Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 09:16

Net filmpje hoor... ziet er goed uit
Dus die van jou ook een dieseltje... die van mij ook die gaat pas lekker lopen na een half uur hard werken....

Tja... het zit op beide achterbenen.. van die spots zeg maar

Klasien

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 09:20

Morgen komt een vriendin van mij even helpen met rijden en kijken of we geschikt zijn voor de wedstrijd ;) Dat laatste is een geintje, zij kwam met deze wedstrijd aan zetten en vind dat we gewoon mee moeten doen. Ze kan heel fijn les geven maar heeft er niet veel tijd voor. Morgen dus even hulp! :)

Balen van de mok Esmee. Iris heeft op een voorbeen een plekje, in de knieholte zeg maar. Echt mok lijkt het niet, maar het is wel wat schilferig.

Iris is ook een dieseltje. Die moet eerst zo ver gebracht worden dat ze toch echt aan de bak moet.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 09:24

Afbeelding

even wat anders bewerkt :) wat vinden jullie hier van?

Afbeelding
zo had ik hem eerst ;)

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 09:40

@Klasien: De blonde en de jongste van de twee ;) En anders gewoon een keer haflinger roepen, krijg je gelijk reactie :P (zoniet van mij dan wel van Paulien, die weet dat ik Haflingerfanaat ben haha! ) En dat proefje komt vast goed! Carmen is ook een hele leuke vrouw, die leuk kan jureren!

@Devica: Zo is ie idd al veel beter! Volgende keer zou ik hem nog iets meer in het licht zetten geloof ik, maar goed wie ben ik, ik heb ook geen ervaring met blackfotos verder ;)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 09:45

Ik vind ze mooi Devica :-)

Heb niet helemaal bijgelezen meiden, sorry. Ben op het werk maar stik van de pijn in mijn rug/bil/been. Lag vannacht op mijn rug in bed toen ik wakker werd. Kon me niet eens bewegen zo zeer deed het. Het is dat ik dit weekend gezellig een weekendje weg ben anders had ik me echt ziek gemeld. Maar goed, kijk wel even of het beter wordt zo niet ga ik na het weekend toch naar de dokter.
Storm gisteren weer aan de pessoa gehad. Tenminste een stalgenootje want ik kan ff niets met die pijn. Hij deed het echt weer heel braaf :-).

Balen Esmee van de mok. Blijft toch een rottig iets.

Gewoon lekker mee doen joh Klasien. Vandaag dus even wat hulp met rijden. Das altijd fijn.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 10:03

EngeltjeS schreef:
Paulusjuh, een goed passend zadel is inderdaad zo belangrijk. Wat verwacht je van de zadelmaker? Wat denk je wat er uit komt?

Mijn zadel past op Anne wel maar voor mij niet. Volgens zadelmaker valt het wel mee maar ik heb er gewoon geen steun genoeg aan. Mijn gevoel zegt dat er euroriding uit komt, die heb ik hiervoor ook gehad maar is dus gestolen... |( . Ik moet gewoon echt iets hebben met een wat diepere zit en meer wrong, ik moet eigenlijk zo min mogelijk met mijn rug hoeven doen..

Ben benieuwd!

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 10:12

kom effe snel mok tips..
king heeft rasp kan je dat
zit meestal op de pijp boven de sokken

wassen met betadine shampoo effe in laten trekken
goed drogen of fohnen en dan in smeren met zinkzals sudocreme is beste echt
en dan elke dag effe doen
is zo weg..
wat ook helpt tussen door is billendoekjes op olie basis

effe consenqent zijn zo weg..

paulusjuh de mijne ligt dus op slot ook in de zadelkamer.
misschien een idee.

nou effe over dat stamboom ik snapte er niks meer van
net als maessie heb ik ook een buitenlandse paspoort
luxemburg en in ermelo zeiden ze geen probleem want king had er 2
ik wil voor de gein een keer naar de keuring..
maar weet echt niet hoe of wat of waar ik moet beginnen

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 10:13

je bewering ziet er goed uit engeltjes
heb er verder niet zo verstand van hoor hihi waar ik naar moet kijken maar het
is duidelijk te zien.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 10:19

De mijne lag uiteraard achter slot en grendel in mijn kast! Maar opvallend is dat er alleen merkzadels waren meegenomen. Maargoed, is al even geleden en het is niet anders. Gelukkig was de verzekering wel meewerkend. Sindsdien houd ik mijn zadel lekker thuis. Het is een gesleep maar dat went wel hoor ;)

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 10:46

paulusjuh; hier in de buurt laatst ook alleen duurdere merkzadels gestolen en deze lagen achter slot, wordt hier altijd er boos over.

maidera; leuk foto, ziet er goed uit loopt netjes.

engeltjes, de laatste bewerking in persoonlijk het mooiste.

Deze week hebben we springweek, gaat steeds beter en vind het steeds leuker, begint goed te springen.

Wat betreft het nieuwe stamboek; mensen die dit opgericht hebben, deze hebben wel hart voor hun dieren. Zijn erg betrokken waar ze geplaatst worden en hoe het er mee gaat.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:01

EngeltjeS schreef:
Madeira, wat leuk dat je carrousel rijd. Rijd je altijd voor?

Nee, ik rij heel af en toe mee in de groepsles op stal (is 1x in de week) en dit is de 2e x dat ik mee deed dat we carrousel reden.. ik heb de beide keren wel voorop gereden met deze fries, ik zie bijna niets dus mijn instructrice kan mij beter sturen als ik voor op zit als ik zeg maar de andere kant even op moet dan de fries. Maar verder volgt Madeira deze fries keurig :D

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:09

Bedankt voor de reactie's op m'n foto's :) hihi. Ik moet nog wel wat leren haha.
Maar voor de eerste keer, ben ik wel dik tevreden.

Faringo, wat vervelend zeg dat je rug zo tegen zit.

Paulusjuh, ik bedoelde: een goed passend zadel past zowel het paard als de ruiter :)
Vorig jaar is er iemand van Tweespan bij mijn zadel geweest (op aanraden van de osteopaat). Het zadel lag perfect op Athos, alleen ik zat er niet goed in.
Een ieniemienie kleine aanpassing was er nodig en nu zit ik een stuk beter in het zadel.
Wat zuur dat je (vorige) zadel gestolen is zeg. Kan je niet een andere zadelpasser/maker laten komen?
(wat zegt je instructeur er van?)

Wouke, een springweek klinkt als of jullie een topconditie hebben :D Spring je elke dag, in zo'n week?

Madeira, hoe stuurt jouw instructrice je de baan door? Hoe begeleid ze je?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:16

EngeltjeS schreef:
Bedankt voor de reactie's op m'n foto's :) hihi. Ik moet nog wel wat leren haha.
Maar voor de eerste keer, ben ik wel dik tevreden.

Faringo, wat vervelend zeg dat je rug zo tegen zit.

Paulusjuh, ik bedoelde: een goed passend zadel past zowel het paard als de ruiter :)
Vorig jaar is er iemand van Tweespan bij mijn zadel geweest (op aanraden van de osteopaat). Het zadel lag perfect op Athos, alleen ik zat er niet goed in.
Een ieniemienie kleine aanpassing was er nodig en nu zit ik een stuk beter in het zadel.
Wat zuur dat je (vorige) zadel gestolen is zeg. Kan je niet een andere zadelpasser/maker laten komen?
(wat zegt je instructeur er van?)

Wouke, een springweek klinkt als of jullie een topconditie hebben :D Spring je elke dag, in zo'n week?

Madeira, hoe stuurt jouw instructrice je de baan door? Hoe begeleid ze je?

Ik stuur Madeira zelf de hoefslag op, zoals mijn instructrice zegt, ze gaat er niet doorheen haha :D en dat gaat goed, voltes meestal ook wel.. al zegt ze wel is dat het bijvoorbeeld te klein is, ik maar naar links/rechts moet (en dan ook gelijk 'binnen been er meer aan houden' of iets dergelijks) zeker als ik bijvoorbeeld gebroken lijn moet rijden ofzo raak ik nog wel is de weg kwijt. Maar gaat steeds beter, concentreer me vaak op de lampen die bij ons aan staan in de binnen bak :)

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:19

Springweek de hele week hebben alle verenigingslessen springen 1x in de 3 weken.

Nee ik zelf niet maar Wouke heeft wel een goede conditie.
Ze loopt toch 4 lesjes in de week, zonder tegenzin gaat graag mee en even fanatiek.

Maar is ook geen paard om 1x in de week te gebruiken vindt ze niet leuk /3 (denk ik)

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:39

@Kiddokids: Ik snap je opmerking over het buitenlands paspoort even niet? Je kunt hem gewoon over laten schrijven op je naam, betaal je alleen iets extra omdat het een "import" betreft, en dan kun je gewoon aan de keuring ed meedoen. Zo zal het bij het nieuwe stamboek waarschijnlijk ook gaan.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:54

maessie schreef:
@Kiddokids: Ik snap je opmerking over het buitenlands paspoort even niet? Je kunt hem gewoon over laten schrijven op je naam, betaal je alleen iets extra omdat het een "import" betreft, en dan kun je gewoon aan de keuring ed meedoen. Zo zal het bij het nieuwe stamboek waarschijnlijk ook gaan.

ik las dat jij ook een buitenlandse paspoort heb dus mij vraag is hoe doe je dan zo iets

hij staat op mijn naam maar daar hoef je geen nieuw paspoort voor te hebben
dat heeft zo de ermelo zo gedaan ik had er 2 maar de ene hebben ze vernietigd..
2 is onzin zeiden ze heb dus orgineel gehouden

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:00

Ja je hebt normaal 1 paspoort waar het chipnummer in staat vermeld, hoe jij aan twee komt?
Maar die kan je in elk geval gewoon overschrijven, net als een nederlands paspoort. Je betaald alleen wat meer. Maar als hij al op je naam staat, dan hoeft dat niet nog een keer. Ben je wel lid van de KVTH dan? Want dat moet je wel zijn als je mee wilt lopen op de keuring.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:08

o ja 2 dat heeft die oude eigenaar gedaan
hij heeft een paspoort voor jan doedel aangevraagt
terwijl zijn orginele paspoort gewoon geldig is

met stamboom heeft hij er in verwerkt

knhs heeft het nu op mijn naam gezet chip ect..
stempels staan er in
heb er idd voor moeten betalen
nee ben geen lid van KVTH daarom kom ik effe tips vragen aan jullie hoe dat werkt
hihi

fokker staat er ook in zijn
wil hem eigenlijk een keer bellen maar denk dat ze alleen duits praten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:10

Als je mee wil doen aan de keuring moet je lid zijn van het kvth of nhps.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:19

yvank kan je daar zo lid van worden..

trouwens heb ze telefoon nr net gevonden van de fokker
wil wat meer info over zijn vader en moeder hebben
stokmaat en of ze onder het zadel op bepaald niveau rijden

king is tweede geworden op de hengsten keuring.. toen hij 1 maand was.
en ook meteen gebrandmerkt is toen.

maar heb nu wel een nr maar ik mis een deel als ik daar naar toe moet bellen.
denk trouwens dat ze frans spreken
nou heluppp hahahha
ik ken frans niet en frans ken mij niet

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:20

Als je een buitenlands paspoort heb kan je hem eerst op je eigen naam laten zetten in het buitenland bij dat stamboek
Ik heb een belg en via het Belgische studbook heb ik hem over laten schrijven.
Ik wilde geen KVTH paspoort want dan moest ik lid worden en ik doe toch geen keuringen met mijn ruin
Kostte ook een hoop geld.

Dus ik vond het prima zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:24

ja daar kan je zo lid van worden :)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:28

Ik heb bij Storm ook een KVTH paspoort. Is nooit overgeschreven dus staat nog op naam van de fokker. Moet ik eigenlijk nog steeds een keer doen. Heb bij Storm ook nog een inschrijving in het veulenstamboek erbij zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:29

Damella staat wel op mijn naam en is ingeschreven in het hoofdstamboek :)

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 15:52

Ik heb even met Afke gekletst bij EJ, gezellig! :) Dit was leuk shoppen, er bleek meer dan genoeg punten op het EJ pasje te staan, altijd leuk!

Zit in twijfel ik vanmiddag ook nog ga rijden. Heb Iris een paar keer horen hoesten en ze ligt regelmatig. Misschien beter om even rustig aan te doen.