[HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:16

*zwaait ff voorbij* :wave:

(heb alles bijgelezen, maar 3 dagen is beetje veel om te reageren..)

maschke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 00:07

blondiev schreef:
;) Mooie laarzen Peelie. Ik vind Petrie laarzen altijd zo hard ?
Hier blijft het maar sneeuwen. Ze hebben geloof ik geen strooizout meer dus ook alle wegen zijn wit. Nu is het wel meer dan genoeg geweest met de sneeuw.

Het is inderdaad super rustig hier.

tja vandaag is t ook nog steeds aan het sneeuwen! echt vreselijk, kwam daarnet bijna de bergen niet meer op om naar stal te gaan..... mag voor mij weer lente worden, dan kunnen we weer gaan rijden he. :-)

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 02:37

Hinke schreef:
Prissey schreef:
@ Blondiev Jaa het gaat naar omstandigheden goed met mij! Ben erg nerveus voor het ziekenhuis bezoek...
@ Joopiexx hopelijk niks ernstigs iig sterkte
@ Peelie Gefeliciteerd peelie met je aankopen zijn erg mooie laarzen

Jaa idd ik las het ook van gribraldi.

Vreselijk!!

Met melody gaat alles weer prima gelukkig...

Mooi zo! Wanneer ga je haar beleren?

Mijn liefde is alweer bijna 3 :D Maar ga haar pas van de zomer inrijden...

Ik was voorheen natuurlijk bezig met longeren enz. Maar dit hebbenl we volledig laten vallen!
We zijn weer bij het allerkleinste begin begonnen en gestart met grondwerk! We volgen voorlopig 1x pw les hierin wat opzicht best goed verloopt! Melody pakt het goed op en je ziet haar echt denken, ze heeft wel nog steeds de term van niet verplichten en me niet teveel informatie geven want ik trap je kop in :( hiervoor wordt ze dus ook goed op haar punt gezet. Zij mag best aangeven van hoo dit wordt teveel of je doet dit niet goed maar dan wel graag zonder een paar vliegende hoeven lang mijn oren!

Dus we zijn eigelijk hard in het grondwerk bezig, gaat dit goed dan gaan we opnieuw naar buiten met haar en beginnen we het longeren weer op te pakken. Intussen is ze al wel bit mak en gaan we ook beginnen met het zadel zodat ze dat allemaal goed kent!

Van de zomer gaat ze lekker 24/7 het land in en kan ze de dingen van het inrijden veel beter verwerken!

Peelie

Re: [HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 08:42

Leuk Prissey, wel spannend hoor... Volgend jaar rond januari is onze Matador 2,5. Hij heeft laatst voor de grap de zadelhoes van mijn zadel op zijn rug gehad. Ging hardstikke goed. Wat dat betrefd is hij heeeel rustig en als alles rustig gaat met hem dan accepteerd hij het.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 09:17

Prissey schreef:
Melody pakt het goed op en je ziet haar echt denken, ze heeft wel nog steeds de term van niet verplichten en me niet teveel informatie geven want ik trap je kop in hiervoor wordt ze dus ook goed op haar punt gezet. Zij mag best aangeven van hoo dit wordt teveel of je doet dit niet goed maar dan wel graag zonder een paar vliegende hoeven lang mijn oren!

Klinkt als een niet echt fijne haflinger... Ook al doe je iets 'fout' dan zou ze je echt niet mogen schoppen. Als ankie dat gedaan had met beleren was het exit ankie geweest ;) Ze schijnt wel anderen 'geschopt' te hebben, maar ze heeft nog nooit een been naar mij opgetild. Ik hou daar helemaal niet van!
Maar goed idee om haar van de zomer te beleren! Dan is het weer ook beter. Ga je het zelf doen?

Zo ik zit al in utrecht :D Dacht slim te zijn door een trein eerder te nemen omdat ik er vanuit ging dat ik wel vertraging zou hebben met die sneeuw. Nou mooi niet dus, ben ik een uur te vroeg }:0

Waar is iedereen?

edit: http://www.youtube.com/watch?v=ANU7Jwa9kEE :+

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:27

ik was naar school... ben nu thuis, barstende kopijn, niet zo plezant... Heerlijk joh, vrouw zijn en verplicht 1 keer per maand een feest houden!

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:30

Neeb hoeft het ook niet te wagen maar een trap uit te delen, dan krijgt hij hem echt terug! Maar hij heeft nog nooit een trap naar mij uitgehaald. Maar denk ook wel dat het per Haf verschilt. We hebben ook een Haf op stal, een hele moderne, die is echt extreem nerveus. En als je bij haar in de stal komt en je gaat mesten (zijn grote stallen dus kan achterin staan) dan trapt ze echt naar je. Neeb zou zoiets nooit doen..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:35

Als elk willekeurg paard dan ook zoites doet is er iets niet goed in de verhoudingen. Ze mag best angeven dat ze niet meer wil, maar als jij iets fout doet (in haar ogen) dan heeft ze daar maar mee te leren leven. Maar goed dat je wee onieuw bent begonnen. Ik hoop dat het helpt.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:38

Brr, ik zou echt bang zijn voor een paard dat trapt. Madeira heeft dit gelukkig nog nooit bij mij gedaan. Toen ik net geopereerd was (en dus nog niet kon rijden en niet veel naar Madeira toen kon) hoorde ik dat Madeira wel 1x had getrapt naar een meisje van stal. Gelukkig hebben ze gelijk haar op haar plek gezet. Was wel echt geschrokken, ik kan werkelijk alles met haar doen. Misschien dat ze zelf heel erg schrok ofzo ik weet het niet.. Ik denk dat het een goed idee is om opnieuw te beginnen.

Kreeg net een reactie terug op mijn sollicitatiebrief naar Bartimeus, is pas voor volgend jaar maar ik mag op gesprek komen. :)

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:40

Oooh gaaf Paulien! :D:D

Ja klopt, Neeb heeft zijn eigenaresse ook wel eens een trap in de richting verkocht.. Terwijl hij dat bij mij nog nooit heeft gedaan.. Denk dat ze meer respect heeft voor jou!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:40

heey wat leuk! Hopen dat ze deze keer wat minder naar je "beperking" kijken.

Mara heeft ook wel eens mijn richting op geschopt, die heeft ze ook heel erg op haar lazer gekregen, dat probeerd ze nu ook noooooit meer... Binnenkort gaan Nash en Matador het proberen, dat weet ik zeker...

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:43

Ja dat is ook zo, ze proberen het allemaal 1x. Zie je ook als ze hier nieuw op stal komen, het is 1x proberen maar dat is meestal ook de laatste x of misschien een keer uit paniek ofzo, maar opzettelijk dat niet.

Maarja, nu ben je al voorbereid, dus dat gaan ze vast niet herhalen dan (:

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:45

Nouja, Nash en Matador zijn nog heel jong, die moeten alles nog leren... Matador probeerd weer de grenzen op te zoeken, ik mijn jas blijten constand met zijn neus in mijn gezicht, dat soord dingen. Hij krijgt nu dus ook gewoon een knal als hij dat doet. Ik het begin als ik de wei op kwam kwam hij gelijk met zijn neus in mijn gezicht, nu niet meer. Er zit dus wel verbetering in. Nu dat bijten er weer uit krijgen (deed hij als veulentje ook als eens), en dan is alees weer 100%

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:47

Hmm Neeb is al 11 en hij probeert soms ook nog wel of hij nu niet toevallig wel mag kopstoten.. Maarja als hij dat ook al niet meer doet, krijg je dat bijten er ook vast wel uit! :D
Maar ik ga nu naar vriendin toe samen naar der 2 pony's even beetje vrijheidsdressuur en daarna gezellig film kijken of weet ik wat (:

Tot vanavond! :D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:50

Peelie schreef:
heey wat leuk! Hopen dat ze deze keer wat minder naar je "beperking" kijken.

Mara heeft ook wel eens mijn richting op geschopt, die heeft ze ook heel erg op haar lazer gekregen, dat probeerd ze nu ook noooooit meer... Binnenkort gaan Nash en Matador het proberen, dat weet ik zeker...

Omdat ik daar op school heb gezeten, denk ik wel dat ze niet op mijn beperking neer kijken .Bn zo blij :D

Super dat er al vooruitgang zit in Matador.

Veel plezier Lisa :* Madeira word op 8 maart al 11 :)

Edit, verkeerd gelezen sorry. :o

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:01

mara word 20 mei pas 8 :P

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:09

mooi zo paulien dat je op gesprek mag komen

zo was al om 1 uur klaar op me stage..
dus bianca met matilla buiten gezete en toen zag ik dat de rij bak goed was dus heb ik er even gereden
morgen worden de geent
nog een maandje en dan een veulen er bij
:P

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:17

Heey allemaal,

Hoe gaat het met jullie?
Ik heb een lange tijd niet meer op bokt gezeten omdat het me niet meer lukte... Ik moest mijn aandacht even fulltime in school, thuis, werk en de paardjes steken (daarbij ook nog een cursus en is onze activiteitenwerkgroep weer van start gegaan) en kwam er helaas niet meer aan toe.
Ik mis het kletsen hier wel heel erg dus ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik vanaf nu weer gezellig met jullie mee kan kletsen!
Ik heb vast heeeeeeel veel gemist, dus dan zal ik de komende tijd een hoop proberen bij te lezen :)
Als jullie dat goed vinden?

Liefs Michelle

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:51

;) Welkom terug Melody 93. Als je het druk hebt heb je het druk, niks aan te doen. Dat soort dingen gaan voor.
Super Pauline dat je een solicitatie gesprek hebt. Dat is al een grote stap in de goede richting.
Prissey wanneer moet je naar het ziekenhuis, dan duimen we voor je :(:)
Verena is sterk en pittig, maar gelukkig niet gemeen. Ze heeft nog nooit getrapt of gebeten, naar mijn weten. Daar ben ik ook super blij en dankbaar om.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:06

Gail; Mooie laarzen heb je!
Paulien; wat leuk dat je op gesprek mag komen :D
Suus_elviera; Leuke foto's!
Blondiev; ik wil ook geen sneeuw meer hoor!

Wenner zal nooit naar mij uithalen, hij is veel te angstig daarvoor.
Hij is echt heel voorzichtig. Wenner hoef je ook geen tik te verkopen, dan is hij echt een paar dagen heel afstandelijk.

Die knurft heeft net zn tand tussen de ketting gehad. Ik zag alleen en wondje zitten dus ik neem aan dat het dan wel mee zal vallen. Maar goed ik kijk morgen nog wel even, want ik ben er wel van geschrokken.

Nouja ik heb me eerder gemeld dan ik van plan was.
De moeder van een goede vriendin is overleden aan de gevolgen van leverkanker. Dit is zo ontzettend snel gegaan dat ik echt even zoiets had van pfoe...
Donderdag wordt zij begraven. Daarnaast heeft mijn oom het hele weekend in zeer kritieke toestand gelegen in het ziekenhuis, en nu nog zorgelijk maar stabiel. Hij wordt nog in slaap gehouden.

Donderdag heb ik trouwens een afspraak met iemand die bachremedies voor paarden doet. Na lang twijfelen heb ik besloten dit toch te gaan proberen wie niet waagt, die niet wint.
Het liefste zou ik willen dat iemand Wenner voor me kon lezen zodat ik echt wist wat er in zn koppie rondgaat.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:23

jeetje, wat een gedoe zech Jody, Ik hoop dat de terapie gaat helpen voor wenner. Maar ik zeg het je alvast, hij laat dingen niet makkelijk los en heeft het er ook niet makkelijk over...
Gecondoleerd met de vriendin van je moeder. Het is er weer zo heerlijke periode, overal hoor ik mensen over begrafenissen en crematies ed...

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:34

Over dat bach heb ik goede dingen gehoord dus ik ga het proberen. Donderdag moest ik die vrouw terugbellen.
Wie weet.. Zelf gebruik ik bach rescue night en langzaam maar zeker kan ik wel beter slapen. Of ik slaap heel licht of ik wordt een paar keer wakker maar ik lig geen hele nachten meer wakker.

Gail jij had mij natuurlijk al het een en ander verteld en ik heb ook wel wat dingen opgevolgd zoals het spelen etc. En ik vind dat het wel zn vruchten afwerpt.

zet hier niet teveel neer ivm meelezers maar je kunt altijd ff pb-en

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:41

Dat is mooi ;) Ben blij dat het helpt ;)

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:06

Leuke foto's van de hondjes :D

Ik ben vannacht bij vriendin wezen slapen, we sliepen rond kwart voor 11, en werden pas om half 11 wakker:oo Haha lekker uitgeslapen dus :D Morgen statten in Breda met een vriendin en donderdag tm zondagavond naar Helmond :D !

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:31