kreeg ik een 5 omdat hij met zn achterbenen sleepte... en dat was ook tijdens een haflinger/koudbloed wedstrijd..

2 dagen ervoor reed ik ook een wedsttrijd tussen de dressuurknollen meneer liep voor geen meter, ook kop in de lucht tijdens achteruit.. werdt ik 2e.

ook keer 195 punten behaald.. hij liep toen echt voor geen meter, op de foto's was de nagefelijheid ver te zoeken en dat voor L2...

dus ind het blijft een jury sport

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 17:35

Ach een strenge jury zet je ook wel weer op scherp vind ik altijd,nog harder trainen :')

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:29

Peelie: gave foto zeg!

Silby: succes vanavond!

Ik ben blij dat ik gisteren gelongeerd heb want jeetje wat was mevrouwtje druk!

Afbeelding

Afbeelding

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 06:17

Gisteravond oefen/onderling wedstrijdje mennen gereden met Fey, was onze eerste dressuurproef voor de kar en het ging nog niet zo raar ook, zaten genoeg foutjes in nog maar voordat ik zelf nog maar 18 clublessen heb gedaan was ik dik tevreden :D 184 punten kregen we van de jury!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 07:33

Klinkt goed silby!

Jurys die streng zijn. Ik weet niet of er veel veranderd is sinds het nieuwe puntensysteem?

Afbeelding
Hier een mooie foto van Mara en Matthijs samen <3 hoe schattig

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:00

Het enige wat veranderd is is dat er halve punten gegeven mogen worden. Verder niet veel volgens mij. Wat een schattig setje samen! Zie regelmatig filmpjes van ze voorbij komen op fb en het ziet er goed uit!

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 20:52

Bij mij in het dorp is rhino geconstateerd. Jeetje wat heftig. Het is bij mij oude stal. Dus ik ken ook een paar paarden die koorts hebben. Er worden goeie maatregelen genomen gelukkig. En de staleigenaar is er kapot van (oude man van in de 70). Ik hoop gauw dat het over is en alles weer normaal is!!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 20:54

Jo_Shakira schreef:
Bij mij in het dorp is rhino geconstateerd. Jeetje wat heftig. Het is bij mij oude stal. Dus ik ken ook een paar paarden die koorts hebben. Er worden goeie maatregelen genomen gelukkig. En de staleigenaar is er kapot van (oude man van in de 70). Ik hoop gauw dat het over is en alles weer normaal is!!

Ja erg he. 1 iemand daar ken ik persoonlijk. Grappige kleine wereld.

Arme man kan er ook niks aan doen. T is te hopen dat niet meer paarden t hebben. Het is ook nog niet 100% bevestigd

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:02

Ik kan meepraten over rhino. Het is verschrikkelijk. Hopelijk valt het mee.

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:16

Nee het is net bekend dat het echt om rhino gaat. Dus 100% rhino :(

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:27

Jo_Shakira schreef:
Nee het is net bekend dat het echt om rhino gaat. Dus 100% rhino :(

Ow bah.. hopelijk knapt t snel op de paarden

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 05:04

Afbeelding
Nash en Mara samen. Dan geloof je toch niet dat het moeder en zoon is als je ze zo naast elkaar ziet :oo

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:00

Jeetje dat is schrikken die rhino. Ze waren er geloof ik wel een beetje op tijd bij, of niet? Hoop dat het mee valt..

Sorry peelie, maar dat zou je inderdaad niet zeggen nee :')
Wat een mooie foto's maakt ze trouwens!
Maar goed, dat dit familie van elkaar is zou je ook niet zeggen :D

Afbeelding

Wat een *** weer, echt alles is weer super nat.. Beetje balen.. Volgende week krijg ik hopelijk eindelijk de bloed uitslag van pssm test en gaat ze op de foto.. Ben nu al zenuwachtig maar hoop dat er iets uit komt waar we wat mee kunnen...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:57

Punk, hoe kunnen die familie zijn? :P

Hopelijk is de uitslag negatief!

Eliane maakt idd hele mooie foto's. Ik ben verliefd op haar stijl. Maar het is wel een hoop fotoshop hoor.

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:11

Peelie schreef:
Punk, hoe kunnen die familie zijn? :P

Hopelijk is de uitslag negatief!

Eliane maakt idd hele mooie foto's. Ik ben verliefd op haar stijl. Maar het is wel een hoop fotoshop hoor.

Ja haar sfeer is heel mooi, je kunt wel zien dat het geshopt is maar ik vind het persoonlijk niet storend, het geeft de foto's juist net iets extra's..

Ja dat hoop ik ook écht, en hopelijk geven de foto's meer duidelijkheid en kan ik gerichter gaan behandelen. Ben zo klaar met dat gemodder en zo niet leuk om haar zo te zien...

Het is een moeder dochter foto, punk is de moeder :P

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:37

De vader is een fries oid?

Maargoed, dat zijn iig twee compleet verschillende rassen. Mara en Nash natuurlijk allebij een dikke billen haflinger <3

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:49

Peelie schreef:
De vader is een fries oid?

Maargoed, dat zijn iig twee compleet verschillende rassen. Mara en Nash natuurlijk allebij een dikke billen haflinger <3

Ja, opzich een slechte vergelijking idd :')
Vader geen idee, de beste man had haar naar een handelaar gebracht om te laten dekken en ze hebben helaas beide geen idee wat erop gezeten heeft. Maar je ziet de Fries er wel echt in, dus dat is het meest waarschijnlijk...

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 17:45

Ik lees al een tijdje mee met jullie en volgens mij heb ik me ooit ook al eens gemeld in dit of een vorig topic. Maar wil ook wel actief meekletsen eigenlijk :Y)

Ik rijd momenteel 2 hafjes een grote KWPN.
Die eerste 2 donderstralen zal ik even voorstellen.

Angelique van Stoevelaar, wordt binnenkort alweer 20 jaar. Is nu lekker met wedstrijdpensioen (met mij athans), maar probeer ik toch wel wekelijks nog te rijden. Ook ben ik voor haar weer opzoek naar een verzorgstertje die met haar naar de Ponyclub lessen wil en waar Angelique de professor kan uithangen :+
Alles bereikt wat ik ermee wilde bereiken *D

https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/ ... e=5949C6B3

En dan heb ik nu een nieuwe topper erbij. Hiske van de Bekenpieper. Wordt dit jaar 5 jaar oud en daar ben ik afgelopen weekend L1 mee gestart. Ze verwacht eind mei een veulen van Adel, dus nog een paar wedstrijdjes in het verschiet en dan lekker met zwangerschapsverlof voor haar :)

https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8 ... e=592C3954

https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8 ... e=592C3D2C

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:11

Mjoor, welkom.

Hier nog twee mooie foto's van afgelopen week op het strand <3

Afbeelding
Afbeelding

Tessje_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:35

Goedeavond haflinger liefhebbers!

Zouden wij ook op deze pagina mee mogen praten?

Ik zal ons even voorstellen;
Ik ben Tessa, en mijn paardje heeft Statement van de Binnenmaas, ook wel Stef.
Sinds mei 2016 is hij in mijn bezit en ik kan me geen beter maatje voorstellen.
Hij wordt dit jaar 5, en is vanaf zijn 4e langzaam aan het werk gegaan.

Hij vindt het ontzettend gaaf om te mogen werken, en staat al te poppelen als hij me aan ziet komen. Het is wel een echte haflinger, accepteert ook niet iedereen op zijn rugje, maar ik heb er een gouden paardje aan en kan er werkelijk alles mee.

Inmiddels zijn wij ook begonnen met wedstrijden rijden, en de teller staat op 5 winstpunten binnen 4 wedstrijden.

Hopelijk zijn we hier welkom, en kan ik ook al jullie prachtige paardjes volgen.

Afbeelding

liefs Tessa

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:45

Zoooo mooi Gail! <3

Welkom Tessa! Leuke haf heb je :j

Flicka ging gister zooo goed, moet nu toch Mn M debuut maar eens plannen denk ik := Durf alleen nog niet zo goed :P

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 08:31

Haha Berber, niet twijfelen, gewoon doen!

Welkom Tessje!

Mooie fotos Gail ;)

Hebben jullie het ook gelezen van de haflingerdressuurcup bij ons in het noorden? Japke organiseert het al jaren, maar gaat er nu vanwege persoonlijke omstandigheden mee stoppen. Echt zo ontzettend jammer! Ga het wel echt missen!
Eind april heeft ze nog 1x een wedstrijdweekeind als afsluiting. Echt dubbel balen, want dan heb ik familieweekeind :(
Hoop dat er toch weer nieuwe mensen voor opstaan, had ik de mogelijkheid gehad, had ik het zelf gedaan! Maar de komende tijd gaat dat nog even niet lukken ben ik bang..

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 08:58

Ja zoo jammer! Waren altijd de leukste wedstrijden :( Ik hoop dat wij er eind april voor de laatste keer bij kunnen zijn, misschien een mooie gelegenheid voor m'n M debuut :+

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 09:26

Gave foto's Peelie! Dat iets overbelichtte vind ik altijd een gave sfeer geven!

Flicka12 schreef:
Ja zoo jammer! Waren altijd de leukste wedstrijden :( Ik hoop dat wij er eind april voor de laatste keer bij kunnen zijn, misschien een mooie gelegenheid voor m'n M debuut :+

Ik zag doen! De M1 wordt door de meesten makkelijker gevonden dan de L2. Een SB is makkelijker te saboteren dan correct wijken :Y). Al moet ik wel zeggen dat de lijnen contra flink ingewikkeld zijn in sommige nieuwe proeven :o Vooral als ze de contra nog niet heel fijn lopen