[HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 4 rond!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: [HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 4 rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 09:13

hier is het ook allenmaal bevroren en ERG koud!
Tjah, aan de ene kant is het wel een klein eetje frustrerend dat ik nog niet echt iemand heb, maar de moed zakt mij niet in de schoenen hoor, het waren allenmaal erg jonge meisjes...

Matador was echt zielig gistere, hij had het zooooo koud, hij stond er bij alsof hij ziek was. Hoofd tussen zijn voorbenen ingezakte schouder oren in zijn nek opgetrokken neusjvleugels, hij stond ook helemaal een beetje raar. Ondanks dat hij bijna 2,5 is, heb ik hem toch een dekentje op gedaan. Hij had het op stal nogsteeds zo ontsettend koud... Volgende weeg ergens gaa we dus een goed dekentje halen voor hem, gij staat nu onder een flees en een regendeken... Maar ook daaronder had hij het nog behoorlijk fris. Hij is echt een aanstellertje :P Ach, als die eenmaal ingereden is, en aan wedstrijden is gewend, dan gaat hij echt grandioos, dat weet ik nu al... De grootste aanstellers, zijn uiteindelijk de beste :P

Nou, ik heb gistere dus ook even geklikkerd met Mara en met Matador. Mattie had het heeeeeeeeeel snel door, die kan nu voedsel weigeren. Natuurlijk nog lang niet bevestigd, maar een begin is er. Het ziet er wel grappig uit, hij gaat er helemaal raar van staan :+ Met Mara ben ik begonnen met een voetje. Ik merk dat haar linker hersenhelft beter ontwikkeld is dan rechts. Ze pakt dingen rechts dus makkelijker op als links. Ze ze nu met rechts een been geven op comando. Dan tik ik het been een keer aan en zeg ik VOET, en dan doet ze haar been omhoog :P links snapt ze het nog niet helemaal :P hahahaha Links dus iets meer trainen, als is rechts leuker :P

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 10:02

dankje wel

hier licht ook nog helemaal niks het scheind wel te gaan sneeuwe vandaag...

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:43

let it snow let it snow
bij ons sneeuwd het nu licht al een laagje niet echt bijzonder maar er licht al wel wat ;)

mooi foto's natalie ;) bij jullie is de bak ook al goed bevroren zeker?

nou ga weer verder met stage ;)

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:29

leuk denk je eindelijk je dressuurzadel verkocht te hebben! alles was al geregeld ze zou hem vanochtend komen ophalen
stuurd ze een pb'tje om 2 uur dat ze toch een andere koopt :(
nu maar hopen dat ik hem verkocht krijg! want wil er vanaf!!!

ga nu ff omkleden en angel en luck doen ! stalgenootje is nog ziek.. en begin nu ook beetje ziek te worden ;(
hoop t niet want mag woensdag piet spelen op mn werk! en dat is altijd zo leuk! en volgende week komt het poolse koor weer :D
geen tijd om ziek te worden dus!

ben naar stal :wave:

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:35

Middag,

Ik vanmorgen ziek naar huis gegaan.. Of eigenlijk, ziek naar het werk gegaan, inval geregeld, en weer naar huis.. heb tot net liggen slapen, even wat gegeten maar ligt me alweer als een blok in m'n maag ;(

Ja bak op stal is keihard bevroren.. Willem wil proberen hem met strooizout en de sleep nog een beetje vlak te krijgen..

Mata laat zijn ware arabierenkant zien ;) gelijk heb je dat je hem toch een jas aan doet.. Koud hebben is ook zo sneu!

Liekjje ook ziekjes.. Bagger van je zadel ja!! Stom dat ze zo kort van te voren afbelt..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:48

jeetje wat een kou elke keer als ik weer thuis komn van de paarden ben ik blij dat ik weer binnen sta niet normaal ! Maarja ik kan de paarden ook niet binnen houden met die sneeuwdagen ze moeten toch bewegen ...
ik heb even wat kiekjes gemaakt vandaag neem even een kijkje!!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:08

Leuke foto's shilady! enne tip, veel laagjes kleren is beter dan 1 dikke trui.
en ik heb altijd een skibroek aan :) Dan is het echt prima te doen buiten :P

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:32

ja vond het ook niet fijn maarja ! ze zeg nu dat ze had gezegd dat ze om 8 uur in de avond zou komen.. beetje apart maargoed maak me er niet druk over :P
stalgenootje die ziek is heeft even snel sleutel gebracht en luck en angel buiten gezet! en toen ben ik even langs gereden om andere 2 er ook bij te zetten! daarna ff naar huis andere jas en schoenen aangedaan!
kom ik daar stro op! FIJN half plakje voor 2 is nooit genoeg dus nou hopen dat die zoon het doet want hun zijn op vakantie! heb t opgeschreven dus hoop dat die het doet!
angel heeft gelukkig nog 2 uur buiten gestaan en opeens ging t sneeuwen!
en hard ook! helemaal wit hier .. en straat nog niet gestrooid!
mn scooter deed het gelukkig weer maar het was wel glad en eng! maar heb t overleefd!
ga even omkleden en dan wachten tot ik mag autorijden als t doorgaat want t sneeuw best nu!

:wave: fijne avond ik ga na het rijden naa rbed want moet van 7 tot 6 werken ;( :Z

Roxylovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:36

liekjje; jammer van je zadel maar zullen vast nog wel andere mensen zijn joh :)
hier sneeuwt het nu ook al een half uurtje en het blijft liggen als er te veel ligt vind ik het te koud ga ik morgen niet naar school :P
nathalie; beterschap ! :(:)
peelie; leuk clicker training ook erg leuk dat ze lekker mee doen :D
candace; leuk topic van marko ! erg leuk ! ;)

jeetje het is zo koud ! ga de deur niet meer uit...

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:40

@liekjje, dan maak je ook lange dagen zeg, wat doe je voor werk?
Ik morgen van 7-4, wo en vr van 7-5 en do van 7-1.
vind 7-5 al lang.

Peelie, clickere deed ik eerst ook maar doe het nu gewoon zonder clicker :P

Morgen moet ik op brommer door de sneeuw naar het werk, hopelijk is de sneeuw danw eer weg :P
Kwam vandaag bevroren thuis van stal brr..
Morgen ritje maken met peeps buiten , denk ik.
Eerst werken tot 4 uur , pffff.
Vind het werk echt niet leuk.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:54

Hier ook sneeuw nu. Nog niet veel maar het 1er laagje ligt er al.
Heb lekker gewerkt vandaag :D Alleen nog elke maandag en week 50 de hele week en dan vanaf 25 januari mag i kfull time werken en nog maar een dag school, heb er onwijs veel zin in.

Heb nu twee vaste zorgvragers die ik was/douche en vanaf maandag een erbij. Elke keer weer wat meer zodat ik in januari full time kan beginnen.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:20

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:22

horsi: ik werk maandag 8-3 meestal blijf ik langer.. di 7-6 wo tm vr 8-6 werk 43 uur in de week! en soms dan nog weleens meer! en ja ik ben aan het einde van de week VERROT!
ik probeer ook vaak vroeg naar bed te gaan maar heb in de avond niet zoveel tijd
ik ben klaar met werken meestal eten en omkleden angel doen douche gtst terug kijken en slapen.
heb bijna geen tijd voor andere dingen! ;(

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:37

hier ligt ook veeeeel sneeuw... Het sneeuwde hier al ond een uurtje of 1, en het is daarna tot een uur of 7 eigenlijk niet meer gestopt... Er ligt hier nu ongeveer 3 cm. :) Wat iets minder leuk is, is dat Mara op ijzers staat en dus giga op haar mond gaat als ze niet voorzigtig doet, maar nee hoor, zij denderd gewoon door, ze wou erg graag naar binnen, net als Matador.. Al snapte hij het niet helemaal dat hij nu ergens anders naartoe ging als dat hij gewend was... Hij stond dus ook een beetje gespannen op stal, maar hij gaat het wel weer overleven. Hij heeft Mara nu in zijn zicht :)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:40

Don staat ook op ijzers, net overleg gehad met me smid, don dr ijzers gaan er hoogst waarschijnlijk af voglende week maandag. Kan ze lekker in de sneeuw spelen, dat vind ze echt geweldig.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:44

de paddock is hier zowizo keihard, dus echt spelen zit er niet in... Morgen ga ik weer klikkeren met Mara en misschien ook met Mat... En dat het geven van een voetje meer bevestigen :)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:48

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 08:49

Die foto's kan ik me idd nog herinneren :P

Mara is met haar voorhoene echt een kneusje, en de bak is niet op tijd gesleept... Of nouja... de bak... De paddock niet. De bak ligt er super mooi bij, die is echt super strak :)

Mijn haar word altijd zo staties van dit weer :+ vooral als het wit is, of gaat worden, ik ben een echte sneeuwometer :P Vandaag een lekker kort dagje naar school, heerlijk!

Gistere was trouwens de stroom uitgevallen... heb ik het donker staan uitmesten :+

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 08:55

Peeps ook hoor die rent ook gewoon in de bak, alleen is ze dit jaar minder actief met die dikkebuik dan vorig jaar.
Vorige winter:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vanmorgen twee keer gevallen in 5 minuten met de brommer, terwijl ik erg voorzichtig reed.
Nu erg last van me linkerbeen en koppijn, ook is mijn linkerarm stijf en is mijn linkerrem afgebroken..
Dus ziekgemeld op werk want daar loop ej de hele dag of je staat achter de kassa(kan niet zitten) om een dagje rustig in bed te liggen(ga zo me bed in want been doet echt zeer) gaan ze op het werk zeuren dat ik em ziek meld want het is december dus drukke maand, ja hallo als ik nu ga werken heb ik de rest van de week teveel last en zit ik langer thuis.
Stom werk, wil ander werk pff...

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 09:24

Die foto's van onze dikkerd <3
Toen stond ze nog lekker 24/7 buiten ook in de winter. Is veel lekkerder voor paarden, maar helaas kan peep dat niet. Dan kan ze weer niet lopen door der hoeven.

Leuke foto's van Donna.

Hier geen ijzers, peep staat altijd blootvoets :D
Klikkeren snapt peepmndus echt totaal niet haha.
Ja noes echt poedersuiker maar je gaat wel lekker mee naar de poownies eind van de middag :D Neem ik je wel achterop op de fiets.

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 09:24

Wat een leuke sneeuwfoto's! :D
Wow Horsii dat is echt vervelend! Beterschap!
Ik heb gisteren ook de eerste sneeuwfoto's gemaakt, echt leuk.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 09:45

Hier sneeuwden het gisteren begin van de avond pas, toen had ik peeps al gedaan :P

Peepie dikkerdje 7 maanden draschtig vandaag.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 09:55

http://joopiexx.hyves.nl/tvmemberclip/1 ... uw/vfcVhE/

Wenner maakt het niet uit of het sneeuwt of niet die doet altijd onvoorzichtig.

Gisteren wilde hij op een ijsplas gaan staan dus om de beurt gemest zodat er iemand op hem kon passen. Hij is strontvervelend voor Julia, want hij wil graag spelen en zij niet. Dus we lenen nu een skippy omdat er nergens hier in het dorp een skippybal te koop is winterdag..

Wel leuk al die sneeuwfoto's weer!
Wij hebben trouwens al ijzerloze paarden, leek me handiger aangezien de smid afgelopen weekend geweest is en het weer toen al voorspelt werd.

Nu ga ik even naar de ha en dan snel werken. Me collega vangt mn leerlingen op dus ff opschieten!

doeiiii

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 10:32

Voorzichtig paard heb je dus, haha :P handig. Peep is ene lomperik 1e klas, let nergens op.

Succes bij de ha en werkse.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 10:37

Ben ik blij dat Donna normaal doet als ik haar vast heb, wat ze doet als ze los is moet ze zelf weten, dan gaat ze echt rennen als een gek en het liefst liggen rollen en zonder deken.
Dat dier is echt maf af en toe