Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

winnielove

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 08:39

superleuk Desiree !! lijkt me fantastisch om m als eigen haffie te hebben!!

haha Jo-Shakira wat schattig <3 en idd Winston had al lang en breed dat bakkie met voer op :Y)

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:34

@plutolover heeft ciro voor Stan geholpen ik merk meestal wel verschil als de fysio is geweest laat je zo iemand vaker komen ik probeer de fysio om de 2 maanden te laten komen

@Silby leuke plaatjes
lekker weer een puntje erbij ja ik vind dat ook altijd jammer als er zo weinig mensen in rubriek zijn dat er maar 1 prijs is, wat kost nou een lintje om het zo te zeggen hier is king meestal ook de enige Haflinger, soms wel een fries, en daar zitten ook best leuke tussen

@winnielove al weer wat kunnen rijden de bak was toch zo hard
en thanks ja het is een mooi hoofdstel doe er alleen niks meer mee ooit voor een kur gebruikt heb het nu ook te koop staan, vandaar die leuke foto's

@Flicka12 lekker weer een winstpunt op naar het M ik herken dat king staat ook altijd vreemd te kijken tijdens wedstrijd meestal zijn die paarden druk of gedragen zich niet met los rijden of idd breken de trailers af
zijn haffies toch lekker cool dan he.
wij gaan heel soms ergens starten zou eigenlijk vaker moeten doen alleen er moeten platen aan me trailer vervangen worden dus we kunnen niet echt weg
op de vereniging zijn aardig wat wedstrijden.

@meassie ja soms gaat een wedstrijd niet helemaal of een jury dat je denkt van mmm heb ik ook wel eens gehad en idd ach ervaring rijker.
fijne foto overigens

@Desiree voor jou ook de eerste keer geweest voor mijn dochter ook gisteren.
super fijne punten meid van harte de jury was ook wel echt super een positief en ook met Bink leuk zeg dat hij nu van jou word kan je nu zelf bepalen of je scheert hihi.

king heb ik 2 keer helemaal glad geschoren inclusief benen vorige week alleen boven geschoren en zijn benen laten zitten, king heeft af en toe rasp en is dan kan het lekker luchten.

@Jo_Shakira gave haflinger wat een stoer zeg die sterren zo van harte met je punten die laatste foto moe hahah.

@Manderijn ja ooit aangeschaft opwelling via een site deze kleuren combi ook niet meer te krijgen helaas doe ik er dus niks mee verkoop het nu maar ook, kan er aardig wat geld voor krijgen :D

@thanks Loulou duur dan he soms die proeven ik merk ook wel eens dat hier en daar prijs verschillend is, ben zelf alleen lid dah en nu met me dochter die krijgt ook korting dan is het wel lekker

zo nou hier gisteren debuut B dochter lief gehad whaaa was toch even een klein drama het kind toch, we reden gisteren op onze eigen vereniging en in de kantine bij het raam stond toch in ene een grote bak er stond daar iemand voer te verkopen.
ja dacht king meteen spoken wat doet dat ding hier die stond er gisteren nog niet dus hij schoot van de hoefslag ze was gelukkig nog niet begonnen dus ik zei hup er weer langs en nog een keer hij vond het nog steeds wel vreemd maar jill was hierdoor helemaal van slag af, ze mocht beginnen nou axc binnen komen wat gebeurd er gaat ze links ipv rechts bij C ik stuurde har terug naar M maar ja ze moest meteen gebroken lijn 5 meter maken bij M ja daar was ze al voorbij dus ik weer hup terug ja begon ze te huilen mag ik over nieuw beginnen en hij gaat daar niet langs, ik heel streng rijden hup naar die hoek en die gebroken lijn maken niet huilen komt helemaal goed, en ja hoor fluiten de proef uit gereden tweede ook maar ze was boos en ontevreden en dat hoefde ze helemaal niet te zijn want ze heeft haar eerste 2 winst punten gereden top jury was deze zeg ze had 1 keer min 2 op de gebroken lijn nou daar reed ze een 7 voor de rest door de vingers gezien ik kreeg compliment dat ik haar zo positief toe had gesproken en het komt allemaal van zelf.
leuk voor jill in iedergeval zal zo ff foto plaatsten

ja en s'middags Z2 king heeft ze eerste winstpunt gereden ging eigenlijk beetje drama
en we hebben ook wel gelachen jury had een onderdeel niet goed gezien laatste stuk ging finaal fout verkeerd gereden 5 bogen ipv 4 heeft ze niet gezien in deze proef hadden ze ook geen winst.
hij sprong eigenlijk 4 wissels heel netjes ben ik echt trots op
tweede proef ze eerste winstpunt leuk voor hun, king vind het best moeilijk vooral zijn wissels echt kwestie van trainen en geduld.

Vandaag heeft hij dagje vrij ook omdat ik me ziek gemeld heb lekkere buikgriep hier in huize kiddokids :(

en verder ja ik zelf moet even kijken wat ik ga doen met me wedstrijden
in maart is de laatste wedstrijd van competitie ik zit momenteel op de L2 +19 ofzo maar sta wel eerste in competitie is toch 75 euries dan, maar twijfel alleen als ik nu over ga naar het M en mijn volger in de competitie weer mee rijd en wint dan ben ik verslagen zou dan om 3 punten gaan ik twijfel wat ik ga doen in maart
ik ga in iedergeval lekker trainen voor het M en met mennen loop ik ook vast en ga eerdaags even hulp vragen ik men niet zo vaak dressuurmatig hou van afwisseling en als ik in binnenbak rij heb ik meestal commentaar van mensen die dan net ook wilde gaan rijden want ze durven er dan niet bij te rijden, eigenlijk pech voor hun want zet het meestal vroeg op de lijst moeten ze maar kijken ze maken er soms zo drama van :+

zal ff foto's uppen van gisteren

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:39

Afbeelding
Afbeelding

Vraagje wat voor kleir rijden jullie wedstrijd de dames gisteren in creme/ bruin ook het tuig
En ik zelf creme mee blauw jasje en de rest zwart ik vind het bruine zadel niet lekker zitten namelijk

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:46

Ik voorheen zwart/wit, maar nu een bruin zadel dus als ik weer ga starten dan wordt het bruin/wit of crème.

Wat vraag je voor dat hoofdstel? O:)

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:50

Mandarijn schreef:
Ik voorheen zwart/wit, maar nu een bruin zadel dus als ik weer ga starten dan wordt het bruin/wit of crème.

Wat vraag je voor dat hoofdstel? O:)

ik vind wit bij king niet echt mooi kleuren vandaar creme alleen om een nieuwe rijbroek aan te schaffen niet echt een handige kleur

komt vanmiddag iemand kijken verkoop het als set
150 euro.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:00

ik reageer even snel op kiddokidds

Ja de chiro heeft zeker geholpen. Officeel mocht ik een week niks doen alleen wandelen en beetje longeren en wat oefeningen doen. En ik zag duidelijk verschil.

Woensdag is hij behandeld.De zondag erop liep hij nog meer onregelmatiger dan dat hij al liep. Maar dat kan door de dry-neelding die ze ook erbij doet. Toen woensdag erop weer filmpjes gestuurd. Toen vond ze hem al vele malen beter lopen. nu afgelopen zaterdag weer filmpjes gestuurd. En vanuit de filmpjes kan ik hem nu weer rustig oppakken.

15 feb komt ze voor een herhaal behandeling. Hij zat vooral vast bij zn bekken en si gewricht.

ik zal vanmidag nog even op de rest reageren

WAt een miepdozen zeg als jij wilt mennen en hun dan ook willen rijden. Ik denk altijd stan jij heb pech je went maar aan dat ding die er rijdt. hahah maar goed stan heeft zelf ook voor de wagen gestaan dus dat scheelt denk ik.

Zo ging er keer iemand een buitenrit maken met de menwagen. Ik mocht niet rijden dus hup op de achterbankje en stan had ik vast en liep er achter aan.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:09

plutolover schreef:
ik reageer even snel op kiddokidds

Ja de chiro heeft zeker geholpen. Officeel mocht ik een week niks doen alleen wandelen en beetje longeren en wat oefeningen doen. En ik zag duidelijk verschil.

Woensdag is hij behandeld.De zondag erop liep hij nog meer onregelmatiger dan dat hij al liep. Maar dat kan door de dry-neelding die ze ook erbij doet. Toen woensdag erop weer filmpjes gestuurd. Toen vond ze hem al vele malen beter lopen. nu afgelopen zaterdag weer filmpjes gestuurd. En vanuit de filmpjes kan ik hem nu weer rustig oppakken.

15 feb komt ze voor een herhaal behandeling. Hij zat vooral vast bij zn bekken en si gewricht.

ik zal vanmidag nog even op de rest reageren

WAt een miepdozen zeg als jij wilt mennen en hun dan ook willen rijden. Ik denk altijd stan jij heb pech je went maar aan dat ding die er rijdt. hahah maar goed stan heeft zelf ook voor de wagen gestaan dus dat scheelt denk ik.

Zo ging er keer iemand een buitenrit maken met de menwagen. Ik mocht niet rijden dus hup op de achterbankje en stan had ik vast en liep er achter aan.

super fijn voor Stan dat het de goeie kant op gaat en dat je hem weer kan oppakken.
handig dan dat je filmpjes kan door sturen zo doe ik dat ook wel eens bij de dierenarts.

ach ja dat mennen ze doen er zelf moeilijk om en misschien doet hun paard niks dat zou je dan moeten uitproberen ik hou altijd met iedereen rekening ik heb ook recht op de bak betaal daarvoor en zet het duidelijk altijd op de lijst en je mag er van mij altijd bij rijden als ik proef ga oefenen zeg ik dat alleen en dan moeten ze er even rekening mee houden.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:12

Afbeelding

Hoe vind je deze aktie dan volgens mij sprong hij hem hier in tweeen hihi

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:13

Ik heb gisteren weer geschreven bij het mennen in Lisse. Degene die eerste was geworden in het Z was ook echt super leuk, met Haflinger Nathalie. Is ze ook lid van Bokt? King heb ik helaas niet zien lopen (vorig jaar wel met mennen) maar wat een leuk verhaal van je dochter en gave foto's!

Ooit hoop ik ook mee te kunnen doen maar vervoer he, grr...

Er liep bij het mennen ook een leuke Haf mee, Stradus ofzo? Was wel een chique dingetje! Had zelf wel hoger gejureerd het mennen maar ik ben geen jury (en ook geen menner, maar het zag er allemaal keurig uit).

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:30

astridastrid schreef:
Ik heb gisteren weer geschreven bij het mennen in Lisse. Degene die eerste was geworden in het Z was ook echt super leuk, met Haflinger Nathalie. Is ze ook lid van Bokt? King heb ik helaas niet zien lopen (vorig jaar wel met mennen) maar wat een leuk verhaal van je dochter en gave foto's!

Ooit hoop ik ook mee te kunnen doen maar vervoer he, grr...

Er liep bij het mennen ook een leuke Haf mee, Stradus ofzo? Was wel een chique dingetje! Had zelf wel hoger gejureerd het mennen maar ik ben geen jury (en ook geen menner, maar het zag er allemaal keurig uit).

die Z fjord wel gezien vond de kar mega zwaar hij had er echt moeite mee.
hoe heten ze van voornaam van die haflinger want volgens mij is ze wel lid.
was je er nog niet toen de laatste Z ruiters starten dat was net voor het mennen
samen met een fries starten king

stradus gaaf ding he hele luxe haflinger en hij had een mooi tuigj net nieuw zei hij ik ze toevallig hij had vorige keer 2 verlies punten gereden bij van rhoon of zo, nu nog 4 wk trainen voor de kampioenschappen

ja clemens is wel eerlijk met mennen en hij jureerd idd niet heel hoog, ja helaas voor ons word het op een dah dag niks meer mits hij niet Z2 start dan lukt het wel
of ze moeten een keer met het z beginnen en met het mennen eindigen dan zit er genoeg tijd tussen voor king.
ik loop nu tegen nagevelijkheid aan ik krijg het niet meer voormekaar dus inmiddels fysio geweest en de tandarts en ga het deze week weer ff proberen.
clemens wilde me ook al een keer helpen met mennen
ik moet eerlijk zeggen heb nog nooit les gehad het ging allemaal wel goed tot nu we zitten in de klasse M en de onderdelen gaan op zich wel alleen met 1 hand vind ik echt een drama

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:37

Ja die Z Fjord bij het mennen was al iets van 21 jaar! En maar 133cm hoog, vond het wel een enorm leuk ding.
Komt vast goed met je mennen, vorig jaar had je dik winst!!! Dat weet ik nog wel.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:53

astridastrid schreef:
Ja die Z Fjord bij het mennen was al iets van 21 jaar! En maar 133cm hoog, vond het wel een enorm leuk ding.
Komt vast goed met je mennen, vorig jaar had je dik winst!!! Dat weet ik nog wel.

ja hij kon wel strekken zeg toen hij weg moest
zeker had ik vorig jaar dikke winst erg blij mee voor al de wedstrijden die ik pas gereden hebt met mennen fiets ik er toch snel door heen..

mare ik was de gene die jou cola bracht :+

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:15

kiddokids schreef:

Ooohhhh wat leuk!

Komen jullie ook eens bij ons starten (Hoogenboom, Nieuwe Wetering)? Leuk! Gafe foto van die wissel!

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:12

astridastrid schreef:
kiddokids schreef:

Ooohhhh wat leuk!

Komen jullie ook eens bij ons starten (Hoogenboom, Nieuwe Wetering)? Leuk! Gafe foto van die wissel!

Doen we starten ze daar ook Z
Moet eerst ff trailer regelen de mijne moet gemaakt worden

winnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:00

@winnielove al weer wat kunnen rijden de bak was toch zo hard
en thanks ja het is een mooi hoofdstel doe er alleen niks meer mee ooit voor een kur gebruikt heb het nu ook te koop staan, vandaar die leuke foto's

ja zaterdag had ik les dus toen heb ik lekker in de binnenbak gereden, was Winston wel aan toe, hij was fris :+ O:)
Vandaag was de bak ook weer aardig, niet meer heel erg bevroren maar nu wel weer lekker plassen erin door de regen, en het water zakt zo niet genoeg weg doordat de ondergrond nog wel een beetje bevroren is.., :? duss van mij mag het lente worden ;(

ow hihi, is idd wel zonde als je niks meer met het hoofdstel doet...

mooie foto's en die laatste :D

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:24

Wat fijn dat je weer kunt rijden Winnielove! :D

Wat leuk dat je dochter ook wedstrijd rijdt Kiddokids! Ziet er leuk uit :j

Nog meer van jullie op wedstrijd geweest dit weekend? :)

Knappe Flickie vandaag, ze wordt zo mooi strak :))
Afbeelding

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:55

Flicka12 schreef:
Wat fijn dat je weer kunt rijden Winnielove! :D

Wat leuk dat je dochter ook wedstrijd rijdt Kiddokids! Ziet er leuk uit :j

Nog meer van jullie op wedstrijd geweest dit weekend? :)

Knappe Flickie vandaag, ze wordt zo mooi strak :))
[ [url=m/9W5zti.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi strak lijntje die flick netjes hoor hoe doende dat mond dicht snoeren hihi
King eet alles wat los en vast zit die is gelukkig ook al een stuk slanker maar volgens de dierenarts mag er nog wat meer af zucht best lastig

Ja ze vind onwijs leuk alleen ze baalt dat de nagevelijkheid niet lukt is best moeilijk uit te leggen aan een kind

@ ja winnielover gaat nu lekker dooien
en kan je weer lekker rijden
Mits je nu niet erge plassen krijgt of zit er drainaige in
Ja zonde inderdaad van het hoofdstel vanmiddag verkocht aan een bokker
Ze wilde nog het extra bit overnemen helemaal top

winnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:19

nee er zit geen drainage in dus wel een beetje plassen nu, maar gelukkig nog niet zo erg dat we niet kunnen rijden...

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:45

kiddokids schreef:
[ [url=m/5Kl6gj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/opOK0C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vraagje wat voor kleir rijden jullie wedstrijd de dames gisteren in creme/ bruin ook het tuig
En ik zelf creme mee blauw jasje en de rest zwart ik vind het bruine zadel niet lekker zitten namelijk

Ik heb je dochter haar proefje inderdaad gezien!
Bink schrok ook onwijs in de hoek, maar de jury had geen haast en mocht hem er rustig aan laten wennen dus dat was wel super fijn :)
Ik ben nog steeds mega trots op mijn vriendje.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 08:12

_Desiree schreef:
kiddokids schreef:
[ [url=m/5Kl6gj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/opOK0C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb je dochter haar proefje inderdaad gezien!
Bink schrok ook onwijs in de hoek, maar de jury had geen haast en mocht hem er rustig aan laten wennen dus dat was wel super fijn :)
Ik ben nog steeds mega trots op mijn vriendje.

Zag er toch netjes uit voor de eerste keer.
Ze is 11 en ik vind het echt onwijs stoer king loopt zijn. Rondje wel kon je paar jaar geleden ook niet zeggen,
Sprong gerust over het witte hekje draak.
Heb 300 foto's binnen ga ze eens bekijken.

Zijn jullie hier ook Beetje grieperig ik heb echt een kop als een gympie pfff
Laat het maar gauw voorjaar worden.

winnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 09:42

gelukkig heb ik nog niks geen last van griep, voel me eigenlijk juist kiplekker *klopt af*
maar van mij mag het ook lekker voorjaar worden hoor!!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:21

Hier mag t van mij ook voorjaar worden

5 maart en 26 maart staat er weer wedstrijd in de planning

Gisteren nieuwe lak lage neusriem binnen! Heldm blij want deze is rond genaaid en 2 kanten gespen. Waardoor de neusriem bij me normale rond genaaide anatomisch hoofdstel past.

Dus helemaal happy

En nog op jumping Amsterdam een leger print dekje gescoord

Afbeelding

Afbeelding

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:07

Aah gaaf dekje plutolover! Wat voor merk is dat?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:13

Vanmiddag eindelijk na 3 weken weer in de buitenbak kunnen rijden! En het weer was heerlijk, 12 graden :D

Afbeelding

Alleen haar staart is een drama.. niet meer wit. Modder, mest en plas.. een stuk zit een dikke plakkaat met vuil. Ik denk dat we dat nooit schoon krijgen.. heel leuk witte staarten :(

winnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:37

wow gaaf dekje plutolover <3 staat heel erg mooi zeg!!

ja vandaag wast best lekker weer, ik heb helaas niet kunnen rijden vandaag, had een lange schooldag en ik moest naar de ortho ;(

enne dat probleem van witte staarten herken ik heel erg goed xxmh :)) Winston heeft ook altijd een vieze staart, en al helemaal als ik m niet goed uitkam.
gelukkig als ik m goed uitkam met een beste vracht antiklit er bij in valt de viezigheid nog wel mee, maar anders is het egt te erg voor woorden :+

bij mij staat er op 4 maart ook weer een wedstrijdje op de planning, ik ben nu verslaafd :j